EKSTRA
MENÜ

Birleşmiş Markalar Derneği

Birleşmiş Markalar Derneği haberleri sayfasında güncel ve son dakika Birleşmiş Markalar Derneği hakkında haberler ile bilgiler bulunmaktadır. Toplam 548 Birleşmiş Markalar Derneği haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber..

Birleşmiş Markalar Derneği Haberleri

Perakendeciler AVM’leri bakanlığa şikâyet etti

Perakendeciler AVM’leri bakanlığa şikâyet etti

Giyimden takıya, ayakkabıdan ev tekstiline Türkiye’nin en büyük markalarını çatısı altında barındıran Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) başkanı Sinan Öncel, perakendecilerin kiranın dışında AVM’lere ödediği yıllık 4 milyar lirayı aşan genel gider faturası içinde yaklaşık 1.5 milyar liralık bölümün ‘sisler’ içinde olduğunu, ne için ödeme yaptıklarını bilmediklerini iddia ederek, Ticaret Bakanlığı’na başvuruda bulundu.

24.09.2021Ekonomi
Perakendeci çift doz aşı için acil yaptırım istiyor

Perakendeci çift doz aşı için 'acil yaptırım' istiyor

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, perakende sektörünün yeni bir kapanmayı kaldıracak gücünün olmadığını belirtti. Öncel, "Çift doz aşı olmayanların 1 Eylül’den itibaren toplu alanlara girişlerine kısıtlama getirilmeli." ifadelerini kullandı.

10.08.2021Ekonomi
‘Aşı olmayana kısıtlama şart’

‘Aşı olmayana kısıtlama şart’

Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, 1 Eylül’den itibaren restoran, kafe, gece kulübü, spor salonu, sinema, konser ve düğün salonu gibi yerlerde bulunacaklara 2 doz aşı zorunluluğu getirilmesi çağrısında bulundu. Demirer, “Geçmişte olduğu gibi kapanma tedbirleri gelmesin istiyoruz. Çünkü yeni bir kapanma sürecini sektör kaldıramaz” dedi.

27.07.2021Ekonomi
AVM’ler pandemi öncesine döndü

AVM’ler pandemi öncesine döndü

AVM’ler bayram öncesi ziyaretçi akınına uğradı. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş hem günlük ziyaretçi hem de ciro olarak pandemi öncesine dönülerek 2019 rakamlarının yakalandığını söyledi.

19.07.2021Ekonomi
Aşı olmayana kısıtlama fikri hakkında hangi sektör ne düşünüyor

'Aşı olmayana kısıtlama' fikri hakkında hangi sektör ne düşünüyor?

Türkiye'de koronavirüse karşı aşılamada hızlı bir ivme yakalanırken, aşı olmak istemeyenlerin sayısı da az denemeyecek seviyede. Son dönemin en dikkat çeken konusu ise aşı olmayı kabul etmeyenlere yaptırım uygulanabileceği yönündeki haberler. Sektör temsilcileri konuyu hurriyet.com.tr'ye değerlendirdi.

7.07.2021Ekonomi
Perakendeciler de turistleri bekliyor

Perakendeciler de turistleri bekliyor

Salgın döneminde yüzde 50-60’a varan oranlarda ciro kaybına uğrayan markaların 17 Mayıs’tan itibaren mağazalarını yeniden açmanın ve müşterileri ile buluşmanın mutluluğunu yaşadığını ifade eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Geride bırakılan bir ayda cirolarda istedikleri düzeyde olmamakla birlikte önemli bir toparlanma olduğuna dikkat çekti.

18.06.2021Ekonomi
Tüketici alışkanlıkları değişti

Tüketici alışkanlıkları değişti!

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş, tüketici alışkanlıklarının pandemi döneminde değiştiğini belirterek, "Nokta atışı gelip alışveriş yapıp gidiyorlar." dedi.

3.06.2021Ekonomi
1 Haziranda normalleşme başlıyor Hangi sektör ne bekliyor

1 Haziran'da normalleşme başlıyor! Hangi sektör ne bekliyor?

Türkiye 1 Haziran itibarıyla devreye alınacak olan yeni normalleşme adımlarını vatandaşlar kadar sektör temsilcileri de merakla bekliyor. Covid 19 pandemisi nedeniyle uzun süre kapalı kalan mekanlar yeni haftada faaliyetlerine başlamak istiyor. Sektör temsilcileri 1 Haziran'dan beklentilerini hurriyet.com.tr'ye açıkladı.

27.05.2021Ekonomi
Bu yıl annelerin hediyeleri ve bayramlıklar internetten alınacak

Bu yıl annelerin hediyeleri ve bayramlıklar internetten alınacak

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 9 Mayıs'taki Anneler Günü'nün ardından 13 Mayıs'ta Ramazan Bayramı'nın başlayacağını hatırlatarak, "Salgın önlemleri nedeniyle AVM ve cadde mağazaları kapalı olduğu için hediyelik alışverişinde online kanallar neredeyse tek seçenek gibi görünüyor. Dolayısıyla önümüzdeki günlerde e-ticarette çok ciddi artış bekliyoruz." dedi.

2.05.2021Ekonomi
Her 3 işletmeden 1’ini e-ticaret ile tanıştırdı

Her 3 işletmeden 1’ini e-ticaret ile tanıştırdı

Deloitte tarafından hazırlanan “Pandemi Döneminde Türkiye’de E-ticaret Ekosistemi ve Hepsiburada Etki Analizi” araştırması, geride bıraktığımız 1 yılda platforma dahil her 3 işletmeden 1’inin e-ticaret ile Hepsiburada sayesinde ilk kez tanıştığını ortaya çıkardı.

15.04.2021Teknoloji
Esnafın gözü Kabine’de

Esnafın gözü Kabine’de

Uzun süredir kısıtlamalar nedeniyle ekonomik anlamda zor günler geçiren esnafın gözü bugünkü Kabine’den çıkacak olan kararda. Esnaf temsilcileri tüm restoran ve kafelerin HES kodu şartıyla açılmasını talep ederken AVM’ler de hafta sonu yasağının kaldırılmasını istiyor. Ayrıca düğünlere ilişkin takvimin de paylaşılmasının önemli olduğunun altını çiziyor.

1.03.2021Ekonomi
14 Şubat aşkına

14 Şubat aşkına

Sevgililer Günü bu yıl koronavirüs gölgesinde kutlanıyor. Pandemi nedeniyle online satışlarda daha büyük artışlar bekleniyor. Daha çok elektronik, kuyum ve hobi ürünlerinin satışlarında artış beklediklerinin altını çizen sektör temsilcileri, hafta sonuna denk gelen sevgililer gününde otel rezervasyonlarının da arttığına dikkat çekiyor.

11.02.2021Ekonomi
Sevgililer Günü için hediyeler erkenden alınacak

Sevgililer Günü için hediyeler erkenden alınacak

Koronavirüs salgını nedeniyle bu yıl hafta sonu kısıtlamasına denk gelen Sevgililer Günü için hediyelik alışverişlerinde 12 Şubat Cuma günü hareketlilik yaşanması bekleniyor.

10.02.2021Ekonomi
BMD’den ‘verimli mağazacılık’ önerisi

BMD’den ‘verimli mağazacılık’ önerisi

Perakende sektörünün cirolarında ikinci dalga salgın önlemleri nedeniyle aralık ayında başlayan azalış ocakta da devam etti.

9.02.2021Ekonomi
Perakendeciler ‘ekonomik aşı’ bekliyor

Perakendeciler ‘ekonomik aşı’ bekliyor

Cirolardaki büyük kayba rağmen kiralar, genel giderler ve diğer maliyetlerdeki artış nedeniyle perakende sektörünün bağışıklık sisteminin çökmek üzere olduğunu ifade eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, cirolardaki dramatik kaybı, dernek üyeleri arasında yaptıkları aralık ayı anketinin de çarpıcı bir şekilde ortaya koyduğunu belirtti.

12.01.2021Ekonomi
Destek dopingi

Destek dopingi

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan önceki akşam Cumhurbaşkanlığı Kabinesi sonrası salgınla mücadele kapsamında yeni tedbirler ve destekleri açıkladı.

16.12.2020Ekonomi
Perakende sektörü pandemi sürecinde bekledikleri destekleri açıkladı: ‘Vergide kolaylık kirada indirim’

Perakende sektörü pandemi sürecinde bekledikleri destekleri açıkladı: ‘Vergide kolaylık kirada indirim’

Pandemi sürecinin en az zararla atlatılması için 3 maddelik öneri paketi hazırladıklarını belirten BMD Başkanı Sinan Öncel, “AVM’lerde ciro kirasına geçilmesini, caddelerde nisan sonuna kadar yüzde 50 kira indirimi istiyoruz. Kiralamalarda KDV ve stopajın sıfırlanmasını bekliyoruz” dedi.

22.11.2020Ekonomi
Hazır giyimde ihracat hedefi 2019u yakalamak

Hazır giyimde ihracat hedefi 2019'u yakalamak

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, özellikle ihracata çalışan firmaların kapasitelerinin yılbaşına kadar dolu olduğunu belirterek, "Önümüzdeki 2 ayda farkı kapatıp salgının tüm olumsuz etkilerine rağmen geçen yıl gerçekleştirdiğimiz 17,7 milyar dolarlık ihracat hacmini yakalayacağımıza inanıyorum." dedi.

15.11.2020Ekonomi
Perakendede cirolar yükseliyor

Perakendede cirolar yükseliyor

Perakende sektöründe toparlanmanın başladığını açıklayan BMD Başkanı Sinan Öncel, “Ekim ayında AVM mağazalarında geçen yılın cirosunun yüzde 80 ve üzerini yakalayan BMD üyesi firmalar yüzde 58’e ulaştı. Perakendenin yüzde 60’ı ciroyu toparladı, yüzde 40’ında ise salgın sıkıntısı sürüyor” dedi.

10.11.2020Ekonomi
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul başladı

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul başladı

BU yıl dijital olarak gerçekleşen Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul dün başladı.

13.10.2020Magazin
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, 12-16 Ekim Arası Herkesi Ekran Başına Davet Ediyor

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, 12-16 Ekim Arası Herkesi Ekran Başına Davet Ediyor

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un (MBFWI) tamamen dijital platformlar üzerinden Türkiye Tanıtım Grubu (TTG) desteği ile gerçekleşecek 15. sezonu 12 Ekim tarihinde, T.C. Ticaret Bakan Yardımcısı Gonca Yılmaz Batur, Istanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gültepe ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle’nin konuşmalarıyla saat 11:45’te başlayacak.

12.10.2020Magazin
BMD Başkanı Öncelden KDV indirimi değerlendirmesi

BMD Başkanı Öncel'den KDV indirimi değerlendirmesi

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Stopaj vergisi ve kiralamalarda KDV indirimini çok isabetli bir adım olarak değerlendiriyoruz." ifadesini kullandı.

31.07.2020Ekonomi
Yazlık koleksiyon depoda kaldı

Yazlık koleksiyon depoda kaldı

Pandemiden en çok etkilenen sektörlerin başında gelen AVM mağazaları, düşen ziyaretçi sayısı nedeniyle ikinci kapatma listesini hazırladı. Hazır giyimciler, 2020 yaz sezonu için hazırlattıkları koleksiyonları kutulardan hiç çıkarmadan depolarda bekletiyor.

21.07.2020Ekonomi
BMD’den alışveriş hamlesi

BMD’den alışveriş hamlesi

Salgın nedeniyle kapanan ve 1 Haziran’da yeniden kapılarını açan AVM’lerde aradan geçen iki haftada istenen ziyaretçi sayısına henüz ulaşılamadı.

13.06.2020Ekonomi
Hazır giyim markalarına finansal destek

Hazır giyim markalarına finansal destek

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ile birlikte “Perakende Dayanışma Hareketi”ni başlatan Hepsiburada, platformda yer alan hazır giyim markalarına finansal desteğin yanı sıra pazarlama, lojistik ve e-ihracat desteği de verecek.

21.05.2020Teknoloji
Yeni normal hayat bugün başlıyor... AVM’lerde ilk gün

'Yeni normal' hayat bugün başlıyor... AVM’lerde ilk gün

Alışveriş merkezlerinin (AVM) büyük bölümü 20 Mart’tan itibaren kapattığı kapılarını, bugün yeniden açıyor. İşletmeciler bugün açılışın bir anlamda prova olduğunu belirtirken, 1 Haziran’dan itibaren tam kapasiteyle çalışmayı planladıklarını söylüyor. Peki AVM’ler açılışa hazır mı, sosyal mesafeden klima sistemlerine kadar ne gibi önlemler alındı? Türkiye genelinde 436 AVM’den bir bölümü 50 gün aradan sonra bugün yeniden kapılarını açarken, Hürriyet sektördeki tüm kesimlerle ve uzmanlarla konuştu.

11.05.2020Gündem
Anneler Gününde rekor bekleniyor

Anneler Günü'nde rekor bekleniyor

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Anneler Günü etkisiyle perakende sektöründe mayıs ayı online alışveriş cirosunda rekor bekliyoruz. Kargo şirketlerinde son bir haftadır gözlemlediğimiz yoğunluğu da rekorun ön habercisi olarak değerlendiriyoruz." dedi.

8.05.2020Ekonomi
AVM sahipleri Bilim Kurulu’nun onay vermesi halinde açılış takvimini açıkladı: ‘11 Mayıs’ta AVM’leri  kademeli açabiliriz’

AVM sahipleri Bilim Kurulu’nun onay vermesi halinde açılış takvimini açıkladı: "‘11 Mayıs’ta AVM’leri kademeli açabiliriz’"

AVM sahipleri, 11 Mayıs’ta kademeli, 1 Haziran’da tam kapasiteli açılışa hazır olduklarını açıkladı.

3.05.2020Ekonomi
AVMlerde kira tartışması

AVM'lerde kira tartışması

AVM’leri açmayı planlayan AVM yatırımcıları ile mağaza sahipleri arasında anlaşmazlık var. Yatırımcılar Çin örneğini gösterip, “Talep birikti. Ziyaret sayısı az, alışveriş yüksek olacak” derken markalar, “Turist gelmeyecek. Cirolar yüzde 40 düşer kirayı ciroya bağlayalım” diyor. Cadde mağazalarının ise hızlı toparlanacağı belirtiliyor.

30.04.2020Ekonomi
e-ticarette 5 yıl sonrasının hedefleri 2021de yakalanabilir

e-ticarette 5 yıl sonrasının hedefleri 2021'de yakalanabilir

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, salgının perakende sektöründe dengeleri altüst ettiğini belirterek, "Online satışta 5 yıl sonrası için planlanan hedefe bir yıl sonra, yani 2021'de ulaşma ihtimalimizin çok yüksek olduğunu düşünüyoruz." ifadesini kullandı.

24.04.2020Teknoloji
Kapalı mağazalar ‘internete taşınıyor’

Kapalı mağazalar ‘internete taşınıyor’

Koronavirüsün hızla yayılması ile alınan önlemler kapsamında artık günlük hayat eve taşındı.

14.04.2020Ekonomi
Mağaza kirasına mücbir sebep talebi

Mağaza kirasına mücbir sebep talebi

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, salgının ‘mücbir sebep’ doğurduğunu, markaların kapalı mağazalar için kira ödeyemeyeceğini bildirdi.

1.04.2020Ekonomi
Online mağazalara virüs arası

Online mağazalara virüs arası

Tüm dünyayı etkisi alan koronavirüs salgını sonrası alınan tedbirler kapsamında çok sayıda mağaza kepenk indirdi.

31.03.2020Ekonomi
Ayşe Teyze aradı ‘kira almayayım’ dedi

Ayşe Teyze aradı ‘kira almayayım’ dedi

Koronavirüs salgını sonrasında çok sayıda mağaza kapanma kararı aldı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Dükkân sahibi Ayşe Teyze, ‘Sizden 2 ay kira almayacağım’ diyor. Bu bize umut veriyor. Biz de bu süreçte çalışanlarımızı mağdur etmeyeceğiz. Bir kısmı e-ticarete yöneldi” dedi. AYD Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş da, “Bu süreçte sadece gıda ve hijyen mağazalarından kira alması için resmi talepte bulunduk” dedi.

20.03.2020Ekonomi
‘Ben evden çıkmıyorum çalışanlara nasıl işe gidin diyelim’

‘Ben evden çıkmıyorum çalışanlara nasıl işe gidin diyelim’

Türkiye'de koronavirüsün yayılmasını önlemeye yönelik her alanda sıkı tedbirler alınırken AVM'lerin açık kalması tartışmalara yol açtı.

18.03.2020Ekonomi
Nebati: Hızlı büyüme gerçekleşecek

Nebati: Hızlı büyüme gerçekleşecek

Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Nebati "Türkiye, (2019'un) yılın son çeyreğinde yüzde 6 büyüdü. İnşallah bu çeyrekte de aynı büyüme performansı devam edecek" dedi.

12.03.2020Ekonomi
Sevgililer Gününde kartlarla 500 milyon TLlik hediyelik alışverişi bekleniyor

Sevgililer Günü'nde kartlarla 500 milyon TL'lik hediyelik alışverişi bekleniyor

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Bu yıl 14 Şubat'ta kartlı alışveriş tutarının, 500 milyon TL'si Sevgililer Günü'ne özel hediyelik alışverişi olmak üzere 3 milyar TL'nin üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz." dedi.

13.02.2020Ekonomi
100 günde çok şey değişti

'100 günde çok şey değişti'

Hazır giyim ve perakende sektörünün duayen isimlerinden Abdullah Kiğılı son bir haftadır gündemde olan, “Bundan büyük kriz görmedik” sözlerine açıklık getirdi: “O, 4 ay önceki yorumum. Şimdiki farklı. 100 gün içerisinde sektörde benim de kimsenin de hayal edemeyeceği şeyler gerçekleşti. Banka faizlerinin ineceği söylenmişti, bu gerçekleşti. 6 ay önce bankalara hangi şirket giderse gitsin yüzde 24-25 yıllık faizle para alabiliyordunuz. Bu oran yüzde 11-12’ye düştü. Enflasyon iniyor. Ayrıca bizim satışlarımızın yüzde 80’ini kredi kartlarıyla yapılıyor. Kredi kartından aldığınızı paraya çevirmek istediğinizde ödediğiniz faiz miktarı yarıya indirildi. Perakende sektöründe ümit doğdu. Önümüz açıldı, moral motivasyon kazandık. Yurtdışında yeni yatırımlar yapıp, e-ticareti güçlendirmeye çalışıyoruz. Türkiye’de AVM’lerde doygunluk var.”

3.02.2020Ekonomi
Kandıran indirime son Tüketiciyi yanıltan ve 12 ay süren indirimlere düzenleme geliyor

Kandıran indirime son! Tüketiciyi yanıltan ve 12 ay süren indirimlere düzenleme geliyor

Markalar artık mağaza camlarına, reyonlarına ve internet sitelerine yüzde 70, yüzde 60+30 gibi tüketiciyi yanıltan indirimleri yazamayacak. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) tarafından yapılan taslak çalışmaya göre kampanyalar artık yıl boyunca sürmeyecek. Yılda 3’er aylık iki kampanya döneminde en fazla yüzde 50 indirim duyurulabilecek. Diğer dönemlerde en yüksek oran yüzde 30’la sınırlandırılacak. Ürününde yüksek indirim uygulamak isteyen oran yazmak yerine sadece ürünün güncel fiyatını yazabilecek.

23.01.2020Ekonomi
Mağazada 750 TL İnternette 328 TL

Mağazada 750 TL İnternette 328 TL

Tüketiciler alışveriş yaparken çoğu zaman aynı ürünü mağazadan almak yerine internetten alıyor. Nedeni ise fiyat. Çünkü birçok marka aynı ürünü mağazasında ve internette hayli farklı fiyatla satıyor. Peki ürün aynıyken fiyat nasıl değişiyor? Tüketicilerin kafasını karıştıran farklı fiyat uygulamasını sektör temsilcilerine sorduk. Üretici farkları mağaza giderleri ile açıklarken tüketici ‘Kandırılmış hissediyorum’ diyor.

22.01.2020Ekonomi
Sabiha Gökçen Havalimanı’na iki ödül

Sabiha Gökçen Havalimanı’na iki ödül

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı terminal işletmecisi İSG, 2 ayrı organizasyonda Türkiyeye Değer Katan Marka ve Yılın En İtibarlı İş Ortağı olarak seçildi.

11.01.2020Ekonomi
Kredi kartı faizlerinin düşürülmesi isteniyor

Kredi kartı faizlerinin düşürülmesi isteniyor

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel "Merkez Bankası’nın kredi kartı erken ödeme faiz oranlarını yüzde 1,6’dan 1,2’ye indirmesini bekliyoruz. Bu beklentimizin gerçekleşmesi durumunda 2020'de en az 13 milyar TL tüm perakendeye yani ekonomiye kazandırılmış olacak" dedi.

13.12.2019Ekonomi
Perakendeciler 2020’den umutlu

Perakendeciler 2020’den umutlu

Perakende Günleri 2019 bugün İstanbul’da kapılarını açtı. Etkinlik kapsamında düzenlenen toplantıya Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl ile Tescilli Markalar Derneği (TMD) Yönetim Kurulu başkanı İzzet Stamati katıldı.

5.12.2019Ekonomi
Perakende sektörü ülke büyümesine katkı veriyor

Perakende sektörü ülke büyümesine katkı veriyor

TAMPF Başkanı Alp Önder Özpamukçu, 3'üncü çeyrek sonuçları itibarıyla perakende sektörünün yüzde 5 ‘lik reel büyümeye ulaştığını söyleyerek, modern perakendenin ülkenin büyüme oranının üzerinde büyümeyle ekonomiyi desteklediğini dile getirdi.

4.12.2019Ekonomi
İndirime hücum

İndirime hücum

‘Kara’, ‘efsane’, ‘büyük’ gibi isimlerle adlandırılan Black Friday (Kara Cuma) indirimleri nedeniyle dün çok sayıda AVM’de büyük yoğunluk yaşandı. AVM ve mağazaların özel indirimleri için birçok vatandaş sabahın ilk ışıkları ile birlikte AVM kapılarının önünde uzun kuyruklar oluşturdu.Yoğunluk alışveriş caddelerine de yansıdı. Özellikle mesai bitiminin ardından kasalarda büyük yığılmalar meydana geldi.

30.11.2019Ekonomi
Yoğun ilgi kargoyu çökertti

Yoğun ilgi kargoyu çökertti

Alışveriş çılgınlığı Kara Cuma (Black Friday) e-ticaret ve perakende de büyük bir yoğunluk yarattı. Çok sayıda e-ticaret platformu ve marka büyük indirimleri yapmak için 29 Kasım Cuma tarihini beklemezken indirimleri bir hafta öncesinden başlattı.

29.11.2019Ekonomi
Efsane Cumada 5 milyar TL kartlı ödeme bekleniyor

Efsane Cuma'da 5 milyar TL kartlı ödeme bekleniyor

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Perakende sektöründe 29 Kasım’daki efsane indirimin alışverişe doping etkisi yapmasını ve bir günlük kartlı ödeme tutarının 5 milyar TL’ye ulaşmasını bekliyoruz. 5 milyar TL'lik kartlı ödemede internetten alışveriş payının da 2 milyar TL’ye yaklaşacağını öngörüyoruz" dedi.

23.11.2019Ekonomi

Yazar Sonuçları

AVM’ler açılacak mı

Türkiye’deki 436 alışveriş merkezinin yüzde 80’i bir buçuk aydır salgın nedeniyle kapalı. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği, 11 Mayıs’tan itibaren AVM’lerin kademeli olarak açılabileceğini gündeme taşıdı. Peki salgın geçti mi? Perakendeciler ne diyor? Bilim Kurulu üyeleri ‘Olur’ verir mi? Hangi şartlar da açılabilir? Uzmanlar yanıtladı.

27.04.2020

Hayata 1 yıl mola

BAŞIMIZI kuma gömmeye gerek yok. Sosyal mesafe zorunluluğu ile yaşamak zorunda olduğumuz sürece hayat hiç bir zaman eskisi gibi sürmeyecek.

6.04.2020

Alışveriş merkezleri kapatılmalı mı, kapatılmamalı mı?

COVID-19’un yayılmasını önlemek amacıyla tiyatro, sinema, kafeterya gibi mekânlar İçişleri Bakanlığı genelgesiyle kapatıldı. Ancak AVM’ler açık. Çalışanlar rutin temizlik ve dezenfektanla alınan önlemlerin yetmediğini düşünüyor, ‘Endişeliyiz’ diyor. Peki ya yetkililer ne diyor? AVM’lere korona ayarı şart mı değil mi? İşte yanıtı.

19.03.2020