Sadece yeni pazar yaratacak ortaklığa kapımı açık tutarım

ÇALLI Gıda’nın patronu Bekir Çallı, bir fabrika gezisi önerdi:

Haberin Devamı

- Melodi Çikolata’nın fabrikasını görmelisin.

Sonra buluşmayı ayarladı, yakın arkadaşı Koska Yönetim Kurulu Üyesi Murat Faruk Dindar’ı da çağırdı, birlikte Melodi Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı Ender Taşar ve oğlu Alper Taşar’ın rehberliğinde fabrikayı gezdik.

Ender Taşar, odasındaki fotoğrafı gösterdi:

- Babam Kemal Taşar, şekerleme işine Samsun’daki pastaneyle girdi. 1968’de İstanbul’a taşındı. İstanbul’da Aksaray, Bahçelievler derken 1997’de Esenyurt’taki yerimize geçtik.

600 dolayında pastane ve kuruma ürün verdiklerini belirtti:

- Pastanelere ilk baskılı ürünleri biz başlatmıştık.

- Baskılı ürün nedir?

- Pastanenin kendi markası gibi üretiyoruz. O ürünlere biz kendi adımızı koymuyoruz. Bilinen önemli pastanelerde bizim çikolatalarımız onların kendi markasıyla yer alır. Onun dışında Danone, Burger King ve Dr. Quetker gibi kuruluşlara da ürün veriyoruz.

- Kendi markanızla satışınız ne kadar?

- Kendi markamızla çok öne çıkmadık. Ancak, yavaş yavaş, ürün verdiğimiz müşterileri de rahatsız etmeden Melodi mağazaları açıyoruz.

- Cironuz ne durumda?

- 35 milyon dolar dolayında. Son yıllarda yüzde 15-20’lik büyümelerle yol alıyoruz.

Esenyurt’taki fabrikayı büyütmek için inşaatı sürdürdüklerini kaydetti:

- 40 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz.

- Size ortak olmak isteyen fonlar var mı? Ya da siz dünyada bilinen bir markayı almayı düşünür müsünüz?

- Bize göz kırpan fonlar var ama pek bakmayız. Bize pazar kazandıracak, yeni pazarlara açacak bir ortak karşımıza çıkarsa o zaman düşünürüz.

- İhracat yapabiliyor musunuz?

- Libya, Azerbaycan ve bazı Arap ülkelerine üretimizin yüzde 5’ini ihraç ediyoruz.

Fabrika satış mağazasındaki drajelere gözüm takıldı:

- Draje üretiminiz ne boyutta?

- Üretimimizin yüzde 30’unu drajeler oluşturuyor. Drajelerimiz arasında 900 ayar gümüşle kaplı olanları da var.

Ülker, Godiva’yı alarak dünyada adını oldukça yukarıya taşıdı...

Samsun’daki pastanede doğan Melodi de, benzeri atak yapar mı?

Yaparsa sürpriz olmaz...

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55eb5a04f018fbb8f8bb9fdb

Haberin Devamı

Alkollü çikolata marka imajını bozar

KOSKA Yönetim Kurulu Üyesi Murat Faruk Dindar, Melodi’nin bir ürününü anımsadı:

- Sizin vişne likörlü çikolatanız vardı. Üretimi sürüyor mu?

Ender Taşar, vişne likörlü çikolatayı epeydir üretmediklerini belirtti:

- Çok fazla giden bir ürün değildi. Biz de üretmekten vazgeçtik.

- Son 10 yılın siyasi ikliminin etkisi var mı bu kararınızda?

- Hiçbir etkisi yok. Alkollü çikolata dertli bir üründür. En küçük çatlamada sızma yapar. Marka imajınızı bozar. Bir ara alkollü çikolata ithalatı da yaptım, o da yürümedi.

Çikolata, buzdolabında tüm kokuyu üstüne çeker

MELODİ Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı Ender Taşar, çikolatayı saklamada ideal sıcaklığın altını çizdi:

- Çikolatayı artı 18-22 derece aralığında bir ortamda saklayın. Nem oranı da yüzde 55-60 düzeyinde olsun.

En ideali şarap dolabı benzeri bir ortamda saklamak.

- Buzdolabına koymanın bir sakıncası var mı?

- Çikolata, buzdolabındaki tüm kokuları üstüne çeker. Böylece kokusu farkılaşır. Görüntüsü de değişir.

Bir hatırlatma yapmakta yarar gördü:

- Çikolata kaşar peyniri gibi değildir. Eskidikçe tadı kaçar. O nedenle kısa sürede tüketilecek miktarda almak daha doğru bir yöntem olur.

- Bayat çikolata yemenin sağlığa bir zararı olur mu?

- Çikolata bozulmaz. Ancak, bekledikçe tadı kaçar.

Yazarın Tüm Yazıları