MENÜ

Tedmem

Tedmem ile ilgili tüm haberleri ve son dakika Tedmem haber ve gelişmelerini bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. Toplam 82 Tedmem haberi bulunmuştur.

Tedmem Haberleri

Okul öncesi eğitimde sınıfta kaldık

Okul öncesi eğitimde sınıfta kaldık

Türk Eğitim Derneği’nin (TED) düşünce kuruluşu TEDMEM, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD)’nin her yıl yayımladığı ‘Eğitime Bir Bakış 2019’ raporunu değerlendirdi. Çalışmada TEDMEM uzmanları, 2018’de 25-34 yaş arası her 100 kişiden 43’ünün lise mezunu olmadığına dikkat çekti. Bunun, OECD ortalamasının (yüzde 15) yaklaşık üç katı olduğu açıklanırken, ortaöğretim düzeyine erişememiş genç yetişkin nüfusun fazla olmasının temel okuryazarlık becerileri konusundaki risklere işaret ettiği vurgulandı. OECD ortalamasında üç yaş altındaki her üç çocuktan birinin erken çocukluk ve bakım hizmetlerinden faydalandığını, Türkiye’de ise bu oranın her 1000 çocuktan yalnızca üçüne denk geldiğini belirten uzmanlar, okulöncesi ve öğretmen eğitimi konusunda da önlemler alınması gerektiğini söyledi.

13.10.2019Eğitim
Okulöncesi eğitimde sınıfta kaldık

Okulöncesi eğitimde sınıfta kaldık

Türk Eğitim Derneği’nin (TED) düşünce kuruluşu TEDMEM, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD)’nin her yıl yayımladığı ‘Eğitime Bir Bakış 2019’ raporunu değerlendirdi. Çalışmada TEDMEM uzmanları, 2018’de 25-34 yaş arası her 100 kişiden 43’ünün lise mezunu olmadığına dikkat çekti. Bunun, OECD ortalamasının (yüzde 15) yaklaşık üç katı olduğu açıklanırken, ortaöğretim düzeyine erişememiş genç yetişkin nüfusun fazla olmasının temel okuryazarlık becerileri konusundaki risklere işaret ettiği vurgulandı. OECD ortalamasında üç yaş altındaki her üç çocuktan birinin erken çocukluk ve bakım hizmetlerinden faydalandığını, Türkiye’de ise bu oranın her 1000 çocuktan yalnızca üçüne denk geldiğini belirten uzmanlar, okulöncesi ve öğretmen eğitimi konusunda da önlemler alınması gerektiğini söyledi.

13.10.2019Eğitim
Hem öğretmen açığı hem fazlası var

Hem öğretmen açığı hem fazlası var

TÜRK Eğitim Derneği’nin düşünce kuruluşu TEDMEM'in ‘2018 Eğitim Değerlendirme Raporu’na göre, Türkiye genelinde 41 bin 654 öğretmen fazlası var. Ülke genelindeki öğretmen ihtiyacı ise 153 bin 640. Öğretmen ihtiyacı ve fazlasına yönelik dengesizliklerde en çarpıcı örneklere büyükşehirlerde rastlandı. Birçok şehirde hem norm kadrodan daha fazla sayıda öğretmen hem de öğretmen açığı bulunuyor.

10.06.2019Eğitim
İYEP’e katılan öğrencilerin başarısı arttı

İYEP’e katılan öğrencilerin başarısı arttı

MEB tarafından matematik ve Türkçe derslerinden yeterli kazanımları edinemeyen öğrenciler için başlatılan İlkokullarda Yetiştirme Programı'na (İYEP) katılan 87 bin 3 öğrencinin matematik dersinde yüzde 87.59'u, Türkçe dersinde ise yüzde 79.41'i başarıyı yakaladı.

27.04.2019Eğitim
154 bin çocuk okul dışında

154 bin çocuk okul dışında

Türk Eğitim Derneği’nin düşünce kuruluşu TEDMEM’in yayımladığı 2018 Eğitim Değerlendirme Raporu’na göre Türkiye’de öğrenciler ortalama 12.1 yıl okulda kalmalarına rağmen sadece 8.9 yıla eşdeğer bir eğitim alıyor. 6-13 yaş aralığında yaklaşık 154 bin çocuğun okul dışında kaldığı belirtilen rapordaki tespitler şöyle:

27.04.2019Eğitim
TEDMEM: Öğretmen açığı 4 yılda kapatılabilir

TEDMEM: Öğretmen açığı 4 yılda kapatılabilir

TED'in düşünce kuruluşu TEDMEM, 2018 Eğitim Değerlendirme Raporu'nu açıkladı. MEB'in eğitim ve öğretim desteklerini kademeli olarak kaldırarak, bu destekleri dezavantajlı durumdaki okulların nicel ve nitel gelişimine yönlendirme kararının olumlu olduğu vurgulanan raporda, 97 bin öğretmen açığının dört yılda kapatılabileceği belirtildi.

26.04.2019Eğitim
TED Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu: Öğretmenlik Meslek Kanununda sorumluklar belirlenmeli

TED Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu: Öğretmenlik Meslek Kanunu'nda sorumluklar belirlenmeli

TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, "Türkiye, Öğretmenlik Meslek Kanunu'na sahip olmalı ama hakların yanında da sorumlulukların anlatıldığı bir meslek kanunu olmalı bu. Öğretmenlerimizi pamuklara sararak taltif etmeliyiz ama 'Devlet memuru oldum, buradan emekli olurum' mantığıyla değil" dedi.

26.01.2019Eğitim
2018’de eğitimin odağı öğretmen

2018’de eğitimin odağı öğretmen

Geride bırakmak üzere olduğumuz 2018 yılında oldukça yoğun bir eğitim gündemi vardı. Siyasi partilerin 2018 seçim bildirgelerinde geniş bir yer bulan eğitim vaatlerinde ve seçimi takip eden süreçlerde ülkemizin geleceği için nitelik artırmaya yönelik eğitim politikalarının gerekliliğinin altı sıklıkla çizildi. Prof. Dr. Ziya Selçuk’un Milli Eğitim Bakanı olarak görevlendirilmesiyle başlayan yeni dönemde ise bu gereklilik 2023 Eğitim Vizyonu olarak karşılık buldu.

31.12.2018Eğitim
Kolejlere standart şart

Kolejlere standart şart

Geçen hafta yazdığım ‘Hormonlu kolej fiyaskosu’ndan sonra öğretmenlerden, velilerden bu konuyla ilgili çok şikâyet geldi. Yazımda belirttiğim gibi, zor durumda olan bazı özel okul yatırımcılarının durumunun diğer okulları da etkileyeceği konuşuluyor.

15.12.2018Eğitim
TEDMEM’den Öğretmenlik Meslek Kanunu için öneri metin

TEDMEM’den Öğretmenlik Meslek Kanunu için öneri metin

Türk Eğitim Derneği’nin düşünce kuruluşu TEDMEM, Öğretmenlik Meslek Kanunu'nu öneri metni hazırladı. Öneriler arasında, öğretmen olacaklara ayrı sınav şartı getirilmesi yer alırken, eğitim fakültelerinin sınırlandırılması istenildi. İşte metinde yer alan öneriler:

15.12.2018Eğitim
Yapay zekada eğitimciler kilit nokta

Yapay zekada eğitimciler kilit nokta

University College London Öğretim Üyesi Prof. Dr. Rose Luckin, "Yapay zekanın eğitim-öğretimde kullanılmasında eğitimciler kilit nokta. Çoğunlukla teknolojiyi konuşurken eğitimcileri unutuyoruz." dedi.

19.11.2018Teknoloji
Prof. Dr. Rose Luckin: Yapay zeka öğretmeni desteklemeli

Prof. Dr. Rose Luckin: Yapay zeka öğretmeni desteklemeli

Yapay zeka üzerine çalışmalarıyla bilinen University College London Öğretim Üyesi Prof. Dr. Rose Luckin, TED’in Düşünce Kuruluşu TEDMEM’in konuğu oldu. ‘Eğitimde Yapay Zekanın Kullanımı ve Olası Güçlükler’ başlıklı bir sunum yapan Luckin, yapay zekanın insanları korkuttuğunu, insanların mesleklerine dair endişelerinin arttığını belirtti.

17.11.2018Eğitim
Eğitimde yapay zeka konuşulacak

Eğitimde yapay zeka konuşulacak

University College London Öğretim Üyesi Prof. Dr. Rose Luckin, yapay zeka ve eğitimi konuşmak üzere 16 Kasım’da Ankara’da TEDMEM Kürsü’nün konuğu oluyor.

16.11.2018Eğitim
Eğitim sistemi sil baştan yenileniyor

Eğitim sistemi sil baştan yenileniyor

Son yıllarda her bakanla birlikte yeni bir uygulama denenen eğitim sistemi bu kez köklü bir şekilde değişiyor. 2023 Eğitim Vizyonu Tanıtım Toplantısı Beştepe’de yapıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın konuştuğu toplantıda, yeni bir bakış açısıyla A’dan Z’ye değişim öngören sistemin sunumunu Bakan Ziya Selçuk yaptı: “Eğitim sistemleri 100 vagonlu tren gibidir. Bir spor araba gibi döndüremeyiz.”

23.10.2018Eğitim
Yoksulluk aile mirası

Yoksulluk aile mirası

Dünya Bankası ekonomisti Roy Van der Weide, ‘Dünyada Kuşaklar Arası Ekonomik Hareketlilik Ne Kadar Adil?’ raporunu TEDMEM’de düzenlenen bir seminerle değerlendirdi. Weide, eğitimde fırsat eşitliğini sağlayacak yatırımlar yapılmazsa ekonomik anlamda olumlu bir ilerleme kaydedilemeyeceğini söyledi. TEDMEM Direktörü Prof. Dr. Emin Karip ise Türkiye’de yoksulluğun aileden çocuklara transfer edildiğini belirtti.

6.10.2018Gündem
Dünya Bankası Ekonomisti: Eğitimde fırsat eşitliği olmadan ekonomi ilerlemez

Dünya Bankası Ekonomisti: Eğitimde fırsat eşitliği olmadan ekonomi ilerlemez

Dünya Bankası Ekonomisti Roy Van der Weide, ‘Dünyada Kuşaklar Arası Ekonomik Hareketlilik Ne Kadar Adil?’ raporunu TEDMEM’de düzenlenen bir seminerle değerlendirdi. Weide, eğitimde fırsat eşitliğini sağlayacak yatırımlar yapılmazsa ekonomik anlamda olumlu bir ilerleme kaydedilemeyeceğini söyledi. TEDMEM Direktörü Prof. Dr. Emin Karip ise Türkiye’de yoksulluğun aileden çocuklara transfer edildiğini belirtti.

6.10.2018Eğitim
Dünya Bankası Ekonomisti TEDMEM seminerinde

Dünya Bankası Ekonomisti TEDMEM seminerinde

Dünya Bankası Ekonomisti Roy Van der Weide, ‘Dünyada Kuşaklar Arası Ekonomik Hareketlilik Ne Kadar Adil?’ başlıklı raporu değerlendirmek ve raporun Türkiye verilerini analiz etmek için 4 Ekim’de Ankara’daki toplantıya katıldı.

5.10.2018Eğitim
Yeni bakanı bekleyen 10 önemli eğitim sorunu

Yeni bakanı bekleyen 10 önemli eğitim sorunu

Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nin ilk Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk’un ne gibi yenilikler yapacağı şimdiden merak konusu. Prof. Dr. Selçuk’un projeleri henüz bilinmiyor ama yeni bakanı bekleyen önemli eğitim sorunları var. Liselere yerleştirme, üniversite sınavı, açık lise, eğitimde kalite; başlıca sorunlardan. Bakan Selçuk, geçen hafta ilk kez basın önüne geçtiğinde yol haritasıyla ilgili ufak da olsa ipuçları verdi. Örneğin, çok tepki çeken öğretmen performans sistemiyle ilgili, “İlan edilenin işlevsel olduğunu düşünmüyorum ve böyle bir şeyi bakanlık olarak uygulamayacağız” dedi.

23.07.2018Eğitim
Eğitim yılı değişimlerle geçti

Eğitim yılı değişimlerle geçti

Geride bıraktığımız 2017-2018 eğitim öğretim yılının oldukça yoğun bir gündemi vardı. Sınav sisteminde gerçekleştirilen değişiklikler başta olmak üzere eğitim öğretim süreçlerini derinden etkileyecek pek çok gelişme yaşandı. Bu gelişmeler başta öğrenciler olmak üzere öğretmenler, veliler, okul yöneticileri, kısacası eğitimle uzaktan ya da yakından ilişkili olan tüm kesimleri kaçınılmaz olarak etkiledi.

11.06.2018Eğitim
TEDMEM’den ‘öğretmene performans’ eleştirisi: Veli ve öğrencilerin ‘not vermesi’ doğru değil

TEDMEM’den ‘öğretmene performans’ eleştirisi: Veli ve öğrencilerin ‘not vermesi’ doğru değil

Türk Eğitim Derneği’nini düşünce kuruluşu TEDMEM’in, tartışmaları devam eden ‘öğretmene performans’ yönetmelik taslağıyla ilgili raporunda; veli ve öğrencilerin öğretmenin performansıyla ilgili not vermesinin doğru olmadğı vurgulandı. Buna karşın öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin desteklenmesi için bir değerlendirme sistemine ihtiyaç olduğu da belirtildi.

7.04.2018Eğitim
Liselere geçişte küçük yaşa öncelik

Liselere geçişte küçük yaşa öncelik

YENİ liseye yerleştirme sisteminde Ortaokul Başarı Puanı’nın (OBP) ardından ikinci kriter yaş olarak belirlendi.

28.03.2018Eğitim
Her şey üniversite sınavı için: Liseyi bırakıp uzaktan okuyorlar

Her şey üniversite sınavı için: Liseyi bırakıp uzaktan okuyorlar

TEDMEM istatistikleri, son 5 yılda açıköğretim lisesine kayıtlı öğrenci sayısının yüzde 65 arttığını gösteriyor. Bazı eğitimcilere göre, bunun nedenlerinden biri, öğrencilerin ‘üniversite sınavına daha rahat hazırlanmak istemesi.’ Biz de sınava daha iyi çalışmak için açık liseye geçen öğrencilerle konuştuk. Liseliler, bu şekilde ders çalışmaya daha fazla vakit ayırdıklarını, lisenin ‘zaman kaybı’ yarattığını söylüyor.

22.03.2018Eğitim
4 öğrenciden 1’i açık lisede

4 öğrenciden 1’i açık lisede

TEDMEM geçtiğimiz hafta önemli bir rapor açıkladı. “2017 Eğitim Değerlendirme Raporu”nda birbirinden ilginç başlıklar var. Bunlardan benim en çok dikkatimi çeken, ortaöğretimle ilgili olanlar. Yazan da Milli Eğitim Bakanlığı’nın en üst kademesinde uzun zaman görev yapan Talim Terbiye Kurulu eski Başkanı Prof.Dr. Emin Karip olunca raporu daha dikkatle okumak gerekiyor. İşte rapordan çarpıcı başlıklar:

20.02.2018Eğitim
Sınavlarda artık sürpriz olmasın

Sınavlarda artık sürpriz olmasın

Önümüzdeki yıl YKS’nin ilk oturumu TYT’de çıkacak soru tiplerine uzmanların yorumunu incelemekte yarar var. Bu yıl değişikliklerle, yeniliklerle iyice şaşkına dönen adaylar umarım artık rahatlar.

5.12.2017Eğitim
TEDMEM raporu: 8’ler matematiği daha az seviyor

TEDMEM raporu: 8’ler matematiği daha az seviyor

Dünyada PISA ile birlikte önde gelen uluslararası öğrenci değerlendirme programları arasında gösterilen TIMSS en son 2015’te yapıldı. TEDMEM, TIMSS 2015’te Türkiye’nin durumunu değerlendirdiği raporunu yayınladı. Buna göre 8’inci sınıf matematik hariç ülke ortalaması arttı. Matematiği ve feni seven, değer veren ve kendine güveni fazla olup derse katılan öğrenciler daha başarılı. Ancak öğrenciler 8’inci sınıfa geldiklerinde matematiği daha az seviyor. Başarısız okullardaki 4’üncü sınıfların yaklaşık yüzde 30’u matematikte temel bilgi ve beceri düzeyine sahip değil. Bu oran ortaokul 8’lerde yüzde 40.

3.12.2017Eğitim
Ya yetişkinlerin beceri düzeyi düşükse

Ya yetişkinlerin beceri düzeyi düşükse?

“Çocukların yeteneklerini geliştirecek yetişkinlerin beceri düzeyi düşükse ne yapacağız” sorusu bir kısır döngü üzerinde akılcı bir şekilde düşünme çağrısı. Bu soru zaten kendi içinde genç nüfusun temel yeterliklerini ve becerilerini geliştirmek için öncelikle öğretmenlere odaklanılması gerektiğine işaret ediyor.

6.11.2017Eğitim
TEDMEM’den çarpıcı rapor: Fen, Anadolu ve sosyal bilimleri liseleri işlevini yitirdi

TEDMEM’den çarpıcı rapor: Fen, Anadolu ve sosyal bilimleri liseleri işlevini yitirdi

Liseye geçişle ilgili TEDMEM’in hazırladığı rapora göre, sistemin ‘sınav’ odaklı konuşulması ortaöğretimin amacı ve yapısıyla ilgili sorunların göz ardı edilmesine sebep oluyor. Söylenilenin aksine gelişmiş ülkelerde meslek lisesine geçişin yüzde 65’ten az olduğu belirtilen raporda sıra dışı örnekler üzerinden sınavın rasyonelleştirildiğine dikkat çekildi. TEDMEM uzmanlarının analizine göre fen, Anadolu ve sosyal bilimleri liseleri farklı akademik amaçlarla kurulmasına rağmen zamanla bu özelliklerini kaybetti. Ayrıca liseye geçişte merkezi sınav ‘Hakkari’deki çobana eşitlik’ sağladığı varsayımı da tartışmalı.

5.11.2017Eğitim
Ünlü felsefe profesöründen ‘can’ eğitimi

Ünlü felsefe profesöründen ‘can’ eğitimi

Türkiye’nin en önemli felsefecilerinden Prof. Dr. Ahmet İnam, TEDMEM Kürsü’nün konuğu oldu. Sınav sistemlerinde önemli değişikliklerin tartışıldığı günlerde Prof. Dr. İnam, herkesin göz ardı ettiği bir gerçek olduğunu belirterek, “Eğitim anlayışımızın temelinde çok farkına varmadığımız insan ve hayat anlayışı bulunmalı. Her can biricik” diye konuştu.

26.10.2017Eğitim
TEDMEM’in erken çocukluk eğitimi raporu: Aileler kurumlara güvenmiyor

TEDMEM’in erken çocukluk eğitimi raporu: Aileler kurumlara güvenmiyor

TEDMEM’in Türkiye’de erken çocukluk eğitimini değerlendirdiği raporuna göre, özellikle 0-3 yaş için kaliteli eğitim ve bakım hizmetleri veren kurum sayısının sınırlı olması, hizmetin güvenirliğine karşı olumsuz toplumsal algıya neden oluyor ve ebeveynleri resmi olmayan bakım hizmetlerine yöneltiyor. Raporda; evde çocuk bakımı yapacak kişiler için ön lisans programları oluşturulması, anne babaların istihdam koşullarına uygun eğitim kurumlarının sayısının artırılması ve kadın istihdamının desteklenmesi önerileri de yer alıyor.

3.10.2017Eğitim
Alternatif sistemde eşitsizlik uyarısı

Alternatif sistemde eşitsizlik uyarısı

Eğitimciler, TEOG’a alternatif modellerin eşitsizliği artırabileceğini söylüyor. Adrese dayalı kayıt için yeterli altyapı olmadığına dikkat çekerken, ailelerin taşınması gibi durumların yaşanabileceğini vurguluyorlar.

2.10.2017Eğitim
Liseye geçişte yanıt bekleyen 5 soru

Liseye geçişte yanıt bekleyen 5 soru

MERAKLA beklenen liseye geçiş sistemiyle ilgili Başbakan Binali Yıldırım, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi akademik yıl açılış töreninde bazı detaylar paylaştı. Buna göre, liseye geçişte dört yıllık ortalama dikkate alınacak, bir sınav yapılacak, test değil klasik olacak ve öğrencilere açık uçlu sorular yöneltilecek. Ancak bu açıklamaların yarattığı bazı soru işaretleri var. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selahattin Gelbal, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Nükhet Demir ve eğitim uzmanı Hatice Yılmaz akıllara takılan bu soruları yanıtladı.

29.09.2017Eğitim
ABD’li Eğitim Ekonomisti Hanushek: Ekonomisi gelişen PISA’da ilerliyor

ABD’li Eğitim Ekonomisti Hanushek: Ekonomisi gelişen PISA’da ilerliyor

Dünyanın lider üniversitelerinden Stanford’ta çalışmalarını sürdüren eğitim ekonomisti Eric Hanushek, TEDMEM Kürsü’nün konuğu oldu. Eğitim politikalarından alternatif yaklaşımlara birçok konunun konuşulup tartışıldığı etkinlikte Hanushek, ülkelerin gelişme hızlarıyla beceri düzeyleri arasındaki ilişki hakkında açıklamalarda bulundu. Ünlü akademisyen, ülkelerin 25 yıllık PISA eğilimleri incelendiğinde, ekonomik büyümenin performansları geliştirdiğini belirtti.

23.09.2017Eğitim
Öğretmenler için psikolojik rehber

Öğretmenler için psikolojik rehber

TEDMEM ve Amerikan Psikoloji Birliği işbirliğiyle ‘Okul Öncesinden Lise Sona: Öğretmenler için 20 Temel Psikoloji İlkesi’ raporu yayınlandı. Buna göre öğretmenler öğrencilerine ‘Çok zekisin’ dememeli, sınıfta kıyaslama yapmamalı.

4.05.2017Eğitim
TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu: Eğitim, bir toplumun sosyal adaletini sağlar

TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu: Eğitim, bir toplumun sosyal adaletini sağlar

TÜRK Eğitim Derneği (TED), Atatürk tarafından kurulan Türkiye’nin eğitim alanında ilk sivil toplum kuruluşu. Şu anda bir üniversitesi (TED Üniversitesi), 38 okulu, spor kulübü, mezun dernekleri, bağlı kuruluşları, senfoni orkestrası ile birlikte faaliyet gösteren bir STK olan TED, düşünce kuruluşu TEDMEM aracılığıyla da eğitim sisteminin sorunlarına bilimsel çözüm önerileri sunuyor. Eğitim sektörünün son durumunu ve Türk Eğitim Derneği’ni, TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu ile konuştuk:

13.02.2017Eğitim
Türkiye’de görev yapanlar: En genç öğretmenler

Türkiye’de görev yapanlar: En genç öğretmenler

Hürriyet’in açıkladığı, öğretmen adaylarının büyük kısmının alan sınavlarındaki başarısızlığına ilişkin ‘öğretmenin acı karnesi’ haberinin ardından gözler, eğitimin önemli unsuru öğretmenlere çevrildi.

2.02.2017Eğitim
Üniversite mezunumuzun seviyesi, lise terk Japon’dan düşük

Üniversite mezunumuzun seviyesi, lise terk Japon’dan düşük

Türk Eğitim Derneği’nin (TED) düşünce kuruluşu TEDMEM ‘2016 Eğitim Değerlendirme Raporu’nu açıkladı.

28.12.2016Eğitim
Eğitim Reformu Girişimi Direktörü Batuhan Aydagül: Okul kalitesini yukarıya çekemedik

Eğitim Reformu Girişimi Direktörü Batuhan Aydagül: Okul kalitesini yukarıya çekemedik

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından 3 yılda bir 15 yaş grubundaki öğrencilerin bilgi ve becerilerini değerlendirmek için yapılan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın (PISA) 2015 sonuçları Türk eğitim camiasında bomba etkisi yarattı. 72 ülke arasında yapılan değerlendirmede Türk öğrenciler fen bilimlerinde 52’nci, okuma becerilerinde 50’nci, matematikte ise 49’uncu sırada yer aldı. Türkiye’nin eğitim performansındaki alarm veren düşüşü sivil toplum kuruluşu Eğitim Reformu Girişimi Direktörü Batuhan Aydagül ile konuştuk.

11.12.2016Gündem
OECD, Hürriyet için yorumladı: PISA karnemiz neden kötü

OECD, Hürriyet için yorumladı: PISA karnemiz neden kötü

PISA 2015’in açıklanmasıyla başlayan Türkiye’nin eğitim performansı tartışması sürüyor. 2012’den 2015’e kadar geçen sürede matematik, okuma ve fendeki gerilemenin nedenleri sorgulanıyor. PISA’nın yürütücüsü OECD, Türkiye’deki düşüşün nedenlerini Hürriyet için yorumladı. Organizasyon özellikle 2012’den sonra lise düzeyinde yapılan reformların yarattığı zorluklara işaret ediyor.

11.12.2016Eğitim
İşte uzmanlara göre PISAda dökülmemizin nedenleri

İşte uzmanlara göre PISA'da dökülmemizin nedenleri

Uluslararası Değerlendirme Programı PISA’da Türk öğrencilerin tam anlamıyla dökülmesini uzmanlara sorduk. Genel görüşe göre sebepler şöyle: 4+4+4 sistemi, TEOG odaklı eğitim ve öğretmen gelişimindeki sorunlar...

7.12.2016Eğitim
Türkiye’nin puanı arttı sıralaması değişmedi

Türkiye’nin puanı arttı sıralaması değişmedi

Eğitim dünyasının dört gözle beklediği TIMSS 2015 sonuçları geçen salı günü açıklandı. 4 ve 8’inci sınıf düzeyinde 600 binden fazla öğrencinin katıldığı programda Türkiye, puanlarını artırmasına rağmen dünya ortalamasının gerisinde kaldı ve sıralaması değişmedi. Dünyanın en iyileriyse ‘üstün’ performanslarıyla Singapur, Güney Kore, Tayvan ve Japonya oldu.

4.12.2016Eğitim
Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla

Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla

TEDMEM, eğitim gündemini sıkça meşgul eden ders saatleri konusunu tüm boyutlarıyla ele aldı.

2.12.2016Eğitim
Temel becerilerde Türkiye hayli ‘vasat’

Temel becerilerde Türkiye hayli ‘vasat’

TEDMEM, OECD’nin temmuz ayında açıkladığı ‘Yetişkin Becerileri Araştırması’nın sonuçlarıyla ilgili bir rapor hazırladı. Raporda temel becerilerde yeterlik düzeyinin en iyi haliyle dahi ‘vasat’ olduğu iddia edildi.

16.09.2016Eğitim
İlkokulda el yazısına destek düşük

İlkokulda el yazısına destek düşük

El yazısının faydalı olup olmadığı konusunda dünyada farklı tartışmalar yaşanırken Türkiye’de bu yazı tipinin kaldırılması için başlatılan imza kampanyasına binlerce kişi destek verdi.

4.12.2015Gündem
İlkokullardaki el yazısı eğitimini uzmanlar yorumladı: Yararlı ancak Türkiye’de sağlıklı uygulanmıyor

İlkokullardaki el yazısı eğitimini uzmanlar yorumladı: Yararlı ancak Türkiye’de sağlıklı uygulanmıyor

El yazısının faydalı olup olmadığı konusunda dünyada farklı tartışmalar yaşanırken Türkiye’de bu yazı tipinin kaldırılması için başlatılan imza kampanyasına binlerce kişi  destek verdi. Konu, sosyal medyada da gündeme geldi. Uzmanlar ise el yazısının güven duygusunu, düşünce becerisini artırdığına vurgu yaparak fikirlerin daha kolay dile getirilmesine yardımcı olduğunu söylüyor. Ancak Türkiye’deki uygulamada yanlışlık ve eksiklikler bulunduğuna, doğru yazı yazmayan çocukların başarısız olacağına da işaret ederek, gerekli önlemlerin alınmasını öneriyorlar.

4.12.2015Gündem

Yazar Sonuçları

Kolejlere standart şart

Geçen hafta yazdığım ‘Hormonlu kolej fiyaskosu’ndan sonra öğretmenlerden, velilerden bu konuyla ilgili çok şikâyet geldi. Yazımda belirttiğim gibi, zor durumda olan bazı özel okul yatırımcılarının durumunun diğer okulları da etkileyeceği konuşuluyor.

15.12.2018

4 öğrenciden 1’i açık lisede

TEDMEM geçtiğimiz hafta önemli bir rapor açıkladı.

19.02.2018

Sınavlarda artık sürpriz olmasın

Önümüzdeki yıl YKS’nin ilk oturumu TYT’de çıkacak soru tiplerine uzmanların yorumunu incelemekte yarar var. Bu yıl değişikliklerle, yeniliklerle iyice şaşkına dönen adaylar umarım artık rahatlar.

4.12.2017

TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu: Eğitim, bir toplumun sosyal adaletini sağlar

TÜRK Eğitim Derneği (TED), Atatürk tarafından kurulan Türkiye’nin eğitim alanında ilk sivil toplum kuruluşu.

11.02.2017