Sağlıklı bir bayram için beslenme önerileri

Bir ramazan ayını daha geride bıraktık ve yarın bayram... Ramazan ayı boyunca oruç tutan birçok kişi, bayramın gelmesiyle birlikte özenle hazırlanmış bayram sofralarında daha çok yemek yeme eylemine girecek. Ve oruç süresince yavaşlayan metabolizma hızınız, bayramda tüketilen gıdalarla alınan enerjiye ayak uyduramayacak bir hale gelecek. “Ne var ki bunda” dediğinizi duyar gibiyim. Ancak bu durum, bedenimizin birkaç gün içinde kilo alarak tartıda size güzel sürprizler hazırlamasına ve mide problemleriyle karşı karşıya kalmanıza neden olabilir. Bayram günlerinizi daha keyifli, enerjik ve mutlu geçirmek istiyorsanız, vereceğim beslenme ipuçlarına göz gezdirmenizi öneririm.

Haberin Devamı

Sağlıklı bir bayram için beslenme önerileri

SİNDİRİM SİSTEMİNİZİ YORMAYIN

Bayram denildiği zaman akla ilk olarak ziyaretler, ikramlar ve kalabalık sofralar gelir. Bayram sabahı önce sevdiklerimizle birlikte böreklerin, kızartmaların, şarküteri ürünlerinin yer aldığı bir kahvaltı yapılır. Ardından ziyaretlerde sunulan cezbedici ikramlar, daha sonra da akşam yemeğinde tüketilen bol yağlı, ağır yemekler ve tatlılar gelir. Bu durum da bir ay boyunca kendini uzun süre açlığa alıştırmış olan sindirim sisteminin yorulmasına neden olur. Bayram tatilini şehir dışında geçirenler de otellerin hazırladığı ve birçok yemeğin sunulduğu açık büfelerde yeme alışkanlıklarının dışına çıkacakları için aynı sorunla karşı karşıya kalırlar. Böylece kilo alımı, ishal, mide bulantısı, kusma, karın ağrısı ve hazımsızlık gibi sağlık sorunlarını yaşamak da kaçınılmaz son olur.

Haberin Devamı

BAYRAM KAHVALTISINA DİKKAT!

Sağlıklı bir bayram için beslenme önerileri

Bayram boyunca özen göstermeniz gereken ilk kural, güne hafif bir kahvaltı ile başlamaktır. Bayramın ilk günü itibarıyla beslenme düzenini oturtmak ve sağlıklı gıdaları tercih etmek, bağışıklık sisteminin korunması ile kilo alımının önüne geçilmesi açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle güne kaymak, börek, poğaçalar, kızartmalar gibi ağır besinlerle değil, hafif olan yumurta, yeşillikler, domates, salatalık, peynir ve meyveler gibi gıdaları tüketmekle başlamalısınız. Bayramda tatile çıkanlar ise bol seçeneğin olduğu açık büfe kahvaltılarda özellikle ağır gıdalardan uzak durmalı, porsiyon kontrolüne dikkat etmelilerdir. Ayrıca metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olmak için, kahvaltınızı erken saatlerde yapmanız faydalı olacaktır.

HAFİF AMA SAĞLIKLI BESLENİN

Sağlıklı bir bayram için beslenme önerileri

Bayram sofraları maalesef ki, iştah kontrolümüzü kaybetmemize neden olabiliyor. Bu nedenle sağlıklı bir beslenme planlaması yapılması için her öğünün içeriğine çok dikkat edilmesi gerekiyor. Öğünlerde sebze yemekleri ve taze sebze tüketimi sağlıklı bir sindirim sistemi için gereklidir. Bu nedenle sebzeleri beslenme listenize mutlaka almalısınız. Eğer öğle yemeğinde et yemeği tercih ettiyseniz, akşam öğününde bir kase yoğurt, mevsimine uygun bir sebze yemeği ve salata tercih edebilirsiniz. Taze meyve, çiğ badem, ceviz, fındık gibi yağlı tohumlar veya hayvansal-bitkisel sütleri de ara öğünlerde tüketebilirsiniz. Ayrıca yemeklerinizi kızartmak yerine ızgara, fırın veya buharda pişirme gibi yöntemlerle yapmayı tercih edin. Bu şekilde hem kilo kontrolünüzü hem de vücut sağlığınızı korumuş olursunuz. Ayrıca “İçmek için ne alırdınız?” sorusuna yanıtınız da “Bir bardak su” olsun. Bayramda bol bol su tüketmeyi ihmal etmeyin.

Haberin Devamı

Sağlıklı bir bayram için beslenme önerileri

MEYVELİ TATLILARI TERCİH EDİN

Sağlıklı bir bayram için beslenme önerileri

Bayram süresince ana yemek sonrasında ağır şerbetli tatlılar yerine meyveli ve sütlü tatlıları tercih etmeniz daha sağlıklı olacaktır. Evinizde hazırlayabileceğiniz bol meyveli magnolia, bayramda tüketebileceğiniz tatlılar arasındadır. Ancak magnolia’yı yaparken Hindistan cevizi sütü kullanın ve balla tatlandırın. Meyve olarak da içerisine yaban mersini ve böğürtlen katın. Antioksidan özelliği olan bu meyveler sayesinde bağışıklık sistemimizi de korumuş olursunuz. Tatlıdan sonra midenizi rahatlatacak bitki çayları da içebilirsiniz. Mide ve bağırsak sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olan kekik veya rezene çayı iyi bir tercih olacaktır. Ancak rezene çayını günde 2 bardaktan fazla tüketmemeye özen gösterin.

Haberin Devamı

BAYRAM SONRASI DETOKS ÇORBASI

Bayram süresince çok fazla yediğinizi ve sağlıksız beslendiğinizi düşünürseniz, şimdi vereceğim çorba tarifini bir yere not edin ve bayramdan sonra üç gün boyunca sadece bu çorbayı ekmeksiz bir şekilde için. Böylece hem güzel bir detoks yapmış olursunuz hem de aldığınız kilolardan kurtulabilirsiniz.

MALZEMELER:
-Karnabahar
-Kabak
-Havuç
-Dereotu
-Nane
-Maydanoz
-Salça
-Zeytinyağı
-Himalaya tuzu, acı biber, acı pul biber ve zerdeçal

YAPILIŞI:
Tüm sebzeleri tencerenin içine yerleştirin. Üzerine ılık su ekleyin. Bir süre kaynamaya bırakın. Ardından içine karabiber, acı pul biber ve zerdeçal ekleyerek çorbanızı tatlandırın. Daha sonra salça ve zeytinyağını ekleyin. Tuz olarak ise Himalaya tuzunu kullanın. Daha sonra çorbanızı blenderdan geçirin. Sebzeler, iyice birbirlerine karışıp, yoğun kıvamını aldığı zaman çorbanızı servis edebilirsiniz.

Haberin Devamı

BUNLARA DİKKAT!

-Güne hafif bir kahvaltıyla başlayın.
-Bayram ziyaretlerinin yoğunluğu nedeniyle öğün atlanmayın.
-Öğünlerde salata ve sebze yemeği gibi posa içeriği yüksek yiyecekleri tercih edin.
-Gece geç saatlere kadar yiyip, içmekten kaçının.
-Asitli içecekler ve meyve suları yerine, ayran ya da az şekerli komposto için.
-Bol bol su tüketin.
-Egzersiz yapmayı ihmal etmeyin.

Yazarın Tüm Yazıları