Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, sınıf tekrarı ve devamsızlık affıyla ilgili aldıkları karar konusunda taviz vermeyeceklerini söyledi. Bakan Tekin, yürütülen eğitim politikalarına ilişkin değerlendirmelerde bulunmak üzere 81 ilin millî eğitim müdürüyle bir araya geldi.
#Yusuf TekinMilli Eğitim Bakanlığı, istenilen düzeye ulaşması için İngilizce eğitimini yeniden ele aldı ve taslak program yayınladı. 5’inci sınıfların yabancı dil hazırlık sınıfına dönüştürülmesi kapsamında hazırlanan programa göre 10 olan ünite sayısı 40’a çıkarıldı. Öğrencilerin daha fazla konuşma ve yazmasına yönelik program oluşturulacak. İngilizcenin daha fazla kullanılması amaçlanıyor.
#MEBMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Türkçe dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerinin ölçülmesi amacıyla uygulanan ve uluslararası geçerlik belgesine sahip 'Türkçe Dört Beceri Sınavı', 40 ilde 11 bine yakın öğrencinin katılımıyla tamamlandı.
#Milli Eğitim BakanlığıTBMM Başkanı Numan Kurtulmuş yeni anayasa çalışmalarıyla ilgili olarak "Şimdiye kadar ziyaret ettiğim partiler, anayasa çalışmaları için kapıyı açık tutmuştur. Yöntemi bulunduktan sonra esas tartışma, konulara girildikçe ortaya çıkacaktır" açıklamasını yaptı.
#Numan KurtulmuşMilli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin yeni müfredatla ilgili eleştirileri tek tek yanıtladı, “Yüzde 35 oranında sadeleştirme yaptık. Katkı sunmak isteyen herkesi bekliyoruz. En demokratik yöntemle yapmaya çalıştık. Sürecin şeffaf sürmesinden yanayım” dedi.
#Milli Eğitim BakanlığıÖğretim programları çocukların neyi, neden, nasıl ve ne zaman öğrenmesi gerektiğini açıklayan metinler. Önemsiz şeyler için zaman ve para harcamamak için hazırlanırlar. Oluşturulan komisyonlar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin dayandığı kuramsal yapıya ve değerlere uygun olarak öğretim programlarını geliştirdiler. Programlar, genel müdürlüklere bağlı komisyonlardan Talim ve Terbiye Kurulu’na onaylanmak üzere gönderildi. Süreç görüşlerin alınması, Talim ve Terbiye Kurulu’nun incelemeleri, değişiklikler ve onaylama ile devam edecek.
#Konuk YazarMilli Eğitim Bakanlığı’nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait “Türkiye Yüzyılı Maarif Model” kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak. Bakanlığın açıkladığı modelden bazı çarpıcı detaylar şöyle:
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ başlığıyla hazırlanan yeni müfredat taslağı, kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için MEB’in internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek.
#MüfredatKızının üstün zekalı olduğunu öğrenince eğitim sektörüne girmeye karar veren iş insanı Süheyla Akdere, İzmir Menemen’de kurduğu Uluslararası ICS Okulları’yla Kanada sisteminde yeni bir nesil yetiştirmeyi amaçlıyor. Çocuklara öğrenmeyi öğreten, ezberlemeyen, projelerle yaratıcılığını geliştiren ve tüm derslerde OXFORD müfredatını uygulayan okulda öğrencilerinin yarısından fazlası ise burslarla destekleniyor.
#1Fen bilimleri derslerin amacı öğrencileri günlük ve iş hayatına hazırlamaya çalışmak. Öğrencilerin bu süreçte kazanması gerektiği düşünülen yetkinlikler fen okuryazarlığı olarak tanımlanıyor. Öğrenciler fen bilimlerindeki bilgi, beceri ve duyuşsal özellikleri günlük yaşamda karşılaşılan durumlarda kullanabiliyorsa fen bilimleri eğitimi açısından günlük ve iş hayatına hazır demektir. Fen okuryazarı öğrenciler; temel fen bilimleri konu ve kavramlarını bilir, bilimin ve araştırma sorgulamanın doğasıyla ilgili doğru bir anlayış geliştirip bilimsel yöntemleri, düşünme ve süreç becerilerini günlük hayatta karşılaştıkları sorunların çözümünde kullanabilir. Ayrıca bu öğrenciler fen bilimleri hakkında olumlu duygu ve düşüncelere sahiptir.
#Konuk YazarYükseköğretimde uluslararasılaşma kapsamlı bir konu. Makaleye, hem dünyadan hem de ülkemizden kısa tarihsel bilgiler sunarak başlamak istedim… Yüksek öğretimde uluslararasılaşma kavramı üniversitelerin tarihi kadar eski. Literatürde 8’inci yüzyılda Endülüs, 9’uncu yüzyılda Bağdat, 13 ve 14’ncü yüzyılda Semerkant ve Buhara, daha sonra Roma ve İstanbul hep etkileyici eğitim merkezleri olarak anlatılır. Abbasiler döneminde Bağdat, Endülüs Emeviler döneminde, Kurtuba (Cordoba) en üst düzeyde değerlendirilen bilim merkezleri olarak sunulur.
#Konuk YazarOtizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bireyler için anlayış ve destek gereksiniminin önemli bir hatırlatıcısı olan Dünya Otizm Farkındalık Gününü, her yıl olduğu gibi bu yıl da 2 Nisan’da kutluyoruz. Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 2007 yılında belirlenen bu gün, OSB hakkında farkındalık yaratmayı ve OSB olan çocuklar için daha kapsayıcı bir toplum oluşturmayı amaçlıyor.
#Konuk YazarYükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, İstanbul’daki üniversitelerin rektörleriyle iftar yemeğinde bir araya geldi. YÖK Başkanı Özvar yaptığı konuşmada, “Öğrenciye bir şey kazandırmayan programları sistemin dışına çekip yerine daha istihdam odaklı programları devreye sokmaya başladık” dedi.
#Marmara ÜniversitesiYapay zeka, dijital ortamda algoritmik bir düzen içerisinde bilgisayar sistemlerinin insan benzeri zekaya sahip olma yeteneğini geliştirmek için kullanılan bir teknoloji. Söz konusu yapay zeka ile insan düşünce sistemine benzer taklit etme şeklinde kendini gösterirken; Makinelerin öğrenme, problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirmek için algoritmalar ve veri kullanarak daha önceden sahada varolan bilgi ve verileri işleme şeklinde çalışır.
#Konuk YazarYükseköğretim Kurulu (YÖK), lisansüstü eğitimin kalitesini artırmak için 'yayın' ve 'akreditasyon' kriteri getirdi. Üniversitelerin doktora programı açmak adına başvuru yapabilmesi için en az bir program akreditasyonunun olması gerekecek. Yükseköğretim kurumları dışında çalışan doktora derecesine sahip Türk veya yabancı uyruklu nitelikli araştırmacılar ise birinci danışman olabilecek.
#YÖK