Ticari yolcu uçaklarıyla uçarken pilot anonslarından anlarız; en fazla 10 bin metre ve biraz daha yüksekten uçarız. Hatta genellikle bunun da altı olur. 15-18 bin metre falan yükseğe çıkılamaz. Bunun birçok nedeni vardır. Concorde bir istisnaydı, 17 bin metrenin de üzerine çıkardı. Askeri uçaklar ve özel iş jetleri de yüksekten uçabilirler. Elbette onlarında sınırları var. Peki yolcu uçakları neden çıkmıyor, sınırlamalar neler?
#Uçak İrtifaİran'da 11 kişinin yaşamını yitirdiği iş jeti kazasının tamamlanan nihai raporu da ortaya çıktı. Raporda, ''kaptan pilot kendi algıları ile olayları yönetmek isterken yardımcı pilotun zayıf inisiyatif ve panik etkisi altında yapabildiği uyarılar kaptan tarafından dikkate alınmamış, kokpit içinde bir kaos durumu ile doğru prosedürler uygulanamamış olup, sürat gösterge arızaları ve çift motor durma kontrol listeleri (checklist) uygulanamamış, doğru kararlar alınamamıştır. Sonuç olarak uçak girdiği anormal durumdan kurtarılamamıştır" denildi.
#İranAy bugün de oğlak burcunda seyahatine devam etmektedir. İlerleyen saatlerde Plüton ile bir kontak oluşturacak. Duygusal olarak gördüğümüz her olay karşısında derin düşünmeye odaklı olacak ve giriştiğimiz işlerden mümkün olduğunca sonuç almaya gayretli olacağız. Yani stratejik ve işlevsel ilerleyerek istediğimiz şeyleri elde etme konusunda hem azimli hem de istekli davranacağız.
#Yazarlarİspanya’dan Almanya’ya giden bir yolcu uçağı 144’ü yolcu 150 kişiyle Fransız Alpleri’ne çakıldı. İtalya’ya yakın Barcelonnette kasabasına 30 km uzaklıktaki dağlık alana düşen uçakta Alman ve İspanyolların yanı sıra, Muradiye Lohman adlı bir Türk’ün de olduğu belirtiliyor. Düşen uçakta 39 Türk soyadlı kişinin bulunduğunu iddiası, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşolu tarafından yalanlandı. Çavuşoğlu “Vatandaşlıktan çıkarılan 50 yaşındaki Muradiye Lohman adında bir kadın hayatını kaybetti. Evlenmeden önceki soyadı Çelik olan Muradiye adında bir soydaşımızın olduğunu tespit ettik. Yolcu listesini kontrol ettik. Bir de Yasmin adında bir yolcu var ama Türk olup olmadığını bilmiyoruz” dedi.
#AlmanyaYeni Zelanda da kaydedilen görüntülerde eğitim uçuşu yapan cessna tipi tek kişilik uçağın pervanesi yerinden çıktı. Tek kişilik eğitim uçağının havada pervanesinin çıkmasıyla pilot önce uçağın kontrolünü kaybetti, uçak irtifa kaybederken güçlükle kontrolü ele alan pilot, eğitim uçağını pervanesiz olarak indirmeyi başardı.
#Yeni ZelandaTürk Hava Yolları’nın (THY) Şanghay- İstanbul seferini yapan TK-27 sefer sayılı uçağı Hazar Denizi üzerindeyken kabin basıncının düşmesi nedeniyle İstanbul Atatürk Havalimanı yerine Ankara Esenboğa Havalimanı’na zorunlu olarak indi. Yolcular 20 dakika süreyle oksijen maskesiyle yolculuk yaptı. Yolculardan bazıları da o anları cep telefonuyla çekti.
Havacılık tarihinin en trajik kazalarından biri bundan 30 yıl önce gerçekleşti. 75 kişiyi taşıyan uçaktan maalesef hiç kimse sağ çıkamadı. Asıl inanılmaz olan ise kazanın sebebiydi...
#Uçak KazasıUçakların konum belirlemesini sağlayan GPS sistemleri İran’ın İsrail’e drone göndermesi ve füze atışları nedeniyle tam anlamıyla çileden çıktı. Uydulardan beslenen ve bilgisayara girip sistemi ayarlayan GPS, uçakları rotalarının dışında farklı yerlerde gösterdi. Tecrübeli pilotlar sayesinde bir kaza bela olmadan bütün yolcu uçakları doğru yerlere doğru zamanda indi.
#GPSASELSAN tarafından tamamen milli imkanlarla geliştirilen AESA Burun Radarı, muadillerinden üstün yetenekleriyle muharip uçaklara nesil atlatacak özellikler kazandıracak. ASELSAN AESA Burun Radarı ile F-16 ÖZGÜR Platformu 4,5 nesil uçaklar seviyesine taşınırken, KAAN ve muharip İHA’lar düşük görünürlük özellikleriyle 5’inci Nesil ve ötesinde platformlar haline gelecek. Radar ilk olarak Akıncı İHA'da denenecek.
#ASELSAN