Çelik köprü neden açılamıyor

Ankara Hürriyet’in dünkü manşetinde, Dikmen Sinan Caddesi’nde yol genişletme çalışması sırasında yaşananları okudunuz.

Haberin Devamı

Ankara Hürriyet muhabiri, ‘taşeron firma çalışma yaparken su borularımızı patlatıyor’ diye şikayette bulunan vatandaşları dinlerken, bir boru daha patladı. Bölgede yaşanan tek sıkıntı bu değil.
Onbinlerce kişinin yaşadığı, Dikmen’i Çankaya’ya bağlayacak Sinan Caddesi’nin devamındaki çelik köprü halen açılamadı.
Köprünün akıbetini Büyükşehir Belediyesi’ne sorduğumda ise hayli ilginç bir gerekçeyle karşılaştım.
Büyükşehir Belediyesi, EnerjiSA’ya Sinan Caddesi’nden çelik köprüye kadar uzanan ve yol ortasında kalan elektrik direklerini kaldırması talebinde bulunmuş.
Bu yazışmanın üzerinden 3 ayı aşkın süre geçmiş ama EnerjiSA halen direkleri kaldırmadığı için çelik köprü açılamamış.
Kentin en yoğun bölgelerinden birinin trafiğini rahatlatacak bir projenin bitirilmesine rağmen iki kurum arasındaki koordinasyonsuzluk yüzünden açılamamasına, ‘insan gerçekten hayret ediyor.’

Haberin Devamı

Çelik köprü neden açılamıyor

En büyük iş belediyelere düşüyor

Türkiye son dönemde Gaziantep’teki Suriyeli mültecilerle bölge halkı arasındaki gerilimi konuşuyor.
Sorunu aylardır Ankara Hürriyet’te dile getiriyoruz.
Başkent’te ev yakmaya kadar varan olaylar yaşanmıştı. Hatta bir kaç gün Altındağ’ın Hacı Bayram Mahallesi’nde mültecilerin kaldığı üç ayrı evde aynı anda yangın çıktı.
Halen yangının sebebi ortaya çıkmasa da ortada şüpheli bir durum var ve yangın raporunda kundaklama çıkarsa kimse için sürpriz olmayacak.
Suriyeliler çok zor şartlarda yaşıyor. Mültecilerin yerleştiği bölgelerdeki halkın bir bölümü Suriyelilerden rahatsız.
Mülteciler, ülkelerindeki savaş bitene kadar sadece kamplarda değil, belli ki şehirlerde yaşamaya devam edecekler.
Eğer kamplar yetersizse ya da mültecilerin tamamı kamplara gönderilemiyorsa lokal çözümler aranmalı.
Bu noktada da en büyük görev yerel yönetimlere yani belediyelere düşüyor.
Halkları kaynaştırmak, yaşanabilecek sosyal patlamalara engel olmak, acil ihtiyaçlara hızlı çözümler bulmak ancak bölge yöneticisinin eliyle olabilir.
Aksi takdirde üzücü olayların yenilerinin yaşanması kaçınılmaz.

Haberin Devamı

Bakanlık açık çek veriyor Büyükşehir adım atmalı

Tüm dünyada şehirleri güzelleştiren en önemli unsur yayalardır. Bir şehir ne kadar yaya öncelikliyse o kadar yaşanabilirdir.
Ardından bisiklet kullanımının yaygınlığı gelir.
Araçların yayalara ve bisikletlilere olan saygısı basit bir demokrasi sınavıdır aslında.
Ankara, bisiklet yolları konusunda en fakir kentlerden. Şehrin engebeli yapısı gerekçe gösterilse de Çayyolu, Batıkent, Eryaman gibi bölgelerde bisiklet yolları rahatlıkla yapılabilir.
Kaldı ki Ankaralı bisiklet grupları trafik ya da inişli yokuşlu yol demeden Ankara’yı arşınlıyor.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı belediyelerin hazırlamış olduğu bisiklet yolu projelerine 4 milyon 718 bin TL finansman desteği sağladığını açıkladı.
Biz de merak edip Ankara’dan başvuru olup olmadığını Bakanlığa sorduk.
Henüz yanıt gelmedi.
Ortada bir gerçek var. Bakanlık bisiklet yolları açık çek veriyor. Ankara’ya yeni bir heyecan, şehre canlılık getirecek bisiklet yolları için Büyükşehir Belediyesi mutlaka adım atmalı.

Yazarın Tüm Yazıları