TOGG ya da açılımı ile Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu, Türkiye'nin yerli otomobilini üretmek adına çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor. TOGG markasıyla çıkacak olan araçların satışını gerçekleştirecek olan firma, elektrikli üretim yapmayı hedefliyor. İşte, TOGG hakkında detaylı bilgiler
#ToggTOGG ya da açılımı ile Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu, Türkiye'nin yerli otomobilini üretmek adına çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor. TOGG markasıyla çıkacak olan araçların satışını gerçekleştirecek olan firma, elektrikli üretim yapmayı hedefliyor. İşte, TOGG hakkında detaylı bilgiler
#ToggHer geçen gün tanıtılan elektrikli otomobillerin sayısı artıyor. 2021 yılının ilk çeyreğine bakıldığında (Mart 2021 rakamlarına göre); tüm dünyada toplam otomobil pazarının -daralma olmasına rağmen- yüzde 5.8’ine denk gelen elektrikli otomobil satışı olduğunu görüyoruz. Henüz elektrikli otomobillerin sayısı düşük olsa da geliştirilen ya da gelecek için planlanan elektrikli otomobil teknolojileri büyük merak uyandırıyor. Örneğin şu anda bir kablo yardımı ile şarj edilebilen otomobiller için gelecekte kablosuz şarj özellikleri öne çıkacak. Uzaktan yüklenen yazılımlarla araçların menzili yükseltilirken, akıllı telefonla otomobilin ısıtma-soğutma ayarları uzaktan yapılabiliyor. Yerli otomobil TOGG için de farklı teknolojiler bekleniyor. Örneğin TOGG, barındırdığı Akıllı Yaşam Platformu ile sürücünün kişisel asistanı gibi de çalışabilecek.
#GazetehaberleriAlman basınının en önemli ekonomi gazetelerinden Handelsblatt'ta yer alan haberde, TOGG'un, elektrikli otomobil ekosistemi oluşturarak kendi "Tesla'sını" ürettiğine vurgu yapılarak, ülkenin ulusal ürün yelpazesine otomobilin de ekleneceği belirtildi.
#ToggTürkiye’de elektrikli otomobil satışlarının 2024 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık iki kat büyümesi bekleniyor. Markaların Hürriyet ile paylaştığı tahmini satış hedeflerine göre, yıl sonu itibarıyla toplamda 110 bin elektrikli çok rahat satılacak. Diğer markalarla birlikte pazar 120 bin adedi bulacak. Togg’un zirveyi koruması beklenirken tebliğe takılan Çinliler ile satışları çakılan ABD’li Tesla’nın yerini Stellantis Grubu ve Alman Volkswagen alacak.
#Elektrikli OtomobilGeçen hafta iddialı hedeflerle tanıtılan “yerli elektrikli araç” Joyce VC3’ün aslında 2020 yılında Dialev tarafından Çin’de üretilen XVista VC3 olduğunu öğrendim. Aracı önce Çin’den ithal edip sonra yerlileştirerek Türkiye’de üretmeyi ve 2025’te 28 bin satmayı hedefleyen şirket yetkilileri, “Araç daha önce Dialev adına tasarımı yapılmış ancak bizim mühendislerimiz ile Türkiye ve bizim istediğimiz teknik, görsel ve regülasyona uygun hale getirilmektedir” dedi.
#Joyce VC3Yerel seçimden önce bayilerde adeta otomobil kapma yarışı vardı. Neredeyse dört yıldır liste fiyatının altında araç satmayan markalar bazı araç modellerinde yüzde 10’u bulan indirimler yaparken, vatandaşlar belki de 2024 yılının son kredi kampanyalarını kullanmak için zamanla yarıştı. Geçen yıl dayatılan aksesuarlar bu kez hediye olarak verildi. Mart ayında tarihi rekor getirmesi beklenen talebin arkasında 31 Mart seçimlerden sonra enflasyonla mücadele için uygulanması beklenen sıkı para politikası bulunuyordu.
#Otomotiv SektörüDünyada elektrikli araçların payı hızla artarken bu araçların en kritik parçası olan bataryada Çin’e bağımlılık arttı. 2023 yılında 14.3 milyona ulaşan küresel bataryalı elektrikli araç pazarının yüzde 60’ının bataryası Çinli üreticilerden tedarik edildi. Kalan kısmı ise Güney Koreli ve Japon üreticiler paylaştı. Satılan her iki elektrikli araçtan birinin bataryasını Çinli CATL ve BYD üretti.
#Elektrikli OtomobilTÜRKİYE’de konut satışları son dokuz yılın en düşük performansını sergilerken otomotiv satışları tarihi rekorlar kırmaya devam ediyor. Artan fiyatlara rağmen hız kesmeyen satışlarda sene başından bu yana engellilerin aldığı ÖTV muafiyetli araçlar ve filo satışları etkili oluyor.
#Otomotiv SatışıGeçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiGeçtiğimiz yıl yatırım amaçlı alımların da etkisiyle 967 bin 341 adet sıfır otomobilin satıldığı Türkiye, bu performansıyla 949 bin adet otomobil satılan İspanya’yı geride bıraktı ve Avrupa’nın en çok sıfır otomobil satılan 5’inci ülkesi oldu. Aynı dönemde, elektrikli otomobil satışlarında yüzde 833’le Avrupa’nın en hızlı büyüyen ülkesi olan Türkiye, bu alanda da Avrupa ligine yükselerek en çok elektrikli otomobil satılan ilk 10 ülke arasına girdi.
#Sıfır OtomobilTogg, Las Vegas’taki CES 2024’te gelecek yıl satışa çıkacak ikinci modeli T10F’i tanıttı. Beklenenin aksine Sedan yerine Fastback otomobil tanıtan Togg, yüzde 100 elektrikli bu modelin 600 km’ye kadar sürüş menziline sahip olacağını açıkladı. Togg’un Sedan yerine Fastback gövde tipine sahip bir model tercih etmesinin sebebi ise; elektrikli otomobillerle birlikte rüzgâr direnci daha düşük olan yani sürüş menzilini artıran Fastback tasarımlara dönülmesi ve bu modellerin Sedan ihtiyacını da karşılayabilmesi.
#TOGGSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye sanayisinin dünyanın bütün coğrafyalarına, bütün ülkelerine rekabetçi şekilde ihracat yapabilecek güçte olduğunu belirterek, “Özellikle son 5 yılda milli gelirimiz içerisinde hem toplam sanayinin hem imalat sanayinin payının yükseldiğini gözlemliyoruz. Tabii bizim için en gerek düşük, orta düşük, gerek orta yüksek, yüksek teknolojide 13 yıl boyunca pandemi dönemindeki 1-2 ay hariç neredeyse aralıksız bir yükseliş trendi var.” dedi.
#Mehmet Fatih KacırYeni vergi ve harç tutarlarıyla birlikte sürücülerin 2024 yılında ödeyeceği MTV, kasko, sigorta ve yakıt gibi 4 önemli gider kaleminde değişiklikler oldu. Biz de bu sene sürücülerin motor türlerine göre hangi otomobili tercih ederse en az ne kadar bütçe ayırması gerektiğini hesapladık. Buna göre, Türkiye’nin en çok satan otomobili Fiat Egea’yı kullanmanın sürücülere maliyeti en az 59 bin TL’yi bulacak. En çok satan elektrikli otomobil Togg T10X’i kullanmanın maliyeti sadece hızlı şarj istasyonları kullanıldığında 59 bin 402 TL, evden şarj edildiğinde 44 bin 796 TL olacak. Hibritler ise yakıt konusunda önemli avantajlar sağlıyor.
#MTV2023’de otomobil fiyatları sıfırda yüzde 70, ikinci elde yüzde 65’e yakın arttı. Buna rağmen satışlar tarihi rekor kırıp 1.2 milyon adedi gördü. 2024 yılında satışların 750-800 bin adetlere düşerek ‘normal’ seyrine dönmesi bekleniyor. Yeni yılda patlama yapması beklenen elektrikli otomobiller 100 bin adet satışa ulaşabilir. Bu yıl yeni bir araç almak isteyenler ise ilk 6 ayda kredi bulmakta ve yüksek finansman maliyetlerini karşılamakta zorlanacak. Ancak nakdi olanlar için fırsatlar doğabilir.
#2024 YılıÇin'de otomotiv sektörünün önde gelen üreticilerinin yöneticileri ile bir araya gelen Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "Önümüzdeki dönemde küreselleşme yolculuğunda pek çok marka ve üreticinin adres ülkesi Türkiye olacak” dedi. Bakan Kacır, Çinli firmalara Türkiye'ye yatırım yapmaları için çağrıda bulundu.
#Mehmet Fatih KacırÇin'de otomotiv sektörünün önde gelen üreticilerinin yöneticileri ile bir araya gelen Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "Önümüzdeki dönemde küreselleşme yolculuğunda pek çok marka ve üreticinin adres ülkesi Türkiye olacak” dedi. Bakan Kacır, Çinli firmalara Türkiye'ye yatırım yapmaları için çağrıda bulundu.
#Mehmet Fatih KacırTicaret Bakanı Ömer Bolat, CNN Türk'te yayınlanan Hakan Çelik'le haftasonu programında açıklamalarda bulundu. Bakan Bolat fahiş fiyat uygulayan işletmelere karşı Bakanlık olarak yoğun bir şekilde sahada olduklarını söylerken 'Zamları geri alın uyarısı yapıyoruz' dedi.
#Ticaret BakanıSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Çin’in Zhenjiang kentinde bulunan batarya üreticisi Farasis Energy’yi ziyaret etti. Togg ve Farasis Energy ortaklığında enerji depolama çözümleri geliştirmek üzere Siro Silk Road Temiz Enerji Depolama Teknolojilerinin Gemlik’te kurulacağını hatırlatan Bakan Kacır, “Farasis’ten ve Togg’dan Siro yatırımını en hızlı şekilde hayata geçirmelerini bekliyoruz. Böylelikle hem Türkiye’nin mobilite sektörüne hem de enerji üretim sektörüne önemli bir katkı sunmuş olacaklar. Arzumuz; Farasis gibi pek çok yatırımcının önümüzdeki dönemde Türkiye’yi tercih etmesi ve böylelikle Türkiye’de hızla batarya üretim kapasitemizi çok daha ileri bir düzeye çıkarmak.” dedi.
#Mehmet Fatih KacırUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Ulaşım ve haberleşmede 21 yılda 198 milyar dolar yatırım yaptık, ülkemizin ihtiyaç duyduğu ulaştırma ve altyapı yatırımlarını önümüzdeki 30 yıl için planladık, 197 milyar dolar ilave yatırım gerçekleştireceğiz” dedi.
#Abdulkadir UraloğluCumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan dün Macaristan’ı ziyaret ederken “Stratejik ortaklık düzeyindeki ilişkilerimizi geliştirilmiş stratejik ortaklık seviyesine taşıdık” dedi. İki ülke arasındaki ticaret hacminin de 4 milyar dolardan 6 milyar dolara çıkarılması hedeflendi.
#Cumhurbaşkanı Tayyip ErdoğanTürkiye’de yüzde 100 elektrikli otomobil satışları 2023 yılında beklentilerin üzerinde büyüdü. Öyle ki, Temmuz 2023’e kadar aylık satışlardan yüzde 4 ila 6 arasında pay alabilen elektrikli otomobiller, Ağustos 2023 itibarıyla satışlarını ikiye katlayarak ayılık satışlardaki pazar payını yüzde 13’e kadar çıkardı.
#Elektrikli OtomobilDünyanın dört bir yanından girişimleri ve yatırımcıları bir araya getiren Take Off İstanbul Girişim Zirvesi sona erdi. Lütfi Kırdar Kongre Merkezinde düzenlenen, ülkemizin yüksek teknoloji firmalarından değerli girişimlerine, uluslararası girişim merkezlerinden teknoparklara varan geniş bir partner ağına sahip olan zirve, girişim ekosisteminin büyük oyuncularını bir araya getirerek girişimciler için bir iş birliği zemini oluşturdu. İki gün süren ve 43 ülkeden 1252 girişimin başvuru yaptığı zirvede toplam 200 yerli ve yabancı girişim yer aldı. Azerbaycan ve Katar’ın ülke pavilyonlarının yer aldığı, 100'den fazla yatırımcının katıldığı zirve ziyaretçilerine de girişimci, paydaş ve sponsorların stantlarında farklı ürünleri deneyimleme, ilham veren konuşmacıları dinleme ve birçok önemli isimle tanışma şansı sundu.
#TEKNOFEST