Pazarlama haberleri sayfasında Pazarlama hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 30302 Pazarlama haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Dijital reklam ve pazarlama sektörünün önde gelen endüstri birliği olan IAB Europe, Avrupa'daki dijital reklamcılık pazarının %11,1'lik güçlü bir büyüme göstererek 96,9 milyar Avro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştığını ortaya koyan 2023 AdEx Benchmark Raporu'nu yayınladı.
#Dijital ReklamReklamveren, yayıncı, ajans ve teknoloji şirketi temsilcileri, sektörde üçüncü parti çerez sonrası dönemle ilgli değerlendirmelerini ve çözüm önerilerini paylaşmak üzere 28 Mart Perşembe günü Salt Galata'da gerçekleşen IAB Connect: Çerezsiz Dünya etkinliğinde bir araya geldiler. Etkinlikte AB ve Türkiye'deki ilgili mevzuata uyum amacıyla, Safari ve Firefox tarayıcılarının ardından Google’ın da bu yıl üçüncü parti çerezleri Chrome’dan kaldırması ile ortaya çıkan yeni trendler ve çözüm önerileri ele alındı.
#PazarlamaYılın en etkin 50 CMO’su araştırması sonuçlandı. 800’den fazla şirkette pazarlama alanındaki yöneticilerin etki ve yetkinlikleri değerlendirilerek hazırlanan listede yer alan liderlerin yüzde 54’ünü kadınlar oluşturdu. Pazarlama alanında sayıları her yıl artan kadın liderlerin oranı geçen yıl yüzde 46’ydı.
#PazarlamaTarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişci, Osmaniye’de Tarım Sektörü Temsilcileri Toplantısı’nda açıklamalarda bulundu. Kirişci, “2001 yılında kriz yaşandığında dünyada kriz yoktu, Türkiye'de kriz vardı. Şimdi dünyada kriz var. Türkiye'de de enflasyon yüksek olmasına rağmen ülkede üretim, tedarik ve pazarlamaya ilgili en ufak problem söz konusu değil. Raflarda herhangi bir ürünün yokluğu söz konusu değil” dedi.
#Vahit KirişçiPazarlama sektöründe 20 yıllık tecrübeye sahip Lale Yumrukçal ve üçüncü kuşak sanayici olan eşi Kaan Yumrukçal, organize sanayi bölgesini dijitale taşıdı. 1 yıl önce kurulan sanayiplatformu.com, üretici firmalarla tedarikçileri bir araya getiriyor. Üreticiler istedikleri ürüne ulaşmak için zaman ve kaynak tasarrufu sağlarken, tedarikçi firmaların da iş hacmi büyüyor. Girişimcilerin hedefi global ölçekte bir pazarlama ağı yaratmak.
#PazarlamaPazarlama dinamik ve sürekli değişen bir alandır. En iyi dijital pazarlama stratejileri, günün tüketici ve teknoloji trendleriyle birlikte değişiyor. Bu nedenle her şirketin iyi planlanmış ve iyi tanımlanmış kilometre taşları ve hedefleri olan iyi bir pazarlama stratejisine ihtiyacı vardır. İşte, pazarlama stratejileri hakkında tüm detayları derledik.
#PazarlamaTürkiye'deki firmaların 2010'da 83,3 milyar lira olan pazarlama, satış ve dağıtım giderleri, 2019 yılında 327,4 milyar lira olarak kayıtlara geçti. Firmaların 2010-2019 döneminde toplam "pazarlama, satış ve dağıtım giderleri" yaklaşık 1,8 trilyon lira oldu.
#ŞirketCOVID-19 salgını sürecinde belirsizlik hepimizi çok zorluyor ve yoruyor. Bilinmezliğe olan bu yolculuk, elbette pazarlama ve iletişim sektörünü de derinden etkiliyor. Birçok kurum 2019 yılının son çeyreğinde hazırladığı stratejik iletişim planını hızlıca revize etmek durumunda kaldı. 2020 yılı yaz ayları için planlanan kampanyalar, projeler rafa kalktı. Bunun yerine daha çok fayda odaklı iletişim faaliyetlerine ağırlık verildi.
#PazarlamaDeloitte, değişen tüketici alışkanlıklarını kategori bazlı incelediği ‘Küresel COVID-19 Salgınının Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu’nun ikincisini yayımladı. Hazırlanan “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu”na göre, uzaktan eğitim, ulusal market zincirleri ve hobi kategorilerinde yaşanan pozitif eğilim devam ediyor. Özel bankaların, risk algısının yüksek olduğu bu dönemde tedbirli davranmayı seçmesi talebi kamu bankalarına yöneltirken; otomobil kategorisinde talepteki canlanmaya dair ilk işaretler gelmeye başladı.
#TeknolojiBüyük markalar, geride bıraktığımız 2018 yılının değerlendirmesini yapmaya ve yeni yıl hedeflerini belirlemeye başladı. Peki, reklam ve pazarlama stratejilerinin havalarda uçuştuğu bu dönemde, toplantı odalarında en çok neyin konuşulduğunu merak ediyor musunuz? Gelin hep birlikte öğrenelim…
#İnternet2019'a sayılı günler kala pazarlama konusunda yeni trenler ve 2018’de yapılan çalışmalar masaya yatırılıyor. Ne yaptık ne elde ettik değerlendirmeleri bir yana, 2019 yılı pazarlama trendleri ne olacak sorusu da kafaları meşgul ediyor. Bunu görmek aslında o kadar da zor değil. Neden mi? Çünkü globalde yapılan pek çok araştırma aslında 2019 pazarlama trendlerini belirledi bile. Bize bunlara uyum sağlamak kalıyor. Peki 2019 yılında dijital pazarlama yollarımız neler olacak.
#PazarlamaSon zamanlarda pazarlama sektöründe sıklıkla karşılaştığımız yeni bir terimden bahsedebiliriz. Genç, dinamik ve yaratıcı ekibiyle kollarını bu iş için sıvayan OtherWorkers ekibinin kurucu ortaklarından Yeşim Gürsucu ile “hikayeleştirme” üzerine söyleştik.
#ÜniversiteCiro büyümesi bakımından faaliyet gösterilen 48 ülke arasında birinci durumdaki Amare Türkiye, yıl sonunda yüzde 50 büyüme hedefliyor. Gıda takviyesi sektörünün önemli oyuncularından Amare’nin Global Yönetim Kurulu ve Stratejiden Sorumlu Başkanı David Chung ile ‘Yeniden Doğuş’ stratejilerini ve şirketin hedeflerini konuştuk.
#Sponsorlu İçerikGaranti BBVA, kadının güçlenmesi, ekonomide daha fazla söz alması, toplumda ve iş hayatında adil ve eşit fırsatlara sahip olmasına büyük önem veriyor. Sürdürülebilirlik stratejisinin odaklarından birisi olan ‘kapsayıcı büyümeye’ yönelik çalışmaları doğrultusunda da 2006’dan bu yana kesintisiz sürdürdüğü, Türkiye’de ilk ve öncü olduğu Kadın Girişimci Programı’yla kadın girişimcilerin işletmelerinin sürdürülebilir olmasının yanında, onların gelişmesi ve güçlenmesine katkı sağlıyor.
#Sponsorlu İçerikHyundai, İzmit fabrikasındaki atık kablolarını Deniz Sağdıç ile bir birlikte sanat eserine dönüştürdü. Deniz Sağdıç imzalı eser, IONIQ 5’ in elektrikli ve sürdürülebilir dünyasından ilham alıyor. “Sanatın Sürdürülebilirliği: IONIQ 5”, Deniz Sağdıç’ın bugüne kadar hayata geçirdiği en büyük eser.
#Sponsorlu İçerik‘Bir şirketi en iyi çalışanı anlatır’ dedik, sözü onlara verdik...Sodexo Avantaj’dan bir HR-tech markasına dönüşen Pluxee’nin dört çalışanı; iş ortamını, ne umduğunu-ne bulduğunu, bir günlük mesaisini anlattı. Yaptığımız röportajlarda şirketteki güçlü iletişim, işbirliği kültürünün günlük mesaiye yansıması, yan haklara verilen önem gibi başlıklar öne çıkarken ana duygunun güven ve değer görmek olduğunu gördük.
#Hürriyet İKGirişimcilik ekosisteminin büyümesi için faaliyetlerini hızlandıran Startep Türkiye, bireysel ve kurumsal verimliliği artırmak için kolları sıvadı. Potansiyelini keşfetme ve en üst seviyeye çıkarma hedefindeki çalışanlar ve kurumlar için insan ve kültür alanında geliştirdiği yeni modeli Girişimci İK Programı’nı başlattı.
#Hürriyet İKTerminalden yolcuyu aldıktan sonra uçakta kapıya kadar hidrolik kollarla yükselen mobil salonlar, köprüler dolu olunca yolcuların imdadına yetişiyor. Açıkta park eden uçaklara binişte büyük konfor sağlayan bu salonlar havalimanlarında meydana gelen sıkışıklıklarda yeniden imdada yetişebilir. Yolcu sayısı arttıkça yeniden ihtiyaç oldu.
#Dulles HavalimanıGeçen yıl 4.6 milyar dolarlık ihracata imza atan mobilya sektörü, bu yılın 8 aylık döneminde yüzde 2’lik gerileme yaşayınca gaza bastı. Son çeyrekte, 5 milyar dolarlık ihracat hedefini yakalamayı planlayan sektör temsilcileri gözünü fuarlara dikti. MOSFED Başkanı Güleç “Pazarlamaya odaklanacak heyet ziyaretlerine ağırlık vereceğiz” dedi.
#MobilyaCorendon Airlines, Nürnberg Havalimanı’ndaki 5. yılını coşkuyla kutladı. Bu özel etkinlikte, Corendon Airlines Operasyon Müdürü Atılay Batu, Almanya temsilcisi Christian Hein ve Nürnberg Albrecht Dürer Havalimanı Genel Müdürü Dr. Michael Hupe de hazır bulundu.
#Corendon AirlinesLondra merkezli yükseköğretim derecelendirme kuruluşu Quacquarelli Symonds (QS), ‘İşletme Yüksek Lisans Programlarında En İyi Üniversiteler 2025’ sıralamasını yayınladı. Buna göre ‘pazarlama yüksek lisansı alanında Sabancı Üniversitesi 91-100 bandında yer aldı. Ayrıca işletme analitiği yüksek lisans programları listesinde de 101-110 bandında temsil edildi.
#Quacquarelli SymondsYasadışı kumar siteleri, her yıl çok sayıda kişiyi felakete sürüklüyor. Sanal kumarla ilgili araştırmalar yapan Dr. Burak İli uyarıyor: “Bu ileri düzey bir dolandırıcılık. Klasik kumarda hile bir şekilde fark edilebilir belki ama sanal hileyi oyuncunun anlaması mümkün değil.”
#Dr. Burak İliEnerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BM Genel Kurul görüşmeleri için ABD'nin New York kentindeki verdiği röportajında, "Sakarya gaz sahasında Cumhuriyet tarihinin en büyük doğal gaz keşfini yaptık. Şu anda oradan üretimimiz devam ediyor. Üretimimizi artırarak devam ediyoruz. İlk etapta 10 milyon metreküplük üretime inşallah birkaç ay içerisinde çıkmış olacağız. Bu sayede de 4 milyon üzerinde hanenin doğal gazını kendimiz karşılıyor olacağız" dedi.
#Alparslan BayraktarBu yıl 5’inci kez verilen Selçuk Yaşar Ödülü’nün sahibi, çiftçilere yönelik uygulamalı teknoloji eğitimi veren dünyanın ilk ‘Akıllı Köyü’nü’ kuran sosyal girişimci Tülin Akın oldu. Akın, “20 yıl önce tarımın sorunlarını teknolojiyi kullanarak çözmek için yola çıkmış biri olarak, yine tarımın sorunlarını görüp onları güçlü bir şekilde çözen Sayın Selçuk Yaşar adına ödül almış olmak benim için çok gurur verici” dedi.
#AVRUPADAN HABERGalatasaray Başkanı Dursun Özbek; tartışma yaratan sponsorluk konusu, karaborsa bilet iddiaları ve derbi hakkında canlı yayında açıklamalarda bulundu.
#GalatasarayMigros, dokunduğu herkese yaptığı pozitif katkıyı vurguladığı yeni imaj filmiyle ekranlarda. 70 yıllık köklü geçmişiyle Türkiye’de modern perakendenin kurucusu ve “yeni nesil perakende” anlayışının mimarı olan Migros, yeni kampanyasında “Migros ile İyisin” mesajının altını çiziyor. Kampanya, Migros’un müşterilerine iyi bir alışveriş deneyimi sunmanın ötesine geçerek, tüm ekosistemi üzerinde yarattığı etkiyi ve değeri anlatıyor.
#Sponsorlu İçerikBilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD), bilişim sektöründe faaliyet gösteren scale-up ölçeğindeki şirketlerin büyüme ve birer unicorn olma yolculuklarında onlara rehberlik etmek amacıyla tasarlanan TÜBİSAD Scale-Up Gelişim Programı’nı 17 Eylül’de gerçekleştirdiği lansmanla tanıttı. Etkinlikte KOSGEB Başkanı Ahmet Serdar İbrahimcioğlu açılış konuşmacıları arasında yer aldı.
#TÜBİSADTürkiye Sigorta Birliği’nin 18-19 Eylül tarihlerinde düzenlediği Arama Konferansı’nda sektörün 10 yıllık yol haritası belirlendi. Sigortacılar, sektörün çatı kanun ihtiyacı, trafik sigortasında serbest tarifeye geçiş, beklenen Marmara depremine hazırlık ve toplumda sigorta bilincinin gelişmesi için eğitime sigortacılığın girmesi konularında ortak mutabakata vardı.
#Türkiye Sigorta BirliğiKadın ve Demokrasi Vakfı’nın girişimci kadınlara destek olmak ve rehberlik etmek amacıyla başlattığı “İnovasyonda Kadın Programı”nda bu yıl finale kalan iki ayrı kategorideki 6 kadın girişimci toplam 1 milyon TL ödüle layık görüldü. Girişimci kadınlar ödüllerini Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Zekeriya Çoştu, İstanbul Valisi Davut Gül ile KADEM Mütevelli Heyet Başkanı Sümeyye Erdoğan Bayraktar’ın elinden aldı.
#KADEMHepsiburada’nın deprem bölgesindeki ticarete destek vermek amacıyla başlattığı program, 1.5 yılda 8 bin 897 satıcıya ulaştı. Bunların 4 bin 654’ü ilk kez e-ticaret ile tanıştı. 1058 kadın girişimci de e-ticaret ile iş hayatına girdi. İki yıllık proje kapsamında eğitim alan satıcılar 6.8 milyar TL’lik ciro elde etti. Hedef ise iki yılı 10 milyar TL’lik ciro ile kapatmak.
#HepsiburadaTarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, "Ülkemizde 1.3 milyon üzerinde gıda denetimi yapıyoruz. Vatandaşımızın hijyen açısından, sağlık açısından ya da farklı sebeplerle aleyhine olacak her durumu engellemek adına bu denetimlerimiz devam edecek. Bununla ilgili de denetimlerimiz oldu. Bunlara ilişkin yaklaşık 600 milyon liralık bir idari para cezası kesildi bu firmalara" dedi.
#İbrahim Yumaklı