Uluslararası kuruluşların, eğitim stratejilerine yön vermek üzere dünya çapında karşılaştırmalar yaparak eğitim politikalarını belirleme çabaları, eğitimin evrensel bir yönünü ifade ediyor. Son 20 yıl içinde dünya genelinde yapılan çeşitli eğitim araştırmaları, ülkelerin eğitim programlarını revize etmelerine, eksiklikleri gidermelerine ve uluslararası eğitim sahnesinde kendi pozisyonlarını belirlemelerine yardımcı oluyor.
#Konuk YazarMilli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin geçen hafta açıklanan PISA 2022 sonuçlarını değerlendirerek, “Eğitimde son yirmi bir yılda elde ettiğimiz başarıları asla yeterli bulmuyoruz çünkü eğitim, bir noktaya varılabilecek bir alan değil. Bizler de daha iyisini yapmak için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
#PISAULUSLARARASI Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA, “1985-1990 yılları arasında Paris’te ‘Planlama Müşaviri’ olarak görev yaptığım Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemlerde 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırmadır” diyor Rıdvan Karluk.
#PISAMilli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul Mesleki Eğitim Zirvesi’ne katıldı. Zirvenin açılış konuşmasını yapan Bakan Tekin sektör temsilcilerine seslenerek, “Gelin taşın altına elimizi birlikte koyalım. Mesleki eğitim konusunda sektörden gelecek her türlü katkıya açığız” dedi.
#Milli Eğitim Bakanı Yusuf TekinAlmanya Türk Veli Dernekleri Federasyonu (FÖTED) ‘PISA 2022’ araştırma sonuçlarına göre eğitimdeki olumsuz sonuçların göçmen öğrencilerden kaynaklandığını dillendiren yetkililere tepki gösterdi. FÖTED Eş Başkanı Mehtap Çağlar ve FÖTED Eş Başkanı Kemal Ülker tarafından yapılan yazılı açıklamada şöyle denildi:
#AVRUPADAN HABERLERPISA 2022 sonuçlarını Hürriyet Gazetesi için değerlendiren OECD Eğitim ve Beceriler Direktörü Andreas Schleicher, Türkiye’nin matematik ve fen alanlarında PISA tarafından şimdiye kadar ölçülen en yüksek sonuçları aldığını belirtti. Schleicher, “Türkiye matematikte cinsiyet uçurumunu kapatmayı başardı. Türkiye’de kız ve erkek öğrenciler matematikte ortalama olarak benzer düzeyde performans gösterdi” dedi.
#PISAEkonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) tarafından uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2022 sonuçları yayımlandı. Buna göre Türkiye; matematik, fen ve okuma becerilerinin ölçüldüğü her üç alanda sıralamasını yükseltti ve bu alanlarda tüm ülkelerin ortalamasını geçti.
#PISAAlmanya’da federal, eyalet ve yerel yönetimlerin eğitim harcamaları 2022 yılında arttı. Federal İstatistik Dairesi verilerine göre 2022’de eğitime toplam 176.3 milyar Euro harcandı. Bu rakam, 2021 yılına kıyasla yüzde 5.3 oranında fazla. 2021’de eğitim için 167.4 milyar Euro harcandı.
#AlmanyaOkuma, çocukların okula başlamasıyla birlikte kazanılması beklenen en önemli görev. Bu yönüyle bakıldığında, tüm akademik becerilerin geliştirilmesinde anahtar konumunda olan ve diğer birçok akademik becerinin kazanılması için önkoşul niteliği taşıyan okuma, öğrencilerin akademik başarıları için yordayıcı özellik taşıyan işlevsel bir beceri olarak karşımıza çıkıyor.
#Konuk YazarBeşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor’un dışarıdan bonservisleriyle aldığı toplam 30 futbolcu başka kulüplerde kiralık. G.Saray 25.4, F.Bahçe 18.3 milyon Euro bonservis ödediği 9’ar futbolcuyu başka takımlara kiraladı. Cimbom’un gönderdiklerinin hiçbiri ‘geleceğe yatırım’ değil zira hepsi belli bir yaşın üstünde. F.Bahçe’e ise Tiago, Emre, Çağtay ve İsak bu sınıfa giriyor. Daha akılcı işler yapan Beşiktaş ile Trabzon, kiraya verdikleri oyuncular için 3.5’ar milyon Euro ödedi. Üstelik bunların çoğu genç.
#FutbolMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, son 20 yılda eğitimde ve eğitimin tüm kademelerinde yapılan çok önemli yatırımlarla okullaşma oranının yüzde 90’nın üzerine çıktığı bir eğitim sistemine kavuşulduğunu belirtti.
#Mahmut ÖzerMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Eşitsizliklerle mücadele etme konusunda eşsiz bir güce sahip olan yine eğitimdir. Hedefimiz her bir öğrencimize eşit nitelikte eğitim imkanı sunmak, onları dünyadaki akranlarıyla rekabet edebilir seviyeye eriştirmek ve 21'inci yüzyıl becerileriyle donatarak geleceğe güçlü bir şekilde hazırlamaktır" dedi.
#Milli Eğitim BakanıMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Türkiye'nin son 20 yılda eğitim alanında gerçekleştirdiği dönüşümleri ve hedeflerini G20 ülkelerine anlattı. Bakan Özer, Endonezya'nın dönem başkanlığında G20 ülkeleri eğitim bakanlarının katılımıyla gerçekleştirilen zirveye video mesajla katıldı.
#Milli Eğitim Bakanı Mahmut ÖzerMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, eğitim sisteminde iki boyutlu olumlu bir iyileşme süreci yakalandığını belirterek, “Birincisi bu memleketin evlatlarının tamamını tüm kademelerde eğitimle buluşturduk. İkincisi bu dönem aynı zamanda 2000li yıllarda devreye sokulan toplumsal mühendisliğin hasarlarının giderildiği bir dönem oldu” dedi.
#Mahmut ÖzerMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “LGS’de süre artırımı, doğru bir beklenti değil. 5 Haziran’da yapacağımız LGS’de 2021 yılına göre hiçbir değişiklik yok. Hem sürede hem de sorularda değişiklik olmayacak” dedi. Bu yıl öğretmen atamalarında okul öncesi kademesine öncelik vereceğini belirten Bakan Özer, havacılık ve uzay sanayi ile ilgili spesifik bir meslek lisesi kurulacağını da duyurdu.
#MEBMillî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Bahçelievler Anadolu Lisesi Açılış Töreni'nde yaptığı konuşmada yarıyıl tatiline bir hafta kaldığını belirterek okullardaki son durumu paylaştı. Bakan Özer, "Bugün itibarıyla Kovidden dolayı tüm sınıfları kapalı olan hiçbir okulumuz bulunmamakta. Yüz yüze eğitime devam." dedi. Bakan Özer, 31 Ocak'ta yapılacak 15 bin öğretmen atamasına ilişkin "15 bin öğretmenin yüzde 50'sini, yani 7 bin 500'ünü İstanbul'a vereceğiz" ifadelerini kullandı.
#Yüz Yüze Eğitim