Yeni BMW 5 serisi gençleşti

İtalya/Sardunya

YENİLENEN BMW 5 serisi, 5 Temmuz'da Avrupa ile aynı anda Türkiye'de satışa sunulacak. 530 benzinli ve dizel motor seçenekleri ile ithal edilecek.

Yeni 5 serisinde standart manuel 6 vites bulunuyor. İsteğe bağlı olarak 6 vitesli otomatik şanzıman da sunuluyor.

525 ve 545 versiyonları ise Eylül ayında satışa sunulacak. Yeni 5 serisinin satış fiyatının 60 bin Euro ile 68 bin Euro arasında olacak. Otomatik vites farkı için 3 bin Euro eklenecek. BMW Türkiye Distribütörü Borusan , yıl sonuna kadar 750 adet satış hedefliyor.

Baştan aşağı yenilenen 5 serisinin en dikkat çeken özelliklerinin başında tasarımı geliyor. Yeni 5 serisinin sportif ve güçlü görünümü ilk bakışta farkediliyor. Kaslı ön kısım, bombeli ikili farlar ve coupe modellerini andıran üst görünüm, otomobilin sportif ve dinamik özelliklerini vurguluyor. 45 ve üstü yaş grubunun tercih ettiği 5 serisi, bu yeni haliyle genç müşterilere de hitap edeceğe benziyor. Otomobilin iç mekanı da oldukça sade tasarımıyla dikkat çekiyor. Özellikle gösterge panelinde hem elektronik hem mekanik göstergeler birlikte uyum içinde kullanılmış. 5 serisi daha önceki modelden daha geniş olmasına rağmen 75 kilogram daha hafif. Bunun en önemli nedeni hafif alüminyum ön bölmenin çelik gövdenin geri kalanıyla birleştirilmesi.

Otomobilin bir başka önemli özelliği de yol tutuşu. Sardunya adasının virajlı yollarında denediğimiz 5 serisi, kendi sınıfında yol tutuşu konusunda iddialı olduğunu kanıtladı. Otomobil yüksek hızlarda yol çizgisini kaybetmemesi ve kaymamasıyla dikkat çekti. Bunun en önemli nedeni de ‘‘Active Steering’’ adını verilen sistem. Yeni 5 serisinda bulunan aktif direksiyon sistemi elektronik olarak yönlendiriliyor. Bu sistem, normal sürüş koşullarında direksiyon aktarma oranını düşük ve orta hıza göre ayarlayabiliyor. Bu sayede park ederken ve virajlarda otomobilin çevikliği artıyor. Yüksek hızda ise daha az duyarlı direksiyon ile yön kararlılığı sağlanıyor. Ancak, yol tutuşunda bu denli başarılı olmasının kötü bir tarafı var. Sürücü, bu nedenle otomobilin limitlerini zorluyor ve daha hızlı kullanıyor. Bunu Sardunya'daki test sürüşleri sırasında gördük. Meksikalı ve Ukrayna'lı meslektaşlarımız, limitleri zorlamanın sonucunda kaza yaptılar.

Yeni 5 serisinde 2.2, 3.0 litre 6 silindirli benzinli, 3.0 litre 6 silindirli common rail dizel motor ve 4.4 litrelik V6 benzinli valvetronic motor bulunuyor. Motorların güçleri 170 beygir ile 231 beygir arasında değişiyor. 530i 0'dan 100 km'ye 7.1 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı ise 245 km. 530d ise 0'dan 100'e 6.9 saniyede çıkıyor. Maksimum hızı 250 olan otomobilin yakıt tüketimi ise 100 km'de 9.5 litre.

Navigasyon bilgilerini cama yansıtıyor

İSTEĞE bağlı sunulan ‘‘head-up display’’ adı verilen yeni bir sistem, yol güvenliğini artırıyor. Özel tasarlanmış bir ön cama, navigasyon bilgileri, yapılan hız, tüketilen yakıt miktarı gibi bilgiler sürücünün göz hizasına yansıtılıyor. Böylece sürücü gözünü yoldan ayırmadan, otomobili kullanıyor. Cama yansıması istenilen bilgiler, sürücü tarafından seçilebiliyor. Aslında bu sistem, birçok firma tarafından kullanılmaya başlanan ‘‘night vision’’ sisteminin çalışmasına benziyor. Gece görüşü sisteminde de, gözün algılayamadığı cisimler, cama yansıtılıyor ve sürücü bir taraftan yolu takip ederken, diğer taraftan da yansımayı görübeliyor.

5 serisindeki bir başka yenilik de, run-flat lastikler. Lastiğin patlaması ya da havasının boşaldığı durumlarda, run-flat lastikler sayesinde, sürücü yola devam edebiliyor. BMW 5 Serisi ilk defa ACC (Automatic Cruise Control) sistemiyle piyasaya giriyor. Sözü edilen radar-temelli asistan, özellikle otoyolda konvoy halinde hareket ederken, öndeki araçla aradaki mesafeyi otomatik olarak kontrol ediyor.

Terzi usulü performans otomobili

Almanya/Stutgart

TÜRKİYE'de otomobillere ilgi duyanların bir kısmı AMG adını duymuşlardır. Performans otomobil tutkunları ise AMG'yi bilir. Ancak dünyada performansla özdeşleşen AMG, Türkiye'de yeterince tanınmıyor. Geçen hafta Almanya'nın Stutgart yakınlarındaki Affalterbach'de bulunan AMG fabrikasını görme fırsatı ortaya çıkınca, bunu hemen değerlendirdim. Türkiye'den 3 gazeteci arkadaşla birlikte performans otomobillerinin yaratıldığı ve terzi usulü üretim yapan bu fabrikayı görme şansına sahip olduk. Ayrıca, 231 beygir gücündeki dizel motorlu Mercedes-Benz C 30 CDI AMG, 476 beygir gücünde 476 beygir gücünde E 55 AMG ve 500 beygir gücündeki Mercedes-Benz S 55 AMG'yi test etme imkanı bulduk.

35 yıl önce motor ve tuning firması olan AMG, bugün 580 çalışanıyla 17 farklı AMG otomobilini kapsayan geniş model zinciriyle, yüksek performanslı otomobil üreticisi haline geldi. DaimlerChrysler ortaklığıyla bugün daha da gelişen AMG, terzi usulu çalışıyor. Sayıları 41 olan motor ustaları, tamamen el emeğiyle motorları imal edip, sonrasında kendi isimlerinin yazdığı plaketleri yapıştırıyorlar. Böylece ürettikleri motora terzi gibi imzalarını atıyorlar. Ayrıca, Mercedes-Benz marka otomobil sahipleri, otomobillerinde istedikleri değişiklikleri de burada gerçekleştirebiliyorlar. Otomobilini yürüyen bir ofise dönüştürmek ya da yolculuk sırasında DVD filmi izlemek isteyenlerin adresi yine AMG oluyor.

1967'de Hans Werner Aufrecht (A) ve ortağı Eberhard Melcher (M) tarafından kurulan şirketin son harfini Aufrecht'in doğum yeri olan Grossaspach (G) tamamladı. Kurulduğunda kendini mühendislik, yapım ve yarış otomobilleri motorlarının geliştirilmesi üzerine uzmanlaşan bir firma olan AMG, Mercedes-Benz 300 SE üzerine dayalı yarış otomobilleri üretmeye konsantre oldu.

AGM'in tarihindeki en önemli gelişmelerden biri 1980 yılında Daimler-Benz AG ile işbirliği anlaşması yapması oldu. Anlaşmayla birlikte AMG'nin ürünlerinin Mercedes-benz satış ve servis noktalarında satılabilir hale gelmesi, müşterilerin ürünleri benimsemesini önemli ölçüde artırdı. 1990'da Werk III fabrikasının açılması ile çalışan sayısı 400'e yükseldi. 1993 yılında şirket işbirliği anlaşması altında üretilmiş ilk ortak geliştirilen araçları olar Mercedes-Benz C 36 AMG'yi tanıttılar.

H. W. Aufrecht 1999 yılında AMG'nin hisselerinin büyük bir kısmını elinde bulunduruyordu ve şirket DaimlerChrysler'e dahil edilmişti. Bu yeni kurulmuş olan Mercedes-AMG'ye, grubun daha da büyümüş araştırma ve global durumundan faydalanmasını sağladı. Yüksek seviyede uzmanlaşmış bu yan birime AMG markalı otomobillerin mühendislik, vites mekanizması, şasi, frenler, aerodinamikler, iç donanım, tasarım ve satış ve pazarlama gibi bütün sorumluluklar verildi.Yeni E 55 AMG ve C 30 CDI AMG'nin tanıtımı ile Mercedes-AMG geçen yıl 35'inci yılını kutladı. Affalterbach fabrikası yapılan eklemelerle 18 bin 500 metrekareden 39 bin 610 metrekareye büyüdü. 20 milyon Euro yatırım yapan AMG, bu yıl 20 bin adet üretim hedefliyor.

Araplara ve Ruslara altın Mercedes yıldızı

AMG yıllık üretiminin yüzde 50'sine yakınını Amerika'ya satıyor. Amerika'dan sonra ikinci büyük pazar AMG'nin ana vatanı Almanya. Almanya'yı ise İngiltere, Japonya ve İtalya izliyor. Türkiye, AMG için küçük bir pazar, yıllık satışı 50'yi buluyor. AMG, müşterilerin her türlü isteğini, Mercedes-Benz'in güvenlik ve etik kurallarına ters düşmeyecek şekilde gerçekleştiriyor. AMG Başkanı Ulrich Bruhnke, bu durumu ‘‘Müşteri istiyor diye, onun güvenliğini tehlikeye atan değişiklikler yapmayız’’ şeklinde özetliyor.

Bazı müşteriler farklı görünmek ve sadece kendilerine ait otomobillere sahip olabilmek için farklı isteklerde bulunuyor. Hatta, Ortadoğu ve Rusya'dan gelen altın varaklı yıldız amblem isteyenler bile bulunuyor. (Bu arada Türkiye'den bu tarz bir istekte bulunan olmamış).

Ulrich Bruhnke, DaimlerChrysler ortaklığı sonrasında AMG'de gerçekleşen değişiklikleri şöyle anlatıyor:

‘‘Mevcut Mercedes-Benz araçlarını modifiye ediyoruz. Ama yeni araçların geliştirilmesinde de devreye giriyoruz. Daha önce 1 veye 2 modelde AMG versiyonu vardı. Şimdi her modelde AMG bulunuyor. Ayrıca hangi modelde AMG olacağına karar verip. Ön hazırlığını üretim aşamasında yapıyoruz. Daha önce araçlar sonradan uyarlanıyordu. Montaj süresi ve maliyetlerini bu sayede düşürdük.’’

Peugeot 206'nın en güçlüsü geliyor

SATIŞA sunulduğu 1998 yılından beri tüm dünyada kazandığı pek çok ödülün yanısıra son üç yıldır Dünya Ralli Şampiyonluğu ünvanını da elinde bulunduran Peugeot 206'nın en güçlü üyesi RC, 180 beygirlik motoruyla sonbaharda Türkiye'de piyasaya çıkıyor.

İlk kez Autoshow 2003'te Türkiye'de vitrine çıkan 206 RC, 180 beygirlik gücüyle ilk bakışta 206 gamından çok farklı görünmesede ön tampondaki daha geniş ızgara, gövde rengi tampon ve koruma bantları, 17 inch'lik iri jantlar, arka camın üzerinde yeralan geniş spoileri, çift krom egzost çıkışı ile farkını ortaya koyuyor. 206 RC'nin içinde ise yarış tipi koltuklar, deri direksiyon, metal pedal kiti ve vites topuzu aracın yarışçı kimliğini simgeliyor.

206 RC'nin motoru 206 GTI'nin 2.0 litrelik 138 beygir gücündeki motorunun üzerinde yapılan değişikliklerle oluşturulmuş. RC'nin 2.0 litre hacmindeki dört silindirli motoru 180 beygir güç üretirken, maksimum 220 kilometre hıza ulaşıyor. 5 ileri şanzımanla 0'dan 100 km/s'ye 7.4 saniyede çıkan RC, süspansiyon sisteminde yapılan değişiklikler sayesinde virajları daha rahat dönebiliyor.

Avrupa'da piyasaya çıkan 206 RC'ye Türkiye'deki Peugeot tutkunları Eylül-Ekim aylarında sahip olabilecek. RC'nin donanımları arasında ABS, EBD (Elektronik Fren Dağıtıcısı), ASR (Patinaj Önleme Sistemi), ESP (Elektronik Denge Programı), elektronik klima, direksiyondan kumandalı radyo - CD çalar bulunuyor. Avrupa'da 21 bin 500 eurodan satışa sunulan RC'nin Türkiye'deki fiyatı ise henüzbelli değil.

Emre ÖZPEYNİRCİ Fransa/Biaritz

SOL ŞERİT

MICHELIN ve BF Goodrich, binek lastiklerinden en az iki adet satın alanlar, 1 adet Peugeot 206 XT, 3 adet Philips LX 3000D ev sineması sistemi ve 33 adet Sony Ericsson T310 fotoğraf makineli cep telefonundan birini kazanma şansını yakalıyor. Kampanya 30 Haziran 2003 tarihine kadar devam edecek.

OTO Exchange ile Otomax.com, ortak üyelerinin yararlanabilecekleri bir avantaj paketini hizmete sundu. Her iki kuruma da yıllık üye olan firmalar, bir yandan ‘‘Ortak Üyelik Paketi’’ kapsamında mevcut hizmetleri daha ekonomik koşullarla almaya, öte yandan da 7 gün 24 saat otomobil ticareti yapmaya devam edecekler. Ortak Üyelik Paketi kapsamında 300 dolarlık Oto Exchange işlem çeki ve üç ay ücretsiz Otomax.com üyeliği yer alıyor.

DUNLOP'ın yeni yüksek performans lastiği SP Sport 01, eylül ayından itibaren Türkiye'de de satışa sunuluyor. Dunlop SP Sport 01, VW Golf, Audi A3 ve A4 gibi orta sınıf otomobiller, Mercedes E ve BMW 5 serisi gibi üst orta sınıf otomobiller, Audi A8, Mercedes S ve BMW 7 serisi gibi lüks sınıf otomobiller de kullanılabiliyor.

CMS tarafından üretilen 13 milyonuncu jant dünya yollarına çıktı. 25 ülkeye jant ihracatı gerçekleştiren CMS Grubu, bu yıl 2 milyon 200 adet jant satışı gerçekleştirmeyi hedefliyor. Yılın ikinci yarısında Çiğli'deki yeni fabrikanın devreye girmesiyle CMS'nin üretim kapasitesi ise 3.5 milyon adete ulaşacak.

BP Visco benzinli motor yağları, piyasaya sunduğu yeni 4 litrelik ambalajlarıyla birlikte yeni bir promosyon kampanyasına da start verdi. Mayıs ayında başlayan kampanya, Visco motor yağı ambalajlarının içindeki yeşil plakayı bulan herkese şık bir kol saati kazandırıyor.

GOODYEAR 30 Haziran'a kadar sürecek olan Bahar Kampanyası ile lastikleri uzun yolculuklara uygun olmayan araç sahipleri için yüzde 10 indirim yapıyor. Goodyear, binek otomobil, minibüs, kamyonet ve 4x4 araç lastiklerinde kampanya süresince yüzde 10 indirim uyguluyor.

BİRMOT'tan ‘‘Kış Lastiklerinizi Yazın Dinlendirin’’ kampanyası... Birmot Temsilcilikleri, kış lastiklerini temizleyip, ambalajladıktan sonra etiketliyerek ücretsiz olarak muhafaza ediyor. Daha sonra Birmot müşterileri, yazı geçiren lastiklerini, kış başında Birmot servislerini ziyaret ederek taktırabiliyorlar.
Yazarın Tüm Yazıları