GeriSağlık Tabağınızdakini bitirmek zorunda değilsiniz
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Tabağınızdakini bitirmek zorunda değilsiniz

Tabağınızdakini bitirmek zorunda değilsiniz

Kilo vermek için bu düşüncelerden sıyrılın!

Nasıl kilo vereceğinizi biliyorsunuz ama iş uygulamaya gelince bir türlü başarıya ulaşamıyor musunuz? O zaman düşünce şeklinizi kontrol altına almanız gerekiyor. Uzman Diyetisyen Dilara Koçak, diyetinizi sabote eden düşüncelerin üzerine gitmenizi öneriyor. Ayrıca, Dilara Koçak’ın açlık krizleriyle savaşan tüyoları da diyet yapanlara çok yardımcı olacağa benziyor.

Uzman Diyetisyen Dilara Koçak, “Fazla yediğinizde kendinizi hırpalamayın. Belirlenmiş bir zaman diliminde kilo vermek sağlıklı bir amaç olabilir, ancak düşüncelerinize mükemmeliyetçi tavır sızdığında bu, başarıya ve mutluluğa engel olabilir. Konfor alanınız daraldıkça diyet sıkıcı hale gelir” diyor.

Diyetleri sabote eden düşünce kalıpları

“Zayıf olmalıyım”

Herkes zayıf olmak zorunda değil, kendinizi mecbur hissetmek uzun dönemli sağlıklı beslenme yaklaşımını zayıflatarak, çaresiz bir bakış açısını yansıtır. Ayrıca, mükemmeliyetçilik de bu düşünce tarzının içine işler, “Sadece zayıf olmak zorunda değilim, ayrıca mükemmel olmak zorundayım” mesajı sizi zorlar. Sağlıklı bir kiloda olmanız yeterli.

“Tabağımdakini bitirmeliyim”

Eskiden insanlar, yemek kaynaklarının çok kıt olduğu bir çevrede yaşardı. Aynı şey bizim için geçerli değil, yiyecekler bir yere kaçmıyor. Tıka basa yemek veya tabağındakini bitirmek gibi kalıplaşmış düşüncelerden uzaklaşmaya çalışın fizyolojik açlığınızın tamamlandığı nokta için midenizi kontrolsüzce doldurmanıza gerek yok.

“Hemen zayıflamalıyım”

Bu düşünce tarzı, uzun dönemli amacınıza yönelik sorumluluğunuzu baltalıyor. Hızlı çözümlerden kalıcı yarar sağlamak çok zordur, vazgeçin. Diyet bir yarış değildir, keyifli ve uzun soluklu bir maraton gibi düşünün küçük molalar ve ödüller olabilir sizi mutsuz eden hiçbir şey sağlığınıza fayda yaratmaz.

“Yemek beni mutlu ediyor”

Yalnızlık, depresyon ve kaygı gibi duygulardan kaçınmak için birçok insan yemeği koltuk değneği gibi kullanabiliyor. Yağlı, şekerli yemekler anlık rahatlık sağlar ve diğer olaylardan uzaklaşmanıza destek olur. Ancak sorunun üzerini kapamak yerine anlamak ve çözüme yönelik adımlar atmak gerekir.

“Pes etmeyin”

Hata yapmak diyeti bozmak, aşırı kilolu olmak hayal edilebilecek en kötü şey gibi görünebilir ama böyle düşünmeyin. Bu duygu sizi kontrolsüz ve umutsuz hale getirebiliyor. Farklı konulardaki başarılarınızı hatırlayın ve güveninizi tazeleyin. 

False