EKSTRA
MENÜ

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu,

ile ilgili tüm haberleri, son dakika haber ve gelişmelerini bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. Bugün haberlerinde son durum nedir? İşte tüm flaş gelişmeler...

Toplam 129 haberi bulunmuştur.

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, Haberleri

Milyonlarca vatandaşı ilgilendiren ‘deli dumrul vergisi’ne dikkat

Milyonlarca vatandaşı ilgilendiren ‘deli dumrul vergisi’ne dikkat!

Hesap açma kapama işlemleri için vatandaşlardan alınan ücrete Yargıtay 'dur' dedi. Durumu değerlendiren Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, alınan ücret değerini 'deli dumrul vergisi' olarak tanımlarken, "Tüketiciden hesap açma ve kapama işlemleri ile hesap cüzdanı yazdırma işlemlerinden herhangi bir ücret alınamaz" diyerek kanuna işaret etti.

17.09.2021Ekonomi
Birçok kişi aynı durumdan şikayetçi...  HGS geçiş ihlali cezasına emsal karar

Birçok kişi aynı durumdan şikayetçi... HGS geçiş ihlali cezasına emsal karar!

İzmir-İstanbul otoyolunda HGS geçiş ihlaline mahkemeden emsal karar geldi. 4 katı ceza kesilmesini mahkeme yasaya aykırı buldu. CNN Türk'te birçok kişi tarafından tartışılan emsal karar hakkında açıklamada bulunan TÜSODER Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Tüketicilere diyorum ki ihlalli geçiş bilgisi ulaşır ulaşmaz lütfen 15 günü geçirmeyin, ana miktarı ödeyin" dedi.

13.09.2021Ekonomi
Üniversiteli bavulları hazırladı... ‘Barınma’ telaşı  başladı

Üniversiteli bavulları hazırladı... ‘Barınma’ telaşı başladı

3 dönemi pandemi nedeniyle uzaktan eğitimle geçiren üniversiteliler, yüz yüze eğitim öncesi kalacak yer arayışına girdi. Üniversiteliler devlet, vakıf ya da özel yurtlarda 230 liradan 3 bin 500 liraya kadar çıkan aylık ücret ödeyerek veya kiralık ev tutarak konaklayabilecek....

8.09.2021Eğitim
Kiralık ev arayanlar dikkat Kapora dolandırıcılığı arttı

Kiralık ev arayanlar dikkat! Kapora dolandırıcılığı arttı

Kiralar artıp kiralanacak ev azalınca fırsatçılar tarafından bu alanda yapılan sahtekarlık artış gösterdi. Daha uygununu bulma derdinde olan vatandaş, kapora dolandırıcılarının eline düşüp elindeki parayı kaptırıyor. Uzmanlar vatandaşlara sahte ilanlara dikkat edilmesi yönünde çağrıda bulundu.

27.08.2021Ekonomi
Kiralık ev arayanlar dikkat Kapora dolandırıcılığı arttı

Kiralık ev arayanlar dikkat! Kapora dolandırıcılığı arttı

Kiralar artıp, kiralanacak ev azalınca fırsatçılar tarafından bu alanda yapılan sahtekarlık artış gösterdi. Daha uygununu bulma derdinde olan vatandaş, kapora dolandırıcılarının eline düşüp elindeki parayı kaptırıyor. Uzmanlar vatandaşlara sahte ilanlara dikkat edilmesi yönünde çağrıda bulundu.

27.08.2021Haber
Yangın fırsatçıları Daha alevler sönmemişken tarlaları satışa çıkardılar...

Yangın fırsatçıları! Daha alevler sönmemişken tarlaları satışa çıkardılar...

Tüm Türkiye son günlerde Ege ve Akdeniz’de devam eden orman yangınlarına kilitlenmiş durumda. Kamu kurumlarından sivil toplum örgütlerine, itfaiyecilerden vatandaşlara kadar herkes devam eden yangınlara karşı gece gündüz mücadele ediyor. Ancak böyle bir dönemde dahi fırsatçılar ortaya çıkabiliyor.

5.08.2021Ekonomi
Kriz fırsatçılarının yeni rotası yangın söndürme ekipmanları oldu

Kriz fırsatçılarının yeni rotası yangın söndürme ekipmanları oldu

Türkiye'nin güneyinde yaşanan orman yangınları fırsatçılara kazanç kapısı olurken, birçok yangın söndürme ekipmanına fahiş zamlar yapıldı. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu bu kriz fırsatçılığının cezasının 114 bin lira olduğunu belirtti.

4.08.2021Haber
Kriz fırsatçılığının cezası 114 bin TL

Kriz fırsatçılığının cezası 114 bin TL

Türkiye'nin güneyinde yaşanan orman yangınları fırsatçılara kazanç kapısı olurken, birçok yangın söndürme ekipmanına fahiş zamlar yapıldı. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu bu kriz fırsatçılığının cezasının 114 bin lira olduğunu belirtti.

4.08.2021Ekonomi
Milyonlarca kişi diken üstünde Kirada oturanların hakları neler

Milyonlarca kişi diken üstünde! Kirada oturanların hakları neler?

İstanbul'da artan ev kiraları mevcut kiracıları da tedirgin etmeye başladı. Evlerini yükselen rakamlardan kiraya vermek isteyen ev sahipleri mevcut kiracılara evden çıkmaları yönünde baskı yapabiliyor. Bu gibi durumlarda kiracılar kolay bir şekilde evden çıkarılamayacağı gibi kiralara sadece yasal oranda zam yapılabiliyor. Ancak ev sahipleri 5 yılın sonunda emsallere uygun kira bedelinin belirlenmesi için kira tespit davası açabilir. 10 yılın sonunda ise 3 ay önceden yazılı bildirim yapıldığı takdirde ev sahibinin tahliye hakkı bulunuyor.

28.06.2021Ekonomi
Tebligat kâbusu başladı Enkaza yapıştırıp gidiyorlar

Tebligat kâbusu başladı! Enkaza yapıştırıp gidiyorlar

Mahkemelerden gönderilen tebligatlara yasal süresi içinde itiraz edilebiliyor. Ancak postacılar kentsel dönüşüme girmiş, yıkılmış binanın bulunduğu yerlere pusula bırakıp gitmeye başlayınca mağduriyetler ortaya çıktı.

26.06.2021Ekonomi
Tatil planı yapanlar dikkat Haklarınızı biliyor musunuz

Tatil planı yapanlar dikkat! Haklarınızı biliyor musunuz?

Tatil paketinde satın alınanlar ile gidilen yerdeki şartlar bazı durumlarda aynı olmuyor. Bu gibi durumlarda vatandaşlar ödedikleri tatil parasından ulaşım ücreti hariç yüzde 25 oranına varan indirim alabiliyorlar. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu bu gibi durumlarda birçok kullanıcı tarafından bilinmeyen Kütahya Çizelgesi'nin öneminden bahsederken, Avukat Cenk Söbe, internet üzerinden sahte ilanlarla yapılan satışların nitelikli dolandırıcılık olduğunu söyledi.

21.06.2021Ekonomi
İkinci el saat için anlaştı, 500 lirasını kaptırdı

İkinci el saat için anlaştı, 500 lirasını kaptırdı

2’nci el eşya satışında dolandırıcılık şikayetleri arttı. 500 liraya saat almak istedi, satıcı sırra kadem bastı. Parayı gönderen Ömer Akkuş savcılığa şikayette bulundu.

13.05.2021Ekonomi
Yeni dolandırıcılık yöntemi: İngilizce eğitim seti

Yeni dolandırıcılık yöntemi: İngilizce eğitim seti

Yeni dolandırıcılık yöntemi olan İngilizce eğitim seti satışlarıyla ilgili birçok mağdur var. 'Üniversite öğrencisiyiz. 7 gün ücretsiz 14 gün içinde iptal edebilirsiniz' denen sistemde mağdurlar iptal edemediklerini ve borçlarla karşılaştıklarını belirttiler.

28.02.2021Haber
Yeni dolandırıcılık yöntemi 14 gün içinde iade edebilirsiniz deniyor ama gerçek bambaşka

Yeni dolandırıcılık yöntemi! '14 gün içinde iade edebilirsiniz' deniyor ama gerçek bambaşka

Yeni dolandırıcılık yöntemi olan İngilizce eğitim seti satışlarıyla ilgili birçok mağdur var. 'Üniversite öğrencisiyiz. 7 gün ücretsiz 14 gün içinde iptal edebilirsiniz' denen sistemde mağdurlar iptal edemediklerini ve borçlarla karşılaştıklarını belirttiler.

28.02.2021Ekonomi
Fiyatı dudak uçuklatan ayçiçek yağında gramaj hilesi

Fiyatı dudak uçuklatan ayçiçek yağında gramaj hilesi!

Son aylarda fiyatı hızla artan ve bir türlü düşmeyen ayçiçek yağında, bu kez de gramajlar azaldı. Marketlerde su şişesi boyutlarında yarım litrelik, 4 buçuk litrelik yağlar dikkat çekiyor. CNN Türk’ten Mücahit Topçu’nın haberi.

26.02.2021Ekonomi
Ayçiçek yağında, bu kez de gramajlar azaldı

Ayçiçek yağında, bu kez de gramajlar azaldı

Son aylarda fiyatı hızla artan ve bir türlü düşmeyen ayçiçek yağında, bu kez de gramajlar azaldı. Marketlerde su şişesi boyutlarında yarım litrelik, 4 buçuk litrelik yağlar dikkat çekiyor. CNN Türk’ten Mücahit Topçu’nın haberi.

26.02.2021Haber
Ağır hasar: Trafik kazası sonrası borcu olmayan çifte 12 bin liralık icra şoku

Ağır hasar: Trafik kazası sonrası borcu olmayan çifte 12 bin liralık icra şoku!

Birçok ilde avukatlarla davalık olan hasar danışmanlık şirketlerinden biri dikkat çeken bir soruşturma ile gündemde. 1.5 yıl önce Bayrampaşa’da hasarlı bir kaza meydana geldi. Kazadan sonra Pendik’te bulunan bir şirket, aracı hasar gören Özer Çaçaoğulları’dan vekâletname aldı. Kazada kusuru bulunan Döndü İşbilir’in sigorta şirketi, Çaçaoğulları’nın 3.100 liralık hasarı ile araçtaki 3.654 liralık değer kaybını ödedi. Danışmanlık şirketi Çaçaoğulları’na, değer kaybı parasından 2.500 lira eksik ödediği gibi, İşbilir ve eşine de 12 bin liralık icra takibi başlattı.

28.01.2021Ekonomi
Dolandırıcılardan yeni yöntem Bu mesajlara aman tıklamayın

Dolandırıcılardan yeni yöntem! 'Bu mesajlara aman tıklamayın'

Koronavirüs salgını dönemini fırsat bilen dolandırıcılar yeni bir yönteme imza attı. Dolandırıcılar, devlet tarafından salgın nedeniyle geri ödemesiz 3 bin lira destek verildiği yönünde mesaj atıyor. Konuyla ilgili olarak Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, ''Bu mesajlara aman tıklamayın. Bu uygulama daha önce gördüğümüz telefon dolandırıcılığından farklı. Telefon rehberini ele geçiriyor. Yalan dolandırıcılık mesajını rehberdeki herkese o kişinin telefonundan gönderiyor. Güvendikleri tanıdıklarından geldiğini düşünen diğer insanlarda tıklayabilir bu tuzağa düşebilir." dedi.

11.01.2021Haber
Bu mesajlara aman tıklamayın... Dolandırıcılardan yeni yöntem

Bu mesajlara aman tıklamayın... Dolandırıcılardan yeni yöntem

Koronavirüs salgını dönemini fırsat bilen dolandırıcalar yeni bir yönteme imza attı. Dolandırıcılar, devlet tarafından salgın nedeniyle geri ödemesiz 3 bin lira destek verildiği yönünde mesaj atıyor. Konuyla ilgili olarak Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, ''Bu mesajlara aman tıklamayın. Bu uygulama daha önce gördüğümüz telefon dolandırıcılığından farklı. Telefon rehberini ele geçiriyor. Yalan dolandırıcılık mesajını rehberdeki herkese o kişinin telefonundan gönderiyor. Güvendikleri tanıdıklarından geldiğini düşünen diğer insanlarda tıklayabilir bu tuzağa düşebilir." dedi.

11.01.2021Gündem
Fiyat etiketlerde indirim oyunu

Fiyat etiketlerde 'indirim oyunu'

Marketlerde ve çeşitli mağazalarda indirim kapsamında etiketlere yansıtılan 5 kuruşluk fark vatandaşın tepkisini çekti.

27.11.2020Haber
İşte depremzedelerin hakları

İşte depremzedelerin hakları

Deprem sonucunda evi hasar görenler müteahhide, yapı denetim kurumuna ya da belediyeye dava açabilir

5.11.2020Ekonomi
Abonelik iptaline e-Devlet çözümü

Abonelik iptaline e-Devlet çözümü

CEP telefonu, internet, dijital televizyon platformları gibi abonelik gerektiren hizmetlerin iptali, firmaların talepleri nedeniyle çileye dönüşüyor. Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK) tarafından gerekli çalışmalar tamamlandıktan sonra abonelik iptalleri artık e-Devlet üzerinden yapılabilecek.

3.10.2020Ekonomi
Vatandaşın abonelik iptal çilesi e-devlet ile sona erecek

Vatandaşın abonelik iptal çilesi e-devlet ile sona erecek

İNTERNET sim kartı, uydu televizyon gibi abonelik gerektiren hizmetlerin iptali, firmaların istekleri nedeniyle adeta çile dönüşüyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK) tarafından Resmi Gazetede yayımlanan karara göre, gerekli çalışmalar tamamlandıktan sonra abonelik iptalleri artık e-devlet üzerinden yapılabilecek.

2.10.2020Haber
Resmi Gazetede yayımlandı... Abonelik iptalleri e-Devletten olacak

Resmi Gazete'de yayımlandı... Abonelik iptalleri e-Devlet'ten olacak!

İnternet sim kartı, uydu televizyon gibi abonelik gerektiren hizmetlerin iptali, firmaların istekleri nedeniyle adeta çile dönüşüyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK) tarafından Resmi Gazete'de yayımlanan karara göre, gerekli çalışmalar tamamlandıktan sonra abonelik iptalleri artık e-devlet üzerinden yapılabilecek.

2.10.2020Ekonomi
Dolandırıcıların yeni yöntemine dikkat Kaymakamlık farketti...

Dolandırıcıların yeni yöntemine dikkat! Kaymakamlık farketti...

Okulların açılmasını fırsat bilen dolandırıcıların sosyal medyada "yardım kampanyası" ilanıyla duygu sömürüsü yaparak vatandaşları dolandırdığı belirlendi . Durumu fark ederek uyarıda bulunan Gaziosmanpaşa Kaymakamı Numan Hatipoğlu, " Maalesef kötü niyetli kişiler çeşitli şekillerde, vatandaşlarımızın iyi niyet duygularını istismar etmeye çalışmaktalar. Bunlardan bir kısmı da kaymakamlıkların, resmi kurumların ismini kullanarak dolandırma çabası gösteriyor" dedi.

23.09.2020Gündem
KDV indirimlerine dikkat edin

KDV indirimlerine dikkat edin

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu "Pek çok hizmet kolu için getirilen KDV indirimlerini uygulamayan işletmeler olduğuna dair şikayetler alıyoruz" dedi.

15.08.2020Ekonomi
Son dakika haberi: Vatandaşlar isyan etti Para vermeden denize giremiyorlar...

Son dakika haberi: Vatandaşlar isyan etti! Para vermeden denize giremiyorlar...

Son dakika haberi.. Yaz aylarında denize girmek isteyen İstanbulların tercihlerinin başında Kilyos geliyor. Kilyos'ta oturanlar ya da Kilyos'a denize girmek için gelenler sahil boyunca uzanan özel plajlarla karşılaşıyor. Bu plajlardan yararlanmak için ise, belirli bir ücret ödemeden denize girmek mümkün değil.

5.07.2020Gündem
Gelen yüksek faturalar sonrası EPDKya  şikayet yağdı, İGDAŞa soruşturma açıldı

Gelen yüksek faturalar sonrası EPDK'ya şikayet yağdı, İGDAŞ'a soruşturma açıldı

İSTANBUL'da doğal gaz faturaları hakkındaki şikayetlerin ardından 'mevzuata aykırı sürelerde faturalandırma' yapılması gerekçesiyle Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), İstanbul Gaz Dağıtım Sanayii ve Ticaret A.Ş. (İGDAŞ) 'ye soruşturma başlattı. Konu ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Pandemi ya da sokağa çıkma yasağı bahaneleri ileri sürerlerse bu geçerli değil. EPDK bununla ilgili de bir düzenleme yaptı. Bir önceki yılın aynı döneme ait tüketiminin ortalamasını tahakkuk ettirebilirlerdi" dedi. Vatandaşlar da gelen faturalardan şikayet etti.

6.05.2020Haber
Son dakika: İGDAŞa soruşturma Aydın Ağaoğlu: Aboneler EPDKya şikâyet yağdırdılar

Son dakika: İGDAŞ'a soruşturma! Aydın Ağaoğlu: Aboneler EPDK'ya şikâyet yağdırdılar

İSTANBUL'da doğal gaz faturaları hakkındaki şikayetlerin ardından 'mevzuata aykırı sürelerde faturalandırma' yapılması gerekçesiyle Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), İstanbul Gaz Dağıtım Sanayii ve Ticaret A.Ş. (İGDAŞ) 'ye soruşturma başlattı. Konu ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Pandemi ya da sokağa çıkma yasağı bahaneleri ileri sürerlerse bu geçerli değil. EPDK bununla ilgili de bir düzenleme yaptı. Bir önceki yılın aynı döneme ait tüketiminin ortalamasını tahakkuk ettirebilirlerdi" dedi. Vatandaşlar da gelen faturalardan şikayet ederek 'Tüm yılların en yüksek faturasını ödedik' dedi...

6.05.2020Ekonomi
Corona virüs sürecinde kargo şikayetleri arttı

Corona virüs sürecinde kargo şikayetleri arttı

KORONAVİRÜS salgını sonrasında internetten yapılan alışverişlerle birlikte vatandaşların mağduriyeti de arttı. Hem satın aldıkları hem de başkasına göndermek amacıyla kargoya verdikleri ürünlerin ulaşmasında sıkıntılar yaşayan vatandaşlar, kargolarının kaybolduğunu, geç ulaştığını ve kargo şirketlerine ulaşamadıklarını söyledi. Kargo şirketlerinin taleplere hazırlıksız yakalandığını ve şikayetlerin arttığını belirten Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ise mağduriyet yaşayanların nasıl bir yol izlemesi gerektiğini anlattı.

6.05.2020Haber
Corona virüs sürecinde şikayetler arttı 20 gündür bekleyen var, telefonları açan yok

Corona virüs sürecinde şikayetler arttı! 20 gündür bekleyen var, telefonları açan yok

KORONAVİRÜS salgını sonrasında internetten yapılan alışverişlerle birlikte vatandaşların mağduriyeti de arttı. Hem satın aldıkları hem de başkasına göndermek amacıyla kargoya verdikleri ürünlerin ulaşmasında sıkıntılar yaşayan vatandaşlar, kargolarının kaybolduğunu, geç ulaştığını ve kargo şirketlerine ulaşamadıklarını söyledi. Kargo şirketlerinin taleplere hazırlıksız yakalandığını ve şikayetlerin arttığını belirten Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ise mağduriyet yaşayanların nasıl bir yol izlemesi gerektiğini anlattı.

6.05.2020Ekonomi
Su tüketimine dikkat

Su tüketimine dikkat

20 saniye boyunca musluğun açık kalması durumunda 2 litreye yakın suyun boşa akacağını söyleyen uzmanlar koronavirüsle mücadele ederken suyumuzu idareli kullanmamızı, evde kaldığımız sürece elektrik, doğalgaz ve internetten de tasarruf yapmamız gerektiğini hatırlatıyor.

20.03.2020Ekonomi
Araçlar artık yeni yönetmeliğe göre çekiliyor

Araçlar artık yeni yönetmeliğe göre çekiliyor

Hatalı park eden her araç artık çekilmiyor. Yönetmelikte belirtilen yerlere park edilen araçlar çekicilirken çekilen araç sayısında azalma olduğu belirtiliyor. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Çekmenin bir amacı var. Her aracı kaldırıp götüremezsin" derken araçları çekilenler de açıklamalarda bulundu.

20.01.2020Haber

Araç çekme yönetmeliğinde dikkat çeken detay

Hatalı park eden her araç artık çekilmiyor. Yönetmelikte belirtilen yerlere park edilen araçlar çekicilirken çekilen araç sayısında azalma olduğu belirtiliyor. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Çekmenin bir amacı var. Her aracı kaldırıp götüremezsin" derken araçları çekilenler   de açıklamalarda bulundu.

20.01.2020Gündem
Aracı çekilenler bu habere dikkat Paranızı geri alabilirsiniz

Aracı çekilenler bu habere dikkat! Paranızı geri alabilirsiniz

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Park yasağı olay yere park etmiş araca sadece trafik cezası uygulanır, araç kaldırılıp götürülmez . Bu ikinci kez cezalandırma olur ki böyle bir durumda tüketici çekiciye ödediği bedeli tüketici hakem heyetine başvurarak iadesi talep edebilir ve sonuç alabilir." dedi.

21.12.2019Gündem
İnternetteki sahte yetkili servislere dikkat

İnternetteki sahte "yetkili servislere" dikkat

SON dönemlerde elektronik ev aletleri bozulan vatandaşların korkusu haline gelen sahte yetkili servisler kimi zaman eşyaları tamir etmek için götürüp geri getirmiyor, kimi zaman da tamir yapmadığı halde tamir bedeli alıyor. Tüketicilere uyarılarda bulunan Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Sosyal medyada markayı yazıp, teknik servis dediklerinde 5 tane teknik servis çıkıyor. İlk dört tanesi sahte. Bunların yanında reklam yazar. Tüketiciler bu nedenle dikkatli olsunlar" dedi.

2.12.2019Haber
Vatandaşların korkusu haline geldi Yetkili servis dolandırıcılığına dikkat

Vatandaşların korkusu haline geldi! Yetkili servis dolandırıcılığına dikkat

SON dönemlerde elektronik ev aletleri bozulan vatandaşların korkusu haline gelen sahte yetkili servisler kimi zaman eşyaları tamir etmek için götürüp geri getirmiyor, kimi zaman da tamir yapmadığı halde tamir bedeli alıyor. Tüketicilere uyarılarda bulunan Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Sosyal medyada markayı yazıp, teknik servis dediklerinde 5 tane teknik servis çıkıyor. İlk dört tanesi sahte. Bunların yanında reklam yazar. Tüketiciler bu nedenle dikkatli olsunlar" dedi.

2.12.2019Ekonomi
Köprü cezasını geri almak için son gün 2 Eylül

Köprü cezasını geri almak için son gün 2 Eylül

Araç sınıfları itibarıyla geçmesi yasak olmasına rağmen 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nden geçenlere verilen idari para cezalarının iadesi için başvuru süresi 2 Eylül Pazartesi dolacak.

29.08.2019Ekonomi
Günler sonra acı haber geldi 6 yaşındaki kızının gözü önünde...

Günler sonra acı haber geldi! 6 yaşındaki kızının gözü önünde...

ARNAVUTKÖY'de evinde temizlik yaptığı sırada 6 yaşındaki kızının yanında başından vurularak ağır yaralanan Tuğba Anlak(30) hastanede hayatını kaybetti.

27.08.2019Gündem
Kızının gözleri önünde vurdular Yaşam mücadelesi veriyor

Kızının gözleri önünde vurdular! Yaşam mücadelesi veriyor

İstanbul Arnavutköy'de evinde temizlik yaptığı sırada 6 yaşındaki kızının yanında başından vurularak ağır yaralanan Tuğba Anlak (30) hastanede yaşam mücadelesi veriyor. Güvenlik kameralarına da yansıyan olayla ilgili hastane önünde açıklama yapan aile ise yetkililerden destek bekliyor. Gözyaşlarına hakim olamayan abla İlknur Gültekin, ''Kızı her gün 'annem gelecek, annem ölmeyecek, anneme bir şey olursa ben nasıl yatacağım, uyuyacağım' diyor. Annesinin resmini öpüyor'' dedi.

27.08.2019Gündem
Görürseniz sakın tıklamayın Böyle dolandırıyorlar

Görürseniz sakın tıklamayın! Böyle dolandırıyorlar

Daha önce Merkez Bankası başta olmak üzere bankaların Twitter hesaplarını taklit ederek vatandaşları dolandıran sahtekarlar şimdi de e-Devlet adına binlerce sahte hesap açarak dolandırmanın peşinde.

19.08.2019Ekonomi
Sosyal medya kullanıcılarına önemli uyarı: Bu mesaj arkadaşınızdan gelirse...

Sosyal medya kullanıcılarına önemli uyarı: Bu mesaj arkadaşınızdan gelirse...

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Dolandırıcılar, kişilerin yakın arkadaşlarının hesaplarını ele geçirerek, arkadaşıymış gibi 'Büyük bir firmanın kampanyası var, seni de dahil edeceğiz, kazancın olacak' gibi aldatıcı mesajlar gönderiyor. Mesajları o kadar samimi yazıyorlar ki belli ki onların daha önceki yazışmalarını incelemişler. Gerçekten vatandaş, karşısındakini arkadaşı zannediyor" açıklamasında bulundu.

7.08.2019Ekonomi
Taksilerde kısa mesafeye indi-bindi ücreti de çözüm olmadı

Taksilerde kısa mesafeye indi-bindi ücreti de çözüm olmadı

Taksilerde başlatılan indi-bindi ücreti uygulamasının kısa mesafelerde yolcu almama problemine çözüm sağlamadığını belirten vatandaşlar ve tüketici örgütlerinin temsilcileri, taksicilerin kısa mesafede yolcu almamayı sürdürdüğünü, bu durumun özellikle sabah ve akşam saatleri, turistik ve kalabalık bölgelerde yoğunlaştığını vurguluyor.

11.07.2019Ekonomi
Uzmanlar uyardı: İnternetten rezervasyon yaptıranlar buna dikkat

Uzmanlar uyardı: İnternetten rezervasyon yaptıranlar buna dikkat

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Ağaoğlu, "Bilinen turizm acentelerinin sitelerini kopyalayarak sahte siteler yapıyorlar. Daha sonra sosyal medyada da o fotoğraflarla ilanlar yayınlamak suretiyle tüketicileri kandırıyorlar" açıklamasında bulundu.

6.07.2019Ekonomi
Facebook, Twitter, Instagram... Her yerdeler Dikkat, anında kredi bile çekiyorlar

Facebook, Twitter, Instagram... Her yerdeler! Dikkat, anında kredi bile çekiyorlar

Tüketici örgütü temsilcileri, son dönemlerde Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal medya sitelerinde bazı bankaların yanı sıra Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) logolarının yer aldığı sahte hesaplarla dolandırıcılık yapıldığı uyarısında bulundu. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Son zamanlarda Twitter, Instagram, Facebook gibi geniş kitlelerin takip ettiği sosyal medya mecralarında sahte banka ilanlarıyla tuzağa düşürülen tüketiciler, hesapları boşaltılarak dolandırılıyor, hatta tüketicinin adına kredi bile çekiliyor. Tüketici hizmet aldığı sosyal medya sitesi tarafından yapılan ihmal, dikkatsizlik veya özensizlik nedeniyle bir zarara uğramışsa Tüketici Kanunu'na göre, zararını sosyal mecrada hizmet sunan kuruluştan talep edebilir'' dedi.

4.07.2019Ekonomi
Kredi kartı kullananlara çok önemli uyarı: Mağdurlar artıyor, bu noktaya dikkat

Kredi kartı kullananlara çok önemli uyarı: Mağdurlar artıyor, bu noktaya dikkat!

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde son dönemde tüketici mağduriyeti arttı. Sosyal medyadan satış yapacak firmanın ilanının yayınlandığı mecrada ticaret sicil numarasının bulunması gerekiyor. Bunun yanında sabit telefon, açık adres, mesafeli satış sözleşmesi ve cayma bildirimi konusunda da bilgilerin yer alması gerekiyor" açıklamasında bulundu.

7.06.2019Ekonomi

Yazar Sonuçları

Dijitalleşme bankacılığın sonunu mu getiriyor

Bir elimde 185 liralık alışverişim, diğer elimde kredi kartım... Kasadaki genç kadının elinde pos cihazı... 45 dakikadan fazla uğraştık ama işlem ‘Başarısız.’ Kredi kartı borcumu ödemedim sandım ama sorun bende değilmiş! Akbank’ın dijital bankacılık sistemlerindeki ‘arıza’ nedeniyle milyonlarca kişi 2 gün boyunca tıpkı benim gibi en basit bankacılık işlemlerini dahi yapamadı. Banka ‘Siber saldırı yok’ diyor. Peki, ne oldu? Daha da önemlisi tüketici mağduriyetleri nasıl giderilecek? Sordum.

9.07.2021

Siber dolandırıcıların 'Efsane' vurgunu

‘Efsane’ kampanyaları alışveriş çılgınlığı yaşattı. Online alışverişte bir önceki yıla göre yüzde 103 artışla rekor kırdık. Ancak madalyonun bir de ‘öteki’ tarafı var. Binlerce kişi ucuza alırım hevesiyle çıktıkları yolda siber dolandırıcıların hedefi oldu. Banka, tüketici hakem heyeti ve savcılığa başvuranların sayısında artış var. Hesaptaki parasına bloke konulan ya da alışveriş adı altında kredi kartından para çekilen mağdurlar ne yapmalı? Nereye başvurmalı? Paralarını geri almaları mümkün mü? Uzmanlara sordum.

1.12.2020

Korona günlerinde aile bütçesi nasıl yönetilir?

COVID-19 salgınıyla alışveriş ve tüketim alışkanlıklarımız da değişti. Bunun üstüne bazı fırsatçıların kolonya, tıraş makinesi, gıda ürünleri gibi ürün kalemlerine fahiş fiyat uygulaması da binince aile bütçesi durumdan etkilendi. Uzmanlara bu süreçte bütçeyi nasıl yöneteceğimizi ve tasarruf sağlayacak noktaları sorduk.

13.04.2020

Korona fırsatçıları virüsten tehlikeli

Türkiye’de ilk koronavirüs tespit edildi. Panik havasından faydalanmak isteyen fırsatçılar da boş durmadı. Kimi ürünlerin fiyatı 24 saatte 5 katına çıktı. Dezenfektan ürünleri, maske ve gıdaya yapılan astronomik zamdan tüketiciler rahatsız. Peki ne yapmak gerekli? İşte uzmanlarından tüketiciye el haritası...

13.03.2020