Benzinli ve elektrikli motoru olan hibrit yani melez araçların satışları 9 ayda patladı. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre Türkiye’de hibrit satışları tam 4 kat artarak 2 bin 746 adede ulaştı. Aslan payını ise Toyota’nın Sakarya’da ürettiği C-HR modeli aldı.
#Emre ÖzpeynirciTürkiye’de elektrikli otomobil satışlarının 2024 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık iki kat büyümesi bekleniyor. Markaların Hürriyet ile paylaştığı tahmini satış hedeflerine göre, yıl sonu itibarıyla toplamda 110 bin elektrikli çok rahat satılacak. Diğer markalarla birlikte pazar 120 bin adedi bulacak. Togg’un zirveyi koruması beklenirken tebliğe takılan Çinliler ile satışları çakılan ABD’li Tesla’nın yerini Stellantis Grubu ve Alman Volkswagen alacak.
#Elektrikli OtomobilTÜRKİYE’de konut satışları son dokuz yılın en düşük performansını sergilerken otomotiv satışları tarihi rekorlar kırmaya devam ediyor. Artan fiyatlara rağmen hız kesmeyen satışlarda sene başından bu yana engellilerin aldığı ÖTV muafiyetli araçlar ve filo satışları etkili oluyor.
#Otomotiv Satışı2023 yılında 1 milyon adedi aşarak tarihi rekor kıran Türkiye binek otomobil ve hafif ticari araç pazarının 2024 yılında yüzde 30-35’ler civarında daralarak 2020 yılına yani 750 bin adet bandına geri dönmesi bekleniyor. Özellikle 31 Mart yerel seçimlerinden sonra otomotiv satışlarının seyrinin belirgin şekilde değişebileceğini belirten Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, “Öngörümüz en fazla 650 bin adet binek otomobil satılacağı yönünde” dedi. Kılıçer’e göre, satışların düşmesindeki en belirleyici sebep krediyle araç almanın zorlaşması olacak.
#OtomobilSıfır otomobil satışları tarihi rekor kırdı. Yılın ilk 11 ayında 1 milyon 74 bin araç satışı gerçekleşti. Yıl sonunun gelmesiyle birlikte otomobil markaları da yeni kampanyalarını duyurdu. Bazı markalar 500 bin liraya kadar sıfır faizli kredi imkanı sunuyor. İşte tüm markaların kredi, takas desteği ve indirim kampanyaları…
#OtomobilTürkiye ekonomisinin lokomotifi otomotiv sektörü, Cumhuriyet’in 100. yılında üretim, ihracat ve satış adetlerinde ‘1 milyon’ barajını aşmaya hazırlanıyor. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu’nun paylaştığı son bilgilere göre, sene sonunda üretim 1.5 milyon adede, ihracat ise 1 milyon adede ulaşacak ve 2018 yılını yakalayacak. İç pazarda satışlar 1 milyon 150 bini aşacak.
#Otomotiv SektörüSıfır otomobil yatırım aracı olmaktan çıkınca bayiler gerçek müşterilerle baş başa kaldı. Aylar sonra elinde stok kalan markalar ekimde ‘kampanya’ kartını açtı. Öyle ki, bazı modellerde takas dahil 200 bin TL’yi aşan indirimler yapıldı. 9 ayda 857 bin 757 adet satışı yakalayan sektör, kalan üç ayda kampanyaların da etkisiyle ilk kez 1 milyon adetlik satışa ulaşmaya hatta geçmeye hazırlanıyor.
#OtomobilPazarlama operasyonlarını dijitalde fark yaratan araçlarla zenginleştirerek, müşterileri ile temaslarına akıl kattıklarını belirten Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, “KOBİ ve kurumsal müşterilerimizin geride kalmaması adına onları baştan uca dijitalleştirmeye özen gösteriyoruz. Hedefimiz, vizyonumuza paralel olarak, telekomünikasyon sektöründe bir ilk olan tamamen dijital satış yolculuğunu sağlamak. Bu hedefe ek olarak, insana bağlı olma halini ortadan kaldırmaya, insan kaynaklı hataları en aza indirerek hatalardan kaynaklanan maliyetleri düşürmeye ve müşteri deneyimini daha da iyileştirmeye gayret gösteriyoruz” dedi.
#Sponsorşu İçerikPazarlama operasyonlarını dijitalde fark yaratan araçlarla zenginleştirerek, müşterileri ile temaslarına akıl kattıklarını belirten Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, “KOBİ ve kurumsal müşterilerimizin geride kalmaması adına onları baştan uca dijitalleştirmeye özen gösteriyoruz. Hedefimiz, vizyonumuza paralel olarak, telekomünikasyon sektöründe bir ilk olan tamamen dijital satış yolculuğunu sağlamak. Bu hedefe ek olarak, insana bağlı olma halini ortadan kaldırmaya, insan kaynaklı hataları en aza indirerek hatalardan kaynaklanan maliyetleri düşürmeye ve müşteri deneyimini daha da iyileştirmeye gayret gösteriyoruz” dedi.
#Vodafone TürkiyeTürkiye’de satışa çıkan tüm sıfır kilometre otomobillerin liste fiyatı ortalaması Temmuz sonu itibarıyla 2 milyon 999 bin TL’ye ulaştı. Satılan otomobillerin yüzde 90’ına yakınını oluşturan küçük ve orta sınıf otomobillerde fiyat ortalaması sırasıyla; A segmentinde 896 bin 591 TL, B segmentinde 1 milyon 223 bin TL ve C segmentinde 1 milyon 672 bin TL oldu. Lüks sınıfa karşılık gelen F segmentindeki otomobillerin fiyat ortalaması ise 10 milyon 25 bin TL’ye çıktı.
#KDVYüksek enflasyon ortamından dolayı en önemli yatırım araçlarından birisi olarak görülen otomobil, satış rekorları kırmaya devam ediyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) açıkladığı son verilere göre, ocak-mayıs döneminde Türkiye’deki otomobil ve hafif ticari araç satışları 2022 yılına göre yüzde 60.5 artarak 445 bin 6 adet olarak gerçekleşti.
#Enflasyon2023 yılı Türkiye otomotiv sektörü açısından önemli dönüm noktalarından birisi olacak. Togg öncülüğünde elektrikli araç satışları 40 bin adede yaklaşacak, Renault ve Tofaş yeni üretim stratejilerini duyuracak, araçlardaki bağlantı servisleri nihayet Türkiye’de de kullanılacak. Geçen yıla damgasını vuran araç bulunurluğu sorunu devam edecek. Fiyatlardaki artış ise hem küresel hem yerel etkilerden dolayı sürecek.
#Otomotiv SektörüAB’nin 2021 itibarıyla benzinli ve dizel dahil satılan tüm araçlarda karbondioksit miktarını km başına 95 grama çekmesi ve buna uymayan üreticilere ciddi cezalar kesmesi, markaların elektrikli ve hibritlerde önceliği AB’ye vermesine neden oluyor. Bu yüzden, Türkiye’de neredeyse her hafta bir yeni elektrikli otomobil satışa sunuluyor ancak sınırlı kişi satın alabiliyor. Avrupa’da yılın otomobili seçilen EV6’da yüksek talebe rağmen bu yıl 100 adet getirebileceklerini belirten Kia Türkiye Genel Müdürü Ağyel, “10 istiyoruz 1 alabiliyoruz” dedi.
#Avrupa BirliğiÇin’in aldığı karantina önlemleri nedeniyle Şangay’da otomotiv sektörüne tedarik parçaları üreten fabrikalar üretim yapamazken, limana yanaşamayan yüzlerce gemi uydu takip uygulamasında ortaya bu ilginç görüntüyü çıkardı. Yaşanan sıkıntıların otomotivdeki tedarik zincirine yeni bir darbe vurması beklenirken, Türkiye’deki fabrikaların da mayıs ve haziran aylarında üretim araları vermek zorunda kalabileceği belirtiliyor.
#OtomotivTürkiye’de otomobil üretimi yapan Hyundai, Renault ve Toyota’nın ardından Fiat markası da hibrit üretmeye başladığını duyurdu. Böylece ülkemizde üretilen hibrit otomobil sayısı 6’ya ulaşırken, tüm yerli üreticiler ürün gamına hibrit eklemiş oldu. Uzmanlar ise daha az karbon salınımı gerçekleştiren hibrit araçların kapsamlı teşviklerle desteklenmesi gerektiğini belirtiyor.
#HibritÖTV matrahlarına yüzde 60 ve yüzde 70’lik iki yeni dilim gelmesini SUV pazarı açısından değerlendiren Nissan Türkiye ve Kuzey Afrika Genel Müdürü Emre Doğueri, “Bir önceki vergi sistemi nedeniyle segmentler arasında bir geçişkenlik vardı. Bizim öngörümüz C-SUV, yeni ara dilimler sayesinde B-SUV’a verdiği satışları muhtemelen geri alacak. Fiyat odaklı B-SUV’u tercih edilenler yüzde 50 ile yüzde 80 arasında getirilen iki yeni matrah dilimleriyle yeniden C-SUV’u tercih edebilir. Fiyatlar artık çok net oturdu” dedi.
#QashqaiTürkiye’de 2021 yılı Ocak-Kasım döneminde elektrikli otomobil satışları yüzde 325 artışla 2 bin 415’e, hibrit otomobil satışları yüzde 121,8 artışla 45 bin 190'a ulaştı. Geçen yılın aynı döneminde 568 adet elektrikli araç satılmıştı.
#Otomobil SatışlarıDaha 3 yıl önce önünde ardına kadar açılan kapılardan içeri girerek Çin'e adım atan Tesla, son dönemde değişen yasal çerçeveler nedeniyle zor günler yaşamaya başladı. Peki bunun sonu ne olacak? Musk'ı ve Tesla'yı önümüzdeki günlerde ne bekliyor?
#TeslaEylülde ikinci el online satışlar içinde binek araçların payı yüzde 83, hafif ticari araçların payı yüzde 17 olarak kayıtlara geçti. İkinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında fiyatlar bir önceki aya göre ortalama yüzde 1.6 artarken, fiyat artışı yılın başından bu yana ise yüzde 8.4 oldu.
#İkinci El