EKSTRA
MENÜ

Ramazan'da Nasıl Beslenmeli

Ramazan'da Nasıl Beslenmeli ile ilgili tüm haberleri ve son dakika Ramazan'da Nasıl Beslenmeli haber ve gelişmelerini bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. Toplam 33 Ramazan'da Nasıl Beslenmeli haberi bulunmuştur.

Ramazan'da Nasıl Beslenmeli Haberleri

Ramazanda nasıl beslenmeli Ramazanda sağlıklı beslenme önerileri

Ramazan'da nasıl beslenmeli? Ramazan'da sağlıklı beslenme önerileri

Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs pandemisi etkisinde bir Ramazan daha geçiriyoruz. Bağışıklık sistemini güçlü tutabilmek Ramazan’da daha rahat oruç tutabilmek için, sizlere beslenme önerileri hazırladık. İşte “Ramazan’da nasıl beslenmeli?” diyenlere, beslenme önerileri…

Sağlıklı Bir Ramazan İçin 10 Kritik Kural

Sağlıklı Bir Ramazan İçin 10 Kritik Kural!

Tüm dünyayı etkisi altına alan, özellikle bağışıklık sistemi zayıf ve kronik hastalığı olan kişilerde ölümcül sonuçlara neden olabilen koronavirüs (Covid 19) pandemisi, beslenme düzenimizin değiştiği ramazanda da bizi etkilemeye devam ediyor.

Kilo Almanızın Nedeni Duygusal Açlık Olabilir

Kilo Almanızın Nedeni Duygusal Açlık Olabilir

Ramazan ayının duygusal açlığın fark edilmesi açısından en uygun zaman olduğunu söyleyen Uzman Diyetisyen Merve Öz, “Birden aklınıza, açlığınızı giderecek yiyecekler yerine; çikolata, bisküvi gibi gıdaları yemek geliyorsa bu durumunuz duygusal açlıktan kaynaklanıyordur. Bunu gidermek için, kişinin kendini yemekle meşgul etmek yerine, yürüyüş ve dans gibi başka uğraşlar bulması gerekir” dedi.

Oruç, Organların Çalışma Kapasitesini Artırıyor

'Oruç, Organların Çalışma Kapasitesini Artırıyor'

Beslenme ve Diyet Uzmanı Yıldız Melek Aksoylu, orucun sağlığa iyi gelen yönlerine, sahur ve iftar vaktinde tüketilecek besinlerin önemine dikkat çekti, “Hiç durmadan çalışan metabolizma için en mükemmel tatil oruçtur. Oruç, organların çalışma kapasitesini arttırır” dedi.

Metabolizmanızı 5 Adımda Ramazana Hazırlayın

Metabolizmanızı 5 Adımda Ramazan'a Hazırlayın

11 ayın sultanı Ramazan’a sayılı günler kaldı. Ramazan bu yıl yakıcı yaz sıcaklarına denk gelmiyor ama uzun açlık ve susuzluk süresi nedeniyle, metabolizmayı şimdiden bu sürece hazırlamakta fayda var. Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman sağlıklı bir Ramazan için şimdiden dikkat etmeniz gereken noktaları sıraladı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

Öğünlerinizi Azaltarak Ramazan’a Hazırlanın

'Öğünlerinizi Azaltarak Ramazan’a Hazırlanın'

Beslenme ve Diyet Uzmanı Bahtınur Yılmaz, oruç tutarken zorluk yaşamamak için vücudu şimdiden Ramazan’a hazırlamak gerektiğini söyledi. Yılmaz, “Öğünlerinizi azaltın. Kahvaltınızı sahur, akşam yemeğinizi iftar gibi yapın” dedi.

Ramazanı sağlıklı geçirmek için hareket şart

Ramazanı sağlıklı geçirmek için hareket şart

Kilo almadan, sağlıklı bir ramazan ayı için yapılması gerekenler...

15.06.2015Sağlık
Ramazanı kilo almadan tamamlamak için 7 öneri

Ramazanı kilo almadan tamamlamak için 7 öneri

İftar ile sahur arasına ara öğünler ekleyerek yavaşlayan metabolizmanıza destek olun!

15.06.2015Sağlık
Kış hastalıklarına hazırlık rehberi

Kış hastalıklarına hazırlık rehberi

Kış geldi! İyi ki de geldi, çünkü yağmur ve kara ihtiyacımız var. Peki hastalıklara karşı hazırlıklı mısınız?

Koronavirüs pandemisinde oruç tutarken nelere dikkat edilmeli

Koronavirüs pandemisinde oruç tutarken nelere dikkat edilmeli?

Ramazan ayında oruç tutarken değişen beslenme düzeni nedeniyle oluşabilecek sindirim problemlerine, yorgunluk ve halsizlik hissine karşı doğru besin tercihlerinin önemli olduğunu, sağlıklı beslenmenin ve gerekli besin ihtiyaçlarını almanın vücut direncini arttırdığını söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Çağatay Kansız, “Koronavirüsten koruyacak bir besin var mı? Ramazan ayında sahurda ve iftarda nasıl beslenmeli, hangi besinler tüketilmeli? Ramazanda ne kadar su tüketmeliyiz? Hangi hastalar çok dikkat etmeli? Fiziksel aktivitelerde nelere dikkat edilmeli?” gibi sıkça karşılaşılan sorular hakkında merak edilenleri anlattı.

Ender Saraç: Bel çevrenizi ölçün risk grubunda olabilirsiniz

Ender Saraç: Bel çevrenizi ölçün risk grubunda olabilirsiniz

Korona salgını oruç tutmaya engel değil. Ama hiç kuşkusuz beslenmemize, iftar ve sahur sofralarındaki gıdalara bu yıl her zamankinden daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor. Bağışıklığımızı hangi gıdalarla destekleyeceğiz, nelerden uzak duracağız, kimler risk grubunda? Tüm bunları, salgının Türkiye’deki ilk günlerinde hakkında korona pozitif olduğu yönünde haberler çıkan Sağlıklı Beslenme Uzmanı Dr. Ender Saraç’a sordum. “Şu süreçte şekerden kesinlikle uzak durun” diyen Saraç, karantina günlerinde hepimizi vuran “kontrolsüz kilo artışı”na dur diyecek bazı tavsiyelerde de bulundu: “İştahı dengelemekte yeşil elma, nane ve zerdeçal kokuları etkilidir. Ayrıca dişlerinizi en az 2-3 dakika naneli bir diş macunu ile uzun uzun fırçalamak da işe yarayabilir.”

21.04.2020Magazin
2018 Ramazan imsakiyesi il il iftar saatleri | İstanbul Ankara ve İzmirde iftara ne kadar kaldı

2018 Ramazan imsakiyesi il il iftar saatleri | İstanbul Ankara ve İzmir'de iftara ne kadar kaldı?

Akşam saatlerinin gelmesiyle birlikte iftar saati araştırmaları hız kazandı. Rahmet ve bereket ayı Ramazan'da beşinci gün oruçlarını tutan vatandaşlar, bulundukları kentlerdeki iftar vakitlerini sorguluyor. Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirlerin iftar saatleri merak ediliyor. Peki, akşam ezanı bu akşam saat kaçta okunacak? İftar bugün saat kaçta? İftara ne kadar kaldı?

20.05.2018Gündem
Ramazan Bayramında nasıl beslenmeliyiz

Ramazan Bayramı'nda nasıl beslenmeliyiz?

İşte ramazan sonrası dikkat edilecekler listesi...

15.07.2015Sağlık
Ramazanda beslenmenin püf noktaları

Ramazanda beslenmenin püf noktaları

Ramazanda tutulan oruç ruhsal ve bedenen arınma olarak kabul edilir. Bu arınmanın bedenimiz için sağlıklı gerçekleşmesi ancak yeterli ve dengeli beslenme ile mümkündür.

9.07.2012Sağlık
Uyumalı mı, sahura mı kalkmalı

Uyumalı mı, sahura mı kalkmalı?

Ramazan ayı bu yıl da sıcak ve uzun yaz günlerine denk geliyor. Bu durum ramazanda doğru beslenmenin önemi daha da artırıyor. Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Cemal Aytaç Ak, iftarla sahur arasında dört öğün beslenmek gerektiğine dikkat çekiyor ve mutlaka sahura kalkılması gerektiğine dikkat çekiyor.

Sahurda yulaf ve yumurta

Sahurda yulaf ve yumurta

Oruç tutarken çok zorlanmanıza gerek yok, akşama kadar açlığınızın dayanılmaz hale gelmemesi için, sahurda doğru yiyecekleri yemelisiniz.

Ramazanda diyet olmaz

Ramazanda diyet olmaz

Ramazan'ı yemek ya da yememek üzerine değil, beden ve ruhunuzu terbiye etmek üzere kurgulamalısınız.

SAĞLIKLI YAŞAM: Sağlıklı Ramazan

SAĞLIKLI YAŞAM: Sağlıklı Ramazan

Oruç tutanlar için, Ramazan ayını sağlıklı geçirmenin yolu sağlıklı beslenme kurallarını bilmekten geçiyor. Meyve ve sebzelerden tüketmeyi, günde en az 1.5-2 lt su içmeyi, kepekli ve yulaflı tahıl ürünlerini sofranıza katmanız gerekiyor.

3.11.2003Kelebek

Yazar Sonuçları

Ramazanda Beslenme

Pandemiden dolayı, bir yılı aşkın süredir çoğumuzun evlerden çalıştığı bu dönemde beslenme saatlerimiz ve yediklerimiz de yeni düzenle beraber değişti.

7.04.2021

Ramazan Döneminde Beslenme

Hem bedenen hem de ruhen arındığımız ramazan dönemi gelip çattı. Bu dönemde beslenmenin önemi tartışılmaz bir gerçek tabii ki. Gelin birlikte öncelikle ramazan döneminde oruç tutmanın vücudumuz için yararlarına bakalım.

25.04.2020

Ramazan ayı huzura yolculuktur

Her günün, ayın, mevsimin farklı güzellikleri olsa da ramazana rastlayanlar biraz daha şanslıdır.

27.06.2014

Kimler oruç tutmamalı?

Orucun sağlığa faydaları oldukça fazla ama bazı kişilerin oruç tutmamaları gerekiyor.

2.08.2011

Oruç ruhu ve bedeni hafifletir

Ramazan ve oruç bedeni de ruhu da arındırıp, hafifletir. Ama bu bilgiyi lütfen “diyet” ya da “detoks yapmak” gibi algılamayın.

31.07.2011

Kış hastalıklarına hazırlık rehberi

Kış geliyor! İyi ki geliyor, çünkü yağmur ve kara ihtiyacımız var.

1.10.2007

Uyku bir ilaçtır

Uykusuzluk eğer sürekli hale gelirse sağlığın en önemli düşmanlarından birine dönüşür.

26.09.2007

Tiroit nodülü neden oluşur

Her gün onlarca elektronik posta ve mektup alıyoruz.

24.09.2007

Ramazanda rahat bir sindirim sistemi için nasıl beslenmeli?

Ramazan ayı içerisinde olduğumuz şu günlerde oruç tutmanın etkisiyle hazımsızlık, şişkinlik, kabızlık gibi mide-bağırsak problemlerinin görülme sıklığı da artabiliyor. Aynı zamanda birçoğumuz koronavirüs sebebiyle haraketli hayatlarımıza ara verip günün büyük bir kısmını evde geçiriyoruz. Dolayısıyla bu günlerde hareketsizlik, düzensiz yaşam tarzı, kötü beslenme ve stres de birçok sindirim problemine yol açabiliyor. Fakat bu dönemde yaşam ve beslenme şeklinizde yapacağınız bazı değişikliklerle bu problemleri azaltabilir veya bunlardan kurtulabilirsiniz.

8.05.2020

Fiziki mesafe maskeden daha koruyucu

Korona salgını oruç tutmaya engel değil. Ama hiç kuşkusuz beslenmemize, iftar ve sahur sofralarındaki gıdalara bu yıl her zamankinden daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor. Bağışıklığımızı hangi gıdalarla destekleyeceğiz, nelerden uzak duracağız, kimler risk grubunda? Tüm bunları, salgının Türkiye’deki ilk günlerinde hakkında korona pozitif olduğu yönünde haberler çıkan Sağlıklı Beslenme Uzmanı Dr. Ender Saraç’a sordum. “Şu süreçte şekerden kesinlikle uzak durun” diyen Saraç, karantina günlerinde hepimizi vuran “kontrolsüz kilo artışı”na dur diyecek bazı tavsiyelerde de bulundu: “İştahı dengelemekte yeşil elma, nane ve zerdeçal kokuları etkilidir. Ayrıca dişlerinizi en az 2-3 dakika naneli bir diş macunu ile uzun uzun fırçalamak da işe yarayabilir.”

21.04.2020

Dinç bir şekilde oruç tutmak için uzmanından tüyolar

Ramazan ayında oruç tutanların hem beslenme şekli hem de yaşam şekli değişiyor. Bu dönemde dengeli beslenmenin sürdürülebilmesi için bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor. Orucu dinç bir şekilde tutabilmek için neler yapılması gerektiğini Prof. Dr. İsmet Tamer ile konuştuk, kendisinden ramazan ayında sağlıklı beslenmeyle ilgili ipuçları aldık.

29.05.2019

Stres göbek yapabilir

Kilo yönetimi uzmanları karın içi yağlarının birikiminde stresin çok önemli bir rol oynadığını belirtiyor.

20.09.2007

Mutsuzluk yeme arzusu uyandırıyor

Araştırmalar, kilo sorununun bazen de kendini iyi hissetmek, stresi ve depresyonu yenmek amacıyla tüketilen yiyeceklerden kaynaklandığını gösteriyor.

6.09.2007

Ramazanda diyet olmaz

Ramazan ile birlikte hoş bir telaş başlar: Nasıl besleneceğiz?.. Doktor veya diyet uzmanı ile karşılaşanların ilk sorusu neleri yiyeceği ya da yemeyeceğidir.

3.10.2005