GeriSağlık Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin

Dolabınızdan eksik etmemeniz gereken bu gıdalar kilo vermenizi sağlayacak.

Sizi hem zayıflatacak hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirecek yağ yakıcı besinlerin hangileri olduğunu biliyor musunuz? Diyetisyen Deniz Berksoy, yaza yaklaştığımız şu günlerde dolabınızdan eksik etmemeniz gereken yağ yakıcı besinleri ve faydalarını sıraladı. İşte forma girmenizi sağlayacak 9 besin!


Ananas: Ananas; amino asit ihtiyacının karşılanmasına ve mutluluk hormonunun salgılanmasına yardımcı olur. Ayrıca çok iyi bir yağ yakıcıdır. Her gün 1 ince dilim ananas tüketerek karın bölgenizde aylık 4-5 cm incelme sağlayın.

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin


Probiyotik yoğurt: Yararlı bakterilerden zengin olan probiyotik yoğurt tüketmek, bağırsaklara iyi gelir. Bağırsakların ve sindirim sisteminin aktif çalışmasını sağlayan probiyotik yoğurt metabolizmayı hızlandırarak yağ yakımını kolaylaştırır.

 

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin
 


Yulaflı bar: Ara öğün olarak triptofan açısından zengin olan bir adet yulaflı bar tüketmeniz sizi tok tutar ve iştahınızı kontrol ederek kilo vermenize yardımcı olur.

   

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin
   


Kivi: C vitamini yönünden de oldukça zengin olan kivi, düşük kalorili içeriği ve bol lifli özelliği ile yağ yakımını sağlamakta çok etkili bir meyvedir.

    

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin
    


Tatlı patates: A vitamini ve beta karoten zengini tatlı patates tüketmek kan şekeri kontrolünüzü sağlayarak kilo vermenize yardımcı olur. Haftalık 200 gr. tüketmeniz yeterli.

      

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin
      


Brokoli: C, B vitaminleri, kükürt gibi minerallerden zengin bir sebzedir. Brokoliyi haşlayarak üzerine 1 tatlı kaşığı yağ ve bir diş doğranmış sarımsak ekleyin, ana veya ara öğün olarak tüketin. Brokoli, lif açısından zenginliğiyle yağ yakımına yardımcıdır.

       

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin
       


Hurma: Harika bir antioksidan ve magnezyum kaynağıdır. Hurma, kan şekeri ve kan basıncının dengelenmesine yardımcı olur. Ayrıca günlük tatlı isteğinizi dengeleyerek tatlı ve çikolataya yönelmenizi engeller, yağ yakımı sağlar.

         

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin
         


Tarçın: Her gün 1 gr tarçın kullanan kişilerin kan şekerinde %20 oranında düşüş görülmüş. Su dahil tüm içeceklerinizde çubuk veya toz tarçını kullanabilirsiniz. Bu şekilde iştahınızı kontrol altına alır ve yaza girerken fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz.

          

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin
          


Yeşil çay: Yeşil çay tüketmek metabolizmanızı hızlandırır. Ayrıca araştırmalarda yeşil çay tüketmenin kilo alımını yavaşlattığı da ortaya çıkmıştır. Düzenli olarak günlük 1-2 fincan yeşil çay içimi bel çevrenizde aylık 2-3 cm incelme sağlar.

           

Yaza formda girmenizi sağlayacak 9 besin

False