Kraliyet ailesi üyelerinin özle yaşantılarını ve gündelik hayatlarını sosyal medya üzerinden takip etmek mümkün değil. Ailenin sadece en üst düzey üyeleri sosyal medyada varlık gösteriyor ve bunun da elbette kuralları var.
#Leydi Amelia Windsorİlhamını 1990’lar ve 2000’lerden alan ‘corporate sleaze’ ya da ‘office siren’ adında yeni bir trendle karşı karşıyayız. Z Kuşağı’nın etkisiyle ortaya çıkan bu akım, ofis stillerini havalı hale getiriyor. ‘Friends’ dizisindeki Rachel Green karakteri de bu tarza ilham verenlerden.
#ModaSanat, tüm dünyada son yılların en parlak dönemini yaşıyor. Yeni açılan müzeler, galeriler, fuarlar, sergiler… Türkiye’de bu işi en eski zamandan beri yapan isimlerden biri Murat Pilevneli. Adını havalı etkinliklerin ev sahibi olarak duyuyoruz. Dijital sanatın öncüsü olarak dünyaca tanınan, gurur duyduğumuz Refik Anadol’un ilk galericisi de kendisi. Pilevneli, “Sanat artık hayat tarzı oldu. Eskiden daha çok mobilya dolu olan evlerde şimdi resimler ve heykeller var” diyor.
#Refik AnadolŞimdi şöyle bir düşünelim... İngiliz kraliyet ailesinin üyelerinin bile kendilerini neden "şirket" diye tanımladığını biliyor musunuz? Peki ya artık onları hiç istemeyen, tarihe karışmaları gerektiğini düşünen milyonlarca kişi olmasına rağmen büyük bir dirençle ve hatta destekle varlıklarını sürdürdüklerini? Karşı olanlar kadar monarşinin devam etmesini savunanlar da olduğunu?
#Prenses CharlotteYapılan araştırmalar, anketler hem tüketicilerin hem de markaların modada sürdürülebilirlik anlayışını benimsediğini, tercihlerini bu tür ürünlerden yana kullandıklarını söylüyor. Peki, gerçekte böyle mi? Markalar üretim yaparken, tüketici satın alırken çevre dostu ürünleri mi seçiyor? Eğer öyleyse adı yeni koyulan ve sürdürülebilirlik konusunda ciddi tehdit oluşturan ‘bracketing’ kavramını nasıl açıklayacağız?
#ModaSorgun otogarında ayakkabı boyayarak harçlığını çıkaran Sefa Şahin’in dünyaca ünlü moda markaları Bottega Venetta, Balmain gibi markaların peşinde koştuğu bir tasarımcıya dönüşme hikâyesi gençlere ilham veriyor. İlk olarak Nike’ın keşfederek Amerika’ya davet ettiği Şahin şimdi Balmain’de Milano-Paris-Konya hattında çalışıyor. Neden Konya diye sorduğumuzda ise, “Selçuk Üniversitesi Ayakkabı Tasarımı Bölümü öğrencilerine yaşadıklarımı anlatıyorum. Benim geçtiğim yollar çok çetindi, onlar yaşamasın” diyor.
#NikeÖmer Sabancı ve Demet Sabancı Çetindoğan’ın anneleri Özcan Sabancı, Hacı-Nazlı Sabancı’nın bebek sahibi olmasıyla torununun çocuğunu kucağına almıştı. Özcan Hanım, şimdi bu mutluluğu ikinci kez yaşayacak. Çünkü diğer torunu Pırıl Çetindoğan Kokuludağ, bebek bekliyormuş.
#Pırıl Çetindoğan Kokuludağİstiklal Caddesi’nde son dönemde alışverişteki canlılık, saat 03.00’e kadar sürüyor. Markalar çift vardiya çalışırken; en çok Ortadoğulu turistlerin yoğunluğu görülüyor. Gece eğlenmeye gitmeden önce şık kıyafet giymek isteyen ya da kozmetik ihtiyacı için mağazaların yolunu tutan turistler, yeme-içme mekânlarını da dolduruyor. Güvenlik için ise WhatsApp gruplarıyla önlem alan mağaza çalışanları, “Polislerle WhatsApp grupları kurduk, bir güvenlik sorunu olduğunda artık mesajla bilgi veriyoruz. Hızlı müdahale ediliyor” diyorlar.
#İstiklal CaddesiBM’nin moda endüstrisine yönelik, ‘aşırı tüketimi özendirmek sonlandırılmalı’ çağrısı, net sıfır emisyon hedefine ulaşmada kritik öneme sahip. 2050’ye kadar tekstil ve hazır giyimin dünyayı en çok kirleten ikinci sektör olması tahmin edilirken; moda endüstrisinde her yıl 100 milyar adet ürün üretilmesi, tüketimin büyüklüğünü gözler önüne seriyor.
#Moda EndüstrisiKraliyet ailesi ve dünyanın popüler figürleriyle başlayan ‘double wristing - çift bilek’ akımının Türkiye’de de yaygınlaşmaya başladığını söyleyen Saat ve Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, ‘‘Bu yıl yüzde 110 büyüme bekliyoruz’’ dedi. Kaya, perakendede genel olarak işlerin iyi olduğuna dikkat çekerek, ‘‘Sektörde şikâyet eden bir kişi bile duymadım. Deprem kayıpları da telafi edildi’’ diye konuştu.
#Ramazan KayaChoupette adlı 11 yaşındaki kedi sevgili sahibini kaybetmiş olsa da dünyanın en şanslı kedisi sayılıyor. Çünkü Choupette, henüz parasına ulaşamamış olsa da 1 milyon 300 bin poundluk bir mirasın sahibi… Üstelik yılın en önemli moda olayının da baş davetlilerinden!
#Karl LagerfeldTrendyol, Almanya’da influencerlar tarafından en çok konuşulan moda markaları arasında yer aldı. Storyclash Influencer Pazarlama Platformunun influencerların Instagram’daki bahsedilme sayılarını baz alarak hazırladığı listede 1’inci sıraya yerleşerek önemli platformları geride bırakan Trendyol aynı zamanda listeye giren tek Türk markası da oldu.
#AVRUPADAN HABERTürkiye ve Suriye’de büyük yıkım yaratan deprem felaketi, tüm dünyayı harekete geçirdi. Birçok ülkeden yapılan yardım faaliyetlerine moda markaları da dahil oldu. Bu yardımlar elbette yaşanan acıyı hafifletmiyor ama deprem bölgesindeki vatandaşlarımıza yalnız olmadıklarını hissettirmeyi ve bir nebze de olsa hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlıyor. Yerli-yabancı markalardan kimileri para yardımı yaparken kimileri de giysi, malzeme ve lojistik desteğinde bulunuyor. Onlardan bazılarını listeledik...
#Bella HadidÜnlüler gündemde kalmak için farklı giyiniyor. Dev şirketler ‘viral’ olmak için tasarım üretiyor. Marka değerinin sosyal medya üzerinden ölçüldüğü ve dopamin seviyemizin bir parmak hareketine baktığı bu çağda modayı da sosyal medyadan bağımsız düşünemeyiz elbette.
#StilDünya uzun bir süredir, daha sürdürülebilir olmayı, özellikle üretimde çevreci yöntemler bulmayı tartışıyor. Çoktan harekete geçen markalar ve hayatımıza yeni giren kavramlarsa değişimin başladığını gösteriyor. Son zamanlarda sıklıkla hayvan derisine alternatif olarak sunulan vegan deri bu çözümlerden biri olabilir mi ve gerçekten sanıldığı kadar sürdürülebilir mi?
#VeganBizim Ev dizisiyle hayatlarımıza giren ikiz kardeşler daha bebekken gösteri dünyasına adım attılar. Hayatlarını hep spot ışıklarının altında yaşamak zaman zaman onları zorluklara ve bunalımlara da sürükledi. Kendilerinden sonra kız kardeşleri de büyük bir Hollywood yıldızı olacaktı. Bu ünlü ailenin kadınlarından biri yeni yıla büyük bir sürprizle başladı.
#Ashley OlsenModa dünyası her sene yepyeni trendleri hayatımıza sokuyor. Bu yıl da adeta bir Barbie bebek gibi baştan aşağı pembe giyinme modasından ‘garip’ TikTok estetiklerine pek çok ilginç akıma şahit olduk. Yeni moda ikonlarından metaverse stillerine bu yılın en çok konuşulan olaylarına birlikte bakalım...
#2022’Nin En’LeriGeçtiğimiz hafta gerçekleşen Global Marketing Summit etkinliğinde Me-taverse özel oturumuna katılarak, giyilebilir teknolojiler tasarımcıları dostlarım Ezra Çetin Soyay, Tuba Çetin ve Ava isminde yeni nesil bir dijital asistan ile birlikte bir panelde yer aldım. Oturumun moderasyonunu gerçekleştiren, EzraTuba’nın tasarladığı yapay zeka destekli duygusal bir ava-tar olan Ava, “human touch, high tech” (ileri teknolojiye, insan dokunuşu) yaklaşımıyla geliştirilmiş ve ilerleyen dönemde dijital asistanlar ile olan iletişimimizi ve ilişkimizi değiştirmeye aday bir avatardı. Bu oturum sıra-sında edindiğim izlenim ile panel sırasında şunları paylaştım: “Önümüzdeki yıl, bu etkinliği bir metaverse ortamında, üç boyutlu avatarlarımız ile gerçekleştireceğimize olan inancım daha da arttı”…
#Ergi ŞenerKocaman cepleri, bol kesimi ve rahatlığıyla 90’ların sonu, 2000’lerin başında popülerleşen kargo pantolonlar güçlü bir dönüş yaptı. Hailey Bieber’dan Bella Hadid’e, Pernille Teisbaek’ten Dua Lipa’ya kadar günümüzün stil ikonlarının favorisi haline gelen bu parçanın yeniden trend oluşunda Z Kuşağı’nın da etkisi var tabii.
#Kargo PantolonlarModa endüstrisi son on yılda büyük ölçüde değişti. Bu değişim sektörün tasarım ve üretim yöntemlerinden tutun da dağıtım ve tüketimine kadar her sürecinde etkisini gösterdi. Markalar tarafında bir yandan “Moda sektöründe fijital defile trendi”, “Moda 4.0, Paris Haute Couture Haftası ve Teknoloji”, “Metaverse Moda Haftası” yazılarımda bahsettiğim uygulamalar hayata geçerken diğer yandan da işler daha ileri boyutlara taşınmaya devam ediyor.
#EcehanNBA ligi takımlarının maçlarına harcadığı yıllık bilet rakamları kadar sahip olduğu özel deri ceket koleksiyonuyla da meşhur olan 82 yaşındaki emlak kralı James Goldstein ile Beverly Hills’teki malikanesinde buluştuk. İşte tam bir Bodrum aşığı olan ünlü isimle sohbetimizden anekdotlar...
#Los Angelesİklim krizinin ve doğal kaynakların tehdit altında olmasının olası sonuçları giderek daha fazla belirginleşiyor. Yanlış enerji politikaları, aşırı kaynak kullanımı, su kaynaklarının tükenmesi ve ormansızlaşma dünyadaki sürdürülebilir yaşamı tehdit eden konulardan sadece bazıları. Bu olumsuzlukların bizlere ve dünyamıza yaşatabileceği geri dönülemez sonuçların farkına varmak ve olabildiğince hızlı bir şekilde eyleme geçmek gerekiyor. Bu konuda tüm sektörlere büyük sorumluluk düşerken moda sektörü de günümüzün son derece hızlı gelişen teknolojisiyle birlikte bu sorunun çözümüne katkı sağlamaya çalışıyor.
#Teknoloji