Geleceğin teknolojileri giderek daha hızlı bir şekilde hayatımızın bir parçası oluyor. Otomotiv sektörü, teknoloji şirketleri ile her geçen gün daha fazla iç içe hale gelirken, Türkiye’de üretilen özellikle ticari araçlar için 2021, teknoloji yılı olacak gibi gözüküyor. Üretim, satış ve ihracat konusunda önemli adımlar bu yıl dönüşümü hızlandıracak.
#TOGGSanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM) ve TOGG; meteorolojik veri ve bilgilerin paylaşımı ve ortak kullanılmasına dair protokol imzaladı. Anlaşmaya göre; TOGG’un elektronik arabirimine, MGM tarafından gözlem, hava tahmini, kara yolları tahmin sistemi ve MeteoUyarı entegrasyonu sağlanacak. Eş zamanlı olarak araç, MGM’ye yol ve hava koşulları bilgilerini de iletecek.
#TOGGTürkiye'nin yerli otomobili bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla beraber görücüye çıktı. İlk lansmanı yapılan TOGG'un akıllı aracını adeta özel bir asistan haline getiren yerli otomobil tüm akıllı cihazlarla iletişime geçip bağlantı teknolojileriyle akıllı yaşamın merkezine yerleşiyor. Tanıtım sonrası merakla beklenen yerli otomobilin özellikleri de merak konusu oldu. Peki, merakla beklenen yerli otomobilin özellikleri neler? İşte, hayran bırakan o detaylar.
#Yerli Otomobilin Özellikleri NelerTürkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nca yapılan elektrikli yerli otomobil, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Kocaeli’nin Gebze ilçesindeki Bilişim Vadisi’nde, cuma günü törenle tanıtılacak. Erdoğan’ın, otomobili kullanarak, Osmangazi Köprüsü’nden geçeceği öğrenildi.
#Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ErdoğanDünyada otomotiv endüstrisinin tek geleceğinin elektrikli araçlar (EV), merkezinin ise Çin olduğu konusunda herkes hemfikir. Otomotiv devleri elektrikli modellerini Çin’de geliştirirken, ülkede şimdiden 500’e yakın EV şirketi kuruldu. Bunların en büyüklerinden biri olan Enovate şirketinin tasarım patronu Hakan Saraçoğlu, “İlk modelimizi 16 ayda geliştirip üreterek, Çin’in bu alanda sembol olduğunu gösterdik” dedi.
#YazarODD Başkanı Ali Bilaloğlu, BTK’nın yeni nesil otomobillerde zorunlu olan acil arama sistemi ‘eCall’da yerli sim kart ve sunucu istemesine itirazları olmadığını belirterek, “Ama bize süre verilmediği için hiçbir yeni otomobil gelemiyor, katma değerli hizmetler sonlandırıldı. Bazı markalar yerli sim kartları fabrikalara gönderip elle araçlara taktırmaya çalışıyor. Süre verilirse istenileni yapar, daha sağlıklı çalışırız” dedi.
#GazetehaberleriEnerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, ortak girişim grubu tarafından üretilmesi planlanan yerli otomobilin elektrikli olması halinde sektörün ve mevzuatın buna hazır olacağını belirterek, "Yapılan çalışmalar sonucunda Elektrikli Araçların Şarj İstasyonuna İlişkin Usul Ve Esaslar taslağını hazırladık.
#YerliBilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, TÜBİTAK’la birlikte üzerinde çalıştıkları menzili artırılmış elektrikli otomobil projesinin Tesla’nın 1 haftada 400 bin adet sipariş alan modelinden daha iyi ve iddialı olacağını belirtti. Işık, “Tesla şarj istasyonları kurarken, biz menzil uzatıcı motor sayesinde şarj istasyonunu içine koyuyoruz. Ayrıca kullandığımız yazılımlarla araçlarımız Tesla’dan daha güvenli olacak” dedi.
#Bilim Sanayi Ve Teknoloji Bakanı Fikri IşıkABD, Çin’e karşı ek gümrük vergileri uygulamaya hazırlanıyor. Bu kapsamda elektrikli otomobiller, güneş enerjisi panelleri, enerji depolama sistemleri ve kritik minerallerin gümrük vergilerinin yükseltilmesi gündemde. Uzmanlara göre, hem Biden’ın hem de Trump’ın dilinden düşürmediği ek vergi söylemleri Çin’in misilleme yapmasına davetiye çıkarabilir.
#ABDBilişim Vadisi’nin yeni Genel Müdürü Erkam Tüzgen, çalışan sayısı 8 bine yaklaşan vadide, şirketlerin cirosunun 30 milyar TL’yi geçtiğini söyledi. Tüzgen, İstanbul’da 3 bin metrekarelik yeni bir kuluçka merkezi kurduklarını belirterek, “Ayrıca 2 bin metrekarelik bir girişimcilik merkezi daha kurmak için bir kamu kuruluşuyla anlaşmak üzereyiz. Mobilite Hızlandırma Programımız da dünya çapında girişimleri destekliyor” dedi.
#Bilişim VadisiGeçen hafta iddialı hedeflerle tanıtılan “yerli elektrikli araç” Joyce VC3’ün aslında 2020 yılında Dialev tarafından Çin’de üretilen XVista VC3 olduğunu öğrendim. Aracı önce Çin’den ithal edip sonra yerlileştirerek Türkiye’de üretmeyi ve 2025’te 28 bin satmayı hedefleyen şirket yetkilileri, “Araç daha önce Dialev adına tasarımı yapılmış ancak bizim mühendislerimiz ile Türkiye ve bizim istediğimiz teknik, görsel ve regülasyona uygun hale getirilmektedir” dedi.
#Joyce VC3Dünyada elektrikli araçların payı hızla artarken bu araçların en kritik parçası olan bataryada Çin’e bağımlılık arttı. 2023 yılında 14.3 milyona ulaşan küresel bataryalı elektrikli araç pazarının yüzde 60’ının bataryası Çinli üreticilerden tedarik edildi. Kalan kısmı ise Güney Koreli ve Japon üreticiler paylaştı. Satılan her iki elektrikli araçtan birinin bataryasını Çinli CATL ve BYD üretti.
#Elektrikli Otomobil2022’de Ford’un Romanya’daki Craiova fabrikasını satın alan Ford Otosan, Türkiye’deki tedarikçileri de aynı bölgeye taşıyarak Avrupa’da adeta “yerli organize sanayi bölgesi” kurdu. Satın alma sonrası 7 Türk tedarikçinin Romanya’da tesis açtığını belirten Ford Otodan Lideri Güven Özyurt, “Romanya’da bulunan 10’a yakın Türk tedarikçiden araçlarımız için parça alıyoruz. Sadece buradaki Türk tedarikçilerden değil, Puma için Türkiye’den 20, Courier için Türkiye’den 60 tedarikçi ile çalışıyoruz” dedi.
#Romanya