Geriİyi Yaşam Daha Mutlu Bir Hayat İçin Erteleme Alışkanlığını Nasıl Bırakabilirsiniz
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Daha Mutlu Bir Hayat İçin Erteleme Alışkanlığını Nasıl Bırakabilirsiniz

Daha Mutlu Bir Hayat İçin Erteleme Alışkanlığını Nasıl Bırakabilirsiniz

"Sabahları 5 dakika daha uyku için ertelediğiniz alarm, nasılsa daha çok vakit var elbette biter diye sürekli ertelediğiniz işler, kendinizi çok yorgun hissettiğiniz için ertelediğiniz sorumluluklarınız... Kısaca ertelediğiniz her şey için aslında değerli zamanınızı boşa harcamış oluyorsunuz. İşte erteleme alışkanlığından kurtulabilmenin yolları:"

1. Kendinizi Tanıyın

Günün hangi saatleri çalışmak sizin için daha verimli, ne kadar sürede odaklanıyorsunuz, çalışırken nasıl bir atmosfere ihtiyaç duyarsanız, hangi aralıklarla molaya çıkarsınız gibi sorulara cevap arayın, kendinizi tanıyın ve ona göre plan yapın.

2. Gününüzü Planlayın

Bir önceki akşamdan ertesi günün planını yaptığınızda bütün işlere ayıracak vaktiniz olduğunu göreceksiniz. Program yapmanız işlerin üst üste yığılmasını engelleyecek ve bir şeyleri erteleme ihtiyacı duymayacaksınız.

3. Kendinize Bir Hedef Belirleyin

Kendinize, uzun vadeli ve azimli çalışmayla elde edebileceğiniz bir hedef koyduğunuzda erken uyanmak, işleri vaktinde yapmak ve programınıza uygun çalışmak daha eğlenceli bir hale gelecektir. Hedefe odaklanın ve asla ertelemeyin!

Daha Mutlu Bir Hayat İçin Erteleme Alışkanlığını Nasıl Bırakabilirsiniz

4. Görebileceğiniz Yerlere Görsel Hatırlatıcılar Yazın

Öncelikli işlerinizi renkli yapışkan kağıtlar ve renkli kalemlerle süsleyip dikkat çekecek yerlere yapıştırdığınızda aklınızda kalacaktır. Bu sayede önemli işleri unutmak ve ertelemek söz konusu olmayacaktır.

5. Önce Daha Kolay İşleri Halledin

Güne başlamak sizin için zorsa, kendinizi yorgun hissediyorsanuz ve işler gözünüzde büyüyorsa öncelikle daha kolay işlerinizi tamamlayın. Böylelikle büyük işlerinizi bitirmek için daha fazla zamanınız olacak ve gözünüzde büyütüp sürekli ertelemeyeceksiniz.

6. Dikkatinizi Dağıtan Şeyleri Ortadan Kaldırın

Sürekli bildirim gelen ve çalan telefonunuz, açık kalmış televizyondan gelen sesler, bilgisayar başında ara buldukça izlediğiniz dizilerin açık olduğu sekmeler gibi tüm uyaranlar aslında dikkatinizi kendine çekiyor ve yapmanız gereken işleri ertelemenize neden oluyor. Çözümü ise çok basit: telefonunuzun sesini kısın, televizyonu kapatın, bilgisayarda çalışıyorsanız işiniz dışındaki tüm sekmeleri kapatın. Kısaca dikkatinizi alıkoyan şeyleri kendinizden uzaklaştırın.

7. Kendinizi Ödüllendirin

Programınızı düzenli uygulayıp işlerinizi tamamladığınızda ve hedefinize ulaştığınızda kendinize ödüller verin. Bu ödül sizi motive edecek ve işlerinizi ertelemektense bir an önce tamamlamanızı sağlayacaktır.

 

Daha Mutlu Bir Hayat İçin Erteleme Alışkanlığını Nasıl Bırakabilirsiniz

Kaynak: Nasıl Kolay

False