İşi ne eve ne de internete sığdı

İşsiz kaldığı dönemde kadın giyim ve aksesuarlarının satışı için sosyal medyada hesap açar. Bu, e-ticaret sitesiyle devam eder. Gözde Destek, yurtdışında ürettirdiği vücut şekillendirici korselerini Yamuna markasıyla satışını yapar. Gözde Destek, 2019’da ise korsenin üretimini İzmir’de yapmaya başlar. Aynı yıl akıllı tekstil alanında atılım yapmak için İzmir Bilimpark’ta şube açar. Bugün korsenin yanı sıra hamile giyim ile termal ürünleri de portföyüne ekleyen Gözde Destek’in gözü şimdi yurtdışında...

Haberin Devamı

 

GÖZDE Destek... Evinin bir odasında başlayan hikayeyi, üretim tesisine çevirmeyi başaran bir iş insanı. Türkiye’de satışı olmayan bir ürünle girdiği sektörde de fırsatı girişime çeviren Mela Group’un kurucularından Gözde Destek ile hem girişimcilik hikayesini hem de Yamuna Korse’nin gelecekle ilgili planlarını konuştuk. 1984 İzmir doğumlu Gözde Destek, çalışma hayatına ilk adımı ortaokul yıllarında attığını belirterek, o dönemi şöyle anlattı:

İşi ne eve ne de internete sığdı

YAZ TATİLLERİNDE ÇALIŞTI
“Annem ev kadını, babamın ise hem taksisi hem de kuaförü vardı. İhtiyacımız olmamasına rağmen ben de küçük yaşta çalışmak istiyordum. Bu galiba sahip olduğum girişimci ruhla alakalı. Avukatlık mesleğine olan merakımla da bir tanıdığımızın yanında yaz döneminde çalışmaya başladım. Ama avukatlığın çok da bana uygun olmadığını keşfettim. O dönem yurtdışı hayalleri de kuruyordum. Sonra her yaz tatilimi çalışarak değerlendirdim. Garsonluktan satış temsilciliğine kadar birçok işte çalıştım.”

Haberin Devamı

İşi ne eve ne de internete sığdı

BU KEZ ZORUNLULUKTAN
Ortaokul ve lise yıllarında yaz dönemlerini hep çalışarak geçiren Gözde Destek, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme’de okuduğu dönemde de bu tempo devam eder. Gözde Destek, “Daha önce ihtiyacım olmamasına rağmen çalışıyordum, ama üniversite döneminde tam tersi oldu. Çünkü babam, iflas etti. Bu kez paraya ihtiyacım olduğu için çalıştım. Satış yapmaktan ve insanlarla iletişim kurmaktan çok mutlu olduğum bir süreç yaşadım. Üniversite sonrasında da profesyonel iş hayatına atıldım, kendimi satış konusunda geliştirebileceğim bir alanda kariyer yolculuğum devam etti. Bir ilaç firmasında işe girdim. Ama bir süre sonra benim departmanım kapanınca işsiz kaldım. Daha sonra yine başka bir firmaya girdim. Bu kez de aynı şey oldu. Çalıştığım departman kapandı ve yine işsiz kaldım” diyerek, kariyer yolculuğunda yaşadıklarını paylaştı.

Haberin Devamı

İşi ne eve ne de internete sığdı

TÜRKİYE’DE OLMAYANI SEÇTİ
Profesyonel çalışma alanında satışa karşı merakının yanında, asıl yeteneğinin pazarlama olduğunu keşfeden Gözde Destek, işsiz kaldığı dönemde yeni arayışlara girer. Gözde Destek, hikayesine şöyle devam etti:
“Ben çok eski bir Instagram kullanıcısıyım. Arayış yaptığım süreçte de ‘burada bir şeyler satabilir miyim’ demeye başladım. Yıl 2014... Ve kadın giyim ve aksesuarlarının satışa sunulduğu bir sayfa açtım. Ama farklı bir şeyler yapmam gerektiğini düşünüyordum. Bu süreçte de sürekli araştırmalarım devam ediyordu. Ve karşıma Türkiye’de satışı olmayan vücut şekillendirici korse çıktı. Yurtdışıyla bağlantılar kurdum ve korse satışına başladım. Tüm bu süreci o zaman evden yürüttüm. Talepler artınca bu kez e-ticaret sitemizi de hayata geçirdik. Süreç içinde eşim Tamer Destek de bana katıldı ve evden ofise geçtik. Marka olarak da Hindistan’daki nehir Yamuna’yı seçtik. İlk etapta kendi markamızla yurtışında üretim yaptırıyorduk. Tekstilde dünyada önemli bir karşılığı olan ‘Made in Turkey’den de yola çıkarak, 2019’da üretimimizi de İzmir Sarnıç’ta yapmaya başladık. Aynı yıl sağlık, incelik ve teknolojiyi bir araya getirme hedefiyle İzmir Bilimpark’ta şubemizi açtık. Tek başıma çıktığım yolculuğuma bugün 35 kişilik bir ekiple devam ediyorum.”

Haberin Devamı

İşi ne eve ne de internete sığdı


GÖZÜ YURTDIŞINDA

YAKLAŞIK 6 yılda Türkiye’de bir isim yaptık, ama bunun artık dünyaya da yayılmasını istiyoruz” diyen Gözde Destek, gelecekle ilgili planlarını şöyle paylaştı:
“Şu an iç piyasada önemli bir yere geldik. Ayrıca bir Arap ülkesi ile İngiltere’ye de ufak ufak ihracatımız başladı, ama bunu daha da büyütmek istiyoruz. En büyük hedefimiz ihracat. Bunun yanı sıra akıllı tekstil projemiz var. AR-GE’ye önem veriyoruz. Bu nedenle Teknopark’ta şube açtık. Şu an pandemi nedeniyle buna ara verdik, ama spor yapılırken de giyilebilen ürünlerle ilgili çalışmalarımız var. İşin içine teknolojiyi de katmak istiyoruz.”


YAZA FİT GİRMEK İSTEYENLER
SEKTÖRÜ HAREKETLENDİRİYOR

Haberin Devamı

BUGÜN vücut şekillendirici korselerin yanında, hamile giyim ile termal ürünleri de eklediklerini söyleyen Gözde Destek, bu dönemin sektör için hareketli olduğunu ifade ederek, “Özellikle kadınlar yaza fit girmek istiyor. Burada da en önemli seçenek bizim ürünlerimiz. Bu nedenle yeni sezona yönelik yeni ürünlerimiz olacak. İlk gün olduğu gibi Türkiye’de olmayan ürünler olacak” diyor.

KISA KISA

* Gözde Destek, Yamuna Korse’nin her yıl yüzde 300 gibi bir büyüme grafiği gösterdiğini paylaştı.

* “Hayallerinizin peşinden gidin” diyerek, girişimcilere tavsiyelerde de bulunan Gözde Destek, “Bir fikriniz varsa, bunu eyleme geçirmekten çekinmeyin. Sermayenin olup olmaması çok da önemli değil. Ne kadar çalıştığınız ve ürününüzün farklılığı çok daha önemli” diyor.

Yazarın Tüm Yazıları