Restoranlar için bir devrim: Bulut Mutfak

Pandemi nedeniyle gastronomi sektöründe üç temel konu gelişti. Birincisi hijyen ve düşük temaslı hizmet, ikincisi gastronomi sektörünün dijitalleşmesi , üçüncüsü paket servis hizmetinin büyümesi ve kalitesinin artması.

Haberin Devamı

 

Hijyen hem bireyselde hem kurumsalda önem kazandı; ellerin hijyeni ve maske kullanımı, tek kullanımlık malzemeler, mesafeli oturma düzeni bildiğimiz ve alışageldiğimiz konular artık.
Zincir restoran ve kafeler, pandemi nedeniyle hem maliyetlerini düşürmek maksatlı hem de hizmet kalitesini pandemi şartlarına uyarlayarak arttırmaya yöneldi. Kare kodlar, tabletler, sipariş ve uydu takip sistemleri sektöre özel çözümler sunuldu.
Pandeminin kazananlarından biri olan paket servis, kalabalık mekanlara girmeden, riski azaltarak evde ve iş yerinde yemek hizmetini almak suretiyle gelişti. Bu gelişimi teknolojiyi kullanarak daha verimli hale getirdi. Paket servisler hızlandı, servis kalitesi ve müşteri memnuniyeti arttı.

Haberin Devamı

GASTRONOMİDE ‘MAVİ OKYANUS’

Son dönemlerde Gastronomi sektörü paket servis hizmetinde ‘mavi okyanusu’ keşfederek bambaşka bir boyuta taşındığını gördük. ‘Bulut Mutfak’ fikri ile hayat bulan paket servis yarınlarının restoranlarını hem büyütecek hem daha karlı hale gelmelerini sağlayacak.
Bir restoranın en büyük hayali nedir? Çok şubeli zincir olmak ve daha karlı hale gelebilmektir. Şube açmanın riskleri yanında maliyetleri nelerdir?
Pahalı AVM ve cadde dükkan kiraları.
Masa, sandalye, dekorasyon, masa üstü ekipmanlar vs.
Restoran yöneticisi, kasiyeri, garsonu, bulaşıkçısı gibi personel maliyetleri,
Alt yapı maliyetleri, güvenlik, kurye, sipariş, teslimat maliyetleri.
Artık büyümek ve zincir restoran haline gelmek için yukarıdaki maliyetlere katlanmanıza gerek kalmayacak.
Dünyada Filipin merkezli bulut mutfak girişimi CloudEats, Endonezya merkezli Yummy , Türkiye’de ise Paket Mutfak ve Xkitchen markaları yukarıdaki maliyetleri üstlenerek size hem şubeleşmenizin yolunu sağlarken hem de daha verimli çalışmanızı sağlayarak karlılığınızı arttırıyor.
Tali Şalhon ve Eytan Nahmiyas tarafından kurulan Paket Mutfak, yeni bir paket servis şubesi açmak isteyen müşterilerin mutfaklarını onlar için temin ediyor. Bunun yanı sıra; kurye operasyonu, sipariş yönetimi, tahsilat, güvenlik ve bakım gibi operasyon yüklerini de üstleniyor. Paket Mutfak, İstanbul’un yüksek nüfuslu bölgelerinde bulunan boş alanları ve depoları sadece paket servis hizmeti veren paket mutfaklara dönüştürüyor. 10-15 adet mutfağın tek bir binayı paylaştığı bu konseptte, bina içerisindeki mutfaklardan her biri farklı bir restoranı temsil ediyor. Bu restoranlar sadece paket servise odaklandığı için, içerilerinde müşterilerin oturabileceği masalar bulunmuyor. Restoranlar siparişlerini Yemeksepeti, GetirYemek, Zomato gibi online sipariş platformları veya telefon yoluyla alıyorlar.

Haberin Devamı

İLK RESTORAN 3200 PAKET SATTI

2021 sonuna kadar İstanbul genelinde 5 lokasyon ile 50 adet restoran 2021 sonuna kadar İstanbul genelinde 5 lokasyon ile en az 50 adet restoran açmayı hedefliyor. Uzun dönemde ise tüm Türkiye’ye ve yurt dışına yayılarak büyüme hedefleri var. Döner Plus, Akali ve Untwoin markalarıyla Ataşehir şubesi faaliyetine başlayan Paket Mutfak’ta, kısa süre içerisinde Chopt ve 400 Derece Pizza gibi markaların mutfakları da operasyonlarına başlayacak. 2020 yılı içerisinde Avrupa Yakası’nda faaliyetlerini başlatmayı; 2021 senesi sonuna kadar ise Maslak, Kadıköy, Bostancı ve Etiler şubelerini açmak istiyor.

‘YERLİ BULUT ABD’DE

Bulut mutfak girişimlerde yatırım yaparak yurt dışına da açılan Tinkon Group CEO’su Atilla Bingöl bu konuda bizlere şu bilgileri veriyor:
‘Eve yemek söyleyenlerin oranının artması ile bulut mutfak odaklı girişimler şu anda ABD, Latin Amerika ve Asya başta olmak üzere özellikle şu an Türkiye ve tüm dünyada ciddi bir ilgiyle karşılanıyor. Yüzde 100 yerli sermayeli olan Xkitchen markamız, Amerika Miami’de ve tüm dünyada genişliyor. İstanbul’da şu anda bölgesel anlamda Maslak 1453 ve Ataşehir’de yer almakta olan markamız, yapılanmasına Miami ve Dubai’de devam ediyor. Bu da demek oluyor ki, Türk markaları artık tüm dünyaya rahatça paket servis alanında açılabilecek ve sürece göre kendilerinin restoranlarını hızlıca kurabileceklerdir.’

Haberin Devamı

K. MARKS: RESTORANLAR BİRLEŞİN!

Endonezya’nın bulut mutfak girişimi Yummy, SoftBank Ventures Asia’nın liderliği üstlendiği B Serisi yatırım turunda 12 milyon dolar yatırım aldı. Yummy, SoftBank Ventures Asia’nın liderliği üstlendiği B Serisi yatırım turunda 12 milyon dolar yatırım aldı. Yatırım turuna Intudo Ventures ve Sovereign’s Capital ile yeni yatırımcılar Vectr Ventures, AppWorks, Quest Ventures, Coca Cola Amatil X ve Palm Drive Capital katıldı. B Serisi ile birlikte Yummy’nin bugüne kadar aldığı toplam yatırım miktarı 19,5 milyon dolara ulaştı.

Filipinler merkezli bulut mutfak girişimi CloudEats, 1.4 milyon dolar yatırım aldığını duyurdu. Aldığı ilk yatırımın miktarı 1.4 milyon dolar olarak kayıtlara geçen CloudEats, bu fonu hem Filipinler’de hem de Güneydoğu Asya pazarında genişlemek amacıyla kullanacak. CloudEats’in kurucu ortağı ve CEO’su Kimberly Yao, bulut mutfak sayılarını artırmayı hedeflediklerini açıklıyor. Şu anda girişimin 5 bulut mutfağı bulunuyor ve bu ortak mutfaklarda, 70 farklı restoran markası barındırılıyor. Yani tüm farklı restoranlar, tek bir bulut mutfağı ortak kullanarak müşterilerine erişebiliyor. Dünya yeniden kuruluyor. Yeni iş modellerine, iş birliklerine gebe. Bu yeni iş modelini Karl Marks’ın meşhur çağrısındaki gibi ‘Tüm dünya restoranları birleşin’ şeklinde uyarlayabiliriz.

Yazarın Tüm Yazıları