CHP’li kadınların çarşaf yırtması neden yanlış

TAM da “CHP artık akıllandı...

Haberin Devamı

İrtica falan diyerek ya da bazı vatandaşlarının yaşam tarzına savaş açarak AK Parti’nin ekmeğine yağ sürmüyor...” demeye başlamıştım ki...

Mersin’de CHP Kadın Kolları, “hilafetin kaldırılmasının yıldönümü” nedeniyle “kara çarşaf yırtma eylemi” yapmış.

Bu eylem baştan sona yanlıştır.

Neden mi?

* * *


Yanlış, çünkü:
Bir siyasi parti, bir kısım vatandaşın giydiği kıyafete hakaret etmemeyi öğrenmelidir.

Yanlış, çünkü:
Kıyafet zaptiyeliği yapmak her şeyden önce ayıptır.

Yanlış, çünkü: Atatürk döneminde, kadın kıyafeti hakkında hiçbir yasal düzenleme yapılmamıştır.

Yanlış, çünkü: Hilafet’in kaldırılması ile çarşafın yırtılması arasında hiçbir bağ yoktur.

Yanlış, çünkü: İstanbul’da çarşaflı kadınlara rozet takıp Mersin’de çarşaf yırtmak arasındaki derin çelişki izah edilemez.

Yanlış, çünkü: Bu eylem, yoksul çarşaflı kadınları AK Parti’nin kollarına iter.

 

Haberin Devamı

‘Eyyvah Eyvah’ için bir karne denemesi

KOMİKLİK:
Özellikle filmin ikinci yarısı, en kasıntı tipleri bile darmadağın edecek denli komik. 

ATA DEMİRER: Canlandırdığ ı Hüseyin Badem tiplemesiyle, “Trakya insanı ancak bu kadar yansıtılır” dedirtiyor.

DEMET AKBAĞ: Filme girdiği andan itibaren filmin havasını değiştirmeyi başararak nasıl da dev bir oyuncu olduğunu kanıtlıyor. Canlandırdığı “Şarkıcı Füruzan”da, magazin âleminin tüm kadınlarından bir parça var.

KLARNET: O olmasa film çok eksik kalırdı. İçli bir enstrüman olarak filme katkısı büyük.

GEYİKLİ: Filmin bir bölümünün çekildiği Geyikli’den görüntüleri izleyince “Denizi başka mavi, havası başka hava...” deyip duruyorsunuz...

ONE MİNUTE BİRAHANESİ: Filmde gördüğümüz bu birahane, nasıl bir ülkede yaşadığımızın göstergesi gibi...

ŞİVE: Dikkat! Filmden çıkınca uzun bir süre Trakya şivesiyle konuşup kendinizi Yalçın Bayer gibi hissedebilirsiniz. 

SALİH KALYON:
Rolü az ama bütün büyük sanatçılar gibi kısacık rolüyle filme damgasını vuruyor.

 

Haberin Devamı

Oray da olmasa


ORAY Eğin
de olmasa geçtiğimiz günlerde vefat eden İhsan Doğramacı, Türk basını tarafından tek taraflı olarak anlatılmış olacaktı.

Zannedecektik ki İhsan Doğramacı, bu ülkenin eleştirilecek hiçbir yönü bulunmayan, milletçe üzerinde anlaştığımız abide şahsiyetlerinden ve değerlerinden biridir...

Oysa gerçek böyle değildi.

Bu memlekette bir dönem İhsan Doğramacı eleştirisi yapmayana kız vermezlerdi.

Doğramacı dendiğinde YÖK’ün üniversitelere yaptığı fenalıklar akla gelirdi, 1402 sayılı yasayla üniversiteden atılan hocalar gelirdi, üniversitelerin kışlaya dönmesi akla gelirdi, 12 Eylül gelirdi, Kenan Evren’in önünde el pençe divan duran Prof.’lar gelirdi.

Oray Eğin, Akşam Gazetesi’ndeki yazısında işte bu gerçeklere dikkat çekerek, “Çoksesli bir medyanın ne kadar elzem olduğu” meselesini yüzümüze çarpmış oldu.

Haberin Devamı

Eline sağlık Oray.

 

Bahar planları

Haşmet’in sünnetine uyulup arabayla Kuzey Ege yolculuğu yapılacak.

Pazar öğleden sonraları uzun sofra muhabbetlerine girişilecek.

Kapadokya’da iki felsefe kitabı okunacak.

Bir ayçiçeği tarlasında iki saat geçirilecek.

Geyve’de Monna Rosa şiiriyle haşır neşir olunacak.

Urla’da Yengeç’te balık ziyafeti verilecek.

 

Bir cemaat filmi Eşrefpaşalılar

FİLMİN GÖNDERMESİ: Eşrefpaşa, kabadayılarıyla ünlü bir İzmir semtidir. Günün birinde Eşrefpaşa’ya bir hoca atanır. Hoca, Eşrefpaşa kabadayılarının hidayetine vesile olur. Fethullah Gülen’in bir zamanlar İzmir’de vaiz olduğunu anımsarsak, öykünün göndermesini daha iyi anlayabiliriz.

HEDEF ÜÇ MİLYON: Zaman Gazetesi’nin tirajını imece usulüyle en tepeye çıkaran cemaat dayanışması, şimdi de bu filme el atmış durumda. Bugün vizyona giren filmin üç milyon seyirciye ulaşması için kampanya başlatıldı. Dava şuuruyla alınan biletler işe yaradı. İlk hafta biletleri şimdiden tükenmiş durumda.

BAŞROLDE ALBAYRAK: Filmin başrol oyuncusu Sinan Albayrak, iyi bir oyuncu... Sinan, Yeni Şafak yazarı Hakan Albayrak’ın kardeşi...

FİLMİN SLOGANI: Eşrefpaşa kabadayıları, kulak kesmekle meşhurdu... Kabadayılıktan şakirtliğe geçiş şu sloganla anlatılıyor: “Kulak kesiyorlardı/Kulak kesildiler”.

DUMANLI ETKİSİ: Zaman Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı’nın sinemaya olan ilgisi biliniyor. Muhafazakâr kesimin sinema alanında varlık göstermesini isteyen Dumanlı’nın bu filme katkısı olup olmadığı bilinmiyor.

KÜFÜRSÜZ KOMEDİ: Film biraz da Şahan’lar, Cem’ler, Ata’lar usulü komediye de alternatif olma iddiasında. Film şöyle tanıtılıyor: Küfürsüz Komedi. 

Yazarın Tüm Yazıları