Doç. Dr. Kalaycı, işte başarının yolunu tarif etti: Hayal et, yaratıcı düşün

Çin, İsrail ve Finlandiya’dan devlet bursları alıp, Amerika’da farklı üniversitelerde araştırma ve çalışmalar yapan Doç. Dr. Nurdan Kalaycı, aktif öğretim yöntemleri üzerine kafa yordu.

Haberin Devamı

Çevre sorunları konusunda aktivist olan, hayvan tutkunu ve sinema filmleri ile yakından ilgilenen Gazi Eğitim Fakültesi’nden Doç. Dr. Nurdan Kalaycı ile iş hayatına hazırlanmayı konuştuk:

 

Sosyal ve iş yaşamınızda önemli  bazı beceriler ve bunları nasıl uygulayacağına ilişin bazı ipuçları şöyle:
Yansıtıcı düşün: Kendi öğrenmelerinin ve becerilerinin üzerinde düşün, kendi kuvvet alanlarını ve zayıf noktalarını belirle. Amaçlarına ulaşabilecek yetkinliklere sahip misin değerlendirme yap.

 

Hayal et: Zayıf olan noktaların için neler yapabileceğini hayal et, sonra da bunları not et. Hayallerini istediğin kişilerle paylaş. Değişime açık ol, yeni bir yemek, yeni bir tür müzik, tarzın dışında bir film veya konuyu dikkatle dinle ve yorumla. Tekrar hayal et ve bunu devamlı kıl.

 

Haberin Devamı

Yarat: Hayallerin için harekete geçme zamanı… Bunlar için bir plan oluştur, kısa notları gözden geçir, çizgileri kullan, elindeki kaynakları dikkatlice planla. Bilgiyi hangi yollarla ve nasıl sunabileceğini düşün. Sayıları günlük yaşamında nasıl kullanacağını hayal et. Teknolojiyi özgeçmiş hazırlamaktan, bilgiye erişime kadar nasıl kullanacağını tasarla. Tasarladıklarını eleştir. Eleştirilmekten ve değerlendirilmekten korkma, senin için yararlı ve önemli bir deneyim olabilir.

 

Yönet: Dönütlerden öğren, planladıklarını uygulama sorumluğu al. Plan ve öğrenme hedeflerine ulaşmak için zaman, para, emek ve diğer kaynakları yönet. Dinle ve başkasının bakış açılarını anlamak için sorular sor ve takdir et. Başkalarının deneyimlerinden yararlan. Çatışmaları yönetmeye istekli ol. Duygularını göz ardı etme, olumluları işe koş.

 

Uygulama Yap: Harekete geç, başkalarının fikirlerini daha iyi anlayabilmek için soru sor. Memnun olduğun kısımlara dönüt ver. Eleştirel düşün. Bu çalışmanın amacı ne idi? Sonucu ile amaç arasındaki ilişki nasıl ilerledi? Bu ilerleyiş amaca ulaşmayı sağladı mı?
Çatışmaları çözmek için harekete geç, uygulamalarda farklılıklara değer ver. Farklılar sürece ne kazandırdı, değerlendir, tekrar eleştir. Yeni bir plan için harekete geç. Düşün, hayal et, yarat, yönet ve uygula.

 

Haberin Devamı

Diploma iyi bir kariyer fırsatında önemli bir unsur mu?

 

Diploma kariyer için gerekli bir unsur olabilir ancak yeterli bir unsur mu? Bu tartışılır. Her diploma bu becerileri kazandırıyor ve kazandıracak anlamı taşımaz. Kendinizi devamlı surette dönüştürün. Bunun için gerekenleri erken yaşta yapmaya başlamak çok önemli,  artık bilgiye ulaşma sadece okul ile ve istemediği eğitimciden alacağı ders ile sınırlı değil. Atletizmde dekatlon, 10 pist ve saha yarışından oluşan bir daldır, uzun süreli karmaşık hareketleri içerir. Bu yarışı kazanabilmek için bir atlet farklı ve karmaşık sistemi çözerek kendini başarıya götürecek, kendini dönüştürme planın üzerinde çalışmaktadır. Bizler de yaşamın kendisini bir dekatlon alanı, kendimizi bir dekatlon atleti olarak görmeliyiz. Yaşamda ve iş yaşamında zorluklarla tek tek karşılaşsanız ne iyi olurdu değil mi? Üzgünüm ama böyle olmuyor, kendinizi, azminizi sınayan bir dizi zorluk içinde buluyorsunuz. Bu zorlukların üstesinden gelebilmek için bu yarışta dekatlon atletlerine gereksinim vardır. Sadece diplomanız dekatlon yarışı için yetmeyebilir.

 

Haberin Devamı

Sosyal ve iş yaşamında başarılı olmak için gereken beceriler

 

Yaşamboyu öğrenme, iletişim, sayısal okuryazarlık, teknolojik okuryazarlık, yaratıcı ve eleştirel düşünme, çeşitliliklere değer verme, takım çalışması becerileri.

 

Özgeçmiş

 

Doç. Dr. Nurdan Kalaycı lisans derecesini Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim (EPÖ) dalında tamamladı. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalından, doktora derecesini ise, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, aynı anabilim dalından aldı. Halen Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, EPÖ Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi. Kalaycı’nın öğrenme ve öğretim süreçleri, aktif öğretim yöntemleri, üst düzey düşünme becerileri, yükseköğretim kurumlarında akademisyenlerin öğretim performansını değerlendirme süreçleri, yüksek öğretimde kalite, toplumsal cinsiyet eşitliği ve eğitimi, eğitim programları ve öğretim alanlarında yurt içi ve yurt dışı 25’ten fazla makalesi, konferansları ve proje çalışmaları bulunuyor. Ayrıca eğitimle ilgili 6 kitabı var. Fulbright bursu ile ABD’de Indiana Universitesi - Purdue Universitesi, Indianapolis’de, bir başka burs ile  Michigan State Üniversitesi’nde uzun dönemli araştırmalar ve çalışmalar yaptı. Bu çalışmalar; yetişkinler eğitimi, çoklu zeka kuramı ve uygulamaları, eğitim programları ve öğretim, program değerlendirme ve toplumsal cinsiyet rolleri konuları ile ilgili.

 

Yazarın Tüm Yazıları