Ankara’da trafiğe çıkmak zor iki gözüm

Ankara’da artık arabayla trafiğe çıkmak her zamankinden çok daha zor ve bazen de imkansız. Neden mi, buyurun:

Haberin Devamı

Ankara’da trafiğe çıkmak zor iki gözüm

* Belediye, cadde ve sokaklardaki duraklama (park) alanlarını cadde otoparkçılarına kiraladı.
* Cadde otoparkçıları, bu alanları cadde olarak değil otopark alanı olarak görüyor ve terör estiriyor.
* Yol kenarlarına dikey park yapılıyor, böylece yolun 2’nci şeridi kapatılıyor.
* 1 araçlık yere 2 araç park ediliyor. Bu defa park alanına girmek isteyenler 3’üncü şeridi kapatıyor veya bu şeridi kullanarak manevra yapıyor.
* Cadde otoparkçıları, araçların ‘park alanında’ duraklama yapmasına müsaade etmediği için duraklama yapan araçlar mecburen 3’üncü şeritte duraklama yapıyor. Haliyle trafikte yol almaya çalışan araçlar da zar zor 4’üncü şeritten gitmeye çalışıyor.
* Mesela Necatibey Caddesi’ndeki otoparkçılar, kendi alanları dolduğunda, araçları alıp sağa sola, trafiği engelleyecek şekilde park ediyorlar.
* Bir bakıma vale hizmeti vererek alanlarını genişletiyorlar.
* Park sürelerine uymuyorlar. Normalde saat 20.00’den sonra, halka ve sokak sakinlerine ücretsiz olması gerekirken, mafya tarzı yöntemlerle, gece yarısına kadar park parası talep etmeye devam ediyorlar. Misafirlerimiz geldiği zaman sürekli sorun yaşıyoruz.
* Cadde otoparkçıları, dağ başındaymış gibi bağıra çağıra ıslıkla sesleniyor, kavga ediyor, para topluyor.
* 4 saatten daha fazla kalanlardan fazladan para alıyorlar.
* Bu ilk başta böyle değildi, ödeme yaptığın zaman bütün gün arabanı evin önünde bırakabiliyordun.
* Trafikteki sürücüler bu kaosa ayak uydurup, istedikleri yerde umursamazca trafiği tıkıyorlar. Karşıdakine karşı çok saygısızlar.
* Asıl inanılır gibi olmayan ise bütün bunların hepsinin trafik polislerinin gözlerinin önünde yapılıyor olması.
Suat BİLBEN

Haberin Devamı

BİLİYOR MUYDUNUZ?

Toplu taşımasız 16 kilometre

Ankara’da trafiğe çıkmak zor iki gözüm

Büyükşehir Belediyesi’nin 1’inci yaşını kutladığı, kentin ortasından geçen 1071 Malazgirt Bulvarı ve devamındaki Anadolu Bulvarı’ndan (toplam yaklaşık 16 km) hiçbir toplu taşıma aracının geçmediğini biliyor muydunuz?
N. Emre AKDEMİR

Haberin Devamı

KOLTUK AZALIYOR YOLCU ARTIYOR

Uzun zamandır özel halk otobüslerini kullanmaktayım. Ama artık usandım. Çünkü, bu otobüsleri nereye şikayet ettiysem, bir sonuç alamadım. Son çare siz kaldınız.
* Otobüslerde gün geçtikçe koltuk azalıyor.
* Aracın ayakta yolcu taşıma kapasitesi ile ayakta taşınan yolcu sayısı her geçen gün artıyor.
Muhsin NACAKSIZ

TRAFİKTEKİ BOMBALAR

Ankara’daki trafik tam bir ‘anarşi’ durumunu yansıtıyor. İzlenimlerim şöyle:
* Ankara’daki toplu ulaşım şoförlerinin yüzde 90’ı hiçbir trafik kuralına uymayarak, yolcularının hayatını tehlikeye atıyorlar.
* Bununla kalmayıp; dolmuş şoförleri diğer dolmuş şoförleriyle, aynı anda halk otobüsleri de belediye otobüsleriyle hız yarışına girip, yolcu kapmaya çalışıyorlar.
* Sollama, sağlama ne işlerine geliyorsa tüm trafik düzenini bozmakta hiçbir beis görmüyorlar.
* Şehir içi yollar, toplu taşıma araçları şoförleri için ralli yollarından farksız olarak algılanıyor.
* Tüm bunları yaparken de bir yandan cep telefonlarıyla konuşuyorlar.
* Dolmuşlarda bir yandan da para alınıp, üstü veriliyor. Eğer ilk duraktan fazla uzaklaşılmadıysa buna bazen sigara da eşlik ediyor.
* Tüm bu kaosa ilaveten durak var mı yok mu bakmadan istedikleri yerde yolcu alıp istedikleri yerde indirebilme özgürlüğüne sahipler.
* Ve Ankara’da trafik polisleri esasen ayakta yolcu var mı onu kontrol ediyor…
Önerim de şöyle:
Ankara’nın medeni bir ‘şehir’ olabilmesi için ilkel dolmuş sisteminin kaldırılması, toplu taşıma sisteminin yeni baştan düzenlenmesi, kalite standartları getirilmesi ve kurallara uymayan her şoförün cezalandırılması gerekmektedir. Mevcut haliyle Ankara trafiği, ne zaman patlayacağı belli olmayan bombalarla doludur.
Birgül DEMİRTAŞ

Yazarın Tüm Yazıları