Şehrin bir haftalık özeti

Asmalımescit’in efsane döneminin Bebeköy’de anıldığı o gece, sadece tek gece sergilenen o eser, Karaköy’deki galeride bir sergi yemeği ve Emirgan’da bir Next Door.

Haberin Devamı

◊ OTTO’DAN MOMO’YA
Eskiden mekânlar insanların pek az dışarı çıktığı, haftanın pek parlak olmayan bir gecesini sahiplenir ve aniden o geceler mekân daha çok dolup taşardı.
Bebeköy’deki Momo da salı gecesini benzer bir hissiyatla sahiplendi ve ilk DJ konuğu da bir dönem Asmalımescit’in efsane mekânı olan küçük Otto’nun kurucularından Nevzat Atasoy oldu.
Haliyle Otto dönemini yaşamış olanların neredeyse tümü o gece Momo’ya akın etmişti.
O nedenle olsa gerek, “dönem dışı” kalmış olanlar bir şekilde fark ediliyordu.
Tek başına dans eden biri vardı mesela. Bir anda herkesin öyle dikkatini çekti ki, niyeyse gittim yanına “Gel” dedim, “Seni Otto dönemi insanlarıyla kaynaştırayım.”
Gecede Nevzat Atasoy çalınca ister istemez Asmalımescit’in o eski, efsane günleri de konuşuldu. O zaman o günleri hatırlamak için Nevzat Atasoy’un Melis Danişmend’e verdiği bir röportajda Otto dönemi için söylediklerine kulak verelim:
“Çabuk tüketiyoruz, var olandan sıkılıyoruz. Çünkü gece hayatında yerleşik bir kültür yok. Bir bara, pub’a, kafeye gitme kültürü çok içimizde olan bir şey değil. Biz ilk Otto’yu açtığımızda Asmalımescit bomboştu, çok güzeldi o hali.
Hiç aklıma gelmezdi oranın kopup çıldıracağı.
Az insanla çok keyifliydi. Ondan sonra arttı arttı arttı, biz oranın eskisi olduk. 10 sene içerisinde bambaşka bir hale geldi.”

◊ TEK ESER, TEK GECELİK SERGİ
Bu hafta sanat dünyası da hayli aktifti.
Akaretler’deki Vision Art Platform ve sanatçı Sefa Çakır ilginç bir etkinlik düzenledi.
Olay şuydu: Çakır’ın tek bir eseri tek bir gece sergilenip bitti.
Galerinin giriş katındaki duvarı boydan boya kaplayan “Huy” isimli eser önünde koleksiyoner ve davetliler uzun uzun eserin kendilerine yansıyan hissiyatını yarıştırdı.
Daha sonra Sefa Çakır eserle aslında neyi anlatmak istediğini aktardı bizlere.
Bir şey daha öğrendik: Sefa Çakır tek eser sergileyeceği tek gecelik sergi serisine kariyeri boyunca devam edecekmiş.

◊ BOSFOR’DA SANAT YEMEĞİ
Bir başka sanat hareketi ise Karaköy’deki Galeri Bosfor’dan geldi.
Bosfor’da yeni başlayan Erman Özbaşaran sergisi şerefine düzenlenen yemekteki tüm ayrıntılar sergideki tablolara göre düşünülmüştü.
Yemek stilisti Müşerref Kartaler’in yaptığı yemeklerden tutun da, bu yemeklerin renkli raawi kaseler içinde sunulmasına kadar...

◊ NEXT DOOR YENİDEN
Gizli Kalsın bir süreliğine kapandı, yeniden açılır mı bilinmez. Şimdilerde Emirgan Group bir dönem La Boom’un içinde var olan Next Door’u ön plana çıkarmaya başladı. Sedef Gali’li, Muhsin Akgün’lü DJ programıyla bu hafta sonu vitrine çıkıyor Next Door.

Haberin Devamı

Bir fotoğrafın anatomisi

Haberin Devamı

Serenay Sarıkaya pek sevdiğimiz medya tabiriyle “iddialı” bir kıyafetle arzı endam etmiş oynadığı son dizinin tanıtım partisinde. Hemen yanında da aynı dizideki rol arkadaşı Mert Ramazan Demir var. Bir Serenay’ın duruşuna bakıyorum bir Mert Ramazan Demir’e...
Serenay kıyafetinin kendiliğinden getirdiği über nefis iddiaya ve özgüvene rağmen sanki saklanacak yer arıyormuş gibi bir edaya sahip. Beden dili bize öyle söylüyor.
Mert Ramazan Demir ise eski Almodovar filmlerindeki Antonio Banderas havasında bir tavırla Serenay’ın belini güçlü bir şekilde kavramış ve müthiş bir bakış fırlatmış kameralara.
Kısacası, müthiş kostümüne rağmen dizi partnerinin aurası altında ezilmiş Serenay.

Haberin Devamı

Şehrin bir haftalık özeti

Yazarın Tüm Yazıları