Öğretim programları çocukların neyi, neden, nasıl ve ne zaman öğrenmesi gerektiğini açıklayan metinler. Önemsiz şeyler için zaman ve para harcamamak için hazırlanırlar. Oluşturulan komisyonlar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin dayandığı kuramsal yapıya ve değerlere uygun olarak öğretim programlarını geliştirdiler. Programlar, genel müdürlüklere bağlı komisyonlardan Talim ve Terbiye Kurulu’na onaylanmak üzere gönderildi. Süreç görüşlerin alınması, Talim ve Terbiye Kurulu’nun incelemeleri, değişiklikler ve onaylama ile devam edecek.
#Konuk YazarEğitimde ödev ve görev vermeyi çok seviyoruz. Ne işe yaradı? Ne kadar faydalı oldu? Öğrencide hangi davranışlar değişti? Çoğunlukla umursamadan ödev veriyoruz. Bu ödevlerin ne kadarı öğrenciler tarafından sağlıklı bir şekilde hazırlanıyor? Ne kadarı sağlıklı bir şekilde ölçülüp değerlendiriliyor? Bu soruları pek de umursamıyoruz, umursamış olsak bile bunu ölçme imkanı ve bilgisine sahip miyiz?
#Konuk YazarAltın Kitaplar Akademi eğitim platformunun, İstanbul Planlama Ajansı (İPA) ile birlikte düzenlediği ‘Dünyayı Okumak: Okuryazarlık Sempozyumu’ 17 Aralık’ta İPA Florya Kampüsü’nde gerçekleşecek. Doğan Hızlan, Kenan Kocatürk, Cem Seymen, Seda Öğretir, Ebru Cündübeyoğlu, Hüseyin Çağlar İnce, Ömür Kurt gibi alanında uzman isimlerin katılacağı sempozyum, halka açık ve ücretsiz olacak.
#Altın Kitaplar AkademiEğitim ve öğretimin temel amaçlarından biri nitelikli bireyler yetiştirmektir. 21’inci yüzyıl becerileri olarak da bilinen bu becerilere göre; günümüzde nitelikli bir bireyin sahip olması gerektiği düşünülen temel becerilerden bazıları öğrenmeyi öğrenme, günlük yaşamda karşılaşılan problemleri çözme, etkili bir iletişim kurma ve bilimsel düşünme becerileridir.
#Konuk YazarÇizgi film ve animasyon filmlerinin sınırsız kahraman çeşitliliğine sahip olması, her türlü mekân tasarımlarının yapılabilmesi, hayal edilenlerin hareketlendirilebilmesi gibi özellikleri, farklı hikâyelere, senaryolara ve masallara dayalı olarak üretilen film türü olmasını en iyi açıklayan nedendir...
#Konuk YazarYükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT) bugün düzenlendi. TYT’ ye 2 milyon 607 bin 903 aday başvurdu. Tüm yurtta saat 10.15’te başlayan sınav, tek oturumda 135 dakika sürdü. TYT’de adaylara 40 Türkçe, 40 Matematik, 20 sosyal Bilimler (Din Kültürü Ahlak Bilgisi dersinden muaf öğrenciler için ekstra 5 Felsefe), 20 Fen Bilimleri sorusu soruldu. Sosyalde 5 Tarih, 5 Coğrafya, 5 Felsefe ile 5 Din Kültürü Ahlak Bilgisi; Fen Bilimlerinde ise 7 Fizik, 7 Kimya, 6 Biyoloji sorusu yer aldı. Uzmanlar TYT sorularını değerlendirdi.
#TYT HakkındaFen bilimlerinin yüzyıllardır değişmeyen temel amacı, bilimsel bilginin üretilmesi ve bu bilginin öğretimle yayılmasıdır. Çünkü insanın kendi çevresine uyum gösterebilmesi ve hayatta kalabilmesinin tek yolu çevresini etkin değerlendirebilmesi ve bu değerlendirme sonucu gerekli davranışsal düzenlemeleri yapabilmesi ile olur.
#Fen BilimleriMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin farklı soru tipleri ölçmeyi hedefleyen "Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi" (ABİDE) kapsamında, gelecek yıl 50 bin öğrencinin katılımıyla yeni bir araştırma yapacak.
#MEBYükseköğretime Geçiş Sınavı’nı (YGS) geride bıraktınız. Sırada 10-11 ve 17-18 Haziran’da yapılacak Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) var. YGS’de istediğiniz puanı elde edemediyseniz üzülmeyin, LYS bunu telafi etmek için iyi bir fırsat. Bunun için çalışmaya biraz daha hız verebilirsiniz, özellikle de sayısal derslere. Çünkü ÖSYM’nin YGS ile ilgili istatistiklerinin de gösterdiği gibi, adaylar özellikle sayısal derslerde zorlanıyor. 2017 YGS’de matematik netleri son beş yılın en kötüsü oldu. Uzmanlara göre, sayısaldaki başarısızlığın ilk sebebi öğrencilerin onlardan korkması. Ayrıca, daha ilkokul birinci sınıftaki ders işlenişi ve yapılan etkinliklerin yetersiz olmasının da bu durumu etkilediğini belirtiyorlar. Oysa sayısalda başarının sırrı basit: “Onları soyutluktan kurtarıp somutlaştırın.” Sizin için işin uzmanlarından tüyolar aldık.
#Dersİyi bir üniversiteye girmek için aylardır hatta yıllardır yoğun bir çalışmanın içindesiniz. Peki YGS ve LYS test sistemi hakkında ne kadar bilginiz var? Test taktiklerini biliyor musunuz? Yanıtı, Ankara Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu veriyor.
#BaşarıOkul yılını ülkemizde eğitim ve öğretim yılı olarak adlandırıyoruz ama acaba hangisi okullarımızda gerçekleşiyor. Son dönemde eğitim sistemimizde gerçekleşen değişimlerin pek çoğu eğitim sistemimizin niteliğini artırmak ile ilgili değildi.
#OkulMilli Eğitim Bakanlığı tarafından ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ adıyla hazırlanan yeni müfredat taslağı getirdiği pek çok değişiklikle beraber tartışmalara da neden oldu. Yeni müfredatın koordinatörlük görevini üstlenen Prof. Dr. İlker Cırık ve eğitim uzmanları taslağı Hürriyet’e değerlendirdi.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıUluslararası kuruluşların, eğitim stratejilerine yön vermek üzere dünya çapında karşılaştırmalar yaparak eğitim politikalarını belirleme çabaları, eğitimin evrensel bir yönünü ifade ediyor. Son 20 yıl içinde dünya genelinde yapılan çeşitli eğitim araştırmaları, ülkelerin eğitim programlarını revize etmelerine, eksiklikleri gidermelerine ve uluslararası eğitim sahnesinde kendi pozisyonlarını belirlemelerine yardımcı oluyor.
#Konuk YazarYükseköğretim Kurumları Sınavının (YKS) ilk oturumu Temel Yeterlilik Testi (TYT) bugün tamamlandı. Uzmanlara göre; sınavda analiz yapma, akıl yürütme, yorum yapma gibi beceriler gerektiren sorulara yer verildi. Genel olarak sınav müfredata uygun ve özenle hazırlanmış olarak yorumlandı.
#TYTHayalindeki lise için ter döken adaylar için Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav sona erdi. Sınavda adaylara, sözel alandan; 20 Türkçe, 10 T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, 10 din kültürü ve ahlak bilgisi ve 10 yabancı dil olmak üzere toplam 50 soru; sayısal alanda ise 20 matematik ve 20 fen bilimleri olmak üzere toplam 40 soru soruldu. Kahramanmaraş merkezli depremler nedeniyle alınan karar doğrultusunda sınavda 8’inci sınıfın yalnızca birinci dönem müfredatına ait konulardan soru soruldu. Uzmanlar sınav sorularını şöyle değerlendirdi:
#UzmanlarEğitimde uluslararası izleme değerlendirme çalışmaları, son yıllarda dünyada oldukça fazlalaştı. Bu çalışmalardan en çok bilinenleri şunlar: OECD’nin yaptığı PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı), TALIS (Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Çalışması), SSES (Sosyal Duygusal Becerileri Belirleme Çalışması); IEA’nın yaptığı TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması), PIRLS (Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması). Bu çalışmalar belirli yıl aralıklarıyla farklı sınıf seviyelerinde ve yaş gruplarında yapılıyor. Katılan tüm ülkelere eğitim sistemlerini değerlendirmeleri için önemli fırsatlar sağlıyor.
#Konuk Yazar