Perakendeciler haberleri sayfasında Perakendeciler hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 1291 Perakendeciler haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Ucuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#PerakendecilerCirolardaki büyük kayba rağmen kiralar, genel giderler ve diğer maliyetlerdeki artış nedeniyle perakende sektörünün bağışıklık sisteminin çökmek üzere olduğunu ifade eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, cirolardaki dramatik kaybı, dernek üyeleri arasında yaptıkları aralık ayı anketinin de çarpıcı bir şekilde ortaya koyduğunu belirtti.
#GazetehaberleriDeloitte’un her sene merakla beklenen Perakendenin Küresel Güçleri 2019 raporu yayımlandı. Dünyanın gelir açısından en büyük 250 perakendecisinin elde ettiği toplam gelir 4,53 trilyon ABD doları oldu. Listeye Türkiye'den de 3 şirket girdi. İşte o Türk şirketleri...
#Perakendenin Küresel Güçleri 2019Ramazan ayı yaklaşırken ramazan kolileri de satışa sunuldu. Bu yıl koli fiyatları 280 TL’den başlıyor, 2 bin TL’ye kadar çıkıyor. Toptan almak ise hem fiyat hem de kalite olarak daha avantajlı oluyor. Sektörden gelen bilgilere göre, bu yıl kurumsal alımlarda koliden çok hediye ve dijital kartlar tercih ediliyor. Nedeni ise bu kartların kullanıcıya daha çok seçenek sunması.
#RamazanKüçük üretici ürününü istediği noktaya ulaştıramıyor, esnaf ise zincir marketlerle rekabet edemediği için ayakta kalamıyor. Bu sorunları deneyimleyerek öğrenen girişimci Sezgin Şener, aracıları ortadan kaldıran bir e-ticaret sitesi kurarak üretici ve esnafı tek çatıda buluşturdu. Platform şimdi de farklı sektörlerden üreticilerin mağaza açarak 81 ile dağıtım yapmasını sağlıyor. Hedef yıl sonunda on binlerce üreticiye ve 250 bin esnafa ulaşmak.
#ÜreticiSanayiciler makine operatörü ve kaynakçı, müteahhitler sıvacı ve boyacı, turizmciler garson, terziler ve marangozlar çırak bulamıyor. Yeni neslin ücret ve çalışma saatleri nedeniyle yanaşmadığı bu meslekler, üretimi tehdit eder hale geldi. İşverenler ise nitelikli eleman bulunamadığından düşük kapasiteyle çalıştıklarını söylüyorlar.
#İSOCarrefour, Fransa’daki mağazalarında küçülen ambalajları ve artan fiyatları gerekçe göstererek PepsiCo, Doritos ve 7Up ürünlerini satmayacağını açıkladı. Kararın Türkiye için geçerli olmadığı belirtilse de bu hamle, yurtiçinde gramaj oyunuyla yapılan gizli zammı tekrar gündeme getirdi. Hürriyet bu gelişmeyi perakende sektörünün oyuncularına sordu.
#CarrefourUcuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#Perakendeciler2022’de global olarak belirledikleri ‘deneyim şampiyonu olma’ vizyonunu Türkiye’de çok iyi bir şekilde uygulamaya koyduklarını belirten MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar “Hem mağazalarımızda hem de dijital mecralarda müşterilerimizin ürüne karar vermelerinden satın alımlarına, kullanım sırasında sunduğumuz desteklerden ürün ömrünü bitirdiğinde dahi onların yanında olmamıza kadar daha iyi bir alışveriş ve kullanım deneyimi için çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz. Deneyim şampiyonluğu odağında 2023 yılına bakarsak, MediaMarkt Türkiye için iyi bir yıl olduğunu söyleyebilirim” dedi.
#Mediamarkt2016 yılında Efsane Kasım'ı Türkiye'ye getiren Hepsiburada, bu yıl da e-ticarette yılın en heyecan verici ayı Efsane Kasım’da KOBİ’lerin satış rekoru kırmasını sağlıyor. Hepsiburada’nın 100 bini aşkın iş ortağı, artan talebin etkisiyle rekor satış ve ciro hacimlerine ulaşırken, ekonomiye de hareketlilik getiriyor. Hepsiburada platformu üzerinden yapılan satışların önemli bölümü pazar yeri üyesi işletme ve KOBİ’ler tarafından yapılıyor.
#Sponsorlu İçerik‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımTicaret Bakanı Ömer Bolat tarafından başlatılan büyük indirim kampanyasına marketlerden sonra giyim ve beyaz eşya gibi perakendenin tüm sektörlerinin katılması bekleniyor. Bakan Bolat, enflasyonla mücadeleyi tüm sektörlerle yapılacak geniş kapsamlı toplantılarla ve uygulamalarla sürdüreceklerini söyledi. Kampanyaya marketlerden sonra bahsi geçen sektörlerin de kısa sürede destek vermesi bekleniyor.
#Ömer BolatAlmanya’nın asırlık perakende devleri ardı ardına konkordato ilan ediyor. Arkalarında milyarlarca Euro’luk borç bırakan bu şirketlerin iflasından en çok etkilenenler ise Türk tedarikçiler. İzmirli Are Tekstil’in kurucusu Hüsniye Arbay Alman hazır giyim devi 100 yıllık Klingel’in kapanmasıyla ihracatlarının yüzde 30’unun etkilendiğini belirtirken uzmanlar ihracatta sigortanın bu tür durumlarda oluşan zararı önlediğini belirtti.
#Almanyaİstiklal Caddesi’nde son dönemde alışverişteki canlılık, saat 03.00’e kadar sürüyor. Markalar çift vardiya çalışırken; en çok Ortadoğulu turistlerin yoğunluğu görülüyor. Gece eğlenmeye gitmeden önce şık kıyafet giymek isteyen ya da kozmetik ihtiyacı için mağazaların yolunu tutan turistler, yeme-içme mekânlarını da dolduruyor. Güvenlik için ise WhatsApp gruplarıyla önlem alan mağaza çalışanları, “Polislerle WhatsApp grupları kurduk, bir güvenlik sorunu olduğunda artık mesajla bilgi veriyoruz. Hızlı müdahale ediliyor” diyorlar.
#İstiklal CaddesiAlmanya’da geçen yıl ilk ofisini açan Trendyol’un müşteri sayısı birinci yılın sonunda 1 milyonu geçti. Alman medyasında yer alan haberlerde, Trendyol’un, tamamı Türkiye’de üretilen Trendyol Collection’ın yanı sıra 200’e yakın Türk markası için de önemli bir vitrin haline geldiğinden bahsedildi. Ayrıca platformdaki global markalarla birlikte 800’den fazla markayı kullanıcılarıyla buluşturan şirket, gelecek haftalarda yeni kategorileri Almanya’daki kullanıcılarına sunmaya hazırlanıyor.
#AVRUPADAN HABERTicaret Bakanlığı, kur artışının ardından özellikle ithal elektronik ürünlerde etiketle kasa fiyatları arasında iki kat fark oluştuğu iddiaları üzerine zincir mağazalar başta olmak üzere ‘yoğun’ denetim başlattı.
#Ticaret BakanlığıPerakende sektörü kritik seçim atmosferinin ardından Perakende Günleri’nde bir araya geldi. Bu yıl 22’ncisi düzenlenen etkinlikte sektör temsilcileri, özellikle iç talebin daralmasına dair endişelerini dile getirdi. İkinci yarıda enflasyonla birlikte, kur ve faiz dengesini takip edeceklerini belirten şirket yöneticileri, temmuz ayında beklenen asgari ücret zammının ise fiyatları etkileyeceğine dikkat çekti.
#FaizRekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, kırmızı et fiyatlarına ilişkin çalışmaların titizlikle sürüldüğünü belirterek, "4054 sayılı 'Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un ihlali niteliğindeki bu davranışların tespiti halinde ilgili teşebbüsler hakkında teşebbüslerin cirolarının yüzde 10'una varan idari para cezaları uygulanması söz konusu olabilecektir" dedi.
#Kırmızı EtRekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, kırmızı et fiyatlarına ilişkin çalışmaların titizlikle sürüldüğünü belirterek, "4054 sayılı 'Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un ihlali niteliğindeki bu davranışların tespiti halinde ilgili teşebbüsler hakkında teşebbüslerin cirolarının yüzde 10'una varan idari para cezaları uygulanması söz konusu olabilecektir" dedi.
#Kırmızı Etİstanbul’da perakendeci, Tarım ve Orman Bakanlığı ve ESK ortak çalışmaya giderek ramazanda et fiyatlarını sabitledi. Bugünden itibaren dana kıymanın kilogram fiyatı 190 TL, dana kuşbaşının kilogram fiyatı ise 210 TL’den satışa çıkacak. Amaçlarının vatandaşa uygun fiyata et vermek olduğunu söyleyen PERDER Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Güzeldere, et alımlarında bir limit olmadığını ama ticari faaliyete de izin vermeyeceklerinin altını çizdi.
#İstanbul