Pazarlama dinamik ve sürekli değişen bir alandır. En iyi dijital pazarlama stratejileri, günün tüketici ve teknoloji trendleriyle birlikte değişiyor. Bu nedenle her şirketin iyi planlanmış ve iyi tanımlanmış kilometre taşları ve hedefleri olan iyi bir pazarlama stratejisine ihtiyacı vardır. İşte, pazarlama stratejileri hakkında tüm detayları derledik.
#PazarlamaTürkiye'deki firmaların 2010'da 83,3 milyar lira olan pazarlama, satış ve dağıtım giderleri, 2019 yılında 327,4 milyar lira olarak kayıtlara geçti. Firmaların 2010-2019 döneminde toplam "pazarlama, satış ve dağıtım giderleri" yaklaşık 1,8 trilyon lira oldu.
#ŞirketCOVID-19 salgını sürecinde belirsizlik hepimizi çok zorluyor ve yoruyor. Bilinmezliğe olan bu yolculuk, elbette pazarlama ve iletişim sektörünü de derinden etkiliyor. Birçok kurum 2019 yılının son çeyreğinde hazırladığı stratejik iletişim planını hızlıca revize etmek durumunda kaldı. 2020 yılı yaz ayları için planlanan kampanyalar, projeler rafa kalktı. Bunun yerine daha çok fayda odaklı iletişim faaliyetlerine ağırlık verildi.
#PazarlamaDeloitte, değişen tüketici alışkanlıklarını kategori bazlı incelediği ‘Küresel COVID-19 Salgınının Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu’nun ikincisini yayımladı. Hazırlanan “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu”na göre, uzaktan eğitim, ulusal market zincirleri ve hobi kategorilerinde yaşanan pozitif eğilim devam ediyor. Özel bankaların, risk algısının yüksek olduğu bu dönemde tedbirli davranmayı seçmesi talebi kamu bankalarına yöneltirken; otomobil kategorisinde talepteki canlanmaya dair ilk işaretler gelmeye başladı.
#TeknolojiBüyük markalar, geride bıraktığımız 2018 yılının değerlendirmesini yapmaya ve yeni yıl hedeflerini belirlemeye başladı. Peki, reklam ve pazarlama stratejilerinin havalarda uçuştuğu bu dönemde, toplantı odalarında en çok neyin konuşulduğunu merak ediyor musunuz? Gelin hep birlikte öğrenelim…
#İnternet2019'a sayılı günler kala pazarlama konusunda yeni trenler ve 2018’de yapılan çalışmalar masaya yatırılıyor. Ne yaptık ne elde ettik değerlendirmeleri bir yana, 2019 yılı pazarlama trendleri ne olacak sorusu da kafaları meşgul ediyor. Bunu görmek aslında o kadar da zor değil. Neden mi? Çünkü globalde yapılan pek çok araştırma aslında 2019 pazarlama trendlerini belirledi bile. Bize bunlara uyum sağlamak kalıyor. Peki 2019 yılında dijital pazarlama yollarımız neler olacak.
#PazarlamaSon zamanlarda pazarlama sektöründe sıklıkla karşılaştığımız yeni bir terimden bahsedebiliriz. Genç, dinamik ve yaratıcı ekibiyle kollarını bu iş için sıvayan OtherWorkers ekibinin kurucu ortaklarından Yeşim Gürsucu ile “hikayeleştirme” üzerine söyleştik.
#ÜniversiteGelişen teknoloji ile televizyonların internete bağlı ve akıllı hale gelmesi, reklam mecrası olarak televizyonun da interaktif ve ölçülebilir olabilmesini sağladı. Bu yeniliklerle artık markaların hedeflerine yönelik interaktif alt bant ve L bant reklamları ile TV reklamlarında anlık veriler gösterilebiliyor.
#ReklamKariyer hayatına yön vermek isteyen öğrencilerin sabırsızlıkla beklediği Pazarlama ve Finans Zirvesi, bu sene de binlerce öğrenciyi iş dünyasının hatırı sayılır isimleriyle buluşturuyor. İTÜ Yatırım Kulübü tarafından düzenlenen Pazarlama ve Finans Zirvesi, bu yıl 12-15 Kasım tarihleri arasında Ayazağa kampüsü Süleyman Demirel Kültür Merkez’inde gerçekleşecek.
#ÜniversiteZonguldak'ın Kilimli ilçesine bağlı Türkali köyünde yaşayan bir kadın bir televizyon kanalı üzerinden satılan nevresim takımını aldı. 1 hafta sonra kapısına gelen kargoyu açan kadın, kutudan nevresim takımı yerine eski çarşaflar çıktığını görünce şoke oldu.
#Televizyonİzmir Dış Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Pazarlama ve Perakende Alanı 10’uncu sınıf öğrencileri, özellikle büyük şehirlerde hava kirliliğinin yoğun olduğu bölgelerde kullanılabilecek bir 'Temiz Hava İstasyonu' tasarladılar. Öğrenciler projelerini hayata geçirmek için bir de şirket kurdu. Proje, Genç Başarı Eğitim Vakfı’nın düzenlediği 23’üncü ‘Gençbizz Lise Girişimcilik Programı’ kapsamında liseler arasında kurulan 616 şirket arasında ilk 20’ye kalarak Türkiye finaline katılmaya hak kazandı.
#Temiz Hava İstasyonuCHP Kuzey Bavyera Birliği, olağan Genel Kurul’da yeni yöneticilerini seçti. Genel Kurul’da İstanbul milletvekili Yunus Emre de hazır bulundu. Oy kullanma hakkına sahip 183 kişiden 94’ünün oyunu alan, sanayi teknisyeni ve aynı zamanda eski milli boksör olan Serhat Öztürk yeni başkan seçildi. Rakibi Hüseyin Eren ise 89 oyda kaldı.
#Almanya