Dijital Pazarlama haberleri sayfasında Dijital Pazarlama hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 2755 Dijital Pazarlama haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
IAB Amerika Ölçümleme, Adreslenebilirlik, Veri ve Perakende Medya’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeffrey Bustos, IAB üyeleriyle IAB Connect Retail Media etkinliğinde bir araya geldi. Etkinlik, dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak adlandırılan Perakende Medya, medya planlamadan yaratıcı stratejilere, ölçümlemeden optimizasyona, örnek vaka çalışmalarından gelecek öngörülerine kadar pek çok konu konuşuldu.
#IAB ConnectBine yakın işletmenin üye olduğu Eskişehir Sanayi Odası ve dünyanın en büyük dijital pazarlama ve reklamcılık sektörü derneği İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Eskişehirli işletmelerin dijital pazarlamanın sunduğu imkanlardan faydalanarak rekabette öne çıkmaları ile önemli bir iş birliğine imza attılar.
#IABİnteraktif Reklamcılık Derneği IAB tarafından Adform, Criteo, Meta, Mimeda ve Trendyol sponsorluğunda gerçekleştirilen IAB Ticaret ve Perakende Medya Webinarı’nda, dijital pazarlamanın üçüncü büyük dalgası olarak kabul edilen perakende medya konusu hem globaldeki hem de Türkiye’deki ticaret ve perakende medya fırsatlarıyla birlikte masaya yatırıldı.
#Dijital PazarlamaPek çok değişik ürün ve hizmet konusunda yapılacak olan reklamlar günümüzde dijital dünyaya taşınmıştır. Bu reklamların etkili olarak insanlara ulaştırılması da büyük önem taşımaktadır. Bu anlamda dijital pazarlama kavramı ortaya çıkmaktadır. Son yıllarda dijital pazarlama uzmanlarının ne iş yaptığı ve ne anlama geldiği hakkında pek çok araştırılma yapılmaktadır. Peki dijital pazarlama nedir? Ne iş yapar? Dijital pazarlama nasıl öğrenilir? Sizlere dijital pazarlama hakkında merak edilenleri detaylıca derledik.
#Dijital PazarlamaDijital Pazarlama İletişimi Platformu Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, reklamda sahtecilik, marka güvenliği gibi konularda yurt dışındaki benzer oluşumlarla iş birliği yaparak çözüm üreteceklerini belirterek; “Ekosistemi sürdürülebilir ve kontrollü bir şekilde büyütmek için çalışacağız” dedi.
#Ayşen AkalınGlobalWebIndex’in gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre, çalışanların yüzde 23'ü evden çalışmak istiyor. Evden çalışmanın yaygınlaşması, dijital pazarlamaya yapılan yatırımları artırıyor. Google ve Ipsos’un gerçekleştirdiği Global Perakende Araştırması’na göre, Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 72’si doğru ürünü aldığından emin olmak için internette araştırma yapıyor.
#Dijital PazarlamaYapılan son araştırmalara göre, dünya çapındaki dijital reklam harcamaları 2020 sonunda 384 milyar dolara ulaşacak. Araştırmaya göre, 2021’de pazar hacminin 435 milyar dolara çıkması öngörülüyor. Şirketler, Covid-19’un olumsuz etkilerini azaltmak için dijital pazarlamaya ağırlık verme eğiliminde.
#Dijital Pazarlama2019'a sayılı günler kala pazarlama konusunda yeni trenler ve 2018’de yapılan çalışmalar masaya yatırılıyor. Ne yaptık ne elde ettik değerlendirmeleri bir yana, 2019 yılı pazarlama trendleri ne olacak sorusu da kafaları meşgul ediyor. Bunu görmek aslında o kadar da zor değil. Neden mi? Çünkü globalde yapılan pek çok araştırma aslında 2019 pazarlama trendlerini belirledi bile. Bize bunlara uyum sağlamak kalıyor. Peki 2019 yılında dijital pazarlama yollarımız neler olacak.
#PazarlamaKalecik Hanımeli Kadın Kooperatifi, sıfır sermaye ile başladığı yolculuğunu bir üretim tesisine dönüştürerek kadın istihdamı ve yerel üretimde örnek bir başarı hikâyesi yazıyor. Kooperatif şimdilerde, Anadoludakiler Projesi kapsamında yürütülen SOGEP-Anadoludakiler programı ile 50 ton üzüm suyu ve hardaliye üretimine hazırlanıyor.
#Kalecik Hanımeli Kadın KooperatifiMillî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı halk eğitimi merkezleri, 3 bin 328 ücretsiz programla bireylerin bilgi ve becerilerini geliştirmesine olanak sağlarken, ‘Üçüz Dönüşüm’ yaklaşımı doğrultusunda yeşil, dijital ve toplumsal dönüşüm alanlarındaki kurslarıyla bireylere yeni meslek alanlarında sertifikalı beceri edinme fırsatı sunuyor.
#Halk Eğitimi MerkezleriÜniversite öğrencisiyken başlayan ve satış direktörlüğüne kadar yükseldiği profesyonel iş hayatındaki deneyimlerini kendi işine aktaran Aysu Bilgin, “Akvaryum yerine okyanus balığı olmayı” seçtim diyerek dijital dönüşümle iş dünyasında devrim yaratma hedefiyle çalışıyor. LinkedIn profesyoneli Bilgin’in gündeminde ise büyümek ve daha fazla değer yaratmak var.
#1Her ne kadar çalışanların arasında toplam kadın istihdamının oranı yüzde 34’lerde olsa da hem kamunun hem de özel sektörün kadınlara yönelik uyguladığı projeler sayesinde son 9 yılda kadınların işgücüne katılma oranında 5.9 puanlık bir artış görülüyor. En yoğun çalıştıkları alan ise hizmetler sektörü. Peki, Türkiye’de kadın istihdamı hangi boyutta, istihdamda zorluk çekilen alanlar neler ve kadın istihdamını artırmak için hangi önlem ve destekler uygulanıyor?
#Noyan DOĞAN43 ülkede faaliyet gösteren dijital pazarlama ve reklamcılık sektör derneği İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, sektörde yetişmiş insan kaynağı konusunda yapılan araştırmaların, pazarlama yöneticilerinin en büyük zorluklarından birinin dijital yetkinliklere sahip personel bulmak olduğunu gösterdiğini ve bu durumun, eğitim ve yetkinlik konusunu pazarlamanın en önemli gündem maddelerinden biri haline getirdiğini belirtti.
#IABDijital çağın getirdiği değişimler, eğitim anlayışını kökten sarsıyor. Eskiden üniversite eğitimi denildiğinde akla gelen büyük kampüsler, amfiler, yüz yüze dersler artık yerini uzaktan eğitim, online diploma programları ve alternatif eğitim modellerine bırakıyor. Geleneksel eğitimin yerini alıp alamayacağını, online diplomaların geleceğini ve alternatif öğrenme yollarını eğitim danışmanı, sevgili partnerim Burak Yılmaz ile konuştuk.
#Geleneksel EğitimYapılan birçok farklı araştırma gösteriyor ki çalışanlar maaşını artırmak için iş değiştiriyor. 1976’da kurulan işe alım danışmanlık firması Michael Page’in Türkiye Genel Müdürü Fatih Cömert’in verdiği bilgiye göre, geçen yıl Türkiye’de iş değiştirmede birinci öncelik ücretler oldu. Michael Page ile birlikte PageGroup’un bir parçası olan Page Executive Kıdemli Direktörü Melih Mümünoğlu ise, geçen yıl beyaz yakalılarda en fazla istihdam geçişinin yüzde 35 ile endüstri ve üretim, yüzde 21 ile perakende sektörlerinde olduğunu anlattı.
#MaaşSmarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! Conferenceİnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından düzenlenen “IAB Connect: Influencer Pazarlaması” etkinliğinde etkileyici pazarlama faaliyetlerinin yükselen gücüne odaklanıldı. Boğaziçi Üniversitesi Social Media Lab işbirliğiyle gerçekleşen etkinlikte, stratejiler ve fırsatlar kapsamlı bir şekilde ele alındı.
#IABYapay zeka botu olarak geliştirilen ve Türkiye’nin ilk yapay zeka influencerı olma yolunda ilerleyen 24 yaşındaki ‘Derin Yılmaz’, bir içerik pazarlama ajansında çalışıyor. Z kuşağı olarak tanımlanan ve 1995 ile 2009 yılları arasında doğmuş olan yeni neslin ilgi duyduğu iş alanlarından birinde görev alan Derin Yılmaz, ‘Yapay zeka bizi işsiz mi bırakacak?’ sorusunu yeniden akıllara getirdi. Büyük bölümü halen lise ya da üniversite öğrencisi olan z kuşağı, sosyal medya ve dijital pazarlama alanlarında iş bulmayı planlarken, yapay zeka Derin yaklaşık bir ay önce bir dijital içerik ajansında işe başladı. Ancak Derin, “Yapay zeka olarak, iş dünyasında insanların yerini almaktan ziyade onları desteklemenin ve işlerini kolaylaştırmanın bir parçasıyım” diyor.
#ChatgptIAB Amerika Ölçümleme, Adreslenebilirlik, Veri ve Perakende Medya’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeffrey Bustos, IAB üyeleriyle IAB Connect Retail Media etkinliğinde bir araya geldi. Etkinlik, dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak adlandırılan Perakende Medya, medya planlamadan yaratıcı stratejilere, ölçümlemeden optimizasyona, örnek vaka çalışmalarından gelecek öngörülerine kadar pek çok konu konuşuldu.
#IAB ConnectGaranti BBVA, kadının güçlenmesi, ekonomide daha fazla söz alması, toplumda ve iş hayatında adil ve eşit fırsatlara sahip olmasına büyük önem veriyor. Sürdürülebilirlik stratejisinin odaklarından birisi olan ‘kapsayıcı büyümeye’ yönelik çalışmaları doğrultusunda da 2006’dan bu yana kesintisiz sürdürdüğü, Türkiye’de ilk ve öncü olduğu Kadın Girişimci Programı’yla kadın girişimcilerin işletmelerinin sürdürülebilir olmasının yanında, onların gelişmesi ve güçlenmesine katkı sağlıyor.
#Sponsorlu İçerikGirişimcilik ekosisteminin büyümesi için faaliyetlerini hızlandıran Startep Türkiye, bireysel ve kurumsal verimliliği artırmak için kolları sıvadı. Potansiyelini keşfetme ve en üst seviyeye çıkarma hedefindeki çalışanlar ve kurumlar için insan ve kültür alanında geliştirdiği yeni modeli Girişimci İK Programı’nı başlattı.
#Hürriyet İKHepsiburada’nın deprem bölgesindeki ticarete destek vermek amacıyla başlattığı program, 1.5 yılda 8 bin 897 satıcıya ulaştı. Bunların 4 bin 654’ü ilk kez e-ticaret ile tanıştı. 1058 kadın girişimci de e-ticaret ile iş hayatına girdi. İki yıllık proje kapsamında eğitim alan satıcılar 6.8 milyar TL’lik ciro elde etti. Hedef ise iki yılı 10 milyar TL’lik ciro ile kapatmak.
#HepsiburadaTelefon dinleme iddiaları yeniden gündemde… Cox Media Group reklam firmasına ait raporlar, kullanıcıların telefonlarının dinlendiği şüphelerini doğruladı. Uzmanlar, mikrofonların sürekli açık olabileceğini ve bu verilerin çeşitli şirketler tarafından kullanılabileceğini belirtiyor. Prof. Dr. Ali Murat Kırık ile bu durumun yaratabileceği riskleri ve alınması gereken önlemleri konuştuk.
#Siber GüvenlikSpor tutkunu olan genç bir adam, baş dönmesi hissettikten sonra ‘kilitli kalma sendromu’ yaşadı. Tüm vücudunu felç eden nadir bir hastalık geliştirdikten sonra kendi vücudunun içinde 'kilitli' kalan 32 yaşındaki adamın hareket ettirebildiği tek kas gözlerindeki kaslar ve bu sayede göz kırparak iletişim kurabiliyor.
#Kilitli Kalma SendromuTeknolojiyle değişen yaşam koşullarına ayak uydurabilmek için yeni mesleklere ihtiyaç duyulacak. Uzmanlar, robotik mühendisliği, yenilenebilir enerji uzmanlığı, siber güvenlik uzmanlıklarının geleceğin meslekleri arasında olduğunu ve öğrencilerin meslek seçerken bilişim ve medikal alanlarına ilgi duyduğunu belirtti. Meslekler yapay zekâ ile dönüşürken uzmanlar, bazı mesleklerin yok olacağını ancak öğretmenlik, doktorluk gibi mesleklerin ise önemini yitirmeyeceğini söyledi.
#Meslek