Silivri’deki fabrika Avrupa’dakilere fark atar

KISA bir süre önce neredeyse peş peşe dünya gıda sektörünün iki dev markasının Avrupa’daki fabrikalarını ziyaret etme imkanı buldum.

Haberin Devamı

Geçenlerde ise Şölen CEO’su Elif Çoban’ın davetiyle Silivri’de 2009 yılında devreye girmiş olan fabrikayı gezdik.Çoban’ın sözleriyle kendi alanında ( çikolatalı, unlu ürün) Avrupa’nın en ileri teknolojisine sahip fabrika, bana kalırsa biri İtalya’da, diğeri İsviçre’de gördüğüm fabrikalara önemli fark atar.Memleketteki güzel şeyleri de görelim.Cumhuriyet’in 92 yılını kutladığımız günlerde sanayinin nereden nereye geldiğini hep aklımızda tutalım.Kuşku yok ki,  sadece Silivri’de değil ülkenin pek çok şehrinde teknolojisiyle göz kamaştıran sayısız fabrika vardır.Bir grup meslektaş ile Şölen’in fabrikasını ziyaretin amacı özellikle 10 milyon euroluk yatırımla ve Japonya’dan gelen teknolojiyle hayata geçirilmiş olan Luppo Sufle hattını görmek.Markette 1 liraya satılan akışkan çikolatalı minik kekteki inovasyonu yakından görmeye değerdi doğrusu.

Haberin Devamı


UZAY TEKLONOJİSİ GIDA SEKTÖRÜNDE


Silivri’deki fabrika Avrupa’dakilere fark atar


Japonya’dan gelen makinelerde farklı bir teknikle “buharda” pişen ürün tazeliğini korusun diye ambalajına bir küçük “oksijen emici” yerleştiriliyor.Elif Çoban’ın söylediğine göre, paketlerin içine yerleştirilen “oksijen emici”ler ürünün ilk günkü tazeliğini, yumuşaklığını ve lezzetini sürekli muhafaza etmesini sağlıyor.Fabrikayı gezerken bize eşlik eden Ar-Ge ve teknolojiden sorumlu Erdoğan Çoban, günde 300 bin adet ürün çıkartan ve dakikada 70 kez hareket eden makinenin kollarının uzay mekiklerinde kullanılan karbon fiberden yapıldığını söylüyor.Anlayacağınız uzay teknolojisi gıda sektörüne girmiş.Elif Çoban ile ne zaman sohbet etsek daima “yenilikçiyiz, yeni ürünlere tabiri yerindeyse nasıl kuş kondurabiliriz diye sürekli kafa yorarız” sözlerini ağzından düşürmez.Kadın CEO’nun vizyonu da diyebilirsiniz Şölen daima yaratıcı fikirlerle karşımızda.Ya reklamlarda ilk kez erkek manken kullanarak, ya daha yeni yeni Kayra Şarap Grubu için şarap bardağı tasarlayan ünlü endüstriyel tasarımcı Kerim Raşid’e çikolata tasarlatarak şaşırtmayı seviyor.Bu yenilikçiliği ve teknolojiye yatırımı nedeniyle Şölen sektörde iç piyasada zor geçen bir yılda yüzde 15 büyümüş.“İhracat pazarında sektör yüzde 20’lik bir düşüş kaydederken biz aynı kaldık. Dış pazarda büyümedik ama küçülmedik de” diyor Elif Çoban.100’e yakın ülkeye ihracat yapan ve cirosunun yüzde 60’ini ihracattan elde eden Şölen pazarı yakından takip etmek için 7 ülkede ofis açmış.

Yazarın Tüm Yazıları