Ford Otosan’ın Çinli Jiangling Motors Corporation (JMC) Limited Şirketi ile imzaladığı motor teknolojisi, şasi ve kabin üretim lisans anlaşmalarının ardından JMC markası altında üretimine başlanan, Türk mühendislerinin emeği bulunan ilk “JMC HT” model kamyonlar Çin’de yollara çıkmaya hazırlanıyor. Ford Otosan teknolojisiyle geliştirilen Ecotorq motorlara sahip “JMC HT” modeli, tamamı Ford Otosan’ın Çin’de görevlendirdiği Türk mühendislerin katkılarıyla üretiliyor.
#Ford OtosanHannover’da gerçekleşen dünyanın en büyük ticari araç fuarlarından IAA Transportation 2024’e Türkiye’de üretilen yeni nesil araçlar damga vurdu. Volkswagen, Ford ortaklığında Türkiye’de ürettiği ilk modeli yeni Transporter’ın dünya tanıtımını ilk kez burada yaparken, Anadolu Isuzu gibi markalar da yeni yüzde 100 elektrikli modellerini sergiledi.
#Ticari AraçBYD’nin yatırım kararı ve aldığı teşvikler, Togg da dahil olmak üzere yerli üreticilerin satışlarını etkileyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinlilerin Türkiye’de yapacakları üretimle rekabet edebiliriz. Adil şartlardaki bir rekabette bizim Çin ile bir derdimiz olmaz” diye konuştu.
#Otomotiv Sanayii DerneğiTürkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDPandemi koşulları ve Uzakdoğu’daki kuraklık nedeniyle birçok sektörü olumsuz etkileyen çip tedarikindeki sıkıntı İSO’nun düzenlediği panelde tartışıldı. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, “Yarı iletkenler odak sektörlerimiz arasında. En önemli amacımız, cari açığın fazla olduğu, katma değeri yüksek ürünleri yerli imkânlarla üretmek” diye konuştu.
#GazetehaberleriCumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisinin TBMM'deki Grup Toplantısı'nda konuştu. 104 emekli amiralin yayınladığı bildiriye tepki gösteren ve ''Buram buram darbe iması kokuyor'' diyen Erdoğan, ''Bu emekli generallerin merkezinde CHP'nin kendisi vardır'' dedi. CHP'nin darbe kokan bildiriyi aklamaya çalıştığını söyleyen Erdoğan, ''Emekli amiraller ne yazık ki talimatı kendi başkomutanları Kılıçdaroğlu’ndan alıyorlar. Zaten orada onun imzası var, imzayı atan o. Önce onun temizlenmesi lazım. Temizlenmedikten sonra kendisini kurtaramaz'' diye konuştu. ''Kılıçdaroğlu dün hızını alamayıp işi salgınla mücadelede en önemli referans kaynağı olan Bilim Kurulu'na saldırmaya kadar vardırdı'' ifadelerini kullanan Erdoğan, ''Sağlık Bakanımızın atılacak tırnağı olsan ne ala? Değilsin... O kadar zavallısın.. '' diye konuştu.
#Cumhurbaşkanı ErdoğanCoşkunöz CEO’su Erdem Acay, faaliyet gösterdikleri 7 sektörün dışındaki sektörlerde de arayış içinde olduklarını belirterek, “Bir start-up firmasını aldık, insansız hava araçları üreteceğiz. Onun haricinde de ‘dijitalleşme ve otomasyonla beraber bizim mevcut alanlarımızda nelere hizmet edebiliriz’in arayışındayız” dedi.
#BURSAKoronavirüs etkilerinin Avrupa’da yavaş yavaş azalması ile birlikte otomotiv sektörü ayağa kalkıyor. Hem Avrupa’da hem de Türkiye’de üretim yeniden başlıyor. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Türkiye’nin Avrupa’dan etkilendiğini ancak Çin’deki krizden etkilenmediğini ve ilerleyen süreçte Çin’e alternatif bir tedarik sanayi olabileceğini vurguladı. Kanca, “Yaşanan değişim Türkiye’ye fırsat doğurabilir” dedi.
#GazetehaberleriDünya çapında bir salgın haline dönüşen koronavirüs ekonomik olarak da global bir kriz haline geldi. Özellikle otomotiv sektörü bu durumdan ciddi yara aldı. İlk günden bu yana çözüm teknolojiden geçiyor. Fuarlar dijital ortama taşındı, yarışlar sanal ortama alındı. Otomotiv üretimi dururken markalar teknolojisini sağlık sektörü için kullanma kararı aldı.
#GazetehaberleriFord Otosan, 2021’de Türkiye’de üretime başlayacağı yüzde yüz elektrikli Transit’in yanı sıra Avrupa’da üretilecek olan Mondeo ve Fiesta modellerinin parçalarını da Türkiye’den tedarik etmek için harekete geçti. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, gerçekleştirilen basın toplantısında Türkiye’nin Çin’e alternatif olabilecek bir otomotiv yan sanayi tedariki potansiyeli olduğunu vurguladı.
#GazetehaberleriOtomotiv yan sanayinde sızdırmazlık profili üretimine Düzce’de başlayan Standard Profil Grubu, 42 yılda alanında dünya markası haline geldi. 1977 yılında Düzce’de kurulan ve 2000’li yıllarla hızlı bir büyüme yakalayan marka bugün Çin’den Fas’a kadar 7 ülkede 12 fabrika ile üretim yapıyor.
#Standart Profil Grubu8 yıl önce Amerikan otomotiv devi Ford’u ağır ticari araç pazarına yeniden girmeye ikna eden Ford Otosan, bu doğrultuda geliştirdiği yüzde 90’ı yerli ilk global kamyonunu (çekici) vitrine çıkardı. 500 milyon doları bulan yatırımla tamamen Türk mühendisler tarafından geliştirilen çekici Eskişehir’deki İnönü fabrikasında üretilecek. İsmi eylül ayında açıklanacak kamyona Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, ‘Big Boy’ takma adını verdi.
#GazetehaberleriVolvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyKOÇ Holding ve Amerikan Ford ortaklığı olan ‘Ford Otosan’, 2013 yılında Çinli Jiangling Motors Corporation (JMC) Limited Şirketi ve bu şirketin iştiraki JMC ile lisans anlaşması imzalamış, bu doğrultuda fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu Ecotorq motorlarının, JMC markalı araçlarda kullanılmak üzere Çin’de üretilmesine izin vermişti.
#Ford Otosan