Özlem Yörük’ün Dikili’de bir tezgahta başlayan, ardından Alaçatı’da mağazaya dönüşen takı serüveni bugün farklı bir noktaya ulaştı. 2’si Alaçatı’da, 3’ü yurtdışında olan satış yerleriyle önemli bir başarı hikayesi yazan Yörük, 12 ülkeye de ihracat yapıyor. Sanat çalıştayları da yapan Özlem Yörük’ün hedefinde ise global bir oyuncu olmak var.
#1İzmir’de 11 şube ile yolunadevam eden Tuzu Biberi,‘kahvaltı’ denilince aklailk gelen yerlerin başındageliyor. Kurucu ortaklardanNehir Sipahi Kayadelen veAyhan Güner, tüm TuzuBiberi restoranlarında aynıkalite, lezzet ve ağıztadını sunabilmekiçin canla başla çalışıyor.
#1Bu hafta İzmir Narlıdere’ye bağlı Sahilevleri’ndeyiz. Sahilevleri, adı gibi İzmir’in sahil havası yaşatan en gözde yerleri arasında. Kent merkezinin yanı başında olmasına rağmen, sahip olduğu imkanlar, birbiri ardına açılan mekanlarla İzmir’in gastronomide yıldızı parlayan bölgelerinin başında geliyor. Burası şehrin ortasında adeta bir cennet, yoğunluğun içinde sessiz-sakin bir vaha, çok farklı mutfak kültürlerinden tatlara ulaşabileceğiniz bir lezzet adası. Mekanımız ise Times Restaurant and More...
#1Tüm dünyada çok sevilen ve artık uluslararası mutfak kültürünün önemli bir parçası kabul edilen popüler yemeklerde bir sıçrama yaptığımızı düşünüyorum. Mesela burger… Yurtdışında düzgününü yiyip iyiyle kötü arasındaki farkı anlayan bir nesil yetişti. Ülkemizde, onların taleplerine cevap veren ve işi bilen mekânlar açılmaya başladı. Çengelköy’deki Barto’s Burger Place bu örneklerden biri...
#BurgerHer ikisi de pizza şefi olma hedefiyle İtalya’nın Roma kentindeki bir pizza okulunun yolunu tutar. Burada yolları kesişen Aycan Gezer ile Costantino Dotari, Roma pizzasının inceliklerini öğrenir. Pizza sevdalısı bu iki genç, süreç içinde birbirlerine de aşık olur. Aycan Gezer’in İzmir’de pizzacı açma hayaline İtalyan Costantino Dotari de ortak olur. İkili, 2014’te İzmir Urla’da 5 masalı Pizzeria Luna Romana’yı açar. Aycan Gezer ve Costantino Dotari, süreç içinde hem mekanlarını büyütür, hem de ikinci şubelerini Karşıyaka’da açar. Ustaya bağımlılığı azaltmak adına başka mekanlar için de pizza hamuru ve tabanı üreten ikilinin gündeminde ise bu alanda markalaşmak var.
#1Ankara, pandemi döneminde iki önemli mekan kazandı. Alaçatı Kafası ve Adana Ocakbaşı’nın ortaklarından Cemil Kumaşçıoğlu, pandemi döneminde açtıkları iki mekan hakkında bilgi verdi. Kumaşçıoğlu, “Pandemi sürecinde birçok yatırım için durdurma kararı verilirken, biz geri adım atmadık. Ankara’ya çok özel hizmetin sunulduğu, lezzetleriyle fark yaratan, dekorlarıyla ön plana çıkan büyük ilgi gören iki mekan kazandırdık. Tüketicilerin yoğun ilgi gösterdiği her iki mekanımızda yaklaşık 75 kişiye istihdam sağlıyoruz. Böyle bir dönemde bu yatırımları yapmak, insanlar tarafından ilgi görmek ve bu kadar kişiye istihdam sağlamak yatırımcı olarak bizleri çok mutlu ediyor” ifadelerini kullandı.
#Sponsorlu İçerikBİR yandan kendi mesleği olan iç mimarlığı yapar. Öte tarafta ise yeni arayışlara girer. Ve ev aksesuvarları üzerine çalışma başlatır. Aslı Sağgül, yüksek fiyat tablosu nedeniyle bu ilk girişiminde istediği sonucu alamaz. Pandemi nedeniyle eve kapandığı dönemde de bu arayışlarını sürdürür. Bu süreçte yaşadığı sağlık sorunları nedeniyle İzmir Çeşme’de glutensiz ürün alanındaki boşluğu fark eder. Yönünü mutfağa çeviren Sağgül, sağlıklı fırın felsefesiyle cheesecake ve kurabiyeler sunduğu La Marvie’i kurar. Sağgül’ün hedefinde hem şubeleşmek hem de paketli ürünler var.
#İzmiİç pazardaki daralmayı ihracatla aşan Çalışkan Ofis Mobilyaları, Sri Lanka’ya kadar uzandı. Kişiye özel tasarım mobilya üreten firma, ürünleri 3 boyutlu olarak müşterisine sunuyor, tek tuşla fabrikaya sipariş olarak geçiyor. 2020’de ihracat payını yüzde 50’ye çıkarmayı hedefleyen firma, yurtdışında 5 mağaza açmayı hedefliyor.
#KOBİSıfır atık politikasını üretim anlayışlarının temeline taşıdıklarını ifade eden Bürotime Yönetim Kurulu Üyesi Mevlüt Tosunoğlu, “Geri dönüşüme kazandırdığımız hammaddeler sayesinde, her yıl 60 bin metrekarelik ormanlık alanı kesilmekten kurtarıyoruz. Çalışma alanlarında gün ışığından faydalanarak enerji tasarrufuna da dikkat ediyoruz” dedi.
#GazetehaberleriE-spora ilgi Türkiye’de ve tüm dünyada her geçen yıl artıyor. Bu ilginin artmasıyla beraber sektördeki kariyer olanakları da çoğalıyor. E-spor alanında sadece profesyonel sporcu değil aynı zamanda antrenörlük, hakemlik, yayıncılık, analistlik gibi farklı mesleklerden çalışanlara da ihtiyaç duyuluyor.
#E-SporSeda Sezer Şahin, çocukluğundan beri çalışıyor. İlkokulda okurken su satmış. Kendine hep girişimci ruhlu babasını örnek almış. Üniversiteyi bitirdiğinde medya iletişim sektöründe bir süre çalışan Seda Sezer Şahin, evlendikten sonra gittiği Antalya’da 1983 Beyoğlu çikolatası markasıyla çikolata üretimine girdi ve bir çikolata butiği açtı. Kısa sürede Antalya dışına da çıkarak 11 şubeye ulaşan Seda Sezer Şahin ilham veren öyküsünü anlattı.
#Seda Sezer ŞahinSon yıllarda yerli markaların etkisiyle büyüme yakalayan franchise sektörüne Avrupalı şirketler damga vurmaya hazırlanıyor. 2018 yılı sonuna kadar 150’ye yakın yeni girişimci arayan şubeler kahveden spora, yeme-içmeden giyime kadar birçok alanda faaliyet gösteriyor.
#Avrupa ŞirketleriYerel lezzetler son yıllarda kurumsallaşarak, zincir şubeler şeklinde büyümeye başladı. İzmir’de kurulup Türkiye’ye açılan bu markalar 2018 yılı boyunca 400’den fazla franchise vermeyi hedefliyor. Markaların ilk hedefi İstanbul, Ankara ve Bursa gibi şehirler. Markaların hedefi tüm Türkiye’ye yayılarak, yurtdışında da şubeler açmak.
#Girişimci