Bursa çalıştayda çalıştı

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği Bursa İpeksi Lezzetler Festivali bugün sona eriyor. Bu sene ilk defa düzenlenen bu festivalde Bursa lezzetleri, coğrafi işaretli ürünleri, gastronomi destinasyonlarıyla birlikte yerli yabancı turistlerin ve Bursalıların beğenisine sunuldu. İlkini yapmak cesaret ister, ilkini yapmak değerlidir. Bursa Büyükşehir yetkililerini bu anlamda tebrik ederim.

Haberin Devamı

Bursa çalıştayda çalıştı
Festivalin önemli kısmı ‘Bursa Gastronomi Çalıştayı’nın yapılmasıydı. Bursa orjinli açılan standlara bir şey demiyorum, Bursa lezzetlerini herkes tadına bakmalı elbette. Konser yapabilir eğlenirsiniz, sponsorlu baklava yemek gibi ‘gereksiz yarışmalar’ yaparak  kazananlara hediye altın, televizyon gibi ‘alakasız hediyeler’ de verebilirsiniz. Neyse ki, çok kıymetli tanınmış ulusal şeflerle birbirinden güzel organizasyonlar gerçekleştirildi de festivalin karizması kurtuldu. Festivalin önemli kısmı ‘Bursa Gastronomi Çalıştayı’nın yapılmasıydı. Bursa orjinli açılan standlara bir şey demiyorum, Bursa lezzetlerini herkes tadına bakmalı elbette. Konser yapabilir eğlenirsiniz, sponsorlu baklava yemek gibi ‘gereksiz yarışmalar’ yaparak  kazananlara hediye altın, televizyon gibi ‘alakasız hediyeler’ de verebilirsiniz. Neyse ki, çok kıymetli tanınmış ulusal şeflerle birbirinden güzel organizasyonlar gerçekleştirildi de festivalin karizması kurtuldu.

Haberin Devamı

BURSA GASTRONOMİ ÇALIŞTAYI

Bursa çalıştayda çalıştı
21 Eylül 2022’de düzenlenen ‘Bursa Gastronomi Çalıştayı’ festivalin yarınlara bırakabileceği, akademik anlamı olan, kısa-orta-uzun vadeli hedeflerini belirlediği, gastronomi envanterini çıkarttığı, yapılanların yapılamayanların muhasebesini çıkarttığı değerli bir çalışmadır. 
İl Turizm Müdürlüğü, Bursa Uludağ Üniversitesi, Mudanya Üniversitesi, Bebka Kalkınma Ajansı, Ticaret Borsası, BTSO, Rehberler Odası, Kent Konseyi, İlçe Belediyeleri, STK’lar, Gastronomi Kültür ve Seyahat Derneği, SKAL Derneği ve Bursa’nın kıymetli markalarının katıldığı görüş ve önerilerini yazılı ilettiği güzel bir iletişim köprüsü kuruldu. 
Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölüm Başkanı Prof. Dr. Murat Doğdubay’ın akademik danışmanlığında, benim de proje danışmanlığımı yaptığım ‘Bursa Gastronomi Çalıştayı’nda bu yıl 3 konuyu öne çıkardık.

Haberin Devamı

1- Bursa coğrafi işaretli ürünlerin Bursa Gastronomisine etkileri  
2- Yeşil Gastronomi, atık yönetimi, israf ile mücadele
3- Bursa’nın gastronomi destinasyonları 

‘Bursa coğrafi işaretli ürünlerin Bursa Gastronomisine etkileri’ başlığıyla ilk oturumda aşağıdaki soruların yanıtları arandı :

1-Bursa için coğrafi işaretli ürün sayısı yeterli midir?
2-Başka hangi coğrafi işaretli ürünler eklenebilir?
3-Coğrafi işaretli ürünlerin uygulamasındaki sorunlar nelerdir?
4-Coğrafi işaretli ürünlerin standartlarının sağlanması için alınacak önlemler nelerdir?
5-Coğrafi işaretli ürünlerin menülere eklenmesi için neler yapılmalıdır?
6-Coğrafi işaretli ürünlerin pazarlanması nasıl olmalıdır?
7-Coğrafi işaretli ürünlerin endüstriyel pazara ulaşması nasıl sağlanmalıdır?
8-Coğrafi işaretli ürünlerin yurt dışı pazarı için neler yapılmalıdır?
9-Coğrafi işaretli ürünlerin menülerde sürdürülebilirliğini sağlamak için yapılacaklar nelerdir?
10-Coğrafi işaretli ürünlerin  Bursa’nın tanıtımına nasıl etkisi olur? Bu etkiyi nasıl arttırabiliriz? 
Sizin bu konuda önerileriniz nelerdir? İkinci oturum konusu olan  ‘Yeşil Gastronomi, atık yönetimi, israf ile mücadele’ de ise şu soruların cevapları arandı:

1-Yeşil Gastronomi ile ilgili işletmelerin yeterince bilgisi var ?
2-Yeşil Gastronominin uygulama alanları nelerdir?
3-Yeşil Gastronomi işletmelere ne sağlar ?
4-Yeşil Gastronominin uygulanmasında yaşanan sorunlar nelerdir?
5-Çözüm önerileriniz nelerdir?
6-Sürdürülebilir gastronomi konusunda yapılanlar nelerdir?
7-Atık yönetimi konusunda yapılanlar nelerdir?
8-Uygulamada yaşanan sorunlar nelerdir?
9-Çözüm önerileriniz nelerdir?
10-Yeşil restoranlarda ve atık yönetiminde mutfak iş akışı ve yapılanması nasıl olmalıdır?
Sizin bu konuda önerileriniz nelerdir? 

Haberin Devamı

Moderatörlüğünü de yaptığım ‘Bursa’nın Gastronomi Destinasyonları’  oturumunda ise 
1- Bursa’nın gastronomi destinasyonları nelerdir?
2- Yeni gastronomi destinasyonları eklenebilir mi? Nerelerdir?
3- Gastronomi destinasyonlarını nasıl tanıtıyoruz? Uygulamada yaşanan sorunlar
4- Çözüm önerileri nelerdir?
5- Telefon uygulamaları, haritalar gastronomi destinasyonlarını nasıl tanıtıyor?
6- Destinasyonların tanıtımında sosyal medya ve infuluser etkisi 
7- Bursa gastronomi turizm destinasyonlarının yönetim süreçleri nasıl olmalı? Hangi stratejiler geliştirilmelidir? 
8- Bursa’daki gastronomi destinasyonlarının potansiyelini nasıl arttırabiliriz?
Sizin bu konuda önerileriniz nelerdir? Sorularının cevaplarını aradık. 

Haberin Devamı

 İlgili oturumda konuşulan ve altı çizilen konular şunlardı : 

• Dağı olan, bağı olan, ovası, denizi olan 5000 yıllık tarihiyle, Osmanlı’nın kurulduğu şehir, Osmanlı’nın ilk başkenti Bursa’da gastronomi destinasyonu o kadar fazla ki, saymakla bitmez :  Kapalı çarşı, Kayhan Çarşısı, Kebapçılar, Köfteciler, Cumalıkızık, Saidabat, Uludağ, Dağ yolu, Tuz pazarı, Cumhuriyet Çarşısı, Hanlar Bölgesi, Tophane, Hisar, Muradiye, Mudanya, Girit Mahallesi, Trilye, Karacabey Boğazı, Gölyazı, Keles, Harmacık, Gastronomi AVM’leri ilk akla gelenlerden. 
• Gastronomi destinasyonlarını en güzel tanıtan telefon uygulaması GoBursa’dan bahsettik. Kategori kategori ayrılmış, harita destekli, güncellenen bir güzel bir uygulama. Gelen turistlere daha iyi pazarlanabilir, indirilme sayısını arttıracak teşvik ve promosyonlar yapılabilir. 
• Bu destinasyonları özellikle İstanbul olmak üzere ülkenin belli başlı şehirlerindeki acenta ve tur operatörlerine tanıtılmalıdır. 
• Bursa Haftası, Bursa Günleri adıyla İstanbul ve büyük şehirlerde tanıtımlar gerçekleştirilmelidir. 
• Daha fazla ulusal ve uluslararası festival düzenlenmelidir. Türkiye’de en çok domates üreten Mustafakemalpaşa’da domates festivali, Karacabey’de Soğan yemekleri festivali, İnegöl Köfte Festivali, Uludağ Trekking Festivali gibi festivaller takvime eklenebilir.
  İstanbul’a olan mesafemiz ve yakınlığımız daha iyi değerlendirilmelidir.
• Bursa’daki gastronomi işletmelerine yönelik içerik, menü oluşturma, markalaşma, davranış, turizm bakışı konularında eğitim verilmelidir.
• Tüm süreçleri yönetebilmek için Bursa Gastronomi ve Turizm Konseyi kurulmalıdır. 
• Basın, influser, blog yazarları ile olan iletişim daha yüksek seviyede olmalı.
• Şerbetevi, gastronomi kültür evi Hanlar bölgesinde açılmalıdır.
• Şehri yönetenler, STK ve kurumların eşgüdüm halinde olması birlikte hareket etmesi önemlidir.

Yazarın Tüm Yazıları