Günün her saati kahvaltının adresi Tuzu Biberi

Güncelleme Tarihi:

Günün her saati kahvaltının adresi Tuzu Biberi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 29, 2022 04:14

İzmir’de 11 şube ile yolunadevam eden Tuzu Biberi,‘kahvaltı’ denilince aklailk gelen yerlerin başındageliyor. Kurucu ortaklardanNehir Sipahi Kayadelen veAyhan Güner, tüm TuzuBiberi restoranlarında aynıkalite, lezzet ve ağıztadını sunabilmekiçin canla başla çalışıyor.

Haberin Devamı

TUZU Biberi’nin yolculuğu 2009’da Bostanlı’da başladı. Bugün İzmir’de 11 şubeyle yoluna devam eden mekan, ortakları, çalışanları ve lezzet tutkunu müşterileriyle büyük bir ailenin başarılı yol hikayesine dönüştü. “Türkiye’nin En İyi 10 Kahvaltısı” listesine adını yazdıran Tuzu Biberi, sağlıklı ızgara seçenekleriyle de misafirlerini günün her saatinde ağırlıyor. Kurucu ortaklardan Nehir Sipahi Kayadelen ve Ayhan Güner, “Alsancak İskele, Alsancak Kordon, Aliağa, Balçova, Bayraklı, Bostanlı, Çeşme Marina, Göztepe, Karşıyaka, Mavişehir, Port Bornova’da misafirlerimizi ağırlamaya devam ederken, her gün artan franchise talepleri doğru yolda olduğumuzu gösteriyor” diyor.

Günün her saati kahvaltının adresi Tuzu Biberi


• Tuzu Biberi’nin öyküsü nasıl başladı?
- (Ayhan Güner): 2007’de kardeşim Hamdi Güner’le birlikte başladık. 2007’de bir arkadaşla ortak olarak Bostanlı’da ‘O Kafe’yi açtık. Sonra eski okul arkadaşım Nehir’le yolumuz birleşti. ‘Adını da değiştirelim, marka yapalım’ dedik. ‘Lezzeti çağrıştıran bir şey olsun, hayatın tuzu biberi olsun’ derken, ‘Tuzu Biberi’ çıktı. 2010’da Bostanlı faaliyete geçti. 2011’de Çeşme’yi, 2012’de Mavişehir’i açtık. Şu an 11 şubemiz var. Beşi bize ait, ortaklıklarımız var, diğerleri franchising. Menülerimiz aynı.
• Tanınmanız Çeşme ile başladı. Neden Çeşme?
- (Ayhan Güner): Seviyoruz Çeşme’yi. Bence İzmir’in gözbebeği. Marka değeri çok yüksek. Aslında merkezin çok cazibesi yoktu, marinayla birlikte gelişti. 11 yıldır buradayız, memnunuz. Çeşme’nin marka değerimize katkısı çok yüksek. Marinayla birlikte büyüyoruz. Bizim müşterideki algımız kahvaltıcı. Her ne kadar akşam menümüz de olsa müşteri bizi kahvaltıyla tanıdı. Geliş nedenlerinin yüzde 90’ı kahvaltı. Gelen müşteri sizi şekillendiriyor. Çeşme Marina Tuzu Biberi, manzarasıyla, havasıyla Türkiye’ye tanınmamızda bir adım oldu. İşletme müdürü ortağımız Mehmet Akın, tüm gün müşterilerle birebir ilgileniyor.

Haberin Devamı

Günün her saati kahvaltının adresi Tuzu Biberi

Günün her saati kahvaltının adresi Tuzu Biberi


• Kahvaltıyı sizde bu kadar başarılı kılan şey ne?
- (Nehir Sipahi Kayadelen): Tabii ki aynı standartta yıllarca devam etmemiz... Son dönemlerde sosyal medya fenomenlerinden, ‘Kahvaltısıyla ünlü bir markanın bu kadar kısır oluşu çok enteresan’ diye eleştiriler geldi bizim için. Altına yazmadık tabii ki, ‘Bu kısır kayvaltıyla bu kadar meşhur olduk biz’ diye... Bizdeki reçeller bize ait. En başından beri aynı peynirciyle çalışıyoruz. 11 yıl önce gelip bizde kahvaltı yapan 11 yıl sonra gelsin yine aynı kahvaltı. Başarımızın sırrı ürün kalitesi, hızlı servis.... En iyi peyniri, reçeli,balı, çemeni, anne pişisini, gevreği verip hızlı servis yaparak müşterimizi memnun ederiz. Kahvaltının püf noktası budur. Ne demiş Cemal Süreyya: ‘Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı.’
- (Ayhan Güner): Kahvaltı müşterisinin beklemeye tahammülü yok. Ayakta yarım saat bekler ama oturduğu an 5 dakikada her şeyi bekliyor. Biz müşterimize, ‘Size dünyanın en iyi kahvaltısını vereceğiz’ demedik. Ama en iyisini yapmaya çalışıyoruz.
• İyi kahvaltı nedir?
- (Ayhan Güner): Peyniri, tereyağı, zeytini, çayı iyi olacak ve hızlı gelecek. Karadenizli olmamızdan kaynaklı mıhlamayı İzmir’de kahvaltıya ilk biz koyduk. Menümüzde olmayan bir şey isteyin yine yapılır. Atom da favorilerimizden. Kavurma, pastırma, sucuk, peynirle güveçte yapılıyor.
• Fiyat politikanız nedir?
- (Nehir Sipahi Kayadelen): Mümkün olduğunca en uygun fiyatı koyuyoruz. En az kar marjıyla çalışıyoruz. Çeşme’de fiyatlar İzmir’e göre yüzde 20 daha pahalı. İzmir’de 5 bin 500 liraya çalışacak eleman, Çeşme’de yazlık yer olduğu için 7 bin 500 liraya geliyor. Müşteri karnını ekonomik ama güzel bir yerde doyurmak istiyor. Bizim kahvaltımızla, ‘Doymadım’ diyene henüz rastlamadım. Serpme kahvaltımız gayet doyurucu.
• Gıda fiyatlarının çok yükseldiği bugünlerde nasıl bir sezon geçiriyorsunuz?
- (Ayhan Güner): Çeşme’de sıkıntımız yok. Fiyatlardaki artış kasımda başladı. Yılbaşından bu yana zarar ettik. Ürünlere zam geliyor ama biz yapmadığımız için zarar oldu. Mekanlar iş yapmış, doluluk var ama hammadde fiyatı arttığı için zarar ediyoruz tabii ki!
• Yaz-kış açıksınız...
- (Nehir Sipahi Kayadelen): Yeter ki siz müşteriye hizmet verin, konfor sunun. Kışın iş daha karlı. Az personelle daha rahat servis yapıyorsunuz. Yazın anormal iş yapıyorsunuz ama kışın daha rahat hareket ediliyor. Servis güne yayılıyor. Yazın 35, kışın ise 10 kişiyle çalışıyorsunuz. Çeşme şubemizde daimi personelimiz var. Her türlü hizmet devam ediyor.
• Sezonu uzatmak için ne yapmalı?
- (Ayhan Güner): Her sektörün üzerine düşen bir şey var. Bize düşen kışın da açmak, iyi işletmek, müşteriyi memnun etmek. Belediyenin, otelcinin, turizmcinin üzerine düşen ayrı ayrı görevleri var. Hizmet her zaman önde. Marina’nın yaz-kış açık olması Çeşme’yi her zaman bir adım önde tutuyor. Sezonu uzatmak için festivaller çoğaltılabilir. Örneğin sıcak şarap festivali yapılabilir. Alternatifler üretilebilmeli.
• Alaçatı’da da yer açmayı düşünmediniz mi?
- (Ayhan Güner): Popüler kültürün içinde olmak bize göre değil. Klasik türküleri, Hotel California’yı daha yıllarca dinleyeceğiz. Böyle olmalı. Standardın üstüne de çıksanız müşteri size ‘Bozdunuz’ diyor. Müşteri daha önce geldiği zamanda yediğinin aynısını istiyor. Güven ve istikrar önemli.
• Kadın ve erkek olarak nasıl bir ortaklığınız var?
- (Ayhan Güner): Ben kadınlarla çalışmayı seviyorum. Nehir yeri gelince mutfağa giriyor ve bir ürün çıkarıyor. Kapıda bir kadının durması bile bir nezakettir. orası düzenli bir mekandır. Ortaklığımız ekip çalışması. Onun meziyetleri ayrı, benim meziyetlerim ayrı. Dostluğumuz hep sürer.
- (Nehir Sipahi Kayadelen): Şubelerimizde çalışanlarımız ağırlıklı kadın. Kadınlar iş disiplini açısından daha güven veriyor. Franchiselerimizin hepsinin işinin başında durmaları bizim için önemli. Bana göre, mekanlar sahiplerinin karakterlerini yansıtır. Kadın olmak ayrıcalıktır.
• Yeni yatırımlarınız olacak mı?
- (Ayhan Güner): Ziyade Et adında bir yatırımımız oldu. İzmir Bayraklı’da hayata geçirdik. Projemiz çok ama beni frenlemeleri gerekiyor. Yeni nesil şeyler yapmak istiyoruz. İstanbul, Bodrum ve Kuşadası’na açılma hedefimiz var. Tabii ki zaman ne gösterir bilemiyoruz. Hayatın tuzu biberini paylaşmak üzere, teşekkürler.

Haberin Devamı

www.tuzubiberi.com.tr
@tuzubiberiofficial

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!