Turistlerde aidiyetin önemi çok

Belli bir yaştan sonra yeni insan tanımak, içselleştirmek zordur derler.

Haberin Devamı

Doğrudur da.
Ama istisnalar vardır.
Yeni tanışır ve yıllardır tanıyor gibi hissedersiniz. 
Aile gibi olursunuz.
İşte bu yaz başında Sherwood Otelleri’nin 30’uncu yıl kutlamaları sırasında tanıştığım Ceylan Ailesi ve zincirin üst düzey yöneticileri de öyle oldu.
Dost olduk, aile olduk. 
Kişiselleştirilmiş turizm mottosu ile yola çıktıklarını söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Ali Ceylan beni yeni bir akımla tanıştırmış oldu; tatilde aidiyet.
Bu şu demek; tatile gittiğiniz işletme ile aranızda öyle bir bağ kuruluyor ki, bir sonraki tatilde farklı bir yerde, farklı bir deneyim yaşamak yerine koşa koşa yine aynı yere gidiyorsunuz.
Sherwood Otelleri’nin en büyük sırrı burada sanırım. 
30 odayla başlayan yolculuğu 30 yılda 7 otele ve 2 bin odaya çıkarmak gerçekten de dile kolay.
Bunda kendilerini ailenin bir parçası olarak gören Sherwood üst düzey yöneticilerinin de payı büyük.
Sahiplenme, sadece çok değil nitelikli çalışma da buna eklenince sonuç başarı oluyor.
Yaklaşık 70 ülkeden misafir ağırlayan Sherwood zinciri, HİB tarafından belirlenen kriterlere göre ‘konaklama ihracatı’ kategorisinde ilk 3’te.
Yerli ve yabancı turiste sunulan kaliteli hizmet bir yana beni çok mutlu eden ve etkileyen detay çevreye, yeşile uyum ve duyarlılık oldu.
Bir tatil köyü düşünün ki; müzik yayını yapılan hoparlörler doğanın içine gizlensin, ağaç kenarlarındaki taşlardan klasik müzik yayılsın. 
Yürüyüş yaparken “Bu müzik nereden geliyor” diye az aranmadım.
Ne demişler güzellik, mükemmellik detaylarda gizlidir.

Haberin Devamı

Turizmde dünya dördüncüsüyüz

Biraz da Antalya turizminden bahsedeyim. 
Hasan Ali Ceylan’dan öğrendiğim ve umutlandığım şey, bu yıl turizmde geçen yıllara göre ciddi bir artış olduğu.
Almanların tekrar ilgi odağı olan Antalya’da en fazla artış ise İngiliz turistlerde varmış.
Bu gelişme ve iyileşmelerde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Turizm Geliştirme Ajansı’nın katkısının büyük olduğunu da unutmamak gerek.
Önümüzdeki aylarda güney bölgelerimizdeki otellerde kongre ve etkinlik turizmi devreye girecek ve otellerdeki doluluk devam edecek.
Sonrasında futbol sezonu ara döneminde kamplarla işlevini devam ettirecek olan tesisler, 2023 ilkbahar ve yazında turizmde yine büyük bir patlama bekliyor.
Antalya, İstanbul’dan
sonra Türkiye’nin en çok ziyaret edilen şehri.
Onu Muğla, Edirne ve Artvin takip ediyor.
2021’de dünyadaki turizm hareketliliğine 421 milyon kişi katıldı ve Türkiye 29.9 milyon turistle dünya dördüncüsü oldu.
Önümüzdeki yıl sıralamada daha yukarı çıkmamız gayet mümkün.
Bunu başaracak olan, işlerine ve sektöre dört elle sarılacak turizmcilerimiz ve onlara destek olacak bakanlığımız
olacak.

Haberin Devamı

Unutulmaz bir film repliği
“Kemiklerin camdan değil ama hayat seni de kırabilir.” (Amelie)

Yazarın Tüm Yazıları