En yeni mutfak trendleri

Türkiye’nin aralarında bulunduğu beş ülkeden üç bin evde bir mutfak araştırması yapıldı. İşte sonuçlar...

Haberin Devamı

Mutfağa gönül vermiş biri olarak Milano’daki Uluslararası Mutfak Eşyaları Fuarı Eurocucina’dan bildiriyorum.

 

İki yılda bir düzenlenen fuar, Avrupa’da tek, dünyanınsa en önemlisi.

 

Fuar sırasında en çok konuşulan konulardan biri de Hotpoint’in Türkiye, Fransa, İtalya, Rusya ve İngiltere’de beş bin mutfağı ziyaret ederek yaptığı araştırmaydı. 

 

TÜRKLER SERVİSİ VE MASA DÜZENİNİ SEVİYOR

 

Aileye ve arkadaşlara daha çok vakit ayırmak için mutfağa giriyoruz! (Yüzde 40)

 

Pişirme süreci İtalya ve Türkiye’de ‘aileyle geçirilen zaman’ demek.

 

Haberin Devamı

Fransa’da ve İngiltere’deyse bu süreç ‘huzur’ anlamına geliyor. 

 

“Hobim yemek pişirmek!” Araştırmaya katılanların beşte biri, İtalyanların dörtte biri böyle diyor. 

 

Kim daha haz düşkünü? Açık ara farkla İtalyanlar! Fransızlar ise on numara beş yıldız gelenekçiler. 

 

Yüzde 38 yeni yemekler, ürünler, tarifler demekten keyif alıyor.

 

Yüzde 25 mönülerini renklendirmek için daha fazla hayal gücü istiyor. 

 

Yüzde 38 yemek pişirmenin hazırlık evresinden, tarif aramak, alışveriş yapmak, doğru şarabı seçmekten çok keyif alıyor.

 

İkinci sırada yüzde 23 ile doğrama, kesme, karıştırma var.mPişirme evresi beklentiyi karşılayamadı!

 

Sadece yüzde 15 bu işten keyif alıyor. Türkiye’yi sorarsanız...

 

Bizde en sevilen aşama servis, tabak ve masa düzeni.

 

Haberin Devamı

Ama herkesin ortak hayali daha mükemmel sonuçlar için daha iyi yemek pişirmek, gerekirse bir bilene danışmak.

 

 AŞÇILARIMIZ YEMEĞE KİŞİLİKLERİNİ YANSITIYOR

 

İtalyan aşçıların yüzde 37’si, Türk aşçıların yüzde 43’ü mutfakta kişiliklerini yansıtırken, İngiltere’de oran yüzde 21.

 

Pişme sırasında yiyeceklerin besin değerini koruması.

 

Yüzde 26! Belki daha bile fazla olabilirdi.

 

Besin değeri önemli!

Yazarın Tüm Yazıları