Projede yılın hedefi 5 bin ‘enerji avcısı’

HEP söylerim... Yeri geldiğinde GDZ Elektrik Dağıtım’ı hiç çekinmeden eleştiririm, yakınmaları ve sorunları iletirim. Ama yapılan iyi işleri de her zaman iletmek isterim. İşte bunlardan birisi...

Haberin Devamı

OKULLARA GİDİLİYOR

GDZ Elektrik Dağıtım, geçen yıl düzenlediği ve 2 bin öğrenciye ulaştığı Enerji Avcıları Projesi’nin ikinci aşamasını başlatıyor. İzmir ve Manisa’da 47 ilçedeki okullara gidilecek, çocuklara enerjinin nasıl verimli kullanılacağı anlatılacak. Çocuklarla sınırlı kalmayan projeye okul yöneticileri, öğretmenler, aileler dahil ediliyor. Çocukların nasıl birer enerji avcısına dönüştüğü yıl boyu izleniyor.


EN AZ 5 YIL SÜRECEK
GDZ Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü Metin Demirdağ, “Bu projeyi en az 5 yıl sürdürmeyi hedefliyoruz. Her yıl aldığımız geri bildirimlerle içeriği zenginleştiriyoruz. İzmir, Manisa valilikleri ve il milli eğitim müdürlüklerinin tam desteğiyle bu yıl bölgemizdeki 47 ilçede en az 5 bin öğrenciye ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı


ÇOCUKLARA SORUMLULUK
Demirdağ, projeyle ilgili bilgi verdi: “Çocukları bu sorumluluğun bir parçası haline getiriyoruz. Burada okullara, idarecilere, öğretmenlere ve ailelere de önemli rol düşüyor. Gittiğimiz her okulda enerjinin verimli kullanılıp kullanılmadığını ölçüyoruz. Okul yöneticileriyle anket yapıyoruz. Öğrencilere sunum öncesi ve sonrasında sorular yöneltip, yaptıklarımızın etkisini ölçüyoruz. Çocuklara günün sonunda enerji puan kartları dağıtıyoruz. Bir ay sonra puan kartlarını toplayıp, nerelerde ne kadar tasarruf yapmaya gayret ettiklerini izliyoruz. Çocukların ‘enerji avcılığı’ macerasını öğretmenler ve ailelerin kontrol etmesini sağlıyoruz. Bu kontroller büyüklerimizin de yanlış alışkanlıklarını değiştirmesini sağlıyor. Amacımız, enerjinin değerini bilen, tasarrufu hedefleyen nesiller yetiştirmek.”

Projede yılın hedefi 5 bin ‘enerji avcısı’



Muhtarları dinliyoruz

GDZ Elektrik Dağıtım, ilçelerde “Muhtarlarımızı dinliyoruz” toplantılarına başladı. Muhtarlar, bölgelerindeki yakınmalarını iletirken, çalışmalarla ilgili bilgilendiriliyor. GDZ Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü Metin Demirdağ, “Amaç, görev bölgelerindeki sorunları en iyi bilen kişiler olan muhtarlarımızı dinleyerek, çözüm üretmek. Mahallelerin sorunlarını çözersek şehirlerde sorunlar son bulur” diyor.
ARAYAN BEKLETİLMİYOR
Çağrı merkezinde muhtarlara öncelik tanındığını da vurguluyor Demirdağ: “Hizmet bölgemizdeki tüm muhtarlarımızın telefon numaraları (cep, ofis, ev) sisteme tanımlandı. Bu sayede çağrı merkezimizi arayan muhtarlar bekletilmeden müşteri temsilcisine ulaşabiliyor.”

-----

Haberin Devamı


BİR SORUMLU GÖRÜŞÜ

Otizmin bana göre tanımı

OTİZM, bireyi ve ailesini uzun ve zorluklarla dolu mücadele içine sokan, bireyin olumsuz tutum ve davranışlarının hafifletilmesi ya da tümden yok edilmesi.. Bireyin gelişiminin sağlanması, toplumun tüm unsurlarıyla disiplinler arası işbirliğini sorunlu kılan nöro gelişimsel farklılıktır.


TOPLUMUN ÖZÜR BORCU VAR
Halen otizmin sebebi bilinmemesine rağmen, son yıllarda beslenme ve çevresel etkenlerin de rol aldığı görüşü bilim insanlarınca dile getirilmeye başlamıştır. O halde otizmli bireye, GDO’lu tohum kullanıp ekili alanlarını kimyasallarla ilaçlayan çiftçiden başlayarak, gıdaların midemize ulaşıncaya kadarki süreçte görev alan tüm firma ve şahısların, çevreyi kirleten imalathanelere kadar, toplumun tamamının bir özür borcu var.

Haberin Devamı


DÜZELTİLME İMKANI BÜYÜK
Aslında, otizmlinin gelişimi için duyduğu ihtiyaçlar da adeta sorumlu olan herkesi “bozduğunuz gibi düzeltin” dercesine tekrar işin içine çekmek istiyor. Yani otizm öyle bir farklı gelişim şeklidir ki, bir çok otizmlinin hayat çizgisi büyük oranda düzeltilme imkanı var. Ancak otizmli için bu şans, sokaktaki insandan başlayarak herkesin ilgisi, desteğinin yanı sıra, eğitmenler ve eğitim süreçleri birincil önemde olup disiplinler arası işbirliği de şarttır.


AİLEYE VİCDANSIZLIK OLUR
Diğer yandan hiçbir ilacı ya da operasyonel bir tedavi şekli olmayan otizmin bugün için bilinen, onu geliştiren tedaviye yönelik tek yöntem özel eğitim, uzman desteği ile akademik eğitim ve hayat içinde her ortamda fırsat eğitimleridir. İşte toplumun birlikte yarattığı otizmli bireyin, sorumluluğu tek başına aileye yüklenir ve bir de “bu senin genetik altyapının bir sonucudur, git kendi çareni kendin bul” derse bu vicdansızlık olacağı gibi insan ve engelli haklarının da ihlali sonucunu doğuracaktır.

Haberin Devamı


Elbette bu temel hakları kollayan yasalarımız ve ceza kanunlarımız var. Zaman zaman bu kanunları kullanma durumunda kalıyoruz. Keşke toplumun bilinç düzeyi yüksek olsa, otizmlilerin ve ailelerinin süreçlerine kendiliklerinden destek olsalar. Ama maalesef otizmlilerin ilk destek alacakları, bir anlamda tedavilerini yapan uzman sayabileceğimiz öğretmenlerimizden dahi, otizmli öğrencilerine ve ailelerine karşı olumsuz tutum görebiliyoruz. Oysa aynı öğretmenimiz bir hastanede sağlık hizmetini eksik aldığı için şikayetçi olabiliyor.


KİŞİDEN KAYNAKLI ZORLUKLAR
Yani evlatlarımız ve aileleri zaten otizmin yarattığı sorunları yaşıyorken bir yandan da sağlık, sosyal yaşama katılım ve eğitim başta olmak üzere bir çok alanda şahıslardan kaynaklanan zorluklarla karşılaşıyoruz. Özellikle, otizmli öğrenciyi okula kayıt etmek istemeyen idare, sınıfında olmasını istemeyen öğretmen, farklılıkları ile dalga geçen hatta şiddet uygulayan sınıf arkadaşları, çocukları ile aynı sınıfta bir otizmli öğrenci istemeyen veliler sıklıkla karşılaştığımız durumlardır.

Haberin Devamı


ÖRNEKLER HER OKULDA ÇOĞALSIN
Yaygın olarak devam eden bu olumsuz davranışlar dışında, ender de olsa da bazı güzel örnekler otizmli bireyin toplumsal hayata katılımını kolaylaştırıyor, hem de emsal oluşturarak önyargıların yok olmasına sebep olabiliyor. Bu nedenle, İzmir Karşıyaka’da bir okuldaki Ziya Öğretmen ve özel öğrencisi Sarp’ın hikayesi bizlere büyük bir mutluluk verdi. Bu iyi örneklerin her okulda olabilmesi, otizmli bireyler ve aileleri için yeni yollar ve umutlara vesile olmasını temenni ediyoruz.

Projede yılın hedefi 5 bin ‘enerji avcısı’


Ergin GÜNGÖR
(ODER) Otizm Derneği Başkanı- (ODFED) Otizm Dernekleri Federasyonu Başkanı

-----


KARŞIYAKA MİLLİ EĞİTİM’DEN

Özel eğitim gereken
çocuklara özel proje

ÖZEL eğitim gerekenlerin yaşamını kolaylaştırmak, daha sağlıklı eğitim görmelerini sağlamak amacıyla Karşıyaka İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa İslamoğlu başkanlığında, Özel Eğitim Şube Müdürü Hasan Ayar sorumluluğunda, Atatürk İlkokulu Müdürü Ender Önder Feroğlu koordinatörlüğünde, ‘Özel Eğitim Çalışma Grubu’ oluşturuldu. Feroğlu, grubun amaçlarını şöyle özetliyor:


SOSYAL UYUM VE İLETİŞİM
* Nitelikli özel eğitim hizmetlerinin yaygınlaştırılması. * Eğitim - öğretim ortamlarının gerekli fiziki değişiklikler yapılarak, ihtiyacı olan materyal ve teknolojik imkanlarla donatılması. * Yapılacak olan eğitimler, değişimler ve fiziksel ortam düzenlemeleri sonucunda farklı gelişen bu bireylerin; bağımsız yaşam becerilerini kazanarak kendi kendine yetecek hale gelebilmeleri, toplum içinde etkin rol alarak, sosyal ve duygusal gelişimlerini gerçekleştirebilmeleri, problem çözme, sosyal uyum ve iletişim becerilerini kazanarak toplumla bütünleşmelerini sağlamada rol almaları.


SIRADA BİR ÇOK ETKİNLİK VAR
Özel gereksinimli çocukların hedef alındığı projeyle ilgili, “Otizm Eylem Planı”, “Engelli Hakları” gibi bir dizi toplantı yapıldı. Öğretmenlere de, “Kaynaştırma öğrencilerinde uygulanan metotlar” konferansı verildi. Mayıs ayı sonuna kadar sürecek projede üniversitelerle işbirliği yaparak aile ve eğitimcilerin eğitilmesine yönelik seminerler, spor yarışmaları, bahar şenlikleri konserler gibi bir çok etkinlik planlandı.

-----


12 AYLIK EĞİTİM

36 engelliye
meslek fırsatı

BUCA Belediyesi’nin Çamlıkule Pırlanta Merkezi’nde kurulan Konak Rotary Engelsiz Mesleki Eğitim Merkezi’nde, ilçede yaşayan bedensel engelli bireylere yönelik mesleki eğitimler verilecek. 12 aylık proje süresince 36 engelliye web tasarımı ve masaüstü yayıncılık eğitim programı açılacak. Buca Halk Eğitim Merkezi’nin vereceği eğitim, 1 Mart’ta başlayacak bilgisayar kullanmayı bilen, her bedensel engelli başvurabilecek. Meslek kurslarını başarı ile tamamlayanlara sertifika verilecek ve İŞKUR’a kayıtları yapılacak. Başvuru ve detaylı bilgi için www.kremem.org web sitesi izlenebilir.
Konak Rotary Kulübü İrtibat kurulacaklar için: Buca Engelliler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Harun Kara Tel: (0506) 959 16 97

Yazarın Tüm Yazıları