Türk turizmi, krizde Avrupa’da neler yapmalı

UZUN yıllar Öger Holding İcra Kurulu üyeliği, sonra bir dönem MNG ve şimdi 3 yıldır dünyanın en büyük turizm holdingi TUI HOLDING’in Türkiye temsilcisi Hüseyin Baraner ile Avrupa piyasalarında oluşan ’Karasız Tüketiciler Ordusunu’ harekete geçirecek yeni pazarlama sistemleri ve değişen rekabet koşullarını görüştük.

Baraner anlatıyor: "Tur operatörlerinin 2009 katalogları piyasalara sürüldü. Avrupa sokaklarındaki milyonlar, ısınmak için seyahat acentelerinin vitrinlerine doğru yaklaşmaya başladılar: Vitrin önündeki iç değerlendirmelerinde Avrupalılar ne diyor, ne düşünüyor, ne hissediyor? Kendilerine soruyorlar: Alayım mı almayayım mı? Gideyim mi gitmeyeyim mi?

Cevap: ’Tatil kutsaldır! Tatil hakkımızı kimseye, hiçbir soruna, engele kaptırmayız.’
BU kuraklıkta Terkos Gölü’nün suları niye azalmıyor? Yoksa bitişiğindeki Karadeniz’den arıtma yapılmadan su mu basılıyor?

Ümit BORA - Çevreci yazar



Endüstri ve sanayi toplumlarında yaşayanlar bizler için tatil ’Temel Gıda Maddesi’ ile aynı konumdadır. Yıllık tatilimiz, bizim sağlıklı ve mutlu bir yaşam için en vazgeçilmez alışkanlığımızdır, gönüllerimizin coştuğu, senenin en tatlı günleridir. 2009’da yeni bir buzdolabı, otomobil veya TV-Set bekleyebilir, gecikebilir veya hatta olmayabilir de, ama tatil bizim için ertelenemez, vazgeçilemez bir yaşam kaynağıdır; şartlarımızı sonuna kadar zorlar yine de tatilimizi yaparız, diyorlar.

Sonra bu yüksek duyguları biraz yumuşatarak ekliyorlar: Belki biraz kısaltır, biraz mütevazılaştırırız ama yine de yıllardır gittiğimiz sahillere yeniden gideriz. Yıl sonu çok önemli; piyasalar pürdikkat.

MÜŞTERİ PSİKOLOJİSİ

Hıristiyan dünyasının Noel bayramına sadece iki hafta kaldı.

Noel, büyük bir alışveriş bayramı, bir toplumsal tüketim çılgınlığı: Avrupalıların en cömert, en bonkör oldukları dönemdir. Noel, milyonlarca işletmelerin yıl sonu ödemelerinde gerçek bir can simidi.

Müşteri hangi ’psikolojik etkenlerden’ hareket ediyor?

Yönetim ve icra kurulu toplantılarında ciddi beyin ve duygu cimnastiği yapılıyor. Çok değişik bilgiler ve uzmanlardan faydalanılıyor: Piyasalara hayat öpücüğü verebilecek tüketici grubuna yanlış yaklaşarak onları kendi ürünlerinden uzaklaştırmak, hatta kaçırmak istemiyorlar.

Noel ağacı süslemeleri altında paketlenip sunulan ürünlere duygu yüklenerek, iştah, merak, mutluluk, en önemlisi geleceğe güven aşılanıyor:

Özellikle turizm sektörünün yaşadığı bu belirsiz günlerde, Avrupa’da tatille ilgili kararsızların oranı o kadar yüksek ki, turizm destinasyonları arasındaki bu yarışı, işte bu kararsızları ikna edebilen tatil bölgeleri kazanacak.

Türk turizm sektörü ve Turizm Bakanlığı şiddetle bu Avrupalı ’Kararsız Tüketici Ordusunu’ düşünerek stratejiler geliştirmeli, acilen harekete geçmeli. Karasızlar Türkiye’den de bir dürtü bekliyor; kısa, şiddetli ve akıllı bir dürtü. Yeni yapılanacak bir dış tanıtım kampanyasında en önemli husus, ’timing and message’.

DÜNYA ÇAMAŞIR DEĞİŞTİRİYOR


Türkiye’nin tanıtım kampanyaları ve imaj çalışmaları bu kitleye yeni doneler vermeli. Bugüne kadar projeksiyonunu yaptığımız ’Türkiye imajı’ belli ki yetersiz kalacak. Bu kararsızları hedef alan acil bir tanıtım ve imaj çalışmasına ihtiyacımız var. Türkiye’nin bu kriz döneminde özellikle hedef alması gereken kitle; daha önce hiç Türkiye’ye gelmemiş olanlar ve kararsız olanlardır.

Avrupa pazarlarında inisiyatifi ele alan kazanıyor, bir adım öne geçiyor, müşteriye daha çok yaklaşıyor. Müşteriye yurtdışımda en çok yaklaşabilen 2009 yılının galibi olacaktır."

Baraner, her sektörde iç-temizlik, reorganizasyon, yeniden yapılandırma ve gelecek planlama ve tayin etme gündeminin egemen olmasını diliyor ve şöyle bitiriyor sözlerini:

"İşe yarayanlar, yaramayanlar kim? Dünyanın iç çamaşırları değiştiriliyor. Şeffaf zaman başlıyor."

hbaraner@gmail.com

Biliyor musunuz

PENDİK’ten CHP Belediye Başkanlığı için aday adayı olan, Pendik Esnaf ve Sanatkárlar Odası Başkanı Bilal Gündoğdu’nun bayramda, cami ve minibüs duraklarında vatandaşlara üzerinde Deniz Baykal’ın resmi ile CHP amblemi, tabağında da kendi resmi bulunan 15 bin kahve fincanı ile 150’şer gramlık 30 bin kahve paketi dağıttığını... TEKİRDAĞ Hayrabolu İlçesi’nin Belediye Başkanı Şener Çelikayar ile Çerkezmüsellim Belde Belediye Başkanı Selim Kesebir’in AKP’den yeniden aday adayı olduklarını... AKP’den Sultangazi İlçe Belediye Başkanlığı’na Yavuz Subaşı’nın aday olduğunu... DP’den Bakırköy adayı olan Necmettin Dönmez’in "Çalmayacağını, çaldırmayacağını, ihaleci, mamacı, yetim hakkı yiyenlere, imar rantçılarına belediye kapısını kapatacağını" söylediğini...

DSP: Memurlara yılbaşı ikramiyesi verilmeli

DSP Genel Sekreter Yardımcısı ve Denizli Milletvekili Dr. Hasan Erçelebi, 12-18 Aralık Yerli Mallar Haftası dolayısıyla bazı önerilerde bulunuyor.

Neler mi? Etkinlikler, okul programları dışına da çıkarılmalı, okul kantinlerinde sadece yerli ürünlerin satışı yapılmalı, yerli mallarda KDV oranı yabancı ürünlere uygulanan oranın yarısına indirilmeli, kamu çalışanlarına yılbaşı ödeneği olarak bir maaş ikramiye verilmeli, başta tarım sektörü olmak üzere, yerli malı üreten KOBİ ve esnafa ’yerli malı üretim ödülü’ niteliğinde mutlaka ve acilen uygun sermaye desteği sağlanmalıdır.

Haberin Devamı

MESAJ PanosuÂ

ÜNİVERSİTELERDE yarı zamanlı çalışan yaklaşık 20 bin öğrenci işten atıldı. SSGSS yasasına dayanarak arkadaşlarımızı işlerinden ettiler. 1.5 aylık maaşları da ödenmedi. Maaşlarımızın ödenmesini ve atılan tüm öğrencilerin işlerine geri alınmasını istiyoruz. 18 Aralık Perşembe günü Beyazıt Meydanı’nda toplanıyoruz.
Tüm Genç-Sen’liler

HANGÄ°
partiden olur, teklif etmek densizlik mi olur, nasıl olur, bilemiyorum ama... İstanbul Belediye Başkan adaylığı için gönlümde yatan isim Hüsamettin Cindoruk’tur.
Ahmet KILIÇ

RUSYA
Federasyonu’nun bölgeleriyle ticari ve ekonomik ilişkilerimizin geliştirilmesi kapsamında Sefa İnşaat tarafından gerçekleştirilen 850 bin metrekarelik alanda kurulan ASİA (Aleksandrova Sloboda Industrial Area) Organize Sanayi Bölgesi Projesi tanıtım toplantısı, 17 Aralık’ta Moskova’da yapılacak. asiaindustrialarea.com

Yazarın Tüm Yazıları