Deliksiz uyumanızı engelleyen 9 şey!

Daha sağlıklı ve enerjik olmak, kilo vermek, ruh halinizi iyileştirmek mi istiyorsunuz? Amerikan Psikoloji Derneği’nin araştırması, çoğu insanın geceleri 60-90 dakika fazla uyursa daha mutlu ve daha sağlıklı olacağını gösteriyor. Ama yatakta 8 saat geçirseniz bile uykuya dalmanızı veya uykuda kalmanızı zorlaştıran bazı faktörler var. O faktörlerin neler olduğuna bakalım, çözüm önerilerini konuşalım.

Haberin Devamı

STRES

Zorlu geçen bir günün ardından yatakta dönüp durdunuz, önünüze yığılan sorumluluklar uykunuzu kaçırdı... Yalnız değilsiniz. Anksiyete, bazı insanlarda uykusuzluğa neden olabiliyor.

Deliksiz uyumanızı engelleyen 9 şey

Rahatamak için ipuçları:

Zihninizi stresten arındırmak için meditasyon yapmanızı, ılık bir duş almanızı veya bir şeyler okumanızı öneririm. 

AKŞAM SPORU

Egzersiz, kalp hızınızı arttırır ve vücut sıcaklığınızı yükseltir. Ancak vücudun uykuya dalabilmesi için soğuması gerekir. Akşam sporu yapınca yorgun hissetseniz bile vücudunuz uykuya dalabilmeniz için fazla ısınmış durumdadır.

Deliksiz uyumanızı engelleyen 9 şey

Haberin Devamı

Spor zamanına dair ipuçları:

Akşam kardiyosundan sonra yatakta dönüp duruyorsanız daha erken saatte spor yapmaya çalışın.

MENOPOZ

Ateş basmaları ve gece terlemelerinin uykunuzu etkileyebileceğini zaten biliyorsunuzdur. Ama kadınların menopozda yaşadığı hormon dalgalanmaları ve hatta depresyon da uyku kalitesini etkileyebilir.

Deliksiz uyumanızı engelleyen 9 şey

Menopoza dair ipuçları:

Uyku problemi yaşamaya başlar başlamaz doktorunuza danışın, hormon terapisi veya başka bir tedavi önerebilir.

EVCİL HAYVANLAR

Gece boyu kediniz veya köpeğiniz yanı başınızda yatarken daha iyi uyuduğunuzu düşünüyor olabilirsiniz. Ama büyük ihtimalle evcil hayvanınız hareket ettiğinde veya yatakta çok fazla yer kapladığında uykunuz bölünüyordur.

Deliksiz uyumanızı engelleyen 9 şey

Hayvanla uyumaya dair ipuçları:

Evcil hayvanınızla birlikte uyumuyorken uyku kaliteniz nasıl, bir bakın. Duruma göre yatağın yanında, yerde yatmasını öğretin.

ÇOCUKLAR

Haberin Devamı

Iowa Eyalet Üniversitesi’nden bir profesör kitabında, çocuğuyla uyuyan ebeveynlerin birçoğunun aslında bunu tercih etmediğini yazdı. Çocuklar anne-babalarından birini devamlı ittirir; işte ‘harika’ bir yetersiz uyku tarifi!

Deliksiz uyumanızı engelleyen 9 şey

Beraber uyumayı engelleme ipuçları:

Çocuğunuzun gece yatağınıza gelmeye izni olmadığını anlamasını sağlayın. Gece yanınıza gelirse yatağına geri gönderin.

HORLAMA

Horlayan biriyle birlikte uyuduğunuzda ikiniz de çok kaliteli uyumuyorsunuzdur. Belki kulak tıkacı takıyorsunuzdur ama eşinizin horlaması uyku apnesine işaret ediyor olabilir. Tedavi edilmezse uzun vadeli sağlık problemlerine yol açabilir.

Deliksiz uyumanızı engelleyen 9 şey

Gürültülü eşle yaşama ipuçları:

Haberin Devamı

Horlayan eşinize yan yatmasını ve uyumadan dört saat önce yemek yemeyi kesmesini söyleyin.Ve onu mutlaka bir doktora götürün.

IŞIK

Sokak lambası ışığının içeri sızması veya evde bir lambanın açık olması vücudunuzun melatonin (uyku hormonu) salgılamasını engelleyebilir. Beyin, ışığı hissedince uyanma vakti geldi diye düşünür, vücut melatonin salgılamayı bırakır.

Deliksiz uyumanızı engelleyen 9 şey

İyi bir uyku ortamı için ipuçları:

İdeal uyku ortamı karanlık, serin ve sessiz olmalı. Yatak odanızda karartma perde kullanmayı deneyin.

BÜYÜK BİR ÖĞÜN

Kocaman bir tabak yemek yediyseniz... Hele bu yemek yağlıysa uzanır uzanmaz mide yanması ya da hazımsızlık yaşayabilirsiniz.
Bu da uykunuza zarar verir. Hatta büyük ihtimalle ‘gastroözofageal’ reflü yaşarsınız.

Haberin Devamı

Deliksiz uyumanızı engelleyen 9 şey

Gece reflüsünü önleme ipuçları:

Büyük öğünleri günün daha erken saatlerinde yiyip yatma saati yaklaştıkça öğünlerinizi küçültün.

ALKOL

1-2 kadeh alkollü içecek uzun bir günün ardından uykunuzu getirebilir. Ama çok fazla alkol almak da uykuya dalmanızı zorlaştırabilir. Karaciğer alkolü sindirirken kandaki alkol miktarı düşer, bu da uykunuzun bölünmesine yol açabilir.

Alkol tüketimi ipuçları:

Akşam yemeğinde bir kadeh içki sorun olmaz. Ama uyumadan önce bunu sindirmek için vücudunuza birkaç saat verin.

Yazarın Tüm Yazıları