Güldünya konserinden notlar

En baştan söyleyeyim. O gece orada olmayanlar çok ama çok şey kaçırdı. Çünkü bu kadar birbirinden farklı kadın vokali aynı sahnede izlemek bir daha kolay kolay gerçekleşmez.

O yüzden işte, pazartesi gecesi Güldünya konseri için Maslak TıM’de olanlar şanslıydı. Tam anlamıyla bir ‘yurttan sesler’e şahit oldular.
Aynı zamanda hayırlı bir iş de yaptılar tabii. Aile içi şiddet acil yardım hattına konsere gelerek katkıda bulundular.
şimdi gelemeyenler için o gecenin hem sahne hem de sahne arkası notları detay detay bendenizden, buyrunuz...

KÜRTÇE SÖYLEDİLER

Geceye Kürtçe damgasını vurdu desek yanlış olmaz.

Önce Rojin “Sil Baştan”ı yarı Kürtçe yarı Türkçe söyledi. Ardından Aynur tamamen Kürtçe bir performans sergiledi.

Özellikle “Ahmedo”yu söylerken salonu sesiyle inletti resmen.

Ve Ajda Pekkan’la Aynur’un Kürtçe türkü düeti... Tam bir doğu-batı buluşmasıydı. Aynı zamanda da birbirine taban tabana zıt iki kadının sahne buluşması: Ürkek, olgun ve sade Aynur’la kendinden emin, parıltılı ve çocuk enerjili Ajda’nın...

Konserin sonundaki kokteylde konuşulan ise şuydu. Bu gecenin sayesinde çok değil, altı aya kadar Kürtçe şarkı dinlemek çok moda olacak!

Gerçi Aynur’a kokteyl sırasında sordum, “Yakın zamanda ıstanbul’da bir performansınız var mı, dinlemek istiyorum” diye.
“Yok” dedi, “Hep yurtdışında var”. Meğer burada hâlâ insanlar tamamen Kürtçe şarkılardan oluşan bir konsere mekan açmaktan çekiniyorlarmış.

Oysa bir Babylon, bir Ghetto ne güne duruyor?

Son olarak şunu da söylemeden geçmeyeyim. Bir tane de Kürtçe dans hiti lazım. Sadece ağıtlarla her kesime ulaşılmaz. Yeri gelmişken, Rojin ve Aynur arasındaki “sahne farkları”nı da yazmalı. Rojin sahnede ne kadar gösterişli ve sanki TV programı yapıyormuş gibi bir havadaysa, Aynur bunun tam tersi. Biri leopar, diğeri ürkek kedi yani sahnede. Kendi adıma Aynur’un performansını, mütevazı halini tek geçerim.

AJDA MODACI OLUYOR!

Ve işte kaçırdığınız en esaslı şey: Ajda-Sezen kabaresi. Finalde beraber sahneye çıkan iki diva, bir ara kendilerini kaptırıp öyle espriler yapmaya başladılar ki, şahaneydi. Yaş meselesinden girdiler, “tuvalet kağıdından elbise yapıyoruz” dediler, “Biz Külkedisi masalındaki o iki kız kardeşiz” diyerek son noktayı koydular.

Bence Ajda ve Sezen bol şarkılı-muhabbetli bir kabare yapmayı düşünmeli. Çünkü aralarındaki dostluk gerçekten kabare tadında. Nitekim konser sonrası bu kabare tadı Sezen Aksu’nun evinde devam etmiş. Ajda direkt Sezen’in evinde almış soluğu...

Ajda Pekkan demişken, kendisiyle kokteyl sırasında konuştuk. “Sahnede giydiğiniz pullu siyah tayta, siyah, şeffaf üste ve kırmızı ayakkabınıza bayıldım. Hangi modacı yaptı?” diye sordum.

“Ayakkabı hariç her şeyi ben yaptım!” dedi Ajda.

Ve bombayı patlattı: “Ben modacı olmak istiyorum aslında, geç mi kaldım?”

“Hayır” dedim, “asla geç değil, Ajda marka tasarımları görmek istiyoruz”. Söz verdi, yapacakmış! Ajda marka kıyafetler yakındır yani...

GECENİN EN İYİ DÜETİ

Konserin en ilginç kadınlarından biri de şevval Sam’dı. Çok güzel bir kadın şevval Sam. O gece de çok sade/siyah giyinmişti, çok zarifti.

Ama sahnede durmayı beceremiyor sanki.

Bir Yıldız Tilbe ayarsızlığı var kendisinde.

Uzun hava okurken mesela, vücut dili şanson söyler gibi sinyaller veriyor.

Ya da şarkının duygusunu vermek isterken yüz ifadesi sanki sıkılıyormuş hissine bürünüyor. Kısacası bir garipti, tam anlayamadım.

Yoksa sesi de kendisi de güzel şevval Sam’ın. Çok ama çok başka yerlerde olabilir.

Gecenin en iyi düeti Funda Arar ve şevval Sam düetiydi. Zorlama değildi, evde iki arkadaş karşıklıklı oturmuş eğlenir gibi söylüyorlardı.

Önündeki ekrana bakmadan, gecenin anlam ve önemini en iyi anlatan konuşmayı da şebnem Ferah yaptı.

O kadar cümleyi kusursuz bir şekilde kurdu ya, helal olsun (Ferah hayranlarına da müjdeyi verelim. Stüdyoya girmiş kendisi. Yaza albümü çıkıyormuş).

Bu arada konser sonunda verilen kokteylde Funda Arar ve şebnem Ferah bir araya geldiler ve uzun uzun sohbet ettiler. Daha sonra bu ikiliye Aynur da katıldı ve TıM’in barında geç saatlere kadar müzik/aşk/kadınlar/erkekler konuşuldu. Ah bir de, şebnem Ferah ve Funda Arar bir düet projesinde bir araya gelse nasıl olurdu meselesi. ıkili buna gayet sıcak baktı.

Gecenin itirafı ise en başta geldi. Aylin Aslım “Karar Verdim” şarkısını söyleyip sahneden ayrıldı. Akabinde sahne arkasından, mikrofon açık kalmış olacak ki, bir ses geldi: “Hiç prova yapamadım!”

PEKİ YA DİĞERLERİ

Güldünya albümünde yer alan diğer şarkıcılar; Nazan Öncel, Emel, Nilüfer, Ayten Alpman ve Zuhal Olcay neden gecede yoktular?

Herhalde geçerli bir nedenleri vardı, yoksa burada olmaları gerekirdi diye konuşuldu.

Şimdi de onların katılacağı ikinci bir Güldünya konseri mi yapılsa acaba?
Yazarın Tüm Yazıları