Metroya tırmanan genç olayından ayrıntılar

Bu köşeden 21 Mart’ta ‘Metroya tırmanan genç ve kafamda deli sorular’ başlıklı bir yazı kaleme almıştım. Olay şöyleydi; sevgilisinden ayrılan bir genç Harikalar Diyarı İstasyonunda metro vagonunun üstüne çıkmıştı.

Haberin Devamı

Ben de şu soruları sormuştum: Tren, hızlı gelip hızlıca da hareket eden bir araç, o trenin üzerine nasıl tırmanmış? Oradaki güvenlikler, istasyon görevlileri o esnada ne yapıyorlarmış? Vatman fark etmeseydi neler olurdu? Ayrıca ‘Kafamda deli sorular’ diye de not düşmüştüm.

Metroya tırmanan genç olayından ayrıntılar

*
EGO Genel Müdürlüğü’nden açıklama geldi. Açıklamada önce 18 Mart akşam 18.18’de gerçekleşen olayın nasıl gerçekleştiği anlatılmış:

“OSB İstasyonu istikametinde hareket etmekte olan tren sürücüsü, ‘Harikalar Diyarı İstasyonu’ ile ‘Fatih İstasyonu’ arasında bulunan tel örgülerden bir şahsın hattın içerisine kaçak giriş yaptığını bildirmiştir. Yolcu ve sistem emniyeti gereği olarak olayın gerçekleştiği bölgenin enerjisi kesilerek, tren hareketleri durdurulmuştur. Hatta giren şahsın normal dışı davranışlarda bulunması ve kaçmaya çalışırken bir şekilde trenin üstüne çıkması üzerine, polis ekipleri çağırılmıştır. İstasyona gelen polis ekipleri, uzun uğraşlar neticesinde şahsı ikna ederek trenin üzerinden aşağı inmesini sağlamışlardır. Saat 18.35 itibarıyla hatta enerji verilerek tren hareketleri yeniden başlatılmıştır.”

Haberin Devamı

Metroya tırmanan genç olayından ayrıntılar

*
Sorularıma da yanıt verilmiş:
“Olayın başlangıcından bitimine kadar metro personelince durum kontrol altına alınmış, kendi görev ve sorumlulukları dahilinde etkin şekilde hareket etmişlerdir. Personelin yetkilerini aştığı noktada ise derhal güvenlik güçleri çağırılarak duruma müdahale edilmesi sağlanmıştır.”
*
Yazımda platform kapı hatırlatması da yapmıştım, o konuya da açıklık getirilmiş:
“Platform kapılarının olması halinde bu olayın yaşanmayacağı görüşüne katılmak istemediğimizi belirtmek isteriz. Zira yapılan incelemede, şahsın hat içerisine iki istasyon arasındaki tel örgülerden atlayarak giriş yaptığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan, platform kapısı yapımı ile ilgili olarak kuruluşumuzca gerekli araştırma ve geliştirme çalışmaları yapılmış, ‘Platform kapı sistemlerinin’ sinyalizasyon sistemine entegre olmadan çalışmasının başka sakıncalar yarattığı görülmüştür. Metro sistemlerinde kullanılan alt ekipmanların sistemle tam entegre olarak asgari güvenlik ve emniyet standartlarını sağlaması gerektirmektedir. Ayrıca sonradan yapılacak olan kapı sistemlerinin mevcut sisteme adaptasyonunun sağlanması da önemli problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle sistem tasarımında dahil edilmeyen önemli bir ekipmanın, sonradan sisteme eklenmesi faydadan çok zarar getireceği için bu aşamada platform kapısı yapımının uygun olmadığı değerlendirilmiştir. Bununla beraber Platform Ayırıcı Kapı (PAK) sistemlerinin yeni yapılacak olan metro hatlarında planlaması yapılmış olup yeni hatlarda bu sistem kullanılır halde olacaktır.”
*
Bunu da buraya not düşmüş olayım...

Haberin Devamı


ARIZALAR İÇİN YURT DIŞINDAN YEDEK PARÇA BEKLENİYOR

21 Mart’taki yazımda ‘Engelliler Üvey Evlat mı?’ başlıklı bölümde de ‘EGO otobüslerinde bulunan sesli bilgilendirme ekranlarının bir çalışıp bir çalışmadığı, metrolardaki anons sistemlerinde sesin duyulmadığını’ vurgulamıştım. EGO Genel Müdürlüğü o konuyla ilgili de bilgilendirme yaptı:

“Elektronik Ücret Toplama Sistemi (EÜTS) yüklenicisi olan firmaya arıza bildirimleri yapılmıştır. Firmadan, söz konusu arızaların giderilmesi amacıyla yurt dışı kaynaklı yedek parça sorunu olduğu bilgisi gelmiştir. Süreç takip edilmektedir.”

Yazarın Tüm Yazıları