GeriSağlık Bel ağrılarınızdan egzersiz yaparak kurtulun!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bel ağrılarınızdan egzersiz yaparak kurtulun!

Bel ağrılarınızdan egzersiz yaparak kurtulun!
Abone Olgoogle-news

Fotoğraflarla adım adım bel egzersizleri...

Hayatı boyunca bel ağrısı çekmemiş hiçbir insan yoktur. Hatta yapılan araştırmalar dünya üzerindeki insanların neredeyse %70'inin hayatlarının belli evrelerinde orta ve uzun süreli ağrı periyodu yaşadıkları doğrultusundadır.


 Bu taşıyıcı korkunun en büyük düsmanları:

  • Postural bozukluk
  • Yanlış zorlayıcı hareketler
  • Duruş bozuklukları
  • Abdomen bölgede zayıflıklar
  • Sırt ve bel bölgesinde zayıflıklar
  • Trafik kazası, travma, düşme
  • Skolyoz
  • Ağır işçiler (hilti ve matkap kullananlar, vibrasyona maruz kalanlar)
  • Amerikan futbolu, rugby, tenis, futbol gibi sporla uğraşanlar
  • Pozisyonu bozmadan aynı şekilde kalmak
  • Aşırı kilolu olmak
  • Egzersiz yapmadan yaşamaya çalışmak
  • Mutsuz, depresif, stres dolu bir hayat yaşamak

Yukarda bahsedilen tüm bu olası risk etmenlerinin kontrol edilebilir olması insanı rahatlatsa da, 60 yaş ve üstü grupta bulunan nerdeyse iki kişiden birinin en çok yakındığı şikayettir bel ağrısı.

BEL AĞRISI İÇİN ÖNEMLİ DURUŞLAR VE EGZERSİZLER (FOTO GALERİ)

Çoğunlukla mekanik bel ağrısının sebebi, vücudun belli bir yaşa kadar overdose olması, bir anlamda omurga ve çevresindeki yapıları aşırı kullanmasıdır. Bu ağrıya bağlı semptomlar bizler tarafından hep bel fıtığı olarak algılansa da aslında oluşan şey incinme, burkma, yıpranmadır.

 

Bel ağrılarınızdan egzersiz yaparak kurtulun
 

Mekanik ağrıya bağlı şikayetler:

  • Hareketlerde kısıtlılık
  • Yürüme zorlukları
  • Yokuş yukarı yürüyüş ve inişlerde zorlanma
  • Merdiven iniş ve çıkışlarında zorlanma
  • Uzun süre hareketsiz kalmaya bağlı ağrı artışı

Mekanik bel ağrılarının sebepleri :

  • Kasların ve bağların aşırı zorlanması
  • Disklerin tekrarlayan hareketler sonucu yıpranması
  • Yaşa bağlı Spondoliz (Kireçlenme)
  • Spondilolistezis(Omur kayması)
  • Yanlış yapılan spor
  • Ağır yük kaldırma
  • Zorlayıcı egzersizler
  • Spinal stenoz(Omurilik kanalının daralması)
  • Skolyoz(Omurga eğriliği)
  • Postural, duruş ve oturuş bozuklukları

Bel ağrılarınızdan egzersiz yaparak kurtulun


Mekanik Bel ağrısına sebep olan faktörlerin yanı sıra  bel ağrısına sebep diğer etkenler incelendiğinde karşımıza çıkanlar:

  • Osteoporoz (Kemik erimesi)
  • Yumuşak doku romatizması
  • Damarsal problemler
  • Enfeksiyon ve tümörler
  • Ankilozan  spondolit

Beli her ağrıyanın hastanın yaptığı gibi hepimiz hemen koşturararak doktora gider tanının konmasını isteriz. Çünkü beli ağrıyan birinin hareket kabiliyeti kısıtlandığı gibi ciddi anlamda keyfi de kaçar,  gezemez, yürüyemez, spor yapamaz, tatil planlarını değiştirmek zorunda kalır. Mutlaka beli ağrıyan biri olarak o radyasyon yüklü röntgeni, çekimi külfetli ve pahalı EMAR’ ı hemen hemen bu gruptaki herkes denemiştir. Hepimizin ilk aklına gelen de mutlaka “Fıtık mı oldum sorusudur?” Oysa düşünülen olası ameliyata kadar alınacak birçok tedbirle bu işlemin önüne geçmek mümkün.

Bel ağrısı yaşayanlar için öneriler :

  • İlk çare, en az iki gün en fazla bir hafta olacak şekilde ortopedik bir yatakta istirahat etmeliler.
  • Bu periyotta doktora danışarak alınacak ilaçlar, ağrının  bir miktar hafiflemesini sağladığı gibi yaşantınızı  bir parça konforlu hale getirir.
  • İlaçların yetersiz kaldığı anlarda ilgili doktorun size bel ağrınıza yönelik hassas noktalara enjeksiyon yapması da tedavi seçenekleri içinde yer almaktadır.
  • Bel ağrısının başladığı erken dönemlerde ağrıyı hafifletmesi ve bel bölgesini desteklemek amacıyla korse ve elastik bantlar da kullanılabilir. Ancak bu destekleyici malzemeler kısa süre kullanılmalıdır çünkü uzun süreli kullanımda atrofiye (kas küçülmesi ve buna bağlı olarak kas güçsüzlüğü) ‘ne sebep olur.
  • Diğer bir seçenek ise Fizik tedavi ve Rehabilitasyon imkanlarının kullanılmasıdır. Sıcak/soğuk masaj, stimilasyon cihazlarının kullanımı, traksiyon, ultrason, termal regülasyon gibi yöntemler bel ağrısını geçirmeye yönelik ilave tedbirlerdir.
  • Tüm bunlara rağmen ağrıda azalma olmadığı gibi bacaklarda güç kaybı, müdahalelere rağmen geçmeyen ağrı, idrar ve dışkı kaçırma gibi artan şikayetlerle seyreden bir bel ağrısına maruz kalmışsanız işte o zaman kaçınamayacağınız bir durum var o da, ameliyat. Unutulmaması gereken konu, ameliyatın son çare olmasıdır.

Aslında tüm bunlara gerek duyulmamasını sağlayacak etkili ve en önemli yollardan biri de egzersiz yapmaktır.

Kuvvetli bir karın bölgesine (core) ve gelişmiş alt sırt kaslarına sahip olanlarda bel ağrısı görülme oranı çok düşüktür.

Karın kasları zayıflayanlar, yeteri kadar bu egzersizleri yapmayanlar, son zamanlarda kilo alanlar, hamile kadınlar, doğum yapmış annelerin çoğunda bel ağrısı ve rahatsızlığı kaçınılmazdır. Bu ağrılara sebep olan oluşumların neden kaynaklandığını bulmak tabii ki önemli ama şunu unutmamak gerekir, sağlam karın kaslarına sahipseniz neden aramak zorunda kalmazsınız.

BEL AĞRILARI İÇİN ÖNEMLİ DURUŞLAR VE EGZERSİZLER (FOTO GALERİ)

 Bel ağrılarınızdan egzersiz yaparak kurtulun 

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle