Dijital kanallardan kazandıkları müşteri sayısının 2023’te bir önceki yıla göre 5 kat artış gösterdiğini söyleyen Vakıf Katılım Genel Müdürü Mehmet Ali Akben, “Hedefimiz, başta finansman ürünleri olmak üzere dijital kanallar dışında kalan diğer tüm işlemlerimizin dijital mecralarda gerçekleştirilebilmesini sağlamak. Bugün geldiğimiz noktada işlemlerin yaklaşık yüzde 94’ü dijital kanallar aracılığıyla yapılıyor” dedi.
#Vakıf KatılımBankacılık sektörü, artık tek kanaldan tüm hesaplarınızı yönetmenizi sağlayabilir, yapay zekâ ile konuşarak yeni finansal çözümlerden yararlanmanıza imkân tanıyabilir, saniyeler içerisinde kredi başvurunuzu sonuçlandırmanıza rehberlik edebilir, saatinizle ödeme yapmanıza ve hatta kahvenizi demlemenize bile yardımcı olabilir. Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce ile bankacılığın geldiği noktayı, sektördeki trendleri ve yenilikleri konuştuk.
#AkbankYazar Hakan İşcen’in yeni şiir kitabı “Keşke Yaşamak da Bulaşıcı Olsa” raflardaki yerini aldı. Simurg Art Yayınları tarafından, “Karantina Günlükleri” alt başlığıyla okurlara sunulan eser, İşcen’in koronavirüs pandemisi nedeniyle ev hapsinde geçirdiği 90 günde yazdığı şiirlerden oluşuyor. İşcen’le pandemi sürecinde hayatını kaybeden tüm sağlık emekçilerine ithaf ettiği kitabını konuştuk.
#Keşke Yaşamak Da Bulaşıcı OlsaBankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) İkinci Başkanı Yakur Asarkaya, “21 Ekim itibarıyla ticari ve KOBİ oranları büyüme yıllık kredilerinde değerlendirildiğinde, kur ve parite etkisinde arındırılmış ticari kredi büyümesinin yüzde 40 seviyesinde olduğu, aynı dönemde KOBİ kredilerinin ise yüzde 68 oranında büyüdüğü gözlenmektedir” dedi.
#KOBİBankaların uzaktan müşteri edinimi süreci; 2020 yılının Nisan ayında Resmi Gazete’de duyurulmuş ve bankaların altyapılarını tamamladığı bir yıllık sürecin ardından 2021 yılının Mayıs ayında uygulamaya geçmişti. Geçen süre zarfında uzaktan banka müşteri olanların sayısında büyük artış yaşandı.
#BankacılıkBankacılık, finans, sigorta, telekomünikasyon sektörleri başta olmak üzere tüketiciler artık fiziki şubelere gitmeden, hizmet alacakları kurumlara uzaktan ve dijital yollarla müşteri olmayı ve süreçlerini de bu biçimde tamamlamayı tercih ediyor. Uzaktan Kimlik Doğrulama (KYC) pazarı bu doğrultuda dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyüyor. KYC odağında sağlıklı verilere ulaşılabilen bankacılık alanında Türkiye Bankalar Birliği tarafından yayınlanan rapora bakıldığında; Ocak 2022’de Türkiye’de bankalara uzaktan başvuru sayısı 389 bin olurken, Şubat 2022 itibariyle uzaktan başvuru sayısı yüzde 17 oranında artarak 455 bine ulaştığı görülüyor.
#TeknolojiDüzenlediği ödül organizasyonlarıyla tüm dünyada kurumların imza attığı başarıları ve sosyal hayata sundukları pozitif katkıları görünür kılan Stevie’nin iki organizasyonunda kazananlar açıklandı. VakıfBank, iki ayrı Stevie ödül organizasyonundan toplam 18 ödülle döndü.
#VakıfbankBankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mehmet Ali Akben, "Bankacılık sektöründe finansal inovasyonu teşvik etmek, finansal kapsayıcılığı artırmak ve bankacılık hizmetlerine erişimi kolaylaştırmak amacıyla yeni bir düzenleme hazırlığı içerisindeyiz." dedi.
#BDDKTürkiye İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, ekonomik sıkıntıların aşılmasında, öngörülebilirliği sağlamanın, serbest piyasa dinamiklerine güvenmenin, kararlı ve sabırlı duruşun anahtar olduğunu belirterek, 'Ben bir güven artışı olduğunu ve ilk adımının gerçekleşmeye başladığını görüyorum.' dedi.
#İş BankasıUzaktan müşteri edinimi ile birlikte bankacılıkta yeni bir dönem başladığını söyleyen Türkiye Finans Katılım Bankası Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Necati Özdeniz, “Tüm bankalar hemen hemen aynı finansal hizmetleri sunuyor. Ancak artık kim müşterisini daha iyi anlıyor, yormuyor, ihtiyacını anında karşılıyor o farklılaşıyor. İster 500 ister 100 şubeli banka olsun. Artık herkes yarış çizgisinde aynı yerde. Fırsat eşitliği var. Bankalar için de müşteriler için de...” dedi. (Sponsorlu İçerik)
#TfkbUzaktan müşteri edinimi ile birlikte bankacılıkta yeni bir dönem başladığını söyleyen Türkiye Finans Katılım Bankası Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Necati Özdeniz, “Tüm bankalar hemen hemen aynı finansal hizmetleri sunuyor. Ancak artık kim müşterisini daha iyi anlıyor, yormuyor, ihtiyacını anında karşılıyor o farklılaşıyor. İster 500 ister 100 şubeli banka olsun. Artık herkes yarış çizgisinde aynı yerde. Fırsat eşitliği var. Bankalar için de müşteriler için de...” dedi. (Sponsorlu İçerik)
#EkonomiUzaktan müşteri edinimi ile birlikte bankacılıkta yeni bir dönem başladığını söyleyen Türkiye Finans Katılım Bankası Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Necati Özdeniz, “Tüm bankalar hemen hemen aynı finansal hizmetleri sunuyor. Ancak artık kim müşterisini daha iyi anlıyor, yormuyor, ihtiyacını anında karşılıyor o farklılaşıyor. İster 500 ister 100 şubeli banka olsun. Artık herkes yarış çizgisinde aynı yerde. Fırsat eşitliği var. Bankalar için de müşteriler için de...” dedi.
#Gazetehaberleri“Sürdürülebilirlik anlayışında küresel standartları yakalayarak hem ülkemizde hem de sektörümüzde rol model olma hedefimiz var” diyen TEB Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı M. Aşkın Dolaştır, “Bu alanda yaptığımız çalışmalar global ortağımız BNP Paribas’ın bu alandaki küresel tecrübeleriyle de destekleniyor. Aynı zamanda Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları da değerli bir referans bizim için” diye konuştu.
#GazetehaberleriFibabanka, evrak ve kurye trafiğine son vererek, uzaktan müşteri olma imkânı sağlayan ‘Görüntülü Bankacılık’ hizmetini hayata geçirdi. Şirketin müşterisi olmak ve hesap açtırmak isteyenler, bankanın mobil bankacılık uygulamasından görüntülü görüşme yaparak bulundukları yerden, hızlı ve kolayca müşteri olabiliyorlar.
#FibabankaGaranti BBVA da “Temassız Müşteri Olma Teknolojisi” adını verdiği bu yeni gelişmeyle müşteri olma ve kredi kartı başvuru süreçlerini uçtan uca dijitalleştirdi. Bu sayede müşteriler birçok ürün ve hizmetten de hızlıca yararlanabiliyor. 1 Mayıs’ta yürürlüğe giren yeni yasal düzenlemeyle birlikte, bankacılık hizmeti almak isteyenler Garanti BBVA Mobil uygulamasını indirdikten sonra “Müşterimiz Olun” adımlarını tamamlayarak kolayca banka hesabı açabiliyor.
#GarantiTürkiye İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, "100. yıla giderken ilk hedefimiz; iş modeliyle, organizasyon ve hizmet modeliyle, şube yapısıyla, çalışanlarının yetkinliğiyle ve teknoloji altyapısıyla geleceğin bankasını inşa etmek." dedi.
#Türkiye İş BankasıUygulanmaya 1 Mayıs’ta başlanacak olan “Uzaktan Müşteri Edinim Sistemi”, bankacılık sektöründe yeni bir çağ başlatıyor. Bu yeni sistem ile bankalar ve fintechler başta olmak üzere finansal kuruluşlar, yazılı olarak yapmak zorunda oldukları sözleşmeleri artık müşteri ile yüz yüze gelmeden, uzaktan kimlik doğrulama teknolojisi ile gerçekleştirebilecek.
#HangikrediTürkiye Finans Genel Müdür Vekili Murat Akşam, düzenlemesi yapılacak olan uzaktan müşteri edinimi uygulamasının bankacılıkta yeni bir çağ başlatacağını belirterek, bankacılık süreçlerinin uçtan uca dijital ortama taşınacağını söyledi.
#GazetehaberleriBilişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler bankaların müşteri kazanma ve hizmet sunma şeklini de etkiledi. Pek çok ülkede uygulanan uzaktan kimlik tespiti ile dijital müşteri kazanımı, koronavirüs salgını sebebiyle uygulanan sosyal mesafe ve dışarı çıkma kısıtlaması şartlarında daha da önem kazandı.
#GazetehaberleriBDDK’nın uzaktan müşteri edinimine ilişkin yürüttüğü düzenleme çalışmasında sona gelindi. Bankacılıkta ıslak imza zorunluluğu olmadan uzaktan müşteri olma dönemi başlayacak. Bankaların hizmet maliyeti düşecek, müşteri deneyimi zenginleşecek.
#BDDK