Orhangazi-İznik yolu can almaya devam ediyor

Bursa’nın kuzeyi, Gemlik, Orhangazi ve İznik bölgesinin son yıllarda en fazla can alan yolu Orhangazi-İznik Kuzey yolu.

Haberin Devamı

Yani, İznik Gölü’nün kuzeyinde kalan yol, son yıllarda en fazla trafik kazasının yaşandığı bir yol.
Bu yoldaki son ölümlü kaza geçtiğimiz cumartesi akşamı yaşandı.
Ne yazık ki gencecik bir insan motosiklet kazasında yaşamını yitirdi.
Çok değil yaklaşık 1 ay önce yine bu yol üzerinde meydana gelen trafik kazasında ise 5 kişi yaşamını yitirmişti.
Buna ilave olarak çok sayıda maddi hasarlı ve yaralamalı kaza ise gün geçmiyor ki yaşanmasın.
***
Peki, bu yolun özelliği ne ki, bu kadar çok trafik kazası yaşanıyor?
Yol, Orhangazi’den İznik, oradan Adapazarı, Bilecik hattını bağlayan, özellikle de son yıllarda yoğunluğu her geçen gün artan bir ulaşım bağlantısı.
Bu konuda yine bu satırlardan sürekli yol ile ilgili görüşlerimi paylaşmıştım.
Bunu dile getirmemdeki neden, belki bir üst düzey yöneticiye sesimizi ulaştırırız da, yol ile ilgili yapılması gereken yapılır diye.
***
Orhangazi-İznik karayolunda trafik yoğunluğu son yıllarda arttı.
Bu artışın nedenlerinden birisi İznik ile Adapazarı arasındaki Mekece yolunun bölünmüş duble yola dönüşmesi ve bu sayede birçok ağır tonajlı aracın bu yolu tercih etmesi, ilave olarak da trafik yoğunluğunun da geçmiş yıllara oranla daha hızlı artması.
Bugün itibarı ile Yalova-Bursa yolundan sonra araç trafiğinin en yoğun olduğu hat burası.
Yol ise gidiş geliş eski bir yol.
Genişliğinde sorun olmasa da, araç yoğunluğu, çok sayıda bağlantı yolu olması, çok sayıda arazi yoluna bağlantı olması ile son derece riskli bir yol.
Hal böyle olunca da buradaki trafik kazası da çok sıklıkla yaşanıyor.
***
Orhangazi-İznik karayolunda şu sıralar İznik istikametinden başlayıp Orhangazi istikametine doğru devam eden bir genişletme çalışması var.
Genişletmenin asıl amacı ise gelecek yıl yapılacak olan Türk Dünyası Olimpiyatları.
Çakırca Mahallesi’nde yapılacak olan bu büyük organizasyon nedeniyle İznik yolunda hummalı bir genişletme çalışması var.
Buna ilave olarak bölgede yıllardır dile getirilen bölünmüş duble yol çalışması ise halen belirsizliğini korumakta.
Böyle bir proje hayata geçecek mi yoksa lafta mı kalacak bilemiyoruz.
Ama yapılması gereken mutlaka bölünmüş duble yol.
***
Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma Bakanlığı için böyle bir proje hiç de zor olmasa gerek.
Hele hele son 19 yılda iktidarda olan AK Parti’nin neredeyse 20 bin kilometrelere ulaşan bölünmüş duble yollar yapması, binlerce kilometrelik otobanlar, köprüler, tüneller yaptığını,
Türkiye’nin en ücra köşelerine kadar bölünmüş duble yolları götürmesini düşününce, Orhangazi-İznik arasındaki 40 kilometrelik bir yol hiç de zor olmasa gerek.
***
Bu yol ile ilgili yukarıdan birilerinin dikkatini çekmek gerekiyor.
Bu dikkati çekecek olan, bu konuyu yukarıya taşıyacak olan ise Bölge Milletvekili Zafer Işık başta olmak üzere, Orhangazi’deki siyasi irade, kamu kurumları, hatta STK’lar mutlaka bu konuda devreye girmeli, Orhangazi-İznik yolu ile ilgili olarak acil önlemler alınması gerekiyor.
***
Sadece 2021 yılında bile çok sayıda ölümlü ve yaralanmalı kazanın yaşandığı bu yol artık can almasın.
Kim devreye girecekse, kim bu konuda sorumluluk alacaksa alsın ama mutlaka bu yol için acil bir proje geliştirilmelidir.
Yoksa bu yolda daha çok canlar yanacak.

Yazarın Tüm Yazıları