Uğur Cebeci haberleri sayfasında Uğur Cebeci hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 1735 Uğur Cebeci haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Eskiden uçak alımlarında yapılan off set anlaşmaları tarihe karıştı. THY’nin 20 milyar dolarlık alımı ile Türkiye’de Airbus ve Rolls Rocye’un yatırım yapması ve parça alımı garanti altına alındı. Yani büyük paralar ödeyeceğiz ama aldığımız uçaklar ve uçak motorları Türk Havacılık sanayiine yeni bir kan getirecek, dolaşımı hızlandıracak.
#Türk Hava YollarıSekiz ülkede 15 havalimanı işleten TAV Havalimanları, yatırım hamlesiyle 2.2 milyar dolarlık şirket değerine ulaştı. Global krizlere rağmen yatırım hızını sürekli artırdıklarını söyleyen TAV Havalimanları Holding’in CEO’su Serkan Kaptan , “İlk üç ayda hava trafiğinde önemli bir artış var. Yaz sezonunun da iyi geçmesini bekliyoruz” dedi.
#TAV HavalimanlarıUçakların konum belirlemesini sağlayan GPS sistemleri İran’ın İsrail’e drone göndermesi ve füze atışları nedeniyle tam anlamıyla çileden çıktı. Uydulardan beslenen ve bilgisayara girip sistemi ayarlayan GPS, uçakları rotalarının dışında farklı yerlerde gösterdi. Tecrübeli pilotlar sayesinde bir kaza bela olmadan bütün yolcu uçakları doğru yerlere doğru zamanda indi.
#GPSDeprem sonrası pistinde büyük çatlaklar oluşan Hatay Havalimanı geçici olarak kurtarıldı. Ulaştırma Bakanlığı’nca yapılan çalışma kapsamında 140 bin metreküp kazı yapıldı. Yaklaşık 5 bin 500 metreküp beton kırıldı, 5 bin 800 ton çimento enjekte edildi. Amik Gölü üzerine kurulan havalimanı pisti yeniden trafiğe açıldı. Ama yeni pist bittiğinde burası kapanacak. Terminal binası çevresinde iyileştirmeler yapılıyor.
#Hatay HavalimanıEskisi gibi değil. Şartlar değişti. Dünyanın daha fazla uçağa ihtiyacı var. Ama imalatlardaki azalmalar, sefer sayılarındaki artışlar arasında doğru orantı yok. Hızla artan seferler uçakları yoruyor. En kısa sürede bakım yapılmaya çalışılıyor. Hızlı operasyonlar için uçak zorlanıyor. İnişlerdeki yeni pilot hatalarından, üçüncü dünya ülkelerindeki havalimanlarında ay yüzeyi gibi olan pistler uçakları etkiliyor. Hızlı operasyonlar uçakları yoruyor. Daha hızlı büyük bakımlara gidiliyor. Maliyetler de artıyor. Elbette risklerde de artış oluyor.
#A350Uçak imalatlarındaki gecikmeler, parça tedarikçilerinin imalat hızlarına yetişememesi, motor imalatçılarından birindeki ciddi sorunlar hızla büyüyen havayolu şirketlerini zora soktu. Yaz ayları için havayollarının yaptığı planlar şimdiden alt üst oldu. Yeni hatlar açılması da zorlaştı. Hal böyle olunca uçak biletlerinin fiyatlarına zam gelmesi bekleniyor.
#BoeingBu başlık size çok garip gelebilir. Ama Meksika’ya gidip oradan Amerika’ya iltica etmek isteyen Türk gençlerinin sayısı her gün artıyor. Bu yüzden tedbir olarak İstanbul’dan uçağa binmeden önce denetimler yapılmaya başladı. Bu denetimleri THY değil yetkili güvenlik şirketi yapıyor. Her şeyiniz tamam olsa da uçuşunuz engellenebiliyor. Bir şekilde uçsanız bile gittiğiniz o ülkelerden geri yollanabilirsiniz.
#THYHavacılıkta bir ülkeden başka bir ülkeye giderken aradaki üçüncü bir ülkeye inişler yapılabilir. Bunun için 5. trafik hakkı gerekir. THY de Avustralya’ya uçarken bu hakkı kullandı. Ben de bu haktan yararlandım. İlk seferine katıldığım Melbourne uçuşunun dönüşünde Singapur’da indim. 7 saat 22 dakika süren Melbourne-Singapur uçuşunda bir ara vermek iyi bir deneyim oldu.
#THYTHY Avusturalya’ya girişi Melbourne’den yaptı. Bu şirketin 6. kıtadaki ilk seferi ama uçuş yaptığı 130’uncu ülke. Singapur duraklı yapılan uçuşta yolculuk süresi toplam 24 saati buldu. İlk uçuş Boeing 777-300ER uçağı ile yapıldı. Uçağımızın 3 kaptan pilotundan ikisi Avusturalya’da doğup büyümüş pilotlardı. İşte Avusturalya uçuşundan notlar...
#THYKaan 5’inci nesil bir savaş uçağı. İlk uçuşunu yaptı. Bu uçuşta 2600 metreye kadar çıktı. F-16 motorlarının kullanıldığı uçağın uçuş kabiliyeti aslında 5’inci neslin üzerinde bir yerlerde. Ama önünde daha uzun bir yol var. Seri üretime kadar yıllar geçecek. Büyük yeteneklere sahip TUSAŞ mühendisleri bu arada bu uçağı 6’ıncı nesle de yükseltebilirler. Çin, Rusya, Japonya ve hazırlık içindeki Avrupa’nın yeni nesil savaş uçaklarının asla gerisinde kalmayacak. Hatta Amerika’nın bize vermediği F-35’i hızla sollayacak. O gün, havacılık gözüyle bakılırsa çok da uzak değil.
#KaanUçakların kalkış ağırlığı çok önemlidir. Doğru ağırlığın belirlenmesi iniş ve kalkışı da rahatlatır. Pilotların işini kolaylaştırır. Yoksa öyle kabine birkaç parça ve ağır çantalarla girmek sistemi zora sokar. Hatta uçaklarda yerinden memnun olmayıp yer değiştirmek isteyen yolcular için bile önceden belirli sayılar vardır. Uçağın ağırlık merkezi uçuşun da dengesidir.
#UçuşSon yıllarda uçaktan indirilip bagaj konveyörlerine gelen bavulların bir kısmının hiç bulunmadığı gerçeği, ciddi bir olay. Bavul hırsızları sizin iyi cins bavulunuzu alıp kendilerininmiş gibi çıkıp gidiyorlar. Siz dönüp duran sistemden bavulunuzu beklerken onlar çoktan havalimanından ayrılıyorlar. Bu yüzden konveyör döndüğünde gözünüz bavullarınızın üstünde olsun.
#Bavul HırsızlarıTHY, Avustralya’da Melbourne uçuşlarına başlıyor. Bu ülkede ayrıca Sydney ve Perth kentleri için de izin alındı. Asıl büyük gelişme ise THY’nin bu hatta 5. trafik hakkı almış olması. İstanbul’dan uçuş Singapur’dan aktarma ile yapılacak. Burada 1.5 saat beklenecek. Singapur’dan Melbourne’e gitmek isteyenler de bu uçağa binebilecek. Uçuşlar haftada üç gün. İstanbul-Changi arası yolculuk10.5 saat, Changi-Melbourn arası ise 7.5 saat sürüyor.
#Türk Hava YollarıJaponya’daki A350 kazasından sonra çıkan yangın güçlükle söndürüldü ve uçaklarda yoğun kullanılmaya başlayan kompozit malzemenin güvenilirliği tartışmaya başlandı. Tamam, bütün yolcular kurtarılmıştı ama yangın sonrası uçaktan kalanlar neredeyse süpürge ile toplanacak kadar da azdı. Güçlü kompozit malzeme nasıl oluyor da kömür tozu haline geliyordu? Kompozit uçaklar ne kadar güvenli? Bu soru, cevabını uzun süre arayacak.
#JaponyaDünya iki uçak kazasında yaşanan iki müthiş tahliyeye şahitlik etti. İki önemli kazada da can kaybı olmadı. Yolcuların hayatta kalmasını uçaktaki ekipler sağladı. Pilotların başarılı yönetimleri ve kabin ekiplerinin paniksiz organize olmaları, yolcuların talimatlara tam uyumu hayata tutunmalarını sağladı. İki olayda da özellikle kabin ekiplerinin çok ciddi eğitim aldıkları, yaşları ile tecrübelerinin önemi ortaya çıktı. Elbette kelimenin tam anlamıyla söz dinleyen, kurallara uyan, birbirlerini itip kakmayan ‘çantamı alacağım’ diye tutturmayan yolcular tahliyeyi kolaylaştırdı.
#JAL 516İstanbul Havalimanı artık kabına sığmıyor. Koridorlarında yolculardan adım atarken boşluk yok denecek kadar az. 2019 yılında yolcu sayısı 52 milyon 748 bin, 2023 yılına 76 milyon 525 bin oldu. 2024 hedefi ise 85 milyon yolcunun üzerinde. Bana göre bir talihsizlik olmazsa 90 milyona yaklaşabilir. 2024 ve sonrası İstanbul Havalimanı için çok yoğun olacak. Büyüme hızı zorunlu olarak artacak. Yeni yatırımlar birbirini kovalayacak. Sanırım gelecek 5 yıl içinde dünyanın birçok büyük havalimanına kafa tutacak.
#İGAAlaska Havayolları’nın patlayan kapısı nedeniyle birçok havacılık şirketi, Boeing 737 MAX 9 uçaklarıyla ilgili ‘uçuş iptali’ kararı aldı. Kaza ile birlikte dünya genelinde havayolu şirketlerinde bulunan Boeing’in aynı modelinden 200’den fazla uçak yere indikten sonra tekrar havalanmadı. Dünya genelinde 2 bin sefer iptal edildi. THY de aynı modeldeki 5 uçağının uçuşları için iptal kararı aldı.
#Alaska HavayollarıTokyo Haneda Havalimanı’ndaki kazada uçaklar alev topuna döndü. Neyseki Japon disiplini ile alınan hızlı önlemler sonucunda büyük bir facia önlendi. Tahliye kuralları 90 saniyeyi geçmiş olsa da mükemmel işledi. İşte havacılık kurallarının nasıl hayat kurtardığını ortaya koyan disiplinin hikâyesi...
#Tokyo Haneda HavalimanıCebelitarık İspanya’nın güneyinde Tarık Dağı’nın yanı başında sakin bir yerleşim yeri. Başkenti olacak kadar büyük değil ama merkezinin adı Gibraltar. İki saat havalimanı pistinde geziniyorum. Sakin, gerçekten yavaş bir şehir ya da bölge olan Cebelitarık’ın sessizliğini sadece inip kalkan uçaklar bozuyor.
#CebelitarıkEskiden uçak alımlarında yapılan off set anlaşmaları tarihe karıştı. THY’nin 20 milyar dolarlık alımı ile Türkiye’de Airbus ve Rolls Rocye’un yatırım yapması ve parça alımı garanti altına alındı. Yani büyük paralar ödeyeceğiz ama aldığımız uçaklar ve uçak motorları Türk Havacılık sanayiine yeni bir kan getirecek, dolaşımı hızlandıracak.
#Türk Hava YollarıSekiz ülkede 15 havalimanı işleten TAV Havalimanları, yatırım hamlesiyle 2.2 milyar dolarlık şirket değerine ulaştı. Global krizlere rağmen yatırım hızını sürekli artırdıklarını söyleyen TAV Havalimanları Holding’in CEO’su Serkan Kaptan , “İlk üç ayda hava trafiğinde önemli bir artış var. Yaz sezonunun da iyi geçmesini bekliyoruz” dedi.
#TAV HavalimanlarıUçakların konum belirlemesini sağlayan GPS sistemleri İran’ın İsrail’e drone göndermesi ve füze atışları nedeniyle tam anlamıyla çileden çıktı. Uydulardan beslenen ve bilgisayara girip sistemi ayarlayan GPS, uçakları rotalarının dışında farklı yerlerde gösterdi. Tecrübeli pilotlar sayesinde bir kaza bela olmadan bütün yolcu uçakları doğru yerlere doğru zamanda indi.
#GPSDeprem sonrası pistinde büyük çatlaklar oluşan Hatay Havalimanı geçici olarak kurtarıldı. Ulaştırma Bakanlığı’nca yapılan çalışma kapsamında 140 bin metreküp kazı yapıldı. Yaklaşık 5 bin 500 metreküp beton kırıldı, 5 bin 800 ton çimento enjekte edildi. Amik Gölü üzerine kurulan havalimanı pisti yeniden trafiğe açıldı. Ama yeni pist bittiğinde burası kapanacak. Terminal binası çevresinde iyileştirmeler yapılıyor.
#Hatay HavalimanıEskisi gibi değil. Şartlar değişti. Dünyanın daha fazla uçağa ihtiyacı var. Ama imalatlardaki azalmalar, sefer sayılarındaki artışlar arasında doğru orantı yok. Hızla artan seferler uçakları yoruyor. En kısa sürede bakım yapılmaya çalışılıyor. Hızlı operasyonlar için uçak zorlanıyor. İnişlerdeki yeni pilot hatalarından, üçüncü dünya ülkelerindeki havalimanlarında ay yüzeyi gibi olan pistler uçakları etkiliyor. Hızlı operasyonlar uçakları yoruyor. Daha hızlı büyük bakımlara gidiliyor. Maliyetler de artıyor. Elbette risklerde de artış oluyor.
#A350Uçak imalatlarındaki gecikmeler, parça tedarikçilerinin imalat hızlarına yetişememesi, motor imalatçılarından birindeki ciddi sorunlar hızla büyüyen havayolu şirketlerini zora soktu. Yaz ayları için havayollarının yaptığı planlar şimdiden alt üst oldu. Yeni hatlar açılması da zorlaştı. Hal böyle olunca uçak biletlerinin fiyatlarına zam gelmesi bekleniyor.
#BoeingBu başlık size çok garip gelebilir. Ama Meksika’ya gidip oradan Amerika’ya iltica etmek isteyen Türk gençlerinin sayısı her gün artıyor. Bu yüzden tedbir olarak İstanbul’dan uçağa binmeden önce denetimler yapılmaya başladı. Bu denetimleri THY değil yetkili güvenlik şirketi yapıyor. Her şeyiniz tamam olsa da uçuşunuz engellenebiliyor. Bir şekilde uçsanız bile gittiğiniz o ülkelerden geri yollanabilirsiniz.
#THYHavacılıkta bir ülkeden başka bir ülkeye giderken aradaki üçüncü bir ülkeye inişler yapılabilir. Bunun için 5. trafik hakkı gerekir. THY de Avustralya’ya uçarken bu hakkı kullandı. Ben de bu haktan yararlandım. İlk seferine katıldığım Melbourne uçuşunun dönüşünde Singapur’da indim. 7 saat 22 dakika süren Melbourne-Singapur uçuşunda bir ara vermek iyi bir deneyim oldu.
#THYTHY Avusturalya’ya girişi Melbourne’den yaptı. Bu şirketin 6. kıtadaki ilk seferi ama uçuş yaptığı 130’uncu ülke. Singapur duraklı yapılan uçuşta yolculuk süresi toplam 24 saati buldu. İlk uçuş Boeing 777-300ER uçağı ile yapıldı. Uçağımızın 3 kaptan pilotundan ikisi Avusturalya’da doğup büyümüş pilotlardı. İşte Avusturalya uçuşundan notlar...
#THYKaan 5’inci nesil bir savaş uçağı. İlk uçuşunu yaptı. Bu uçuşta 2600 metreye kadar çıktı. F-16 motorlarının kullanıldığı uçağın uçuş kabiliyeti aslında 5’inci neslin üzerinde bir yerlerde. Ama önünde daha uzun bir yol var. Seri üretime kadar yıllar geçecek. Büyük yeteneklere sahip TUSAŞ mühendisleri bu arada bu uçağı 6’ıncı nesle de yükseltebilirler. Çin, Rusya, Japonya ve hazırlık içindeki Avrupa’nın yeni nesil savaş uçaklarının asla gerisinde kalmayacak. Hatta Amerika’nın bize vermediği F-35’i hızla sollayacak. O gün, havacılık gözüyle bakılırsa çok da uzak değil.
#KaanUçakların kalkış ağırlığı çok önemlidir. Doğru ağırlığın belirlenmesi iniş ve kalkışı da rahatlatır. Pilotların işini kolaylaştırır. Yoksa öyle kabine birkaç parça ve ağır çantalarla girmek sistemi zora sokar. Hatta uçaklarda yerinden memnun olmayıp yer değiştirmek isteyen yolcular için bile önceden belirli sayılar vardır. Uçağın ağırlık merkezi uçuşun da dengesidir.
#UçuşSon yıllarda uçaktan indirilip bagaj konveyörlerine gelen bavulların bir kısmının hiç bulunmadığı gerçeği, ciddi bir olay. Bavul hırsızları sizin iyi cins bavulunuzu alıp kendilerininmiş gibi çıkıp gidiyorlar. Siz dönüp duran sistemden bavulunuzu beklerken onlar çoktan havalimanından ayrılıyorlar. Bu yüzden konveyör döndüğünde gözünüz bavullarınızın üstünde olsun.
#Bavul HırsızlarıTHY, Avustralya’da Melbourne uçuşlarına başlıyor. Bu ülkede ayrıca Sydney ve Perth kentleri için de izin alındı. Asıl büyük gelişme ise THY’nin bu hatta 5. trafik hakkı almış olması. İstanbul’dan uçuş Singapur’dan aktarma ile yapılacak. Burada 1.5 saat beklenecek. Singapur’dan Melbourne’e gitmek isteyenler de bu uçağa binebilecek. Uçuşlar haftada üç gün. İstanbul-Changi arası yolculuk10.5 saat, Changi-Melbourn arası ise 7.5 saat sürüyor.
#Türk Hava YollarıJaponya’daki A350 kazasından sonra çıkan yangın güçlükle söndürüldü ve uçaklarda yoğun kullanılmaya başlayan kompozit malzemenin güvenilirliği tartışmaya başlandı. Tamam, bütün yolcular kurtarılmıştı ama yangın sonrası uçaktan kalanlar neredeyse süpürge ile toplanacak kadar da azdı. Güçlü kompozit malzeme nasıl oluyor da kömür tozu haline geliyordu? Kompozit uçaklar ne kadar güvenli? Bu soru, cevabını uzun süre arayacak.
#JaponyaDünya iki uçak kazasında yaşanan iki müthiş tahliyeye şahitlik etti. İki önemli kazada da can kaybı olmadı. Yolcuların hayatta kalmasını uçaktaki ekipler sağladı. Pilotların başarılı yönetimleri ve kabin ekiplerinin paniksiz organize olmaları, yolcuların talimatlara tam uyumu hayata tutunmalarını sağladı. İki olayda da özellikle kabin ekiplerinin çok ciddi eğitim aldıkları, yaşları ile tecrübelerinin önemi ortaya çıktı. Elbette kelimenin tam anlamıyla söz dinleyen, kurallara uyan, birbirlerini itip kakmayan ‘çantamı alacağım’ diye tutturmayan yolcular tahliyeyi kolaylaştırdı.
#JAL 516İstanbul Havalimanı artık kabına sığmıyor. Koridorlarında yolculardan adım atarken boşluk yok denecek kadar az. 2019 yılında yolcu sayısı 52 milyon 748 bin, 2023 yılına 76 milyon 525 bin oldu. 2024 hedefi ise 85 milyon yolcunun üzerinde. Bana göre bir talihsizlik olmazsa 90 milyona yaklaşabilir. 2024 ve sonrası İstanbul Havalimanı için çok yoğun olacak. Büyüme hızı zorunlu olarak artacak. Yeni yatırımlar birbirini kovalayacak. Sanırım gelecek 5 yıl içinde dünyanın birçok büyük havalimanına kafa tutacak.
#İGAAlaska Havayolları’nın patlayan kapısı nedeniyle birçok havacılık şirketi, Boeing 737 MAX 9 uçaklarıyla ilgili ‘uçuş iptali’ kararı aldı. Kaza ile birlikte dünya genelinde havayolu şirketlerinde bulunan Boeing’in aynı modelinden 200’den fazla uçak yere indikten sonra tekrar havalanmadı. Dünya genelinde 2 bin sefer iptal edildi. THY de aynı modeldeki 5 uçağının uçuşları için iptal kararı aldı.
#Alaska HavayollarıTokyo Haneda Havalimanı’ndaki kazada uçaklar alev topuna döndü. Neyseki Japon disiplini ile alınan hızlı önlemler sonucunda büyük bir facia önlendi. Tahliye kuralları 90 saniyeyi geçmiş olsa da mükemmel işledi. İşte havacılık kurallarının nasıl hayat kurtardığını ortaya koyan disiplinin hikâyesi...
#Tokyo Haneda HavalimanıCebelitarık İspanya’nın güneyinde Tarık Dağı’nın yanı başında sakin bir yerleşim yeri. Başkenti olacak kadar büyük değil ama merkezinin adı Gibraltar. İki saat havalimanı pistinde geziniyorum. Sakin, gerçekten yavaş bir şehir ya da bölge olan Cebelitarık’ın sessizliğini sadece inip kalkan uçaklar bozuyor.
#CebelitarıkPandemiden sonraki en hızlı toparlanma bu yıl oldu. Hem yolcu sayıları arttı, hem de uçak sayıları. Elbette uçulan nokta sayısı, havalimanlarındaki uçak indi-kalktı grafikleri hızla yükseldi. Uçak fabrikalarının imalat hızları arttıkça sistem doruğa ulaşacak. Ancak uçak imalatlarının artması için yan saniyelerinde hıza ayak uydurması bekleniyor. Uçak bilet fiyatlarının yüksekliğine rağmen hemen her havayolu kapasitesinde ya da üstün de bir doluluk yakalıyor. Dünyada ortalama uçak dolulukları yüzde 70-80 hatta zaman zaman üstünde gerçekleşiyor. Dünyanın en çok noktasına uçan havayolları arasında liste başı olan THY taşıdığı 85 milyon yolcu ile bir rekora imza attı.
#THYBu yıl ölümcül uçak kazası sayısı geride kalan yıllara göre çok az. Havayolu uçaklarının karıştığı kazalar da giderek azalıyor. Ölümcül kazalardaki azalma havacılığa olan güveni daha da arttırıyor. Bir yere uçakla gitmek güvenlik açısından bütün ulaşım araçlarını solluyor. Yıllardır değişmeyen bir gerçek bu.
#UÇAKDünyanın en ünlü ikram kuruluşu DO&CO uçaklardaki başarısını bir kez daha yeryüzünde gösterdi. Bu yıl Abu Dhabi’de düzenlenen 2023 Grand Prix’inde 20 binden fazla konuğa yemek verildi. Bir butik restoran düzeninde verilen yemekler yerinde imal edildi. DO&CO’nun patronu Attila Doğudan yerel ürün, taze yemek kültürünü bu kez tam anlamıyla uçaklardan yere indirdi.
#DO&COTHY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat 2033 hedeflerini anlattı. 813 uçaklık bir filo ve yılda 171 milyon yolcu heyecanını paylaştı. Hedeflerinin 3.9 milyon ton kargo kapasitesine ulaşmak ve 144 milyar dolarlık ekonomik katkı yaratmak olduğunu belirten Bolat, “150 binden fazla çalışanımızla gelirimizi 52.2 milyar dolara çıkarmayı planlıyoruz” dedi.
#THYHavayolu yolcuları bilet fiyatlarına sonradan eklenen el bagajı ağırlığı ya da koltuk seçiminden kaynaklanan fiyat artışlarından şikâyetçi. Genel olarak bilet için rezervasyon yapılırken net bir rakam görmek isteniliyor. Ama şirketler arasındaki standart farklılıkları sorun yaratıyor. Avrupa’da yeni bir düzenleme gündemde.
#TAV HavalimanlarıBavula konulup kargoya gönderilen ilaçlar yolcuların büyük sorunu. Hele de gidilen yerde bavulun uçaktan çıkmaması, kaybolması, günlerce gelmemesi gibi durumlar sürekli ilaç kullanan yolcuları perişan ediyor. İlaçlarınızı asla bavula koymayın. Yanınıza alın ve mutlaka yedekleri olsun. Birçok ülkede eczaneye gidip kolayca ilaç alamazsınız.
#Boeing 737MAXDünyanın en büyük havacılık fuarlarından olan Dubai Air Show’a sayılı günler kaldı. 13 Kasım’da kapılarını açacak fuar, her yıl olduğu gibi firmaların kıran kırana rekabetine ev sahipliği yapacak. Öte yandan fuar, zaten yıllar sonrasının siparişlerini bile bugünden bitiren Boeing, Airbus gibi devlerin gösteri imza törenlerine de sahne olacak. Tok satıcılar Dubai’de hem şov yapacak hem de fiyat yükseltecek.
#Dubai Air Show