GeriDijitalleşme Yolunda Uzaktan banka müşterisi olanların sayısında büyük artış
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Uzaktan banka müşterisi olanların sayısında büyük artış

Uzaktan banka müşterisi olanların sayısında büyük artış

Bankaların uzaktan müşteri edinimi süreci; 2020 yılının Nisan ayında Resmi Gazete’de duyurulmuş ve bankaların altyapılarını tamamladığı bir yıllık sürecin ardından 2021 yılının Mayıs ayında uygulamaya geçmişti. Geçen süre zarfında uzaktan banka müşteri olanların sayısında büyük artış yaşandı.

Uygulamanın başladığı ilk ay bankalar dijital kanallardan yaklaşık 70 bin yeni müşteri kazanımı gerçekleştirdi. 2021 Eylül itibariyle aylık ortalamada yaklaşık 100 bin yeni müşteri kazanımına ulaşıldı. Bankaların süreçlerini iyileştirmelerinin ve yeni müşterilerine özel hazırladıkları kampanyaların etkisiyle 2022’nin Mayıs ayında 314 bin aylık uzaktan müşteri kazanımı gerçekleşti. 2021 yılında aylık ortalama 96 bin 500 olan müşteri kazanımı, 2022’nin ilk 5 ayında ise yüzde 136 artışla 228 bine ulaştı.

Konu hakkında bilgi veren HangiKredi Genel Müdür Yardımcısı Onur Oğuz, “Özellikle 2010 ve sonrasında bankacılık sektörünün rekabet anlayışında ciddi değişimler yaşandı. Önceki yıllarda müşterilerine en iyi hizmeti vermenin yanı sıra en iyi fiyatlandırmaya da odaklanan bankalar, teknolojinin günden güne hayatımızın merkezine yerleşmesi sebebiyle en iyi mobil uygulama deneyimini de ön planda tutmaya başladı. Son 5 yıllık süreçte hemen hemen tüm bankalar mobil uygulamalarını yenileyip, geliştirdi. Eskiden müşteriler için banka seçiminde şubelerin lokasyonu önem arz ederken şimdilerde mobil uygulamasının kolay olması bankayı tercih edilebilir kılıyor. Bu gibi değişimleri göz önünde bulundurarak, bankalar da modern dünyaya uyum sağlama sürecinde kalarak dijitaldeki yeni müşterilere yönelik kampanyalara ağırlık vermeyi sürdürüyor” dedi.

Onur Oğuz ayrıca bu süreçte şirket olarak sektörün yaklaşık yüzde 13’üne aracılık ettiklerini belirtti.

False