EKSTRA
MENÜ

Oecd

Oecd ile ilgili tüm haberleri ve son dakika Oecd haber ve gelişmelerini bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. Toplam 1.887 Oecd haberi bulunmuştur.

Oecd Haberleri

MEB PISA 2015 Ulusal Ön Raporu: Milli gelir performansta etkili

MEB PISA 2015 Ulusal Ön Raporu: Milli gelir performansta etkili

MEB’in PISA 2015 Ulusal Ön Raporu’na göre en başarılı bölge Türkiye ortalamasını geride bırakan Batı Marmara olurken, fen liseleri ise beklendiği gibi en iyi performansı gösterdi. MEB raporda, OECD’nin göstergelerinden çıkarak kimi tespitlerde de bulundu. Buna göre, gayrisafi yurtiçi hasılanın düşüklüğü, okul öncesi eğitime erişimin az olması Türkiye’nin PISA 2015’teki performansını etkiledi.

18.12.2016Eğitim
OECD, Hürriyet için yorumladı: PISA karnemiz neden kötü

OECD, Hürriyet için yorumladı: PISA karnemiz neden kötü

PISA 2015’in açıklanmasıyla başlayan Türkiye’nin eğitim performansı tartışması sürüyor. 2012’den 2015’e kadar geçen sürede matematik, okuma ve fendeki gerilemenin nedenleri sorgulanıyor. PISA’nın yürütücüsü OECD, Türkiye’deki düşüşün nedenlerini Hürriyet için yorumladı. Organizasyon özellikle 2012’den sonra lise düzeyinde yapılan reformların yarattığı zorluklara işaret ediyor.

11.12.2016Eğitim
PISA ne ölçüyor

PISA ne ölçüyor?

OECD’nin 2000 yılından bu yana üç yılda bir yaptığı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 sonuçları 6 Aralık’ta açıklandı. Bu değerlendirme 15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik, fen bilimleri ve okuma becerilerini çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan testler yoluyla ölçüyor.

11.12.2016Eğitim
PISA eğitimde bulunduğumuz yeri belgeledi

PISA eğitimde bulunduğumuz yeri belgeledi

PISA, OECD tarafından eğitim politikaları ve çıktılarını geliştirmek amacıyla uygulanan bir program. 2000 yılında uygulanmaya başlayan bu programa Türkiye 2003’te dahil oldu.  Üç yılda bir 15 yaşındaki öğrencilere, matematik, fen ve okuma alanlarında bir sınav veriliyor ve bu sınavda tüm ülkelerdeki öğrencilerin ortalama puanları kamuoyuyla paylaşılıyor.

11.12.2016Eğitim
Sınav kötü anket iyi

Sınav kötü anket iyi

PISA 2015’te eğitim paydaşlarıyla yapılan anketler sınav sonuçlarından farklı. Türkiye sınıf tekrarı ve fendeki ders sonrası aktivitelerde iyi bir tablo sergiliyor. Öğrenciler derslerden zevk alıyor ve motivasyonları tam fakat başarılı olamıyorlar. Anketin bir başka sonucu ise devlet okullarının özerkliği çok zayıf ve ekipman yetersiz.

8.12.2016Eğitim
Milli Eğitim Bakanı Yılmaz PISA sonuçlarını değerlendirdi

Milli Eğitim Bakanı Yılmaz PISA sonuçlarını değerlendirdi

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, tek bir kritere bakılarak, Türkiye'nin eğitim durumunu değerlendirmenin hata olduğunu belirterek, "Türkiye, geçmişe kıyasla eğitime daha çok önem veriyor, eğitime daha fazla kaynak ayırıyor ve eğitimde de alınan sonuçlar çok daha iyi durumdadır. Eksiklerimizin farkındayız, ama geçmişe göre çok iyi durumdayız." dedi.

8.12.2016Gündem
İşte uzmanlara göre PISAda dökülmemizin nedenleri

İşte uzmanlara göre PISA'da dökülmemizin nedenleri

Uluslararası Değerlendirme Programı PISA’da Türk öğrencilerin tam anlamıyla dökülmesini uzmanlara sorduk. Genel görüşe göre sebepler şöyle: 4+4+4 sistemi, TEOG odaklı eğitim ve öğretmen gelişimindeki sorunlar...

7.12.2016Eğitim
Türkiye eğitimi OECDde son 2de

Türkiye eğitimi OECD'de son 2'de

OECD’nin üç yılda bir yayınladığı PISA 2015 açıklandı. 15 yaş düzeyinde öğrencilerin katıldığı programda Türkiye matematik, fen bilimleri ve okumada sıra kaybetti. Üç alanda da 35 OECD üyesi arasında sondan ikinci oldu. Eğitimciler düşüşün Türkiye’de daha fazla öğrencinin eğitime katılmasından kaynaklanabileceğini söylüyor.

6.12.2016Eğitim
Türkiye PISA’da kaybetti

Türkiye PISA’da kaybetti

OECD, PISA 2015 sonuçlarını açıkladı. Türkiye 15 yaş düzeyindeki öğrencilerin matematik, fen bilimleri ve okumada teste alındığı sınavda 2012’deki sınava göre önemli sıra kayıpları yaşadı. Türkiye’de 15 yaş düzeyindeki öğrencilerin 31.2’si matematik, fen bilimleri ve okuma ortalamasında çok düşük düzeyde performans gösterdi. Bu oran listenin üst sıralarında yer alan ülkelerdeyse yüzde 10’un üzerine geçmiyor.

6.12.2016Eğitim
Alman öğrenciler matematik ve fen bilimlerinde geriledi

Alman öğrenciler matematik ve fen bilimlerinde geriledi

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) sonuçları açıklandı. Buna göre Almanya, önceki yıllara göre matematik ve fen bilimleri derslerinde geriledi. Ancak gerilemeye rağmen yine de başarılı ülkeler arasında yer alıyor.

6.12.2016Dünya
Türkiye’nin puanı arttı sıralaması değişmedi

Türkiye’nin puanı arttı sıralaması değişmedi

Eğitim dünyasının dört gözle beklediği TIMSS 2015 sonuçları geçen salı günü açıklandı. 4 ve 8’inci sınıf düzeyinde 600 binden fazla öğrencinin katıldığı programda Türkiye, puanlarını artırmasına rağmen dünya ortalamasının gerisinde kaldı ve sıralaması değişmedi. Dünyanın en iyileriyse ‘üstün’ performanslarıyla Singapur, Güney Kore, Tayvan ve Japonya oldu.

4.12.2016Eğitim
Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla

Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla

TEDMEM, eğitim gündemini sıkça meşgul eden ders saatleri konusunu tüm boyutlarıyla ele aldı.

2.12.2016Eğitim
TIMSS 2015 sonuçları açıklandı

TIMSS 2015 sonuçları açıklandı

Dünyada PISA ile birlikte önde gelen uluslararası öğrenci değerlendirme programları arasında gösterilen TIMSS’in 2015 sonuçları açıklandı. Buna göre 4 ve 8’inci sınıf öğrencilerinin matematik ile fen bilimleri performanslarının değerlendirildiği programda, Türkiye tüm alanlarda puanını arttırsa da dünya ortalamasının altında kaldı. Türkiye’de kızlar erkeklerden 4’üncü sınıf matematik hariç daha başarılı oldu.

30.11.2016Eğitim
Profesyonel öğretmenler geliyor

'Profesyonel öğretmenler geliyor'

Ülkemizdeki 921 bin 389 öğretmenin yüzde 70’e yakını 40 yaş altında. OECD  ülkeleri arasında en genç öğretmenk adrosuna sahip ülkeyiz. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Semih Aktekin, Hürriyet’e “Profesyonel öğretmen yetiştirmek istiyoruz” diyerek öğretmenlerin hizmetiçi eğitim sürecinin yeniden ele alındığını, artık alan bilgisi yüksek olanların öğretmenlik yapabileceğini söyledi.

28.11.2016Eğitim
Bakan Yılmaz: 300 bine yakın derslik yaptık

Bakan Yılmaz: 300 bine yakın derslik yaptık

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, "Eğitime ayrılan kaynakla eğitim alanında bir çok yatırımı gerçekleştirdik, okul, derslik yaptık. Bizim dönemimizde 300 bine yakın derslik yapıldı" dedi.

25.11.2016Eğitim
Müfredatımızı içerik olarak hafifleteceğiz

"Müfredatımızı içerik olarak hafifleteceğiz"

MEB Müsteşarı Yusuf Tekin, "Çocuklarımıza fazla bilgi vermek insan hakkı ihlalidir. Müfredatımızı, programlarımızı içerik olarak hafifleteceğiz" dedi.

24.11.2016Eğitim
İhraç edilen öğretmen sayısı 30 bine yakın

İhraç edilen öğretmen sayısı 30 bine yakın

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, FETÖ'nün darbe girişiminin ardından 30 bine yakın öğretmenin ilişiğini kesmek zorunda kaldıklarına belirtti. Yılmaz, "Ama inanın ki yüzde 1 bile hata yoktur. Bunu çok net söyleyeyim" dedi.

16.11.2016Eğitim
Şimşek’ten radikallik uyarısı

Şimşek’ten radikallik uyarısı

BAŞBAKAN Yardımcısı Mehmet Şimşek de ödül töreninde yaptığı konuşmada, “Bu ödülü sizin kadar hak eden biri yok” diyerek Şarık Tara’yı tebrik etti.

11.11.2016Ekonomi
Matematik “başarılı” olmanın altın anahtarı gibi

Matematik “başarılı” olmanın altın anahtarı gibi

Açılımı ‘Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’ olan PISA (Programme for International Student Assessment) OECD tarafından üçer yıllık dönemler hâlinde, öğrencilerin kazandığı temel bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırma projesi. Okuma (okuduğunu anlama) ve matematik alanında sorular yöneltilen PISA’da ayrıca öğrencilerin motivasyonları, kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme şekilleri, okul ortamları ve aileleriyle ilgili veriler toplanıyor.

7.11.2016Eğitim
Bakan İsmet Yılmaz: Eğitim fakültelerine taban puan gelecek

Bakan İsmet Yılmaz: Eğitim fakültelerine taban puan gelecek

UNESCO Türk Milli Komitesi’nin (UTMK) Kundu Turizm Merkezi'ndeki bir otelde düzenlediği Türkiye Milli Komisyonu 3. Büyük Buluşması toplantısının açılışında konuşan Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, barış, hoşgörü, diyalog ve uzlaşmaya her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulan bu dönemde UNESCO'nun çalışmalarının ayrı bir önem kazandığını söyledi. Yılmaz, “YÖK Başkanlığımız halihazırda hukuk fakültelerine, tıp fakültelerine bir taban puan kriteri getirdi, önümüzdeki dönemde taban puan, artı diğer kriterleri getirerek eğitim fakültelerimizi bugün olduğu halinden daha iyi bir konuma getirmek istiyoruz" dedi.

4.11.2016Eğitim
PISA 2015 fen soruları yayınlandı

PISA 2015 fen soruları yayınlandı

OECD, PISA 2015’te 72 ülkeden 15 yaş düzeyinde toplamda 510 bin öğrenciye yöneltilen fen bilimleri sorularından bazılarını yayınladı. İlgilenenler sorulara OECD’nin internet adresi üzerinden ulaşabilir.

4.11.2016Eğitim
Eğitim fakültelerine baraj öğretmen niteliğini artırır mı

Eğitim fakültelerine baraj öğretmen niteliğini artırır mı?

Eğitim fakültelerine baraj puan uygulamasının öğrenci girdisinin niteliğini artırmaya elbette katkısı olacak. Ancak barajın otomatik olarak öğretmenlerin niteliğini artırmayacağı aşikar. Son yıllarda eğitim fakültesi sayısı hızla artarak 96’ya ulaştı. Bunların hepsinde yetkin öğretim elemanlarının bulunup bulunmadığı, nitelikli eğitim verilip verilmediğinin de değerlendirilmesi gerekiyor. Aksi takdirde belirli bir baraj puan ile giren öğrencilerin kaliteli bir eğitim almadan nitelikli öğretmen olmaları mümkün değil.

23.10.2016Eğitim
En çok İngiliz harcıyor

En çok İngiliz harcıyor

OECD raporuna göre çocuk büyütmeye en fazla ödemeyi yapan ülke İngiltere.

11.10.2016Dünya
Okul renklerine ‘bilimsel’ yaklaşım

Okul renklerine ‘bilimsel’ yaklaşım

Okul renklerinin öğrencinin akademik başarısını artırmaya yardımcı olması amacıyla bir proje hayata geçirildi. Proje ile renk, mekan, ışık gibi unsurlara göre boya seçeneklerinin yer aldığı ‘Okul Boyama Kılavuzu’ hazırlandı. Okulların fiziki ortamı ve seçilen renklerin çocukların genel başarı oranını yüzde 25 artırdığını söyleyen MEB Müsteşar Yardımcısı Doç. Dr. Mustafa Hilmi Çolakoğlu, “Proje kelebek etkisi yaratacak” dedi.

27.09.2016Eğitim
Temel becerilerde Türkiye hayli ‘vasat’

Temel becerilerde Türkiye hayli ‘vasat’

TEDMEM, OECD’nin temmuz ayında açıkladığı ‘Yetişkin Becerileri Araştırması’nın sonuçlarıyla ilgili bir rapor hazırladı. Raporda temel becerilerde yeterlik düzeyinin en iyi haliyle dahi ‘vasat’ olduğu iddia edildi.

16.09.2016Eğitim
Türkiyede eğitime bir bakış

Türkiye'de eğitime bir bakış

OECD’nin ‘Eğitime Bir Bakış 2016’ raporuna göre, Türkiye’de tüm düzeylerde öğrenci başına düşen kamu harcamaları 2008-2013 yıllarında yüzde 63 artsa da OECD ülkeleri arasında hâlâ sondan ikinci sırada...

15.09.2016Eğitim
Türkiye’deki yeni mezun profili ile kurumların yeni mezunlardan beklentileri uyuşmuyor

Türkiye’deki yeni mezun profili ile kurumların yeni mezunlardan beklentileri uyuşmuyor!

Saville Consulting ve Türkiye ortağı Assessment Systems İngiltere ve Türkiye’deki yeni mezun profilini ortaya koymak üzere Wave® Profesyonel Tarzlar Envanterini uyguladıkları bir çalışma yaptılar. Çalışma sonuçlarına göre Türkiye ve İngiltere’deki yeni mezunların güçlü oldukları yönler birbirine oldukça yakın. İşe alım uzmanlarının yeni mezunlardan beklentileri ise büyük oranda benzeşse de ayrıldıkları önemli noktalardan biri; Yenilikçilik. Türk işe alım uzmanları yeni mezunlarda ‘’Yenilik Yaratma’’ özelliği aramıyor, hatta tercih etmiyor!

5.09.2016Kampüs
Başbakan Yıldırım: Hasar Rus krizi kadar

Başbakan Yıldırım: Hasar Rus krizi kadar

Başbakan Binali Yıldırım piyasalarda hiç panik yaşanmadığına dikkat çekerek “Ekonomiyi alt üst edecek bir değişim yaşanmadı. Rusya ile uçak krizi kadar etkisi var” dedi.

25.07.2016Ekonomi

Yazar Sonuçları

Çocuklar matematikten kalmış, şimdi ne yapacağız?

OECD’nin 72 ülkeyi kapsayan ‘Öğrenci Değerlendirme Programı’ (PISA) sonuç raporu Türkiye açısından çok vahim. Eğitim sistemi alarm veriyor. Artık kendimize gelelim, kasabalı politikacı zihniyetiyle ziyan ettiklerimiz kendi evlatlarımızdır. Çağdaş medeniyet iki dal üzerinde durur: Filoloji ve matematik. Bu iki dalda iyi eğitim veremezsek üniversitelere hazırlıksız insan gelir.

10.12.2016

Sorun matematik değil, yoğunlaşamamak

Matematik, Türkiye’de birçok çocuk için kâbus! OECD’nin hazırladığı öğrenci değerlendirme raporu PISA da durumun vahametini ortaya koyuyor. Okulda öğrenemediği matematiği, özel ders alarak takviye etmeye çalışanların sayısı bir hayli fazla. Oysa, sadece okulda alınan matematik dersinin yeterli olması gerekir. Peki, ne yapmalı? Çocukların matematiği sevmesi için ne yapılması gerektiğini ünlü matematikçi Ali Nesin’e sorduk.

9.12.2016

Koç’un bilimde SÜPERSTAR sayısı artıyor

OECD’nin Uluslararası Öğrenci Değerlendirmesi Programı PISA sonuçlarında karnemizin çok çok zayıf olduğunun ortaya çıkmasından bir gün önce Rahmi Koç Müzesi’ndeyiz.

8.12.2016

Pastayı büyütecek PISA’da ağır seyir

TÜRKİYE’nin sorunlarının çözümünü dolar kur-faiz oranı terazisinde arayan siyasetçiler ve iş kesimi, birkaç haftaya kalmadan yine ‘ekonomi zirvelerinde’ konuşacaklar; “Türkiye katma değerli üretim yapmalı, kilo başı ihracat bedelimiz şu kadar dolar olmalı” diyerek. Oysa bunu sağlayacak ‘malzeme’, verimlilik ve nitelikli işgücü. İşgücünün de en büyük donanımı eğitim; bilimsel bilgi ve teknoloji, ölçme, test etme, iş bilme, sorun çözme, icat çıkarma üzerine kurulu.

6.12.2016

Kadın istihdamına kafaya taktık

KADIN istihdamında AB ve OECD’nin çok gerisinde olmamız yetmezmiş gibi kadın işsizliği rekor kırıyor.

20.10.2016

Yetiştiriken öğreniyoruz

OECD’nin Uluslararası Finansal Eğitim Ağı (OECD/INFE) tarafından düzenlenen “Yetişkinlerin Finansal Okur Yazarlık Yeterliliği” araştırması sonuçları yayımlanan raporla duyuruldu.

12.10.2016

Eğitimde eşitsizliğin resmi

EĞİTİM eşitlikçi mi olsun, elitist mi?

11.10.2016

Eğitimde nihayet kaliteye ve öğretmene yatırım başlıyor

BAŞBAKAN Binali Yıldırım, espri olsun diye “Öğrenciye kötü haber, artık sabahçı-öğlenci yok, tüm gün okuldasınız” dedi ama aslında bu öğrenciye iyi haber.

4.10.2016

AK Parti’nin kıramadığı kısır döngü: Gelir eşitsizliği

ADALET ve Kalkınma Partisi 2002 yılında “Kimsesizlerin kimsesi” ve “Sessizlerin sesi” olma iddiasıyla kuruldu. Parti bugün de bu iddiasını sürdürüyor.AK Parti’nin temel siyasi iddiası olan bu sözler bir siyasi analize dayanıyordu.

23.09.2016

Ekonomide ‘perşembenin gelişi’

DÜN ikinci çeyrekte yüzde 3.09 büyüdüğümüz açıklandı.

9.09.2016

Biz neden bu kadar beceriksiz bir ülke olduk?

Türkiye’de yetişkinler okuduğunu anlamada, hesap yapmada ve teknoloji kullanarak sorun çözmede dünyanın neresinde?

29.08.2016

Biz neden bu kadar beceriksiz bir ülke olduk?

Türkiye’deki yetişkinler ölçülen tüm alanlarda diğer ülkelerdeki akranlarının çok gerisinde. Okuduğunu anlamada Japonya ve Finlandiya gibi ülkeler zirvede; biz ise Şili ve Endonezya’yı aşarak sondan 3. sıradayız. Sayısal becerilerde de sondan 3. sıradayız. Bizim yetişkinlerin yarısı okuduğunu anlamada ve sayısal beceride en alt beceri seviyesinde.

29.08.2016

Merkez’den ‘çıplaklaştıran’ indirime devam

MERKEZ Bankası dün gecelik borç verme faizi olan ‘tavan faizi’ çeyrek puan düşürdü.

23.08.2016