Ve kazanan Vodafone-Türkiye

BAŞLIĞIN Oscar ödüllerinin meşhur cümlesinin anımsatıyor olması son derece doğal.

Haberin Devamı

Zira Oscar ödüllerinin dağıtıldığı saatlerde Los Angeles aktarmalı uçtuğumuz Las Vegas’taki ödül töreninde aynen Kodak Tiyatrosu’ndaki tören gibi zarflar açıldı, nefesler tutuldu ve kazananlar açıklandı.
Los Angeles’ta Oscar ödülleri beyazperdenin en iyilerine gitti, Las Vegas’ta ise Stevie ödülleri iş dünyasının en iyilerine.
Oscar kadar eski olmamakla birlikte iş dünyasının en saygın ödülleri arasında gösterilen Stevie ödülleri her yıl dört ayrı kategoride veriliyor.
Amerikan İş Ödülleri, Uluslararası İş Ödülleri, Stevie İş Kadınları Ödülleri ve Satış-Müşteri Hizmetleri Stevie Ödülleri.
Las Vegas’ta katıldığımız Satış ve Müşteri Hizmetleri Stevie Ödülleri töreni.
Ödül töreni niye kumar şehri diye bilinen Las Vegas’ta diye soracak olursanız...
Burası her biri birer küçük bir şehri andıran devasa otellerin şehri.
Bunları dolduran sadece
kumar oynayanlar değil, aynı zamanda konferanslar, kongreler, fuarlar ve ödül törenleri için şehre gelenler.
Nitekim biz Las Vegas’ta iken, Kızılderililere ait toprakların Türk yatırımcılara açılmasını sağlayan Türk Amerika Koalisyonu Başkanı Lincoln McCurdy, Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Cemalettin Damlacı ve Washington Büyükelçimiz Namık Tan Kızılderililerin kurultayını izlemek için Las Vegas’taydılar.

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55eaa23bf018fbb8f88ccecd

7 AYRI DALDA ÖDÜL

Stevie Ödülleri’ne dönersek, Vodafone Türkiye bu yıl Satış ve Müşteri Hizmetleri kategorisinde 7 dala birden başvurmuş.
Hepsinde finale kalmış.
Las Vegas’ın en ihtişamlı otellerinden Ceasars Palace’taki ödül töreninde Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi Direktörü Gizem Keçeci ve Müşteri Hizmetleri ve Online Servisler Direktörü Hakan Çelik ile birlikteyiz.
Önümüze konan kitapçığa göre, Stevie Satış ve Müşteri Hizmetleri ödüllerine başvurup finale kalan şirketler arasında Twitter, Facebook, Google, Ford Motorları, Çin Volkswagen Grubu, Hyundai Amerika, Warner Bros, Mars Çikolataları, Dubai Belediyesi gibi şirket ve kurumlar var.
Katılımcı-lardan Stevie Ödülleri’nin hayli prestijli olduğu anlaşılıyor.
Sevinç çığlıklarının ve kahkahalarının bol olduğu tören sona erince Vodafone Türkiye ekibinin elinde 1 altın, 3 gümüş ve 3 bronz ödül vardı.
Tam tamamına yedi ödül.
Neredeyse gecenin rekoru.
Stevie altın ödülünü getiren ise Vodafone Türkiye ekibinin bu yıl satışlarda gösterdiği performans.

Haberin Devamı

BAŞARISINI NEYE BORÇLU?

Vodafone Türkiye ekibi için bu rekor ne kadar motive edici ise uluslararası bir platformda Türkiye’nin adının bu kadar çok geçmesi de hepimiz için bir o kadar gurur verici.
Ödülleri almak için birlikte sahneye çıkan Gizem Keçeci ile Hakan Çelik’in yüzlerinden bu gururu okumak mümkün.
Bu arada parantez arasında Türkiye’den katılan TEB’in ve Kanyon’un da ödülle döndüğünü belirteyim.
Vodafone Türkiye’nin genç direktörleri Keçeci ve Çelik bu ödülleri “müşteri odaklı” stratejiye borçlu olduklarını söylüyorlar.
Şirketin Ekim-Aralık 2011 çeyreğindeki performansı söz konusu stratejinin ne kadar isabetli olduğunu gösteriyor.
Vodafone Türkiye’nin abone sayısı bir yıl öncesine göre 1.3 milyon artarak 18 milyona ulaşmış.
Gelirlerinde ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23.5 oranında artış kaydedilmiş.
Hangi noktadan bakarsanız bakın şu gerçek var: Vodafone Türkiye, Serpil Timuray’ın 2009 yılında CEO koltuğuna oturmasıyla birlikte başarı grafiğini hep yükseltmiş.

Haberin Devamı

Vodafone çağrı merkezindeki gençlere kız veriyorlar

GİZEM Keçeci ile Hakan Çelik’e Stevie Ödülleri rekorunu getiren “Müşteri Odaklı” stratejiyi sorduk.
Strateji çok yönlü.
Mağaza sayısının çoğalmasından bunların tasarımlarına, “ekspres mağazaları” devreye sokmaktan çağrı merkezlerine kadar sayısız “yenilikçi” unsuru barındırıyor.
Her ay yapılan “Müşteri Tavsiye” anketi de örneğin bu stratejinin bir parçası.
Vodafone, 2011 Aralık ayının “Müşteri Tavsiye” oranında en yakın rakibinin 6 puan önüne geçerek abonelerin en çok tavsiye ettikleri operatör olmaya devam etmiş.
Vodafone Samsun Çağrı Merkezi’nin devreye girmesiyle Türkiye çapındaki çağrı merkezlerinin sayısı 5’e yükselmiş.
Çağrı merkezleriyle ilgili Çelik, “Üniversitelerin ve genç nüfusun yoğun olduğu yerlerde çağrı merkezleri açıyoruz” diyor.
İstanbul ve Ankara’nın yanı sıra bugün Samsun, Elazığ ve Uşak’ta çağrı merkezleri var.
Hakan Çelik, “Özellikle üniversiteli gençlere istihdam olanağı sağlıyoruz. Vodafone gibi uluslararası bir şirkette çalışmak hem kendileri, hem aileleri için bir prestij meselesi” diyor.
Vodafone mağazalarının ve çağrı merkezlerinin olduğu illere sık sık seyahat eden Hakan Çelik, Elazığ’daki çağrı merkezi çalışanlarıyla sohbette ilginç bir tespitle karşılaşmış.
Vodafone’da çalışan gence aileler gözleri kapalı kız veriliyormuş.

Yazarın Tüm Yazıları