GeriSağlık Kemikleri güçlendiriyor, dişleri koruyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kemikleri güçlendiriyor, dişleri koruyor

Kemikleri güçlendiriyor, dişleri koruyor

Günlük diyette yer alması gereken protein kaynağı peynirin faydaları...

Kemikleri güçlendiren peynir, sağlıklı besinler arasında yer alır; uzmanlara göre ise günlük diyette yer alması gereken önemli bir protein kaynağıdır. Peki, ama peynir tüketmek neden bu kadar önemli? Yörsan Gıda Mühendisi Nilüfer Hakarayan, konuyla ilgili açıklamada bulundu.

Sağlıklı ve yetişkin bir bireyin günlük protein ihtiyacı, erkekler için kilo başına 0.95 gram, kadınlar için de 0.87 gramdır. Bu miktarın yaklaşık yarısının hayvansal protein kaynaklarından karşılanması önemlidir. Çünkü bitkisel protein kaynaklarında tüm esansiyel aminoasitler mevcut değildir. Dengeli tüketildiğinde, peynir iyi bir protein kaynağı olan gıdadır, ayrıca vücudun ihtiyacı olan kalsiyumu da sağlar.

Peynir, protein açısından zengin bir gıda olup süt gibi iyi bir kalsiyum kaynağıdır. İçeriğindeki kalsiyum, sinirlerin sağlıklı çalışması ve kasların düzgün fonskiyon görmesine yardımcı olur. Ayrıca kalsiyum; güçlü kemik, diş oluşumu ve korunmasında görevlidir. Her yaş grubu için gerekli olan kalsiyum ihtiyacının karşılanması için günde en az 2-3 porsiyon süt ürünü (1-2 bardak süt / yoğurt / 50 gr kadar peynir gibi) ile bir o kadar da kalsiyum içeren sebze tüketilmesi tavsiye edilir. 

Yağ oranına dikkat edin

Peynir tüketirken öncelikle yağ oranına dikkat etmelisiniz. Yağ, peynire o zengin dokusunu ve harika tadını verir fakat aynı zamanda kalori ve kolesterolünü de artırır. Az yağlı sütten yapılan peynirler çok daha az yağlıdır.

False