Holdrop’la taraftar forması 50 milyon doları yakaladı

LİSANSLI ürün taklit pazarının 20 milyon dolara ulaşmasının ardından holdrop uygulamasına geçen spor kulüpleri, satışlarını katladı.

Hologramın silikonla formalara yapışmasını sağlayan holdrop formülünün taklitle mücadelede etkili olması, lisanslı ürün pazarını 50 milyon dolara ulaştırdı. Kulüpler, uygulamayı şimdi bere, atkı, eşofman, çorap, pijama, tişört gibi ürünlere kaydırıyor.

GALATASARAY, Beşiktaş, Fenerbahçe ve Trabzonspor başta olmak üzere sahte ürünlerle mücadelede zorlanan spor kulüplerinin imdadına hologramdan sonra şimdi de holdrop yetişti. Lisanslı ürün taklit pazarının 20 milyon dolarlık hacme ulaşmasının ardından holdrop uygulamasına geçen spor kulüpleri, bu uygulamanın sonunda satışlarını katlamayı başardı. Lisanslı ürün pazarı, 50 milyon dolara ulaştı. Hologramın silikonla formalara yapıştırılmasını sağlayan holdrop uygulamasının sahte ürünlerle mücadelede etkili olması, uygulamanın şimdi bere, atkı, eşofman, çorap, pijama, tişört gibi tüm tekstil ürünlerine kaydırılmasını sağladı.

MARKA ÜRÜNLERE DE KAYACAK: Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, hologram, Marmara Teknoloji Merkezi (MTM) Güvenlik ve Holografik Kart Sistemleri’nin 1997 yılında TUBİTAK MAM ile işbirliği sonucunda üretimine başlandı. Bugün rakıdan kitaba, cd’den telefona kadar birçok üründe kullanılılan hologram, kumaş üzerine uygulanamıyor, sadece barkod etiketlerine yapıştırılabiliyordu. Bu da, tekstil ürünlerinde taklitle mücadeleyi zorlaştırıyordu. Hologramın silikonla kaplanarak, kumaşa yapıştırılmasını sağlayan holdrop, sahte ürünlerin hologramlı barkodlarla satışa sunmasının da önüne geçebiliyor.

VERGİ KONTROLÜ KOLAYLAŞIYOR: Holdrop’ün Türkiye üreticisi Patentli Promosyonlu Projeler Hologram’ın sahibi Aybars Şençalış, şu anda Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş başta olmak üzere Trabzon, Antalya ve Sakarya gibi futbol kulüplerinin holdrop’u lisanslı ürünlerinde kullandığına dikkat çekiyor. Şençalış, "MTM’nin ürettiği hologramların üzerine drop uygulayarak gerçekleştirdiğimiz holdrop’un spor kulüplerinin lisanslı ürünlerinde giderek yaygınlaşması, sahte ürünlerden canı yanan tekstil sektörünün marka kuruluşlarını da zamanla etkileyecektir. Ayrıca, basılan holdrop sayısının, firmaların üretim adetlerini açıkça ortaya koyduğu için böyle bir ortamda vergi kontrolü de oldukça kolaylaşıyor" dedi.

FİYAT FARKI: Türkiye’deki spor kulüplerinin portföylerindeki lisanslı ürün sayısı da 3 bini buluyor. Bu kulüplerin lisanslı formalarının fiyatı, 50 ile 70 YTL arasında değişiyor. Oysa, lisanslı formaların bire bir kopyalarının fiyatı, 30 YTL’ye kadar çıkıyor.

YIKANSA DA AYRILMIYOR: Tekstil ürünlerinde yıkansa dahi kumaştan ayrılmayan holdrop bu sahteciliğin kontrol altına alınmasını kolaylaştırıyor. Hologram’ın kumaş üzerine yapıştırıldıktan sonra silikonla kaplanmasını sağlayan bu teknoloji ürünün etkitinin değil, kendisinin orjinal olarak mühürlenmesini sağlıyor. Genellikle ürünün yıkama talimatının üzerine yapıştırılan holdrop sağlık açısından da sorun oluşturmuyor. Hologram’ın firmalara maliyeti 1.2 kuruş olurken, holdrop için ödenmesi gereken bedel 55 kuruşu buluyor.

TAKLİKÇİ DE İSTİYOR: Taraftarlara yönelik ürünlerin sahtelerini üretip satanların da holdrop talebinde bulunduğunu söyleyen Deri Desen’in sahibi Yaşar Sertkaya, "Lisanslı ürünleri üretecek firmaların holdrop talep etmeleri için belgeleriyle başvurması gerekiyor" dedi.
Yazarın Tüm Yazıları