GeriEnder Saraç Ramazanda Çekirdek Yiyin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ramazanda Çekirdek Yiyin

Ramazanda ara öğünde kabak çekirdeği ve ay çekirdeği yiyebilirsiniz. Ramazanın son günlerinde artabilen kabızlığa karşı korunmanız da artar.

Ramazanda ara öğünde kabak çekirdeği ve ay çekirdeği yiyebilirsiniz. Ramazanın son günlerinde artabilen kabızlığa karşı korunmanız da artar. Ancak her ikisini de tercihen tuzsuz yemelisiniz. Eğer fazla tuzlu yerseniz besin değerleri değişir ve hepsinden önemlisi hararet yapar, aşırı susatır, ödem yapabilir. En doğrusu tuzsuz ve az kavrulmuş yemektir. Direkt tok karnına yemek doğru olmaz ancak iftarda salatalara veya sahurda müslilere katabilirsiniz. Ara öğünde alınması ise en doğrudur. Ramazandan sonra istediğiniz zaman da tüketebilirsiniz.

Ayçiçeği:

Çok besleyici bir besin maddesidir. C-vitamini dışında tüm vitaminler bulunur. Ayçiçeği çimlendirildiğinde de bu vitaminler oluşur. Bu bitkinin yağı kolay sindirilir. Bileşiminde, bedende yağların ekşimesini önleyen E vitamini vardır. Bütün gün yüzünü güneşe veren bu çiçeğin tohumlarında ayrıca çok az bitkide rastlanan D vitamini de bulunur. D vitamini bedenin kalsiyumunu ve fosforunu daha iyi kullanmasını sağlar. Ayçiçeği A, K ve B vitaminlerinden yana da üstündür. İçinde kansızlığı önleyen ve besinlerde ender bulunan folik asit, nikotinik asit ve pantotenik asit bile vardır. Ayçiçeğinin üstünlüğü protein yönündendir. Bedenin gereksindiği 8 amino asit dengeli bir biçimde bu bitkide bulunur. Fırsat buldukça ayçiçeği yemelisiniz. Çimlendirilmiş ayçiçeği daha yumuşak olur; hem sindirimi kolaylaştırır, hem de biyolojik değerleri artırır.

Kabak Çekirdeği:

Bu küçük çekirdeklerde dikkati çekecek değerler vardır. Bağırsak salgıları, böbrek ve cilt; bu tohumun sağlıklı yönlerinden faydalanır. Kabak çekirdeği prostata, idrar yollarına, böbreklere yararlıdır. Bu tohumda bedenin gelişmesi için gerekli olan B1, B2, B3, B5, B6 ve E vitaminleri bulunur. Kabak çekirdeğinin yağında aynı zamanda diş çürümesini engelleyen bir madde vardır. Kabak çekirdeğini de, balkabağı çekirdeğini de kavrulmuş ve tuzsuz yemekte yarar vardır.

Son yıllarda prostata karşı korunmak için yardımcı olarak günde 1 avuç dolusu kabak çekirdeği yemenin çok yararlı olduğu belirtimektedir. Kabak çekirdeğinde bulunan çinko, sperm kalitesi için de gereklidir. Bu nedenle ramazanın sonuna doğru erkeklerde oluşabilecek sperm miktarı ve kalitesindeki azalmaya karşı yardımcıdır.

False